«پلیس آهنی» به واقعیت می پیوندد؛ نخستین رباتِ پلیس کار خود را در دبی آغاز کرد

«پلیس آهنی» به واقعیت می پیوندد؛ نخستین رباتِ پلیس کار خود را در دبی آغاز کرد

ربات ها که تا چندین سال پیش فقط در رمان ها و فیلم های علمی-تخیلی جایگاه ویژه ای داشتند، مدت هاست که وارد زندگی روزمره انسان ها شده و نقش های مهم و کاربردی فراوانی را ایفا می کنند.

دستگاه های ساخته شده به دست خود بشر، شاید یک روز زندگی او را تحت کنترل خود گرفته و این چشم انداز چندان دور از واقعیت به نظر نمی رسد. از بارزترین مصداق های تائید این ادعا می توان به ساخت و عرضه ربات هایی اشاره کرد که نیروهای آموزش دیده ی پلیس هستند و قرار است به زودی وارد خیابان ها شده و انسان ها را برای تخلف از قانون جریمه نمایند.

3

داستان از این قرار است که روز یکشنبه، نخستین نیروی پلیس رباتی جهان موسوم به «روبوکاپ» کار خود را در شهر دبی آغاز کرد.

2

روبوکاپ، بخشی از چشم انداز بلند مدت کشور امارات برای تامین یک چهارم نیروی پلیس مورد نیاز این کشور از میان ربات ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی به شمار می رود.

این دستگاه، ۱.۶۵ متر قد و یکصد کیلوگرم وزن دارد و از ویژگی های آن می توان به قدرت تکلم به ۶ زبان زنده دنیا و توانایی تشخیص حالت های چهره انسان اشاره کرد.

این ربات در نخستین روز از نمایشگاه و کنفرانس سه روزه امنیت اطلاعات خلیج که امروز آخرین روز آن محسوب می شود، رونمایی شد.

1

این دستگاه یک تبلت داخلی دارد که مردم می تواند از آن برای پرداخت جریمه یا گزارش جرم استفاده کنند. همچنین امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز پلیس و ارسال پیغام را نیز برای کاربران مهیا می کند.

فرمانده نیروی پلیس امارات، ژنرال خالد ناصر الرزاقی، در این رابطه بیان داشته: «رونمایی از نخستین روبوکاپ عملیاتی جهان به مثابه یک رویداد مهم برای کشور امارات محسوب می شود و گامی بزرگ در راستای تحقق هدف تبدیل دبی به پیشگام شهرهای هوشمند جهان به شمار می رود.»

وی همچنین افزود: «نخستین نیروی پلیس رباتی جهان در خیابان یا مراکز خرید مستقر خواهد شد تا با هرگونه تخلف در سطح شهر مبارزه کرده و از میزان ارتکاب جرم بکاهد.»

5

در آخر هم بگوئیم که روبوکاپ می تواند با مردم دست داده و درخواست های آنان را پاسخ بگوید. در زیر می توانید ویدئوی رونمایی و عملکرد این ربات را مشاهده کنید. با روزیاتو همراه باشید.

منبع: mirror
بدون نظر

ورود