شیوه تعیین وقت آنلاین سفارت لهستان برای ویزا شنگن تیپ C و تیپ D

شیوه تعیین وقت آنلاین سفارت لهستان برای ویزا شنگن تیپ C و تیپ D

وقت سفارت لهستان در تهران برای دریافت روادید این کشور الزامی است و این وقت به صورت اینترنتی به هموطنان گرامی که مشتاق سفر به این کشور زیبا و دیدنی جنوب قاره سبز هستند داده می شود. لهستان یکی از کشورهای منطقه  شنگن بوده و با روادید آن میتوانید به ۲۵ کشور این منطقه سفر کنید.

دریافت وقت سفارت لهستان در تهران به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به سفارت لهستان در خیابان نلسون ماندلا تهران نیست. سفارت لهستان بر خلاف چک و بلژیک و آلمان و فرانسه و هلند و فنلاند و نروژ که از طریق کارگزار رسمی (VFS GLOBAL) خدمات اعطای روادید را برای ایرانیان در پاساژ لوکس پالادیوم زعفرانیه انجام میدهد، کارگزار ندارد و می بایست از طریق اینترنت وقت بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای دریافت وقت اینترنتی سفارت سوئد در تهران

تعیین  وقت سفارت لهستان برای دریافت همه نوع روادید از جمله روادید شنگن تیپ سی و ویزا بلند مدت نشنال انجام می شود. روادید شنگن تیپ سی امکان تردد در منطقه شنگن را تا مدت ۹۰ روز به شما میدهد و ویزا تیپ دی که national است امکان دریافت روادید لهستان را از ۹۰ روز تا ۳۶۵ روز می دهد.

اگر میخواهید در آینده نزدیک نسبت به دریافت روادید لهستان در تهران اقدام کرده و به این کشور دیدنی و ارزان قاره سبز سفر کنید، راهنمای امروز سرویس دانستنی های روزیاتو را مطالعه کنید. توجه کنید که ما راهنمای تعیین وقت اینترنتی سفارت هایی مثل سوئد را در روزیاتو معرفی کرده ایم.

حتما بخوانید: راهنمای دریافت روادید لهستان در تهران و اطلاعات سفر

برای دریافت وقت سفارت لهستان در تهران، ابتدا می بایست به بخش انگلیسی زبان سایت سفارت لهستان در تهران مراجعه کنید که متاسفانه بخش فارسی زبان ندارد. به این لینک رفته و با صفحه زیر مواجه خواهید شد که برای دریافت روادید بلند مدت لهستان مثل روادید تجاری و دانشجویی و اقامتی کاربرد دارد.

دریافت وقت سفارت لهستان
صفحه دریافت وقت سفارت لهستان در تهران

همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید، شما با اطلاعاتی درباره گرفتن وقت و نحوه پر کردن فرم های اینترنتی جهت دریافت وقت مصاحبه سفارت لهستان در تهران و تحویل مدارک روبرو هستید.

از این صفحه میتوان نسبت به دریافت وقت سفارت لهستان بر اساس تاریخ های در دسترس اعلامی سایت اقدام کرد

همان طور که در عکس بالا مشاهده میکنید، در بخش  date of appointment منویی وجود دارد که هر وقت شما روی آن کلیک کنید، اولین وقت مصاحبه خالی را در اختیار شما قرار می دهد و پس از ان باید روی دکمه رزرواسیون یا make reservation کلیک کنید. در واقع سفارت لهستان در تهران برای دریافت وقت مصاحبه و تحویل مدارک، مثل سایر سفارتخانه های شنگن که بازه زمانی در اختیار مراجعه کننده قرار می دهد، بازه زمانی قرار نمیدهد.

پس از آن وارد صفحه اپلیکیشن آنلاین می شوید.

در صفحه بالا، گزینه اول مربوط به ورود اطلاعات نام خانوادگی بر اساس اطلاعات گذرنامه است. گزینه دوم هم  تکرار گزینه اول. گزینه سوم ورود نام، گزینه چهارم ورود اطلاعات تاریخ تولد به لاتین. گزینه پنجم هم مکان تولد و گزینه ششم و گزینه هفتم نیز باید ملیت را وارد کنید.

گزینه هشتم تعیین جنسیت (مرد-زن) و گزینه نهم نیز وضعیت ازدواج است. گزینه دوازدهم نوع گذرنامه را وارد کنید و ORDINARY PASSPORT را انتخاب فرمایید. در گزینه شماره ۱۳، شماره گذرنامه را وارد کنید. در گزینه ۱۴ هم تاریخ صدور گذرنامه و در گزینه شماره ۱۵ نیز تاریخ اعتبار آن را قید کنید. اگر در ایران صادر شده است در گزینه ۱۶، کلمه  IRAN POLICE را وارد کنید.

گزینه ۱۶ معمولا کاربردی ندارد و روی does not apply کلیک کنید. در گزینه شماره ۱۷ نیز مشخصات آدرس و پست الکترونیک خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که نشانی پست الکترونیک که اینجا وارد میکنید، همان ای میلی هست که تاییدیه وقت جهت مراجعه به سفارت و کد ورود شما به سفارت لهستان در تهران به آن ارسال می شود. پس دقت کنید. شماره تماس درستی وارد کنید که در مواقع ضروری، کنسول سفارت لهستان در تهران با شما تماس بگیرد.

ادامه فرم تعیین وقت سفارت لهستان

گزینه شماره ۱۸ به این اشاره میکند که اگر در کشوری غیر از ایران ساکن هستید، اطلاعات مربوطه را وارد کنید. گزینه ۱۹ به شغل کنونی (current  occupation) اشاره دارد که باید از طریق منو آبشاری انتخاب کنید. اگر مدیر قسمتی در شرکت یا موسسه یا سازمان یا دپارتمانی هستید، گزینه اول یعنی administrative staff را انتخاب کنید.سپس بخش employer را در بخش بعدی انتخاب کرده و مشخصات کارفرما و جایی که کار میکنید را به دقت بنویسید. اطلاعات درست وارد کنید که قابل استناد باشد.

در گزینه شماره ۲۱ می بایست هدف از سفر خود را مشخص کنید. مثلا اگر به قصد گردش یا تحصیل یا کار یا فعالیت ورزشی یا دلایل پزشکی قصد سفر به لهستان را دارید، اطلاعات مربوطه را انتخاب کنید. برای  اثبات ادعای خود می بایست مدارک مستند و مستدل ضمیمه اپلیکیشن فرم خود کرده و در روز مصاحبه، به سفارت لهستان در تهران تقدیم کنید. در گزینه  شماره ۲۲ می بایست کشور مقصد که لهستان است انتخاب شود. گزینه ۲۳ مربوط به نخستین کشوری است که پس از دریافت روادید از سفارت لهستان در تهران، قصد ورود به آن کشور را دارید که بهتر است Poland باشد.  گزینه ۲۴ تعداد دفعاتی که قصد ورود به لهستان را دارید باید مشخص کنید. مثلا اگر میخواهید چند بار وارد و خارج شوید، گزینه مالتی پل انتخاب شود.

گزینه شماره ۲۵ مدت اقامت در لهستان را نشان میدهد که باید بیش از ۹۰ روز باشد. در گزینه شماره ۲۹ نیز تاریخ ورود به لهستان و تاریخ خروج باید مشخص شود.

فرم تعیین وقت اینترنتی سفارت لهستان

گزینه ۲۶ و گزینه ۲۷ به این اشاره میکنید که اگر قبلا تجربه دریافت روادید شنگن داشته یا انگشت انگاری شده اید. در بخش بعدی، اطلاعات دعوت کننده را ارائه کنید. مثلا اگر قصد شرکت در دوره آموزشی یا گذراندن یک مقطع تحصیلی دارید، اطلاعات موسسه یا دانشگاه را وارد کنید.

اطلاعات مربوط به مشخص کردن شیوه پرداخت هزینه های سفر به لهستان

گزینه شماره ۳۳ از شما می پرسد که در سفر به لهستان، چه کسی هزینه های شما را تقبل میکند.

فرم تعیین وقت

توجه کنید که پیش از صدور وقت نهایی، می بایست ۳ گزینه را کلیک کنید و سپس روی continue  کلیک کنید. پس از ان پیش فرم نهایی را تایید کرده و وقت اینترنتی به شما داده می شود.

توجه کنید که برای افزایش شانس جهت دریافت روادید لهستان در تهران، می بایست  سندی محکم دال بر بازگشت شما به میهن ارائه شود. مثل گردش مالی بالا، سند ملکی، گواهی حساب پس انداز و جاری خوب و هم چنین برگه سهامداری در بازار بورس و مسایلی از این دست. دریافت روادید شنگن قبلی، شرط لازم برای دریافت روادید شنگن لهستان نیست اما شانس شما را افزایش می دهد. اگر میخواهید برای اولین بار به لهستان سفر کنید، توصیه میکنیم که ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید و در دوره  های کوتاه مدت و بلند مدت ارزان در شهرهای مختلف این کشور به خصوص ورشو شرکت کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • توفیق اسفند ۲۱, ۱۴۰۱

    باسلام لطفاایمیل سفارت لهستان جهت تغییرنوبت بفرمایید