۳۰ نکته ارزشمند که هر فردی پیش از رسیدن به ۳۰ سالگی باید آنها را بیاموزد

۳۰ نکته ارزشمند که هر فردی پیش از رسیدن به ۳۰ سالگی باید آنها را بیاموزد

روند پیشرفت زندگی به سمت جلو به گونه ای است که هر مرحله از آن مسیری به سمت آموختن، یادگیری و کسب تجربه بیشتر تلقی می شود. زمانی که در کودکی تنها یک بار با حرارت شدید گاز برخورد می کنید، برای تمام عمر آن را به خاطر خواهید سپرد. اما تمام درس های زندگی به این خوبی به یاد و خاطر افراد نمی مانند و بسته به اهمیت و سنی که روی می دهند، تفاوت هایی دارند.

برخی از عادات وجود دارند که اگر در سنین پیش از ۳۰ سالگی آموخته شوند، افراد را برای ورود به مراحل بعدی زندگی آماده تر می سازند. در ادامه به بررسی ۳۰ مورد از این آموزه ها پرداخته و به اجمال دلایل آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیشرفت فردی

۱- عادات شما می توانند سبب موفقیت یا شکست شما شوند. هر قدمی که برمی دارید آجری را برای ساخت خانه ای که سمبلی از وجود خودتان است، فراهم می آورید. بنابراین برای انجام این کار مصمم باشید.

۲- شما آنچه می خوانید هستید. اگر بدن شما انعکاسی از آنچه می خورید باشد، ذهن تان نیز، انعکاس آنچه می خوانید است. بنابراین تلاش کنید تا آن را تنها با آبنبات های نه چندان مناسبی چون شبکه های اجتماعی تغذیه نکنید.

۳- نمی توانید مسیر زندگی خود را با هیچ فردی دیگری مقایسه کنید. هر کدام از ما چالش های مربوط به زندگی شخصی خودمان را داریم و در پس منحصربفرد بودن این مسیرها، دلیلی وجود دارد. به درس هایی که تنها مخصوص زندگی شما هستند توجه و تمرکز داشته باشید.

۴- حلقه اطراف شما، تیم رویایی تان است. اگر در اطراف خود افراد منفی را جمع کرده باشید، رویاهای تان از بین خواهند رفت. حال آنکه اگر اطراف تان از افراد مثبت اندیش پر شده باشد، دسترسی به رویاهای تان امکانپذیرتر خواهد بود. پس این برعهده شماست که تیم رویایی خودتان را بسازید.

۵- زندگی تان نتیجه میزان شناختی است که از خود دارید. این امر همواره به به شناخت از خودتان باز می گردد. هر اندازه از ترس ها، ضعف ها، چالش ها و در کل از خود آگاهی بیشتری داشته باشید، شادتر خواهید بود.

3

تولید

۱- سرمایه گذاری بر وقت تان، چگونگی سرمایه گذاری شما بر اموال تان را نیز نشان می دهد. افراد باهوش و ثروتمند از ارزش زمان آگاهی دارند. آنها هر لحظه، دقیقه، ساعت، هفته، ماه و سال را برای سرمایه گذاری بیشتر غنیمت می دانند. شما هم باید همین کار را انجام دهید.

۲- برای تولید بیشتر، باید از عواملی که حواس تان را پرت می کند، پرهیز کنید. تولید به معنای انجام همزمان چند کار نیست. برعکس کاملا معنای معکوسی دارد. در واقع مفهوم واقعی آن، انجام کارهای کمتر اما با کیفیت و نتیجه بهتر است.

۳- اگر آنچه را که باید به انجام برسانید به ثمر نرسد، نترسید. عمدتا ما از انجام کارهایی که نمی خواهیم انجامشان دهیم، پرهیز می کنیم. بدتر آنکه شک داریم که آیا اصلا می توانیم آن کارها را انجام دهیم. به همین دلیل هم انجام کارهای تازه و ایده های جدید فشار فراوانی را به ما وارد می آورد. اما برای انجام کارها، باید با چنین مسائلی روبرو شوید.

۴- کار نیکو کردن از پر کردن است. برای به ثمر رساندن کاری تنها نباید با یک یا دو بار انجام آن انتظار به ثمر رسیدنش را داشت باشید بلکه باید به طور مداوم و در طولانی مدت آن را پیگیری کرد.

۵- اگر آماده شکست خوردن شوید، شکست خواهید خورد. اگر در راه موفقیت قدم نگذاشته باشید، نمی توانید انتظار موفقیت را نیز داشته باشید. آنچه امروز انجام می دهید آینده شما را خواهد ساخت.

00

روابط

۱- مهم ترین فردی که در زندگی باید با او رابطه برقرار کنید، خودتان هستید. بدون آنکه با خود رابطه خوبی داشته باشید، سایر روابط زندگی تان با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین از خودتان آغاز کنید.

۲- رابطه پدیده ای دو طرفه است. رابطه باید دوطرفه باشد و در یک رابطه سلامت، هر دو طرف باید احساس بهتری داشته باشند.

۳- اعتماد در عمل به اثبات می رسد نه در حرف. آنچه دیگران می گویند یا قول می دهند، نمی تواند ملاکی برای یک رابطه تلقی شود بلکه این رفتار و برخورد یک فرد است که همه چیز را در مورد او به شما می گوید.

۴- یک رابطه حقیقی همچون زدن یک پل است. مهم نیست که این رابطه، کاری، دوستی و یا هر نوع رابطه دیگری باشد، در نهایت باید همچون پلی به اتصال و همراهی بیانجامد.

۵- هر رابطه ای بالا و پایین های خاص خودش را دارد. نزاع و عدم توافق از عوامل غیرقابل انکار در هر رابطه ای است و چگونگی حل کردن آن در عین حفظ احترام متقابل است که اهمیت دارد. با این روش هر دو طرف شنیده و درک خواهند شد.

2

سلامت

۱- بدن شما معبد شماست. بنابراین به درستی با آن برخورد کنید.

۲- از مصرف بیش از اندازه شکر پرهیز کنید. مصرف بیش از اندازه شکر و غذاهای فرآوری شده، سبک صحیح و سلامتی برای زندگی به شمار نمی آیند. در حقیقت بدن تان، انعکاسی از شما، عادات تان، برخوردتان با شخص خودتان و چیزهای دیگر است.

۳- بی خوابی باعث افتخار نیست. اینکه به دیگران بگویید شب قبل تنها سه ساعت خوابیده اید، اتفاقی نیست که باعث افتخارتان باشد بلکه نشانه ای از عدم وجود تعادل و بی ثباتی شما به شمار می آید. زندگی همچون یک دوی مارتون است بنابراین لزومی ندارد که با حداکثر سرعت بدوید.

۴- فعالیت بدنی، کلید سلامت فردی است. اهمیتی ندارد که چه اندازه مشغله دارید، مراقبت از سلامتی تان لازم و ضروری است. بنابراین باید فعالیت بدنی داشته باشید و این کار برای آینده شما سرمایه گذاری بزرگی به شمار خواهد آمد.

۵- قهوه به خودی خود خوب اما مصرف بیش از اندازه آن مضر است. اگر برای برطرف کردن آثار بی خوابی و چشمان قرمز شده و خواب آلود خود دائم قهوه میل می کنید، باید بدانید که باید در وضعیت خواب خود تجدید نظری بوجود آورید.

6

کار

۱- با میانبر زدن به جایی نمی رسید. برای موفقیت های کاری میانبری وجود ندارد. باید سرمایه گذاری های لازم بر خودتان را انجام داده و به مهارت های تان بافزایید. سپس اجازه دهید که کارها به خودی خود پیش بروند.

۲- اعتبار شما همه چیزتان است. اینکه بتوانید ارتباط خود با کارمندان، شرکا و افرادی که در گذشته با آنها در ارتباط کاری بوده اید را حفظ نمایید، بر اعتبار شما افزوده و موفقیت های شغلی را برای تان در آینده به همراه خواهد داشت.

۳- بیش از آنچه در گذشته انجام داده اید، آن چه اکنون مشغول انجام آن هستید، ارزشمند است. در دنیای کنونی و عصر دیجیتال، با ورود برندهای شخصی فراوان، اینکه اکنون چه کسی در مرکز توجه قرار دارد، از اهمیت برخوردارست. پس آنچه بیشترین تاثیر بر روند زندگی کاری تان دارد، آنچه اکنون انجام می دهید است.

۴- به تمسخر یا تشویق دیگران بیش از اندازه اهمیت ندهید. متقاعد کردن دیگران برای نشان دادن توانمندی های تان، ارزش چندانی ندارد بلکه اهیمت دارد که در یک کار گروهی، چه اندازه گوش فرا می دهید، می آموزید و مهم تر اینکه به توانمندی های تان می افزایید.

۵- راهبر بودن تنها در دست داشتن سکان مدیریتی قلمداد نمی شود. اینکه سمت دهان پرکُنی داشته باشید، بدان معنا نیست که دیگران همیشه به آنچه می گویید گوش می کنند و یا حتی شما را جدی می گیرند. برای آنکه بتوانید به طور موثر یک تیم را رهبری کنید، شروع به بالابردن استانداردهای تان کنید.

1

موفقیت

۱- به انجام رساندن کاری به بهترین نحو تمرکز کنید نه نتیجه کامل نهایی. منظور از این امر نگاهی یک جانبه برای رسیدن به محصول و هدف نهایی نیست بلکه برداشتن هر قدم با داشتن هدف است. اینکه چگونه چیزی را خلق کنید که ارزش ارائه به دیگران را داشته باشد، ارزشمند تلقی می شود.

۲- بدانید که تشویق و قدرانی دیگران زودگذر است. بله دریافت تعریف و تمجید از سوی دیگران موجبات شادی افراد را فراهم می آورد اما در واقع هدف نهایی برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت به شمار نمی آید. آنچه به زندگی شما ارزش می دهد، تعریفی است که خودتان از کیفیت زندگی خود دارید و تا چه اندازه و بر چند فرد دیگر تاثیرگذار هستید.

۳- غره شدن به پیشرفت ها و توفیق های زندگی به تنهایی خطرناک است. اینکه تا چه اندازه به موفقیت دست یافته اید و چقدر در دنیای بیرون توفیق یافته اید مهم است اما همواره به رضایت درونی خود نیز بیاندیشید.

۴- به آخرین ریسکی که در زندگی تان کرده اید نظر افکنده و وضعیت خود را با آن بسنجید. اگر می خواهید به موفقیت های طولانی مدت دست پیدا کنید، باید بتوانید به طور مداوم ریسک هایی را در زندگی تان انجام دهید در غیر این صورت توانمندی های شما راکد باقی می مانند.

۵- بدانید که فردی جوان تر از شما، در حال تلاش برای رسیدن به نقطه ای است که شما اکنون در آن قرار دارید. بدانید که هر فردی می تواند به بالاترین نقطه قله برسد اما سخت ترین بخش این است که بتواند خود را در آن اوج نگه دارد.

 

منبع: inc
دیجیاتو
بدون نظر

ورود