۱۵ نقل قول از میلیاردرهای خودساخته که دیدگاه شما نسبت به ثروت را تغییر خواهند داد

۱۵ نقل قول از میلیاردرهای خودساخته که دیدگاه شما نسبت به ثروت را تغییر خواهند داد

دیدگاه شما در مورد پول و ثروت می تواند نقش مهمی در ثروتمند شدن یا نشدن شما داشته باشد. پس چرا به کسانی که چنین شرایطی را تجربه کرده اند رجوع نکنیم؟!

در ادامه ی این مطلب پاسخ های ۱۵ میلیاردر خودساخته و شناخته شده را در جواب به سوالی در مورد نظرشان نسبت به پول و ثروت برای شما آورده ایم که بدون شک دیدگاه شما را در مقوله های تجارت، سرمایه گذاری و موفقیت تغییر خواهند داد. برای خواندن این نقل قول های جالب با ادامه ی متن همراه باشید.

dfgdf-w700
مارک زاکربرگ موسس و رییس شرکت فیسبوک می گوید: ” هدف من هیچ گاه تنها تاسیس یک شرکت نبود. بسیاری از مردم در این مورد دچار سوء تفاهم می شوند، انگار که من دنبال کسب درآمد، سود یا چیزهای دیگر نبوده ام. اما حقیقت این است که من با تاسیس یک شرکت قصد داشتم یک تغییر بزرگ در دنیا به وجود بیاورم”.
trwe-w700
مِگ وایتمن، مدیر عامل کمپانی هولت پکارد (Hewlett Packard) یا همان اچ پی معروف در این باره می گوید:” وقتی که یک تجارت کوچک مانند eBay به یک باره رشد می کند تاثیرات چندگانه ای دارد. این موفقیت باعث تاسیس کسب و کارهای کوچکتری می شود که آن را از لحاظ سرمایه ی انسانی باهوش، کالاها و خدمات حمایت می کنند”.
qweq-w700
وارن بافِت، رییس و مدیر عامل کمپانی برکشایر هاثاوی در این باره چنین گفته است:” من به شما می گویم که چطور پولدار شوید. درها را ببندید. زمانی که دیگران را حریص می بینید بترسید. و زمانی که دیگران از شما ترسیدند حریص باشید”.
34534-w700
ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ ایک (.Snap Inc) در مورد نفروختن شرکت خود به فیسبوک چنین می گوید:” تعداد کمی از افراد در دنیا وجود دارد که می توانند شرکتی این چنین را بنا کنند. من فکر می کنم که فروختن آن برای بدست آوردن یک منفعت کوتاه مدت جالب نیست”.
67hgg-w700
اپرا وینفری، شخصیت برجسته ی دنیای تلویزیون می گوید:” دلیل این که توانسته ام به این موفقیت تجاری دست پیدا کنم این است که هیچ گاه حتی برای یک دقیقه نیز تمرکزم بر روی ثروت و پول نبوده است”.
ddf-w700
مایکل بلومبرگ، مدیر عامل کمپانی Bloomberg LP در این باره نظر خود را چنین بیان می کند:” من فکر می کنم که هر چه بیشتر به افراد پول بدهید آن ها بیشتر خرج خواهند کرد. و اگر آن ها این پول را خرج نکنند آن را سرمایه گذاری خواهند کرد. سرمایه گذاری نیز یک راه جدید برای ایجاد اشتغال است. این کار پول را در دست بنیادها و بانک های دیگری قرار خواهد داد که می توانند آن را به صورت وام به دیگران بدهند و ما باید این کار را بکنیم”.
sfd-w700
لری پیج، موسس گوگل و مدیرعامل کمپانی .Alphabet Inc در این باره چنین می گوید:” اگر ما به دنبال پول وثروت بودیم خیلی وقت پیش کمپانی خود را می فروختیم و به استراحت در سواحل می پرداختیم”.
xcsd-w700
جف بزوس، موسس و رییس کمپانی آمازون در مورد ثروت چنین گفته است:” من فکر می کنم که صرفه جویی باعث نوآوری می شود درست همان کاری که دیگر محدودیت ها انجام می دهند. یکی از راه های معدودی که برای خارج شدن از شرایط سخت دارید این است که راهی برای خروج درست کنید”.
gsdsd-w700
سرژی برین، موسس گوگل و رییس شرکت .Alphabet Inc چنین می گوید:” شما همیشه عبارت «پول شادی نمی آورد» را شنیده اید. من نیز همیشه فکر می کردم که مقدار زیادی پول کمی شادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما این عقیده صحت ندارد”.
dsgdf-w700
جک ما، مدیر اجرایی علی بابا گروپ می گوید:”امروز کسب درآمد بسیار ساده است. اما کسب درآمد پایا همزمان با احساس مسئولیت در برابر جامعه و بهبود شرایط در دنیا بسیار مشکل است”.
sdfsd-w700
سارا بلیکلی، موسس کمپانی Spanx می گوید: ” پول شما را همانی می کند که از قبل بوده اید [تغییری در شما ایجاد نمی کند]”.
sdfsd-w700
اینگوار کامپارد موسس کمپانی IKEA می گوید:” من همیشه در مورد پول کمی سخت گیر بوده ام، اما خوب که چی؟ من به پولی که می خواهم خرج کنم نگاه می اندازم و از خود می پرسم که آیا مشتریان IKEA هم توانایی خرج کردن دارند… من می توانم همیشه در قسمت درجه یک سوار شوم اما داشتن مقدار زیادی پول دلیل منطقی برای این موضوع نخواهد بود که شما پول خود را دور بریزید. اگر چیزی به عنوان رهبری درست وجود داشته باشد باید نمونه ی خوبی از رهبری را ارائه دهید. من باید این نقش را برای تمامی کارکنان IKEA ایفا کنم.
fsdfsd-w700
جورج سوروس، سرمایه گذار و رییس بنیاد سوروس در این باره می گوید:” بازارهای تجاری عموماً غیرقابل پیش بینی هستند… این باور که شما می توانید اتفاقات آینده در بازار را پیش بینی کنید با دیدگاه من در مورد بازار کاملاً متفاوت است”.
tewrt-w700
مایلک دل، مدیرعامل کمپانی .Dell Inc می گوید:” به نظر من قبل از این که استراتژی خود را تعیین کنید باید اقتصاد تجارت را بلد باشید و قبل از این که ساختار خود را تعیین کنید باید استراتژی داشته باشید. اگر این ها را به ترتیب نادرستی انجام دهید به احتمال فراوان شکست خواهید خورد”.
gerer-w700
شلدون آدلسون، رییس و مدیرعامل موسسه ی «لاس وگاس سندز» در این باره چنین می گوید:” من هیچ وقت به ثروتمند شدن فکر نمی کردم. حتی به ذهنم هم خطور نکرد. تنها چیزی که به من انگیزه می داد این بود که کاری انجام دهم”.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود