۱۴ فیلم و سریال جذاب و دیدنی که در جشنواره کن سال ۲۰۱۷ به نمایش در خواهند آمد

۱۴ فیلم و سریال جذاب و دیدنی که در جشنواره کن سال ۲۰۱۷ به نمایش در خواهند آمد

چمدان ها بسته، لباس ها آماده شده و حتی هلی کوپترها نیز به حالت آماده باش درآمده اند: زمان جمع شدن در «فرنچ ریویِرا» برای هفتادمین فستیوال سینمایی کن فرا رسیده است. این فستیوال اتفاقات بسیاری جالبی در خود خواهد داشت و بسیاری از علاقمندان منتظر فیلم های و سریال های جدیدی هستند که در این فستیوال معروف و پر زرق و برق به نمایش در خواهند آمد. از این رو قبل از این که مراسم افتتاحیه ی این جشنواره روز چهارشنبه آغاز شود ما قصد داریم ۱۴ مورد از پروژه های سینمایی و سریالی که توسط کارگردانان نام آشنا ساخته شده و بیش از دیگران برای دیدن آن ها اشتیاق وجود دارد را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با این فیلم ها با ادامه ی متن همراه باشید.

۱- زمان خوب (Good Time)

Robert-pattinson-good-time-safdies-thumb_51654_film_film_big-w700

با هر منتقد سینمایی، روزنامه نگار و یا علاقمندان دنیای سینما که حرف بزنید در مورد این فیلم جنایی که داستان آن در نیویورک رخ می دهد و توسط برادران سافدی (بن و جاش) کاگردانی شده است صحبت می کنند و ادعا دارند که این فیلم را باید حتماً دید. برادران سافدی که مورد ستایش مارتین اسکورسیزی قرار گرفته و به خاطر فیلم «Heaven Knows What» در سال ۲۰۱۴ مشهور شدند قبلا نیز در این جشنواره حضور داشته اند اما فیلم «زمان خوب» اولین رقابت رسمی آن ها در این فستیوال است.

رابرت پَتینسون که نقش اصلی این فیلم را بازی می کند آن را «فیلمی در مورد یک سارق بانک جامعه ستیز با آسیب روانی شدید» و یک کلاهبردار نیویورکی که قصد دارد برادرش را در یک شب پر آشوب از زندان خارج کنید توصیف کرده است. در چندین عکسی که از این فیلم منتشر شده می توان آشفتگی را در چهره ی بازیگر نقش اصلی به وضوح دید. این فیلم را از دست ندهید!

۲- اوکجا (Okja)

Jake-Gyllenhaal-Set-Okja-Pictures-770x616-w700

یکی از پرطرفدارترین فیلم های جشنواره ی کن امسال را باید بحث برانگیز ترین آن ها نیز نامید: سینماهای فرانسه به قرار گرفتن فیلم «اوکجا» به کارگردانی بونگ جوون هو در بخش مسابقه ی این جشنواره اعتراض کرده اند زیرا شبکه ی اینترنتی نت فلیکس قصد دارد این فیلم را در تاریخ ۲۸ ژوئن منتشر کند و این موضوع خوشایند سینماها نیست. این موضع بر خلاف قانون فستیوال کن است که تمامی فیلم های آینده ی این جشنواره باید برای حضور در بخش مسابقه از قبل در سینماهای فرانسه به نمایش درآمده باشند.

قطعاً این موضوع دردسرساز خواهد شد اما از آن جایی که کارگردان خود تهیه کننده ی فیلم نیز هست و بازیگرانی مانند تیلدا سوینتون و جیک جیلنهال در آن بازی می کنند نمی توان مانع از حضور آن در بخش رقابت شد. این فیلم داستان یک دختر و هیولای دست آموز او را روایت می کند.

۳- داستان های مِیِروویتز (The Meyerowitz Stories)

Adam-Sandler-w700

آخرین فیلم نواه باومَبچ در مورد گروهی از افراد سالمند عجیب و غریب است که دور هم جمع می شوند تا از پدر هنری خود (با بازی داستین هافمن) تجلیل کنند. این فیلم با توجه به حضور بازیگران مطرحی مانند داستین هافمن، بن استیلر، اما تامپسون و آدام سندلر دیدنی خواهد بود. با این وجود دعوای بین کمپانی اینترنتی نت فلیکس و مسئولان جشنواره ی کن نشان می دهد که این فیلم پرسروصدا خواهد بود. اگر استقبال از این فیلم و همچنین «اوکجا» فراوان باشد باید شاهد تجدیدنظر مسئولان این جشنواره باشیم. اگر این فیلم ها مورد استقبال زیادی نیز قرار نگیرند بدین معنا خواهد بود که مسئولان جشنواره تصمیم درستی گرفته اند.

۴- فریب خورده (The Beguiled)

the_beguiled_everything_to_know-w700

سوفیا کاپولا در اولین فیلم خود بعد از ساخت فیلم «حلقه ی بلینگ» (The Bling Ring) در سال ۲۰۱۳، فیلمی با عنوان «فریب خورده» بسازد که بازسازی فیلمی درام با همین نام و با بازی کلینت ایستوود در سال ۱۹۷۱ است. در این فیلم کالین فارل نقش یک سرباز زخمی دوران جنگ داخلی آمریکا را روایت می کند که حضور مردانه ی او در یک جمع زنانه (نیکول کیدمن، کریستین دانست و الی فانینگ) زندگی آن ها را دچار تغییرات شدیدی می سازد. البته با توجه به قدرت کارگردانی و نویسندگی کاپولا باید منتظر یک فیلم دیدنی باشیم که حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

۵- کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer)

336349-f4aec-96825901-600-uee7de-w700

نیکول کیدمن و کالین فارل در فیلم دیگری نیز در کنار هم قرار گرفته اند که در جشنواره کن ۲۰۱۷ به نمایش درخواهد آمد. کارگردانی فیلم «کشتن گوزن مقدس» را یورگوس لانثیموس برعهده دارد که وی را بیشتر با فیلم «خرچنگ» (The Lobster) می شناسیم. در این فیلم، فارل و کیدمن نقش زن و شوهری را بازی می کنند که زندگی شان توسط یک نوجوان دچار تغییر می شود. با وجود داستان ساده و سرراست فیلم، لانثیموس که سال گذشته نامزد دریافت جایزه ی اسکار بهترین فیلمنامه نیز شده بود سبک بسیار خاص و منحصر به فردی در فیلمسازی دارد که فیلم او را جذاب خواهد کرد. فیلم او یکی از بخت های اصلی جایزه ی در این فستیوال به شمار می آید.

۶- بر اساس یک داستان واقعی (Based on a True Story)

29907_600-w700

رومن پولانسکی اخیراً به خاطر اعتراضات فعالان حقوق زن به خاطر پرونده ی تجاوز حل نشده و پر سروصدای او در سال ۱۹۷۷ مجبور به کناره گیری از مقام ریاست جوایز سزار فرانسه شد. وی اکنون با فیملی خارج از بخش مسابقه و با عنوان «بر اساس یک داستان واقعی» به صحنه بازگشته و باید منتظر اتفاقات بعد از نمایش این فیلم در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن بود. یکی از نویسندگان فیلمنامه ی این فیلم اولیویه آسایاس است که همواره مورد علاقه ی داوران جشنواره ی کن بوده و فیلم داستان یک نویسنده (با بازی امانوئل سنیه)  و یک طرفدار پروپا قرص (با بازی اوا گرین) را روایت می کند. سابقه ی رومن پولانسکی نشان می دهد که این فیلم نیز حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت پس آن را از دست ندهید.

۷- پایان خوش (Happy End)

bhvJ5ap-w700

میشاییل هانکه کارگردان اتریشی ۵ سال بعد از ساخت فیلم «عشق» (Amour) و بردن جایزه ی نخل طلایی بهترین فیلم جشنواره ی کن بار دیگر با یک فیلم جدید به این جشنواره بازگشته است. در این فیلم نیز بار دیگر بازیگران فیلم «عشق» (ژان لویی ترنتینیان و ایزابل هوپر) در کنار هم قرار گرفته و نقش یک خانواده ی بورژوازی را بازی می کنند که در شمال فرانسه سکونت داشته و در مجاورت آن ها یک اردوگاه بزرگ مهاجران قرار دارد. بدین ترتیب به نظر می رسد با توجه به داستان فیلم های قبلی هانکه باید منتظر داستان تلخ و تاثیرگذاری باشیم.

۸- شگفت زده (Wonderstruck)

download (1)-w700

آخرین باری که تاد هینس در جشنواره ی کن حاضر شد در سال ۲۰۱۵ و با فیلم تاثیرگذار «کارول» (Carol) بود. اکنون وی با فیملی به مراتب جاه طلبانه تر و جهانی تر از قبل بازگشته است. این فیلم که بر اساس رمانی از برایان سلزنیک ساخته شده داستان دو کودک ناشنوا در سال های ۱۹۲۷ و ۱۹۷۷ را روایت می کند که به دلایل رازآلودی با هم در ارتباط هستند. جولیان مور و میشله ویلیامز همراه با یک دختر ناشنوای ۱۳ ساله به نام میلیسنت سیموندز و تعدادی دیگر از افراد ناشنوا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. اگر این فیلم نتواند اولین جایزه ی نخل طلایی را برای هینس به ارمغان بیاورد دستکم تماشاگران را به گریه خواهد انداخت.

۹- تو هیچ وقت واقعا این جا نبودی (You Were Never Really Here)

You_Were_Never_Really_Here-641177044-large-w700

این فیلم بعد از ۶ سال اولین فیلم لین رمزی کارگردان اسکاتلندی خواهد بود که در سال ۲۰۱۱ با فیلم پرسروصدا و تاثیر گذار «باید در مورد کوین حرف بزنیم» (We Need to Talk About Kevin) در بخش مسابقه ی جشنواره ی کن حضور داشت. خواکین فینیکس در این فیلم نقش یک سرباز سابق نیروی دریایی ایالات متحده را بازی می کند که به جستجوی عاملان قاچاق کودکان گشته و بعد از پیدا کردنشان، آن ها را با ضربات چکش از پای در می آورد. این فیلم نیز مانند فیلم قبلی رمزی فیلمی خونین و پر از کشتار خواهد بود که بر اساس رمان کوچکی از جاناتان آمِس نوشته شده است.

۱۰-تیغه جاویدان (Blade of the Immortal)

blade_of_the_immortal___manji5_by_immuze-w700

تاکاشی میکه کارگردان مشهور ژاپنی جزو یکی از مشتریان ثابت جشنواره ی کن به شمار می آید. اخیراً وی در کنار فیلمنامه های اورجینال به ساخت اقتباس های انیمه نیز تمایل زیادی نشان داده است. وی در جدیدترین فیلم خود با عنوان «تیغه جاویدان» که به زبان ژاپنی است از تاکویا کیمورا و گروه پاپ موسوم به «SMAP» استفاده نموده و باید منتظر موفقیت فیلم در جشنواره ی کن باشیم.

۱۱- چطور در مهمانی ها با دختران حرف بزنیم (How to Talk to Girls at Parties)

Nicole-Kidman-2-12022015-560x560-w700

در این فیلم نیز نیکول کیدمن با ظاهری بسیار متفاوت و عجیب ظاهر شده است. این فیلم در مورد مهمانی، روابط دختران، خجالتی بودن و بیگانگی با دیگران بوده و علاوه بر نیکول کیدمن، جان کامرون میچل در نقش کارگردان فیلم و الی فانینگ نیز در نقش مقابل کیدمن در این پروژه حضور خواهند داشت.

۱۲- پروژه ی فلوریدا (The Florida Project)

download-w700

شان بیکر بعد از فیلم موفق «نارنگی» (Tangerine) که با دوربین تلفن هوشمند آیفون ۵ اس فیلمبرداری شده بود بار دیگر با داستان گروهی از کودکان در دوران تعطیلات تابستانی بازگشته است در حالی که والدین آن ها روزگار سختی را می گذرانند. ویلم دفو نقش یکی از این والدین را بازی می کند اما بیشتر نقش های فیلم را بازیگران ناشناخته بر عهده دارند. بنابراین باید منتظر بازی طبیعی کودکانی بود که ممکن است در آینده به ستاره تبدیل شوند.

۱۳- بی عشق (Loveless)

loveless-cannes-770x470-w700

آندری زویاگینتسف، کارگردان روسی، با فیلم «لِویاتان» (Leviathan) در سال ۲۰۱۴ نامزد دریافت جایزه ی اسکار شد و از آن زمان تاکنون همه منتظر کار دیگری از این کارگردان خوش آتیه بوده اند. فیلم «بی عشق» نیز مانند داستان فیلم «لِویاتان» در مورد زندگی مدرن در روسیه بوده و یک درام خانوادگی است که داستان یک زوج بداقبال را روایت می کند که در حین یک مشاجره فرزند خود را گم می کنند. اگر این فیلم در جشنواره ی کن ۲۰۱۷ مورد استقبال قرار گیرد بدون شک زویاگینتسف به یکی از چهره های اصلی جشنواره کن تبدیل خواهد شد که از کشوری پرحاشیه آمده است.

۱۴- بر فراز دریاچه: دختر چینی (Top of the Lake: China Girl)

topofthelake_nicolekidman-w700

فیلم جدید جین کمپیون در جشنواره ی کن امسال ارزش دیدن را خواهد داشت. او اولین و تنها فلیمساز زنی است که جایزه ی تخل طلایی بهترین فیلم جشنواره ی کن را در سال ۱۹۹۳ برای فیلم «پیانو» (The Piano) دریافت کرد. اکنون وی در کنار دیوید لینچ (با سریال تویین پیکس (Twin Peaks)) دومین کارگردانی است که یک سریال تلویزیونی را به بخش جایزه ی جشنواره ی کن می آورد. این سریال هفت ساعته در مورد یک دختر آسیایی است که جنازه ی او در یک چمدان در یکی از مشهورترین سواحل سیدنی پیدا می شود.

در این سریال الیزابت ماس نقش کارآگاهی به نام رابین گریفین، گویندولین کریستی (بازیگر نقش بریَن اهل تارث در سریال بازی تاج و تخت) نقش یک پلیس تازه کار و نیکول کیدمن نیز نقش مادرخوانده ی مقتول را بازی خواهند کرد. این چهارمین فیلمی است که نیکول کیدمن در جشنواره ی کن امسال خواهد داشت.

منبع: vulture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود