گزارش روزیاتو از جدید ترین برنامه تئاترهای تهران در خرداد ۹۶

گزارش روزیاتو از جدید ترین برنامه تئاترهای تهران در خرداد ۹۶

به روزهای پایانی دومین ماه فصل زیبا بهار نزدیک می شویم و روزهای بلند و گرم خرداد و تابستان، فرصت خوبی را برای هموطنان فراهم می کند تا گردشگری شهری را در سینماها و گالری ها و موزه های شهر و دیار خود تجربه کنند.

برای هموطنان تهرانی نیز، بیش از ۲۲۰۰ بوستان و صدها سالن سینما و ۲۵۰ گالری و ده ها تماشاخانه آمده است تا عصرهای بهار و تابستان را به محفل گردشگری فرهنگی و هنری تبدیل کرده و با بخشی از ظرفیت های هنری هنرمندان پایتخت به جای پاساژ گردی های معمول، همراه شویم.

همچون روال هر هفته، سرویس هنری روزیاتو امروز نگاهی دارد به برنامه های تماشاخانه های تهران.

در تئاترگردی امروز ما همراه باشید.

نمایش سماعی زاده

t1

تماشاخانه باران تهران که از روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، نمایش سماعی زاده را روی صحنه برده بود، تا جمعه ۱۹ خردادماه، میزبان علاقمندان هنر نمایش است. این نمایش هر روز ساعت ۱۹، به مدت ۸۰ دقیقه روی سن می رود. رضا بهاروند به عنوان کارگردان اثر معرفی شده است و علی شادمان، باران وقار کاشانی، شیدا خلیق و تینو صالحی نیز در آن ایفای نقش دارند.

نشانی: خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲

تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲

هزینه بلیط این نمایش نیز ۳۰ هزار تومان است.

نمایش شب مجلس شب چراغ

t2

اداره تئاتر خانه نمایش تهران، از ۵ شنبه ۲۱ اردیبهشت لغایت جمعه شش خردادماه سال جاری، نمایش مجلس شب چراغ را به کارگردانی داوود معینی کیا روی صحنه می برد. این نمایش که هر روز ساعت ۲۰ در خانه نمایش به اجرا در می آید، ۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

حسین میرزاییان، مهدی رحیمی، سحر خداداده، عاطفه مقدسی، طناز عباسی و عاطفه ترابی در این اثر ایفای نقش کرده اند.

این نمایش در فضای باز اداره تئاتر اجرا می شود و سبک کمدی دارد.

نشانی: میدان فردوسی- خیابان موسوی- کوی محمد آقا- اداره تئاتر

تلفن: ۸۸۵۹۹۴۲۸۲

نمایش مروارید

t3

سالن تئاتر استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، از ۵ شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه لغایت جمعه ۱۹ خرداد ۹۶، هر شب ساعت ۱۹:۳۰، نمایش مروارید به کارگردانی قطب الدین صادقی را روی صحنه می برد. مانلی حسین پور، سروش ظاهری و محمد رضا آزاد فرد در کنار شیما حکیم پور، در این نمایش ایفای نقش کرده اند.

بلیط نمایش نیز ۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

نشانی: خیابان طالقانی- خیابان شهید موسوی شمالی- ضلع جنوبی باغ هنر- جنب خانه هنرمندان ایران- تماشاخانه ایرانشهر

پاره های ساده

t5

نمایش دیگری که در تماشاخانه باران تهران از ۲۰ اردیبهشت لغایت ۲ تیر ماه هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می رود، نمایش پاره های ساده به کارگردانی سید علی هاشمی است. این نمایش که به مدت ۸۰ دقیقه اجرا می شود، قیمت بلیط ۳۰ هزار تومانی دارد.

مهدی میر محمدی به عنوان نویسنده و سروش حسین زاده به عنوان دستیار کارگردان فعالیت دارد. این نمایش از جمله نمایش هایی است که با حضور برخی از چهره های شناخته شده همراه شده است که از آن جمله می توان به سیما تیر انداز، الهام شکیب، کاوه خداشناس و الناز شاهوردی اشاره کرد.

نمایش، داستان زندگی دختری به نام مهرناز را در تعطیلات نوروز مرور می کند. خاطرات روزانه دختری به نام مهرناز در سیزده به در نوروز، روایت گر نمایشی رئال گونه است که تصویرگر برخورد آدم ها با این شخصیت است.

نشانی: خیابان فلسطین- پایین تر از خیابان انقلاب شماره ۲۹۲

تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵

نمایش دودمان

t6

مجموعه تئاتر پایتخت، از یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه لغایت چهارم خرداد سال جاری ساعت ۲۱ هر شب به مدت یک ساعت، نمایش دودمان به نویسندگی فرزاد باقری و کارگردانی امیر حسین آقایی را با قیمت ۲۵ هزار تومان روی صحنه می برد.

این درام شور انگیز با حضور هنرمندان زیر برگزار می شود:

بازیگران: علیرضا مهران، آوا فیاض، ایمان اصفهانی، توحید نوروززی، نجلا نظریان، فریما حبشی زاده طراح صحنه: علیرضا مهران طراح لباس: مهناز مهدیزاده طراح گرافیک: الهام همت مدیر تولید: محمد فراهانی دستیار کارگردان و برنامه ریز: نیکا زندی، کیمیا بابایی عکس: بهار نیک پور، محمد فراهانی مدیر صحنه: علیرضا سهولی.

نشانی: میدان فلسطین: خیابان طالقانی: بین سرپرست و فریمان- شماره ۵۴۲

تلفن: ۶۶۴۰۴۱۳۱

نمایش در میان ابرها

t7

نمایش در میان ابرها، جدیدترین برنامه تئاتر مستقل تهران در خرداد ماه است که هر شب ساعت ۱۹، از دوم خرداد سال جاری روی صحنه می رود. این تئاتر ۸۰ دقیقه ای، با قیمت ۳۵ هزار تومان، به کارگردانی امیر رضا کوهستانی و بازیگرانی چون محمد حسن معجونی، باران کوثری و شیوا فلاحی اجرا می شود.

خانم باران کوثری و شیوا فلاحی، در یک نقش حضور دارند و خانم کوثری، فقط ۱۰ شب اول روی صحنه می رود. این نمایش، برنده جایزه ویژه برای حسن معجونی و کاندید دریافت جایزه بزرگ فستیوال هنر زوریخ به عنوان بهترین نمایش بود.

عوامل این تئاتر اجتماعی و رئال موفق عبارتند از:

دستیار اول کارگردان، برنامه ریز و مدیر تولید: محمدرضا حسین زاده مشاور نویسنده در امور پناهندگان: ساسان ریاستیان طراح صحنه: امیررضا کوهستانی طراح لباس: جلیله هیبتان طراح گرافیک: تویک زادوریان طراحی صدا: آنکیدو دارش موسیقی: علی بهرامی فرد قیچک باس: سیامک آقایی کمانچه و کمانچه آلتو: سامر حبیبی پیانو: مهدی کازرونی آواز: پروین بهمنی، رضا مازندرانی تدوین صدا و موسیقی: سلیم قاضی سعیدی گروه کارگردانی: محمد خاکساری، بهارک خاوری مدیران صحنه: محمد نفری، رضا مصطفی پور دستیار صحنه: نگار ملکی دستیار لباس: بیتا نصر اجرای دکور: محمد نفری.

خانواده ایمور از قشقایی‌هایی بودند که بعد از تولد او، تصمیم می‌گیرند دیگر کوچ نکنند و یکجا نشین شوند. حالا که او در میانسالی، تصمیم گرفته به صورت غیرقانونی از راه کوه و دشت و دریا خودش را به انگلستان برساند، سنت اجدادش را به یاد می‌آورد.

نشانی: تهران، ضلع شرقی چهار راه ولیعصر (تئاتر شهر)، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل پلاک ۵۰

تلفن: ۶۶۹۷۹۷۴۱

نمایش شال قرمز نارنجی زرد بنفش

t8

عنوانی جالب برای نمایشی است که در خانه نمایش دا، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مدت نیم ساعت روی صحنه می رود. این نمایش از سه شنبه ۱۹ اردیبهشت اجرا شده و تا ۵ شنبه ۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت. حسن جنت مکان و امیر محمدی، به عنوان نویسنده و بازیگر این اثر معرفی شده اند.

نشانی: میدان فاطمی- ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر- شماره ۲۶

تلفن: ۸۸۰۱۶۰۷۴

نمایش دشمن مردم

t9

سالن بزرگ تالار مولوی تهران، از دوشنبه بیست و شش اردیبهشت ماه لغایت شنبه بیستم خرداد ماه سال جاری، هر روز ساعت ۱۸، به مدت ۸۰ دقیقه، نمایش دشمن مردم به کارگردانی سینا راستگو را روی صحنه می برد. سناریو اثر نوشته هنریک ایبسن است و محمد رضا ایمانیان، زهرا بهروز منش، محمد حبیبی، امیر شاه علی، وحید شیخی، والا و بردیا عادلی، شهریار فرد، محمد مشگری و منصور نصیری در ان ایفای نقش کرده اند.

از دیگر هنرمندان این نمایش پر عوامل، می توان به افراد زیر اشاره کرد:

بازیگران مردم شهر: اشکان اژدری، ملیحه امیری، شیرین امینی، علی بنایی، محمود پیری، بیتا ثابتی محمدی، سارا خانکی، میلاد خان احمدی، عرفان دانا، سهند سلطانی، آیسان عبداللهی، باران فرد، منا مهدی پور.

مشاور کارگردان: کیومرث مرادی کاری از کمپانی تئاتر امید ایران طراح صحنه: سید محمد موسوی طراح لباس: بهار خلیلی فر طراح گریم: سارا ولی زاده موسیقی: امیر دوستی طراح پوستر و تیزر: علیرضا قادری عکاس: محیا میرزایی برنامه ریز و دستیار کارگردان: سارا ولی زاده روابط عمومی و مشاور رسانه ای: آیدا اورنگ گروه تبلیغات: محمدرضا ایمانیان (مکث)، سارا کنعانی.

این نمایش، در واقع روایتی از یک شهر آرام، در گوشه ای از دنیاست که ناگهان آرامش شهر به کلی به هم می ریزد. برای دوباره آرام شدن شهر، مردم نیازمند قربانی کردن هستند. با تصمیم مردم و مسئولان شهر، کدام یک قربانی می شوند؟ صداقت یا مصلحت؟

نشانی: خیابان انقلاب۰ ابتدای ۱۶ آذر- شماره ۱۶- جننب کلینیک دانشگاه تهران- سالن اصلی- باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران-

تلفن: ۶۶۴۱۹۸۵۰

نمایش بوفالوی آمریکایی

t10

تئاتر شهر، پایتخت نمایش ایران، از بیست و شش اردیبهشت ماه لغایت ۵ خرداد ماه، نمایش بوفالو آمریکایی، نوشته دیوید ممت و کارگردانی سیامک زین الدینی را روی صحنه می برد.

این نمایش هر روز ساعت ۱۸ و با بلیط ۱۵ هزار تومان در دسترس است. یگانه رجبی، فرزاد آیتی، سیامک زین الدینی، احمد مطوری و اکرم سامانی در این نمایش ایفای نقش کرده اند.

این نمایش‌نامه در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط دیوید مامت به نگارش درآمده است و تاکنون بارها بر روی صحنه تماشاخانه‌های دنیا توسط بهترین کارگردانان از جمله: گریگوری موشر کمپانی گودمن شیکاگو ۱۹۷۵، مجدداً گرگ موشر، تئاتر سنت کلمان نیویورک ۱۹۷۶، اولو گروسبارد نخستین اجرا در برادوی ۱۹۷۷، آروین براون تئاتر بوث نیویورک لندن ۱۹۸۴، مایکل کورنی نسخه سینمایی ۱۹۹۶، رابرت فالس تئاتر بلاسکو برادوی نیویورک اکتبر ۲۰۰۸، دنیل ایوانس تئاتر ویندهام لندن ۲۰۱۵، به نمایش گذاشته‌شده است.

این نمایش تابه‌حال در ایران به‌صورت رسمی در هیچ تماشاخانه ایی اجرانشده است.

داستان مربوط می شود به سال ۱۹۷۵ در یک مغازه دست دوم فروشی واقع در جنوب شهر شیکاگو. داخل مغازه سمساری فکسنی، مردی است به اسم «دانی دوبرو» که تصمیم گرفته در زندگی بلاخره دست به کاری بزرگ بزند حتی شده دزدی بزرگی و داد خود را از چرخ کج مدار روزگار بستاند…

نشانی: تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر

تلفن: ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴

نمایش توفان

t11

نمایش توفان، یکی از نمایشنامه های شکسپیر، نویسنده بزرگ ادبیات جهان است که در سالن استاد خسرو خورشیدی تماشاخانه هنر تهران، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می رود. بلیط این اجرا نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

عوامل این نمایش مهم خردادماه به شرح زیر است:

دراماتورژ: فرهاد امینی

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) محمدرضا آبانگاه، شادی امیری، پویا پورامین، برنا انصاری، نگین بهزاد، حسین دریس، آنیتا رجبی، بهتاش ساکنین، یکتا طبیبی، دریا فلکی، مرضیه فیلی، حمید صدری، عبدالرضا نصاری، مجتبی علیپور، یاسمن وفایی و مازیار سیدی

مدیر تولید: مسعود غزنچایی
مدیر فنی: مصطفی اسفدیاری
دستیار یک و برنامه ریز بخش بازیگری: زهرا میرآقایی
دستیار یک و برنامه ریز بخش غیر بازیگران: غزاله بداقی
منشی صحنه: شیرین اسماعیلی، آیدا کلاهی
مدیر صحنه: محمد ابراهیم علایی
گروه طراحی و اجرای صحنه (سرپرست طراحان): مازیار سیدی، پوریا اخوان، مرضیه جعفرپور، رستگار محمدی
دستیار ساخت و اجرا: ابراهیم علائی
ساخت بال: رویا الماسی مهر، مهرنوش صادقیان
دستیاران ساخت: کیانا رستگار نژاد، آتش ایوبی، نسترن باقری
طراح لباس: آیدا میرزاخانی
دستیار لباس: لیلی فاضل
دوخت لباس: کیانا رستگار
طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی
طراح گریم: پریا پیوستی
انتخاب موسیقی: مازیار سیدی

خلاصه داستان

پراسپرو برای آموختن دانش جادویی و علوم جدیده شهریاری را به برادرش آنتونیو سپرد و برادرش به او خیانت کرد. با همراهی شاه ناپل توطئه ای ساختند تا پراسپرو را از تمام حقوق بعنوان دوک میلان محروم کنند. نمی توانستند پراسپرو را بکشند پس به همراه دختر سه ساله اش به دریا سپردند.

پراسپرو و دخترش به جزیره ای متروک رسیدند و نجات یافتند. پراسپرو در همانجا به آزمودن و آموختن پرداخت تا از چرخش روزگار همان دریا دشمنانش را یکجا به جزیره آورد…

نشانی: تهران، خیابان مفتح، جنب ورزشگاه شیرودی خیابان ورزنده، ساختمان شماره دو دانشکده سینما و تئاتر

تماشاخانه پالیز

t12

تماشاخانه پالیز تهران از یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه لغایت ۱۲ خرداد، نمایش زبان اصلی به کارگردانی رسول کاهنی را هر شب ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه روی استیج می برد. این تئاتر ۶۵ دقیقه ای، با قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه می شود.

بهرنگ علومی و آزاده صمدی و سعید زارعی در آن ایفای نقش دارند. محمد قدس و سجاد کیانی، به عنوان تهیه کننده و آهنگساز اثر فعالیت دارند.

لوح تقدیر بهترین بازیگر زن تئاتر ایران برای آزاده صمدی از سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و لوح تقدی بهترین بازیگر مرد تئاتر ایران برای بهرنگ علوی از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر از جمله افتخارات این اجرا اعلام شده است.

نشانی: تهران-کریمخان زند- خیابان عضدی- خیابان سپند- شماره ۶۹

تلفن: ۸۶۰۳۷۵۱۰

رفته بچرخه بر می گرده

t13

این نمایش که هر روز در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران در خاوران روی صحنه می رود، از ۵ شنبه ۱۴ اردیبهشت کار خود را آغاز و تا یکشنبه ۱۴ خردادماه هر شب ساعت ۲۰ اجرا دارد.

عباس عبدالله زاده، به عنوان نویسنده و کارگردان و افشین غیاثی، احمد داودی، زهره بختیاری، مجید رمضانی- فاطمه محبوب لایزال، نازنین فراهانی، عسل احمد نیا و حسنا قنبری در این اجرا ایفای نقش کرده اند.

کارگردان اثر درباره این اجرا می گوید:

همیشه برای ما عناصر منفی، منفور و دور ریختنی هستند اما وقتی که به صورت مستقیم با این عناصر منفی در ارتباط باشیم نتیجه، دریافت حجم بزرگی از انرژی مثبت برای ما خواهد بود. شاید این همون ریاضی مستتری است که در این جمله ی معروف نهفته که می گوید: ادب از که آموختی از بی ادبان. نمایش رفته بچرخه برمیگرده یک پدیداری است که از میان موجی از نیروهای منفی در کنار همدیگر سر برآورده و یک انرژی مثبت و بزرگ تولید می کند.

این شاید جذابیت است که باعث شد سال ها قبل من این متن را بنویسم و بعد از مدتی کار کنم و به دلیل اتفاقاتی که پیش رویم قرار گرفت بعد از سال ها دوباره به سراغش بروم.

نشانی: بزرگراه امام علی، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی، جنب فرهنگسرای خاوران

تلفن: ۰۲۱۳۳۰۳۴۱۹۸ – ۰۲۱۳۳۰۳۴۲۱۰

دیگری

t14

اثری جدید از بهاره رهنما، نویسنده، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان که در خردادماه امسال، نمایش دیگری را کارگردانی کرده است. این نمایش تا دوشنبه بیست و سوم خرداد ماه سال جاری در سالن استاد سمندریان تئاتر ایرانشهر هر شب ساعت ۲۱:۴۵ روی صحنه می رود. قیمت بلیط نیز ۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

سهراب حسینی به عنون دراماتورژ و شیوا اردویی و بهاره رهنما، بازیگران این اثر هستند. انزو کرمن، نویسنده سناریوی جدید ترین ساخته بهاره رهنما است.

برای تماشای اثر به خانه هنرمندان تهران بروید که هر روز برای تهرانگردهای هنری، برنامه های خوبی را ارائه می کند.

نمایش دن کیشوت

t15

نمایش دن کیشوت، یکی از اجراهایی است که هر روز ساعت ۱۷ به مدت ۶۰ دقیقه در تئاتر باران روی صحنه می رود. این اثر که بلیط ۲۰ هزار تومانی دارد، توسط صحرا رمضانیان، نویسندگی و کارگردانی شده است. امیر اورعی، مهدخت مولایی و ایمان اصفهانی در آن ایفای نقش دارند. میلاد کی مرام نیز در این اثر حضور دارد.

میگل سروانتس با اثر معروف دن کیشوت، سناریوی این نمایش است.

در خلاصه اثر آمده است که دن کیشوت، در دنیای امروز، انسانی است گرفتار در وهم دنیای مجازی.

نشانی: خیابان فلسطین- پایین تر از خیابان انقلاب- شماره ۲۹۲

تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵

رقص روی لیوان ها

t16

جدید ترین اثر از امیر رضا کوهستانی و کارگردانی سید جواد روشن است که در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه روی صحنه رفته و تا جمعه ۱۲ خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت. این اثر هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می شود.

بابک خدایی و حمید رضا تسلیخ و فاطمه عطایی در آن اجرا دارند. سینا ییلاق بیگی و محمد فرشته نژاد در این اثر ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه اثر آمده است:

همه‌چیز از سر دردهام شروع شد. شبا خوابم نمی‌برد. تا چشام رو می‌بستم که بخوابم فقط خواب می‌دیدم. یه شب صدای نفس کشیدن یه نفر رو از زیر تخت شنیدم. بلند شدم، چراغ رو روشن کردم ولی هیچکی نبود. شبای بعد هم همین‌طور. بعضی وقت‌ها می‌شنیدم یه نفر رو شیروانی خونه داره راه می‌ره. ولی تا چشام رو باز می‌کردم صدا قطع می‌شد. اینا بود تا اینکه یه شب رسماً از پنجره اتاق یه پسر هندو رو دیدم که تو کوچه زیر نور چراغ‌برق داشت می‌رقصید….

نشانی: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان

تلفن: ۸۸۳۱۰۴۵۷، ۸۸۳۱۰۴۵۸

وصیت نامه خانم سارا

t17

خانه هنرمندان تهران از یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه لغایت ۱۲ خردادماه سال جاری، اثری از نغمه ثمینی که توسط رزی اماد کارگردانی شده است را با عنوان وصیت نامه خانم سارا، هر شب ساعت ۲:۳۰ دقیقه به مدت ۵۰ دقیقه روی صحنه می برد.

در خلاصه داستان آمده است: زنی که فکر می کند امشب آخرین شب زندگیش است، برای لحظات آخرش،‌ به دنبال جایی مناسب می گردد که با گوگو، پسر کوکاکولا فروش آشنا شود.

نشانی: خانه هنرمندان تهران

شنیدن

t18

تئاتر مستقل تهران، از سه شنبه دوم خرداد ماه لغایت چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه، هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه، نمایش شنیدن را با نویسندگی و کارگردانی امیر رضا کوهستانی روی صحنه می برد.

الهام کردا، میهن صدری و مونا احمدی در این اثر ایفای نقش کرده اند. این اثر در کشورهای مختلف اروپایی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی روی صحنه رفته و با استقبال عاشقان هنر نمایش همراه شده است. در خلاصه اثر آمده است: کسی در خوابگاه دخترانه، صدای خنده پسری را می شنود. این موضوع دهان به دهان می چرخد تا به گوش کمیته انضباطی دانشگاه می رسد.

حالا دخترها پیش از آنکه به کمیته احضار بشوند، باید راه چاره ای پیدا کنند . . .

نشانی: تهران- ضلع شرقی چهار راه ولیعصر- خیابان رازی- نبش کوی زند وکیلی- شماره ۵۰

تلفن:‌۶۶۹۷۹۷۴۱

روزی می بایست میمرد

t19

نمایش روزی می بایست می مرد به کارگردانی سید رضا موسوی هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن بزرگ تالار مولوی تهران روی صحنه می رود. این نمایش ۵۵ دقیقه ای، با راهنمایی دکتر اسماعیلی شفیعی و دراماتورژی احسان زیور عالم همراه شده است.

فریبا طالبی، ایرج تدین، تارا هجرت، نگار سلحشور، فاطمه سوهانی، نغمه گرجیان و سالار صمدیان در آن ایفای نقش دارند.

همراهان: فاطمه معارف، طاها سمساریان، پویا دهلاری، فرهاد میر محمد صادقی، متین حبیبیان، پردیس زارع، آناهیتا خسروی، پویا پیروزرام، مریم علی نیا، کیمیا شیدایی، آزاده محمدیان، امیر علی قربانی، حامد صالح پور، شایان جفره ای، میلاد ابراهیمی، سارا غلامیانی، شهرام بازیاری، ابوالفضل جعفر زاده پور، پارسا جولانی، امیر سلامی، محمدرضا اصغر زاده، پوریا خانزاده.

این نمایش، برداشتی آزاد از نمایشنامه مکبث ویلیام شکسپیر است. در خلاصه داستان آمده است:

سردار جنگی بنام مکبث توسط پیشگویی جادوگران وسوسه می شود که پادشاه بشود و با وسوسه همسر خود لیدی مکبث، پادشاه را به قتل می رساند و خود بر تخت پادشاهی می نشیند. در نهایت لیدی مکبث از گناه عذاب وجدان خودکشی می کند و مکبث نیز در جنگ به دست وفاداران به پادشاه کشته می شود.

نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران

ضیافت پنالتی ها

t20

تماشاخانه پالیز تهران، هر روز ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه از ۵ شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه لغایت ۱۰ خرداد، نمایش ضیافت پنالتی ها با بازی امیر جعفری را روی صحنه می برد. پوریا کاکاوند به عنوان نویسنده اثر معرفی شده است. بلیط این اجرا نیز بین ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان است.

نشانی: خیابان کریمخان – خیابان عضدی- خیابان سپند شماره ۶۹

تلفن: ۸۶۰۳۷۵۱۰

نمایش پروانه و یوغ

t21

نمایش پروانه و یوغ، از ۱۷ اردیبهشت تا سه شنبه دوم خرداد ماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می رود. این اثر ۷۵ دقیقه ای، ۲۰ هزار تومان قیمت هر بلیطش است. محمد چرم شیر و مراد اسکندری، به عنوان نویسنده و کارگردان اثر معرفی شده اند. محمد علی پور آرین،‌ محمد مقیسایی،‌ بهروز فراهانی، آزیتا طالبی، مینا حسینی و گلنوش لردگویی در آن ایفای نقش دارند.

در خلاصه اثر آمده است: ونسان ونگوگ نقاش بزرگ هلندی که تا اواسط دهه سوم زندگی اش همچنان سرگشته و شوریده در حال پیدا کردن خودش و علایق اش بود تصمیم می گیرد نقاشی را انتخاب کند تا از طریق آن رنج انسان و قدرت خداوند را همزمان به تصویر بکشد.

او هر چه به پایان عمرش نزدیک می شود سرگشتگی و آشفتگی درونی اش بیشتر می شود تا اینکه نهایتاً در ۳۷ سالگی دست به خودکُشی می زند.

نشانی: خ انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸

تلفن: ۶۶۹۷۹۴۶۸، ۶۶۹۷۹۴۷۵

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود