چگونه معلم شویم؟ ضوابط عمومی و اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

حداقل سن و مدرک تحصیلی برای معلم شدن چقدر است؟

چگونه معلم شویم؟ ضوابط عمومی و اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

چگونه معلم شویم؟ شرایط عمومی و شرایط اختصاصی معلم شدن چیست؟ سالانه چند هزار نفر استخدام آموزش و پرورش می شوند؟

وزارت آموزش و پرورش، بزرگ ترین وزارت خانه ایران است  و بیش از یک میلیون کارمند و معلم زحمتکش دارد که به بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سراسر کشور خدمت میکنند. درصد قابل توجهی از کارکنان دولت را کارمندان وزارت آموزش و پرورش تشکیل داده و از جهاتی، مهم ترین وزارتخانه ایران به شمار می رود که کار تربیت انسان ها تا سن ۱۸ سالگی بر عهده آن نهاده شده است.

برای کسانی که عشق دبیری و معلم شدن را دارند، شرایط عمومی و اختصاصی وضع کرده است که اطلاع از آن برای علاقمندان اهمیت دارد. اگر قصد دارید در سال جدید یا سال های بعد به کسوت شریف و مهم معلمی وارد شوید، توصیه میکنیم ضمن مطالعه این گفتار سرویس دانستنی های روزیاتو، جدید ترین اطلاعات را از سایت وزارت آموزش و پرورش اخذ کنید.

برای معلم شدن از طریق آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی، به سایت سازمان سنجش  (sanjesh.org) مراجعه کرده و در زمان مقرر ثبت نام کنید.

با ما همراه باشید و نظرات خود را درباره تجربه معلم شدن و استخدام در آموزش و پرورش با ما به اشتراک بگذارید.

چگونه معلم شویم؟
سایت وزارت اموزش و پرورش: http://www.medu.ir

شرایط عمومی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

  •  داشتن تابعیت ایرانی
  • التزام به قانون اساسی
  • داشتن حداکثر ۳۰ سال سن
  •  انجام خدمت دوره ضرورت
  •  داشتن سلامت جسمی و روانی
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  •  نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • عدم وجود هر گونه ممنوعیت استخدام در دولت
  • عدم مشمول نیروهای بازخریدی دستگاه های اجرایی
  • برای مدرک تحصیلی ارشد و دکترا حداکثر سن ۴۵ سال است.
  •  اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده قانون اساسی
چگونه معلم شویم؟
سایت دانشگاه فرهنگیان شرایط جدید معلم شدن را در اختیار علاقمندان قرار می دهد:‌http://te.cfu.ac.ir

شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

شرایط اختصاصی برای معلم شدن، در زیر آمده است که مهم ترین آن، گذراندن موفق دوره یکساله مهارت آموزی است.

  •  دوره یکساله مهارت آموزی

این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود اجرا میشود.

  • محل خدمت

یک منطقه آموز شی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و ا شتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.

  •  امتیازات و سهمیه های قانونی

سهمیه های استخدامی استانهای ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کرمان به نیروهای بومی هر یک از استان های مورد نظر اختصاص دارد. در این استان ها در صورت کسب حد نصاب داوطلبان، افراد بومی شهرستان با ضریب ۴/۱ و داوطلبان سایر شهرهای استان با ضریب ۲/۱ در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، محاسبه خواهد شد.

شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی

  •  شرط اصلی: استناد مجوز شماره ۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموز شی در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان هستند.
  • رشته های هنرآموز و استاد کار: رشته های شغلی دبیر، آموزگار( و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )رشته های شغلی هنرآموز و استادکار است.
  • دوره مهارت آموزی: کلیه پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.
  •  هزینه دوره مهارت آموزی: بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.
  • شرایط دوره مهارت آموزی: شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه های مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) اعلام خواهد شد.
  • انتشار اسامی قبول شدگان دوره مهارت آموزی: رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مذکور، الزامی است. پذیرفته شدگان نهایی ر شته های شغلی هنر آموز و استادکار جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت یک ساله مهارت آموزی می باید از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی پیگیری نموده و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی آموزگار – دبیر نیز از طریق پایگاه دانشگاه فرهنگیان یپگیری نمایند.
  • سنوات خدمتی: مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شدد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است. گواهی مذکور دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نمی باشد.
  • محل مهارت آموزی: محل مهارت آموزی دوره یکساله، بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایح قطعی تعیین خواهد شد.  تغییر محل تحصیل با موافقت مبداء و مقصد و صرفاً در صورت وجود ر شته شغلی با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • ۲ مدرک مهارت آموزان: مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL بوده در غیر صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی مدارک مذکور را ارائه نمایند.
  • اسکان: دانشگاه های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.
  • سهمیه عشایر: سهمیه های مربوط به آموزش و پرورش عشایری بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره یکساله دوره مهارت آموزی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.

 شرایط پزشکی علاقمندان به استخدام در وزارت آموزش و پروش

برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش میبایست شرایط پزشکی و جسمانی خاصی داشته باشید که برای مدت ها مورد بحث و جدل رسانه ها و مجلس بود. اطلاعات جدید را از وزارت خانه بگیرید.

  • بیماریهای چشم

نداشتن دید کمتر از ۱۰/۱۰ در یک چشم، پس از اصالح با عینک و نداشتن دید کمتر از ۱۰ + ۱۰/۱۶ در دو چشم، پس از اصلاح با عینک و فقدان هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم و فقدان دوربینی غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم و فقدان ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه. برای ر شته های آموزش ابتدایی و رشته های هنر و رشته هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری است، استخدام ممنوع است و در بقیه رشته ها منعی ندارد.

  •  نابینایی در یک چشم

بیماریهای که براساس تشخیص پزشک مانع انجام وظیفه حرفه ای باشد منع استخدامی دارد. هم چنین کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از ۴۰ دسی بل باشد. داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله ۶ متری به خوبی بشنود.

تذکرات مهم برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش

  • محل استخدام: محل خدمت مستخدمین پیمانی این آزمون در پیمان نامه قید می گردد چنانچه اداره کل آموزش و پرورش استان مورد تقا ضا داوطلب در زمان صدور حکم استخدام نیازی به رشته/جنس پذیرفته شده در محل خدمت انتخابی در این دفترچه را ندا شته با شد، اداره کل مربوط محل جدید خدمت فرد را بر اساس نیاز، از بین مناطق آموزشی مورد نیاز مشخص خواهد نمود و داوطلب ملزم است در محل تعیین شده اشتغال به خدمت داشته باشد.
  • مدرک تحصیلی: متقا ضیان شرکت در مشاغل استادکاری، میباید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن فوق دیپلم ناپیوسته، مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.
  • حسن شهرت: برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخالق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.
  • دوره یکساله:  گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط.
  • تغییر منطقه محل خدمت:  تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده ، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایط(تاهل)، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و .. ممنوع بوده و بعد از اشتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.
  • قبول شدگان نهایی:  پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی مکلفند، قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت به شرط موفقیت در دوره و تمدید استخدام بسپارند و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.

برای معلم شدن ۲ راه دارید. یا از طریق کنکور سراسری رشته های دانشگاه تربیت معلم یا دانشگاه شهید رجایی را انتخاب کنید و پس از ۴ سال، استخدام آموزش و پرورش شوید یا از طریق آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور که سالانه یک بار در نیمه دوم سال برگزار می شود، شرکت کنید و کد رشته شغل های وزارت آموزش و پرورش در ۳۱ استان کشور را انتخاب کنید. مدرک تحصیلی شما باید با کد رشته شغلی مورد نظر، هم خوانی داشته باشد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۴۳ نظر

ورود

  • حسین مرداد ۲۱, ۱۳۹۸

    سلام من ترم ۸ برق هستم و در ابان دفاع پروژه دارم.ضمنا ارشد مستقیم هم برای ارشد دارم .ایا میتونم امسال در ازمون شرکت کنم ؟؟
    و اینکه اگه قبول بشم باید مثلا ریاضی دبیرستان تدریس کنم ؟
    همچنین من تافل زبان دارم .این برا تدریس (زبان) به درد میخوره ؟

    • علی زمانی مرداد ۲۱, ۱۳۹۸

      سلام
      توصبه شما این هست که IELTS بگیرید و پس از ارشد، برای دکترای برق به نروژ یا سوئد یا کشورهای دیگر بروید و خود را معطل آموزش وپرورش نکنید. ورود به آموزش و پرورش یا از طریق دانشگاه فرهنگیان است یا آزمون ادواری.

  • مهرگان مرداد ۲۵, ۱۳۹۸

    سلام،کسی که کاردانی شیمی داره توآزمون استخدامی میتونه واسه چه شغلی شرکت کنه؟
    چون آموزگاری یعنی همون معلم ابتدایی شدن حداقل مدرکش لیسانسه
    واستادکاری معمولا رشته های فنی یه واستادکارشیمی که نمی گیرن
    پس بااین مدرک کجا میشه شرکت کرد؟

    • علی زمانی مرداد ۲۵, ۱۳۹۸

      شما کاردانی به کارشناسی بگیرید و امکان ادامه تحصیل و کار را برای خود فراهم کنید. ۲ سال تحصیل آکادمیک ، کافی نیست لیلا خانم. بیشتر تلاش کنید.

    • محمدرضا بهمن ۸, ۱۳۹۸

      سلام خسته نباشید…ببخشید ی سوال داشتم من ۱۹ سالمه و اینکه میخام در رشته زبان انگلیسی شروع ب فعالیت کنم ب این رشته علاقه دارم و امسال میخام مدرک ایلتسم رو بگیرم اما میخام دانشگاه برم ولی چون ازدواج کردم امکانش نیست شهر دیگه برم میخام دانشگاه پیام نور برم ولی از هر کی پرسیدم میگن دانشگاه پیام نور خوب نیس سطح دولتی بالاتره وقتی ام بخای استخدام شی اگه مدارس دولتی باشه باید دانشگاه تربیت معلم رفته باشی ولی واسه غیر انتفاعی میشه مدرک پیام نور باشه بعضی ها میگن فر۳ی نداره مدرک کدوم دانشگاه باشه ازمون استخدامی میدی شاید پذیرفته شی ک اونم اولویت با خانواده شهدا و …میشه راهنماییم کنید من میخام هم وقت بزارم هم هزینه کنم بالاخره چهار سال باید تحصیل کنم تا لیسانس بگیرم لطفا راهنماییم کنید ک اگه شرایط واسه استخدام شدن در مدارس از طریق دانشگاه دولتی بهتره من واسه کنکور بخونم اما شنیدم ک میگن میشه یکی دو ترم در پیام نور خوند بعد کنکور داد و اون دروس خونده شده رو تطبیق داد…ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی سردرگم..درضمن متاهلم هستم…ولی زبانم خوب و قویه…????

  • محمد مرداد ۲۵, ۱۳۹۸

    سلام من میخواستم بدونم اینکه وقتی یکی معلم میشه خودش انتخاب میکنه که معلم ابتدایی یا دبیرستان شه یا این که اموزش و پرورش انتخاب میکنه که تو چه مقطع تحصیلی تدریس کنه؟

    • علی زمانی مرداد ۲۵, ۱۳۹۸

      از زمان شرکت در آزمون و مصاحبه و قبولی مشخص است.

  • مهرناز شهریور ۷, ۱۳۹۸

    سلام.من کارشناسی ناپیوسته گرافیک دارم..کاردانی دانشگاه آزاد و کارشناسی علمی کاربردی.دوتاشم با کنکور وارد شدم..خیلی دوس دارم معلم شم..اما اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کنم..منظورتان ازون آزمون جامع که باید توش قبول شیم و بعد دوره مهارت ورزی و بزنیم چیه..در ضمن من ۳۲ سالمه میشه؟

    • علی زمانی شهریور ۷, ۱۳۹۸

      آزمون استخدامی آموزش وپرورش احتمالا مهر ۹۸ برگزار میشه. به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنید. شرایط عمومی و اختصاصی اعلام خواهد شد. ضمنا نیاز نیست نشانی پست الکترونیکFAKE ارائه کنید

    • سمیه شهریور ۲۸, ۱۳۹۸

      سلام
      چیکار کردین راهی پیدا کردین
      منم تقریبا شرایطم مثل شماست

  • فایق شهریور ۹, ۱۳۹۸

    سلام من لیسانس علوم تربیتی دارم و مدرک فنی حرفه ای حسابداری هم دارم و ۷ سال سابقه حسابداری و۳۶ سالمه خیلی دوست دارم شغل معلمی رو چکار میتونم بکنم ایا راهی هست یا نه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    • علی زمانی شهریور ۹, ۱۳۹۸

      در آزمون استخدامی آموزش وپرورش که مهر ۹۸ برگزار میشه شرکت کنید. درامد حسابداری رسمی و خبره بیش از معلمی است

  • سمانه شهریور ۱۴, ۱۳۹۸

    سلام.آبا با مدرک آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد امیدی برا معلم شدن هست؟

  • سمانه شهریور ۱۴, ۱۳۹۸

    ببخشید برا شرکت در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری محدودیت سنی وجود داره یا نه؟ من ۲۷ سالمه می تونم شرکت کنم؟

  • زهرا شهریور ۱۵, ۱۳۹۸

    سلام من لیسانس مترجمی زبانم بهمن ماه میگرم میخواستم ببینم برای تدریس در مدارس حتما باید آزمون استخدامی شرکت کنم؟؟؟

  • کمیل شهریور ۲۲, ۱۳۹۸

    من مدرک کاردانی پیش دبستانی دارم هشت سال هم سابقه ی کار درمدرسه غیرانتفاعی دارم معاون مدرسه بودم برای معلمی می خواهم شروع کنم سن من هم۴۱سال است باید چکارکنم؟

    • علی زمانی شهریور ۲۳, ۱۳۹۸

      سلام
      طبق مشخصاتی که در دفترچه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی ذکرشده، دارندگان مدرک کاردانی، بایستی حداکثر ۳۰ سال سن برای استخدام در آموزش وپرورش داشته باشند. مگر اینکه سهمیه ایثارگران داشته باشید یا مدرک شما بالای کارشناسی ارشد باشد. برای معلمی پیمانی، یا کنکور سراسری یا آزمون ادواری. سن شما بالا است. بعیده شانسی داشته باشید. علی الحساب، مدرک تحصیلی را به لیسانس و سطح زبان را در سطح خوب بیارید.

  • سحر... شهریور ۲۸, ۱۳۹۸

    باسلام
    من مدرک فوق دیپلم معماری دارم و۲۱سالمه.میخواستم بپرسم عایا میتونم بدون ازمون مربی پیش دبستانی بشم!؟
    همم واس معاون بودن و مربی پرورشی آزمون لازمه!؟
    همم ک طراحی و نقاشیم عالیه چطور میتونم معلم هنرشم!؟
    البته ببخشیدا انگاری سوالام خعلی زیاد شد?

    • علی زمانی شهریور ۲۸, ۱۳۹۸

      من «عایا» و «واس» رو متوجه نشدم دوست کاردان 🙂
      بدون آزمون، هیچ جا در آموزش و پرورش قبول نمی کنند شما را.
      ۲ راه برای معلم شدن هست :
      ۱-شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی
      ۲-شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی که نیمه دوم آبان ۹۸ برگزار میشه.
      شرایط هر دو دفترچه را در سایت سازمان سنجش مطالعه کنید.
      با ای میل فیک و آی دی فیک و ادبیات فیک هم کامنت ندید

  • جوادرحیمی شهریور ۲۸, ۱۳۹۸

    سلام میخواستم بدونم من الان ۱۰واحدم مونده تا کارشناسی مهندسی تکنولوژیمو بگیرم میشه تو آزمون شرکت کنم یا حتما باید مدرکمو گرفته باشم؟
    بعد میشه بگید هربار چند نفر آزمون شرکت میکنن و چند نفر قبول میشن ؟نمره منفی داره آزمون

    • علی زمانی شهریور ۲۸, ۱۳۹۸

      سلام.
      بله.
      هر باز معمولا بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی شرکت می کنند و سهم آموزش وپرورش حدود ۱۲ هزار نفر است. پاسخ اشتباه به هر سوال، یک سوم نمره منفی در دفترچه عمومی و تخصصی دارد

      • جوادرحیمی شهریور ۲۹, ۱۳۹۸

        ممنون میشه بگید فرزندان جانباز یا ایثارگر سهمیه هم دارن و اینکه باید کارت پایان خدمتم داشته باشیم
        ممنون

        • علی زمانی شهریور ۲۹, ۱۳۹۸

          سلام
          سهمیه ۵ درصدی و ۲۵ درصدی تعلق می گیره. کارت پایان خدمت الزامی است

  • سحر شهریور ۲۹, ۱۳۹۸

    با سلام ..من لیسانس علوم ازمایسگاهی دارم…میتونم واسه اموزگار ابتدایی شرکت کنم

    • علی زمانی شهریور ۲۹, ۱۳۹۸

      سلام
      دفتر چه را بخوانید. در آزمون فراگیر مشترک دستگاه های اجرایی، شرط مدرک تحصیلی برای آموزگار ابتدایی شدن، کارشناسی علوم آزمایشگاهی نیست

      • فاطمه توحیدی اسفند ۱۷, ۱۳۹۹

        سلام خسته نباشید
        من فوق دیپلم گرافیک دارم، با این مدرک میتونم آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم یا باید کارشناسی رو تموم کنم بعدش؟؟

  • مهدی‌ مهر ۱, ۱۳۹۸

    من کارشناسی نصبو تعمییر آسانسور و پله برقی دارم به شغل معلمی خیلی علاقه دارم آیا راهی هست برای معلم شدن در ضمن fceزبان هم دارم.

    • علی زمانی مهر ۱, ۱۳۹۸

      سلام
      چنین رشته کارشناسی در دانشگاه ندیدم. برای این که معلم در عرصه هنرآموزی (استادکاری) در آموزش و پرورش شوید، بایستی در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی که ۲۰ آبان برگزار میشه شرکت کنید. مدرک تحصیلی شما بایستی مرتبط با رشته شغل استخدامی باشد. دفترچه را مطالعه کنید. مدرک زبان شما، نه شرط لازم است و نه شرط کافی.

  • سمانه مهر ۲, ۱۳۹۸

    سلام من ۱۹ سالمه کاردانی ترم ۴ رشته طراحی دوختم..چجور میتونم معلم هنرستان تو رشته ی خودم بشم؟ ایا مدرک کاردانی کافیه؟ یا باید کارشناسی هم بخونم؟

    • علی زمانی مهر ۳, ۱۳۹۸

      دفتر چه آزمون استخدامی مشترک فراگیر که مطلبش رو دیروز منتشر کردیم، مطالعه کنید

  • شکیب مهر ۲, ۱۳۹۸

    سلام و خسته نباشید ممنون از پاسخ دادنتون.
    من معلم رسمی امورش پرورشم . خانومم ۱۰واحد مونده تا کارشناسی بگیرع و رشته ی معماری هستش . ایا میتونه در این ازمون استخدامی اموزگار اموزش ابتدایی یا کودکان استثنایی بشه؟

    • علی زمانی مهر ۳, ۱۳۹۸

      سلام
      ممنون از توجه شما
      شرط آموزگار ابتدایی شدن، داشتن مدرک کارشناسی معماری نیست.

  • ب.ص مهر ۳, ۱۳۹۸

    سلام.من۲۸سالمه و کارشناسی it دارم.متاسفانه در آزمون استخدامی رشته ما در محل سکونت من۱ظرفیت داره که اونم به ایثارگران اختصاص داده شده. من علاقه زیادی به آموزگاری ابتدایی دارم.میخواهم مجددا در کنکور سراسری شرکت کنم، میخواستم بدونم با دیپلم ریاضی فیزیک میشه آموزگاری ابتدایی دانشگاه فرهنگیان قبول شد؟ و پس از پایان دوره تحصیل دوره دورکاری هم داره؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • علی زمانی مهر ۳, ۱۳۹۸

      در کنکور سراسری، اگه فرهنگیان را انتخاب کنید، ۴ سال درس شما، معادل ۴ سال خدمت در اموزش و پرورش است و بعد فرایند استخدامی اغاز میشه. به دفترچه سازمان سنجش رجوع کنید. دوره دورکاری رو خبر نداریم. کار برای کارشناسی آی تی خیلی بیشتر از آموزگاری در سطح بچه های دبستانی است.

      • ب ص مهر ۹, ۱۳۹۸

        سلام.خسته نباشید. من تحقیق کردم و برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سن باید حداکثر۲۲سال باشه که من۲۸سالمه.آزمون استخدامی هم که رشته ما سهمیه آزاد نداره.آیا راه دیگه ای برای آموزگاری هست؟چندین بار به آموزش پرورش محل سکونتمون هم رفتم ولی بی فایده بوده.بنظر شما امیدی هست؟راهی وجو داره؟

        • علی زمانی مهر ۹, ۱۳۹۸

          به نظرم عدو شود سبب خیر، گر خدا خواهد و عقل هوشمندی در کار باشد 🙂
          پولی در آموزگاری دبستانی ها نیست رفیق. مدرک تحصیلی خودت رو چون سن پایین داری بیاربالا، سطح زبان خارجی را advanced کن و دنبال ماهی ۲۰۰ دلار نباش. ایران عصر ۱۴۰۰، متخصص کم داره. درهر زمینه ای. همه راه ها به آموزش و پرورش منطقه محل سکونت شما ختم نمیشه. اکنون دبیران کنکور و معلمان زبان و طراحان و نقاشان و گرافیست ها و .. . درامدهای میلیونی اینترنتی دارن. به نظرم، استراتژی رو عوض کن که چسبندگی ذهنی روی آموزش و پرورش با استخدام ۱ ساله پیمانی ، نداشته باشی. فرصت بسیار است برای شما

  • عاطفه مهر ۳, ۱۳۹۸

    سلام ببخشید با دیپلم تجربی چه رشته شغلی میتوان در ازمون اموزش و پرورش شرکت کرد.اخه زده حداکثر سن برای دیپلم ۲۵ سال ولی من هر چی دیدم برای لیسانس و فوق لیسانس بود.میشه توضیح بدین من دیپلم تجاربی دارم و ۲۴ سالمه.ممنون

    • علی زمانی مهر ۳, ۱۳۹۸

      با دیپلم، هیچ رشته ای پذیرش ندارن. کسی این دوره زمونه با ارشد هم گاها کار گیر نمیاره . سنی ندارین. به ارشد برسونید تحصیلات را

  • علی زمانی مهر ۳, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید یه اتفاق جالب منم اسم فامیلیم علی زمانی
    حالا سراع سوالم
    من الان یازدهم هستم رشته کامپیوتر از فنی حرفه ای خیلی دوست دارم معلم شم درس های تخصصیم هم خوبه اگر من بخوام معلم شم باید کنکور بدم کجا برم کدوم دانشگاه میشه معلم تخصصی همین رشته کامپیوتر شم و یه سوال دیگه دانشگاهی هست تو تبریز برای معلم فنی حرفه ای

    • علی زمانی مهر ۳, ۱۳۹۸

      بسلامتی 🙂
      شما باید سال آینده در کنکور دانشگاه فرهنگیان شرکت کنید. باید رشته رایانه را انتخاب کنید. البته اگر مهندس نرم افزار باشید و در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی شرکت کنید هم می توانید مدرس رایانه بشوید. فعلا که سن کمی دارید.
      موفق باشید

  • زهرا مهر ۶, ۱۳۹۸

    سلام میشه جواب منم بدین من کاردانی رشته کامپیوتر نرم افزار دارم متولد ۷۶م خیلی علاقه ب شغل معلمی دارم چجوری میتونم معلم دبستان بشم؟

  • احمد مقصودی مهر ۷, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید
    بنده با داشتن مدرک کارشناسی ادبیات میتونم برای آموزگاری ابتدایی در آزمون آبان ماه شرکت کنم
    ممنون

    • علی زمانی مهر ۸, ۱۳۹۸

      سلام
      خیر. با کارشناسی ادبیات نمی توانید. طبق دفترچه منتشر شده در سایت سازمان سنجش، شرایط احراز تحصیلی شغل آموزگار ابتدایی ، داشتن مدرک تحصیلی به شرح زیر است.
      شرایط احراز تحصیلی: ۳۰۰۲۶:اموزش ابتدایی(لیسانس، فوق لیسانس)-۳۰۱۵۸:برنامه ریزی درسی(لیسانس، فوق لیسانس)-۳۰۶۲۹:سطح ۲ حوزوی(لیسانس)-۳۰۶۳۰:سطح ۳ حوزوی(فوق لیسانس)-۳۰۷۶۰:علوم تربیتی کلیه گرایش ها(لیسانس، فوق لیسانس)-۳۰۹۲۱:فلسفه تعلیم و تربیت(لیسانس، فوق لیسانس)-۳۱۱۰۷:مشاوره و راهنمایی(لیسانس، فوق لیسانس)-۳۲۸۷۵:روانشناسی کلیه گرایشها(باستثنای روانشناسی صنعتی)(لیسانس، فوق لیسانس)
      همه عزیزان که کامنت ها را مطالعه میکنند و مشتاق استخدام در آموزش وپرورش در شغل آموزگار ابتدایی هستند، اگر مدرک تحصیلی انها، یکی از مدارک فوق نیست، ثبت نام نکنند. چون واجد شرایط علمی نیستند.

  • زهرا مهر ۸, ۱۳۹۸

    سلام توروخدا جواب بدین اگ میشه با مدرک کاردانی کامپیوتر تو ازمون فراگیر برای شغل معلم دبستان شرکت کرد من برم ثبت نام کنم مهلت تموم میشه میمونم توروخدا جواب بدین

    • علی زمانی مهر ۸, ۱۳۹۸

      شما زحمت بکش، pdf‌دفترچه را مطالعه کن.
      رشته تحصیلی شما مرتبط با شغل مورد نظر (آموزگاری دبستان) نیست. این شغل، رشته تحصیلی دانشگاهی مخصوص دارد. مدرک کاردانی نرم افزار که ارتباطی با معلمی دبستان ندارد.

  • شیوا مهر ۸, ۱۳۹۸

    سلام.من با دیپلم ریاضی دانشگاه ثبت نام کردم.لیسانس حسابداری خوندم.کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دارم.میتونم واسه هنراموز حسابداری شرکت کنم؟
    اخه میگن باید دیپلم هنرستان باشه!?‍♀️میشه جواب بدید خیلی استرس دارم و هنوز نرفتم ثبت نام چون یه ماهه دارم میخونم اگه نشهههههه!!!!!
    معدل چقد تاثیر داره؟من معدلم۱۹/۱۰ س

  • ب ص مهر ۹, ۱۳۹۸

    سلام. خسته نباشید.ممنون از اینکه به سوالات پاسخ میدید،من قبلا هم سوال پرسیدم و شما جواب دادید.ممنون میشم این بار هم راهنماییم کنید. چون رشته ما رو در آزمون استخدامی نمیخواستن من میخواستم مجددا کنکور کارشناسی بدم و آموزگاری ابتدایی فرهنگیان بزنم ولی تحقیق کردم و متوجه شدم سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور نهایتا۲۲ سال است و من ۲۸سالمه.الان با این شرایط که نه آزمون استخدامی میتونم شرکت کنم و نه دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کنم، راه دیگه ای برای معلم شدن هست؟ دفعات مکرر به آموزش پرورش محل سکونتمون رفتم ولی فایده ای نداشته.به نظر شما امیدی هست؟؟

  • حدیثه اجلو مهر ۱۱, ۱۳۹۸

    سلام من فوق دیپلم معگاری از دانشگاه ازاد دارم عاشق شغل معلمی هستم میخواستم بدونم باید چیکار کنم اصن شانسی دارم برای معلم شدن ؟؟

  • بنده خدا مهر ۱۱, ۱۳۹۸

    سلام
    ممنون از پاسخهایی که میدین
    ببخشید اگر در آزمون و مصاحبه و… قبول شدیم بعدش زمان برگزاری دوره های مهارت آموزی آموزش و پرورش کی هست؟
    میشه هم زمان با کلاسهای ارشد گذروندش یا هر روزه هستن و هم زمان نمیشه باهاش ارشد خوند؟

  • بنده خدا مهر ۱۱, ۱۳۹۸

    ضمنا من دو تا لیسانس دارم که یکیش مترجمی زبان هست، در دیدگاهها گفتین که رشته ی جذابی برای استخدامی هست، میشه بفرمایید غیر از آموزش و پرورش و شغلهای آزاد ( ترجمه و تدریس در آموزشگاهها که فعلا مشغول هستم) چه فرصت شغلی رسمی دیگه ای برام وجود داره؟
    پیشاپیش خیلی ممنون

  • مهسا مهر ۱۱, ۱۳۹۸

    سلام وقتتون بخیر
    من امسال مهندسی شیمی قبول شدم ولی به دلایلی نتونستم برم،اگر بخوام معلم دبیرستان بشم تو چه رشته ای در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم؟
    اصلا به نظر شما در پیام نور ثبت نام کنم یا دو سال دیگه در کنکور شرکت کنم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • Reyhane مهر ۱۳, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من دیپلم حسابداریم ولی به تربیت بدتی ومعلمی علاقه دارم چجوری میتونم معلم تربیت بدنی ابتدایی یا راهنمایی شم

  • Mobina مهر ۱۵, ۱۳۹۸

    سلاممم من دوازدهمی و کنکوریم انشالله سال آینده میشم دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
    دعامممممم کنیددددد??????

  • محسن مهر ۲۰, ۱۳۹۸

    سلام من امسال کنکور دارم اگر در رشته تربیت معلمی قبول شم از دانشگاه کارمند دولتم یا باید استخدامی داشته باشم بعد دانشگاه

  • فاطمه مهر ۲۱, ۱۳۹۸

    سلام روزبخیر ، ببخشید من عاشقه شغله معلمی هستم ،کاردانی ناپیوسته تربیت بدنی دارم و دیپلم کامپیوتر از هنرستان فنی حرفه ایی ،میخوام بدونم هیچ راهی نداره که خارج از دوره اعلام شده برای آزمون مهر ۹۸ثبت نام کنم ؟؟؟ با این مدرک میتونم معلم تربیت بدنی بشم؟

  • معصومه مهر ۲۲, ۱۳۹۸

    باسلام..
    من دیپلم تولید چندرسانه.وفوق دیپلم ITدارم!۲۲ساله‌.
    معدل دوره متوسطه۱۹و۵۰ و دانشکده۱۷و۸بود!جز رتبه های برتر بودم‌.علاقه زیادی ب مطالعه و درس خوندن دارم.الان نمیدونم باید چیکار کنم برا ادامه!این کنکور ک گفتید میتونم شرکت کنم یا باید اول دیپلم نظری بگیدم؟میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید ممنون میشم آقای زمانی

    • علی زمانی مهر ۲۲, ۱۳۹۸

      دوستان عزیز
      دیگر امکان پاسخ گویی به پرسش های شما به صورت عمومی و خصوصی را ندارم.
      موفق باشید.

  • محمد مهر ۲۹, ۱۳۹۸

    سلام اقای زمانی
    من ترم اول کاردانی فنی رشته مکانیک وبرق خودرو هستم
    و میخوام معلمی همین رشتم رو بگیرم باید از چه راهی وارد اموزش و پروش خواهشا کمک کنید.

  • زهرا آبان ۱۲, ۱۳۹۸

    سلام میخام دبیر ابتدایی بشم رشته دانشگاهیم باید چی باشه بعد اینگه مدرک لیسانس باشه یا فوق لیسانس

  • Kosar آبان ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام من کارشناسی کامپیوتر ناپیوسته فنی دارم و میگن اگه توازمون قبول شدم فقط درمحدوده رشته خودم میتونم تدریس کنم اما من میخوام معلم ابتدایی شم چبکار کنم

  • فرشته جعفرى آبان ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون من ١٩ سال دارم کاردانى حسابدارى میخونم و دیپلم کارودانش دارم
    چجوری باید وارد این رشته بشم ؟
    ممنون میشم اگه دقیق راهنماییم کنید
    با تشکر فراوان

  • محدثه آبان ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام میخواستم بدونم بعد ازاینکه قبول شدیم و اینا پایه ای ک میخوایم تدریس کنیم رو میتونیم خودمون انتخاب کنیم؟یا ب چ شکله؟

  • الهاام آذر ۴, ۱۳۹۸

    سلام من امسال قراره کنکور بدم و رشته تحصیلیم کاردانشه و قراره کنکوره کامپیوتر بدم ایا میتونم تو دانشگاه فرهنگیان دبیری کامپیوتر بخونم؟

  • الهام آذر ۴, ۱۳۹۸

    سلام من امسال قراره کنکور بدم و رشته تحصیلیم کاردانشه و قراره کنکوره کامپیوتر بدم ایا میتونم تو دانشگاه فرهنگیان دبیری کامپیوتر بخونم؟

  • شهریار آذر ۹, ۱۳۹۸

    سلام من این ترم مدرک کادانیمو میگیرم و دپیلمم کار و دانش هستش..چون بتده در ۵ ترم نتونستم کاردانی تموم کنم .نظام وظیفه اون دوتا سنواتی که داشتحو داد بهم . و این ترم اخرین سنواتیمه . کاردانی در ۷ ترم تموم میکنم…میخواستم بدونم اگه نظام وظیفه بهم یه سال فرصت بده ..میتون با مدرک کاردانی عمران در ازمون سراسری رشته فرهنگیان شرکت کنم یا نه ..ممنون میشم پاسخ دهید

  • زینب کاظمی آذر ۹, ۱۳۹۸

    من ۲۴سالمه، دیپلم کامپیوترشاخه چندرسانه دارم خیلی دلم میخواد معلم بشم میشه بهم بگین میتونم بشم یا نه؟؟ اگر میشه چیکاربایدبکنم؟؟

  • مائده کشاری آذر ۲۱, ۱۳۹۸

    سلام و عرض ادب
    لطفا جوابم و هر چی زودتر بدین
    من۱۵سالمه پایه نهم هستم همون طور که خودتون اطلاع دارین باید انتخاب رشته کنم من به طراحی و کاردستی و کارای هنری علاقه ی زیادی دارم و میخوام در آینده دبیر هنر بشم ولی برای اینکه دبیر هنر بشم نمیدونم چه رشته ای رو باید انتخاب کنم خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و بگین که برای رشته ی مربوطه معدلم حداقل چند باشه و چه درس هایی به رشته ی مربوطه ربط داره

  • مهدی آذر ۳۰, ۱۳۹۸

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم من دیپلم الکترونیک در هنرستان دولتی دارم و یک ترم دردانشگاه دولتی رو گذروندم و برای خدمت و مشکلات دیگر دانشگاه رو ترک کردم ولان ۲۴سال دارم و کارت پایان خدمتم دارم ایا میتونم ازمون بدم ی ن متشکر

  • مائده ف دی ۹, ۱۳۹۸

    سلام وقت بخیر.من لیسانس فناوری اطلاعات دارم.میخ.استم بدونم برای استخدامی اموزش و پرورش فقط هنراموز کامپیوتر میتونم انتخاب کنم یا میتونم برای دبیری بزنم؟
    اگه بشه دبیری بزنم باید منابع رشته خودمو بخونم یا فرق میکنه؟
    ممنون میشم

  • معصومه دی ۹, ۱۳۹۸

    سلام من فوق دیپلم حسابداری دانشگاه غیر انتفاعی دارم میتونم معلم شم؟

    معدل هم تاثیر داره یا ازمون؟

  • ابوالفضل دی ۱۲, ۱۳۹۸

    سلام من دیپلم دارم میخام معلم شم علاقه دارم دوست دارم راهنمایی تدریس کنم. راهنماییم کنید ممنون میشم. چند سال باید تحصیل کنم تا معلم شم چ مدرکی؟

  • میثاق دی ۱۵, ۱۳۹۸

    سلام و خسته نباشید آیا با لیسانس حقوق یا فقه و حقوق میشه آزمون استخدامی معلم ورزش شرکت کرد؟

    • علی زمانی دی ۱۵, ۱۳۹۸

      دوستان عزیز
      به سوالات درباره معلم شدن پاسخ نمی دهیم. از وزارت آموزش و پرورش سوال کنید

  • امیر علوی دی ۲۳, ۱۳۹۸

    سلام . ببخشید با لیسانس علوم شیمی میشه تدریس علوم دبیرستان دوره اول کرد . ( با شرط قبولی در آزمون )

  • م بهمن ۱, ۱۳۹۸

    سلام من دیپلم دارم و ۱۹ سالمه ایا اموزش و پرورش با مدرک اموزشگاهی طراحی لباس و دوخت استخدام هنرستان میکند؟

  • f.b بهمن ۸, ۱۳۹۸

    سلام
    خداقوت.
    میخواستم بدونم دوره های مهارت آموزی از نظر زمانی مثل دانشگاه هست؟
    برای مثال میشه همزمان به شغلمون ادامه بدیم یا نه ساعات و روز های متوالی در هفته است؟
    و اینکه محل خدمتی که مشخص میکنن چقدر ممکنه از محل دلخواه و زندگی افراد دور باشه
    ممکنه شهر دیگه باشه؟