۲۳ توصیه برای داشتن سفری امن و راحت از زبان یک جهانگرد

۲۳ توصیه برای داشتن سفری امن و راحت از زبان یک جهانگرد

«کریستی ودرو» فردی است که در طی ۱۰ سال گذشته به شهرهای زیادی در سراسر دنیا سفر کرده و یک جهانگرد حرفه ای محسوب می شود.

از این رو، اگر عاشق مسافرت و بازدید از شهرها، روستاها و آشنایی با فرهنگ های مردم دیگر سرزمین های جهان هستید، شاید بد نباشد توصیه های جامع و عمومی وی در رابطه با سفری امن و راحت را مطالعه کرده و پیشنهادهایش را در گوشه ذهن خود لحاظ نمایید.

برای این منظور در ادامه با ما همراه باشید.

Best-Travel-Tips

انعطاف پذیر باشید

در طول سفر شاهد رویدادهای گوناگونی خواهید بود. ممکن است در ترافیک های جاده ای گرفتار شوید، یا هواپیمایتان تاخیر داشته باشد. نکته ای که در چنین مواقعی باید بدانید این است که با حفظ خونسردی و پیشگیری از هر گونه خشم و عصبانیت، بحران پیش آمده را پشت سر بگذارید. صبر یکی از کلیدی ترین راهکارها برای داشتن سفری راحت و شاد است.

فهرست تهیه کنید

یک هفته پیش از سفر، از تمامی وسایل، لباس ها و ابزار موردنیاز خود یک لیست تهیه کنید تا هنگام ترک منزل، چیزی را فراموش نکرده و در طول مسافرت دستتان در حنا نماند.

یادگیری جملات روزمره ی کشور مقصد

حتی اگر به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی دارید، بهتر است پیش از سفر به کشورهای غیر انگلیسی زبان، برخی از جملات و عبارت های روزمره آن ها همانند «تشکر»، «خواهش می کنم»، «لطفا»، «متاسفم» و … را یاد بگیرید. زیرا ممکن است شهروندان کشور مقصد، انگلیسی ندانند و در این حالت، ارتباط برقرار کردن با آن ها برایتان دشوار خواهد بود.

برای دوربین خود یک باتری یدکی همراه داشته باشید

این را به خاطر داشته باشید که در طول سفر، از آن جا که همیشه با دوربین یا موبایل مشغول عکسبرداری از مناظر دیدنی و جذاب کشور/شهر مقصد هستیم، ممکن است در دل طبیعت باتری دوربین تمام شود و امکان شارژ آن نیز وجود نداشته باشد. بهترین راهکار برای پیشگیری از چنین اتفاق ناخوشایندی، همراه داشتن باتری یدکی است.

این مساله در مورد موبایل هم می تواند مصداق داشته باشد. البته برای شارژ تلفن همراه می توانید پاوربانک نیز همراه خود داشته باشید.

همیشه یک ملافه کوچک همراه خود داشته باشید

از ملافه ی کوچک می توان در موقعیت های گوناگون استفاده های مختلفی داشت. مثلا از آن به عنوان پتو، حوله، پرده، پوشش لباس و … بهره گرفت.

همیشه خود را بیمه مسافرتی کنید

شما نمی دانید که در طول سفر با چه مسائلی رو به رو خواهید شد، بنابراین شرط عقل این است که پیش از مسافرت خود را بیمه کرده و از هزینه های احتمالی‌تان بکاهید.

از مدارک مهم و مستندات خود یک نسخه کپی تهیه کنید

همیشه یک نسخه کپی از پاسپورت و برگه ها و کارت های شناسایی خود همراه داشته باشید تا در صورت گم شدن هر کدام از آن ها، در فرودگاه و … با مشکلی مواجه نشوید.

Holiday suitcase

برای لباس های خود از قبل برنامه ریزی کنید

پیش از بستن چمدان، لباس هایی که می خواهید بردارید را با هم ست کرده و بر اساس آن ها کیف، کفش، اکسسوری یا زیورآلات مربوطه را بردارید. به این ترتیب از قبل می دانید که چه لباسی را چگونه و کجا بپوشید.

وسایل ضروری، الکترونیک، بهداشتی، داروها و مسواک را درون کیف دستی بگذارید

وسایلی همانند موبایل، تبلت، مسواک، خمیر دندان، دستمال مرطوب، دوربین، لباس زیر اضافه و … را به جای چمدان، درون کیف دستی خود بگذارید تا دسترسی سریع و فوری به آن ها داشته باشید.

پیش از استفاده از وسایل نقلیه عمومی، قیمت ها را جویا شوید

در کشورهای دیگر، حتما پیش از استفاده از هر وسیله نقلیه عمومی همانند اتوبوس، مترو و … قیمت بلیط ها را جویا شوید تا سرتان کلاه نرود.

کرم ها و لوسیون ها را درون کیف دستی خود حمل کنید

کرم دست و صورت، ضدآفتاب، لوسیون های مرطوب کننده را درون کیف دستی خود قرار دهید تا در صورت نیاز، دسترسی فوری به آن ها داشته باشید. برای اینکه این کرم ها جای زیادی اشغال نکنند، می توانید آن را درون قاب های لنز چشمی بریزید.

در طول سفرهای هوایی زیاد آب بنوشید

وقتی در ارتفاع ۳۰ هزار پایی از سطح زمین قرار دارید، آب و رطوبت بدن شما تقلیل می رود. همچنین باید بدانید که کابین های هواپیما بسیار خشک است و موجب کم آبی بدن می شوند. از این رو لازم است با نوشیدن مایعات، رطوبت بدن خود را در سطح نرمال نگه دارید.

شماره تلفن و نشانی هتل را در موبایل خود ذخیره کنید

برای پیشگیری از گم شدن در شهر مقصد و پیدا نکردن هتل محل اقامت، حتما آدرس و تلفن هتل یا مسافرخانه خود را در موبایل (که همیشه همراهتان است) ذخیره کنید.

Items-You-Shouldn%u2019t-Take-On-Summer-Holiday-

از محلی ها سوال بپرسید

همیشه سراغ بهترین رستوران ها، کافه ها و مکان های دیدنی را از محلی ها بگیرید. آن ها همیشه گزینه های بهتری به شما ارائه خواهند داد.

مواظب وای فای های رایگان باشید

هنگامی که از وای فای رایگان کافه یا فرودگاه استفاده می کنید، سعی کنید تا حد امکان وارد حساب بانکی خود نشوید. اینگونه دسترسی های اینترنتی، از امنیت کامل برخوردار نیستند و ممکن است سارقان سایبری به اطلاعات حساب شما دسترسی پیدا کنند.

همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید

در طول سفر برای پیشگیری از هر گونه مشکل پوستی و ایجاد لک و سوختگی بهتر است همیشه با کرم ضدآفتاب صورت خود را بپوشانید.

2015-03-20-1426853534-7075669-dreamstimemaximum_30295049

زیاد عکس بگیرید

شاید در طول سفر این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما چند ماه بعد که عکس ها را تماشا کنید، خاطره های زیبای سفر برایتان زنده خواهند شد و همان حس خوب را دوباره تجربه خواهید کرد.

به عقاید دیگران احترام بگذارید

این را همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشید که شما فقط یک بازدید کننده و گردشگر هستید، بنابراین حق ندارید مردم کشور یا شهرهای مقصد را قضاوت کرده یا آن ها را تمسخر کنید. همیشه و در هر حالتی به عقاید، رسوم و فرهنگ دیگران احترام بگذارید.

برای تصمیم های ناگهانی هم جا بگذارید

درست است که بیشتر ما از قبل برای همه لحظات سفر خود برنامه ریزی می کنیم تا بیشترین استفاده را از وقتمان داشته باشیم، اما بد نیست گوشه ای از زمان خود را برای تصمیم های ناگهانی و خواسته های لحظه ای خود نیز خالی کنید. در لحظه، زندگی کنید و از آن لذت ببرید.

اعضای خانواده را از برنامه های سفر خود مطلع کنید

وقتی قصد دارید تنهایی مسافرت رفته و گردش کنید، حتما اعضای خانواده تان را در جریان برنامه های خود قرار دهید که کی، چگونه، با چه وسیله ای می روید و چه زمانی باز خواهید گشت.

وسایل شخصی خود را در کیف های جداگانه تقسیم کنید

در این حالت، در صورت گم شدن یک چمدان یا ساک، دست کم به بخشی از وسایل و ملزومات خود دسترسی خواهید داشت. اگر همسفر دارید، می توانید وسایل خود را در کیف های همدیگر پخش کنید.

جعبه کوچکی از کمک های اولیه همراهتان باشد

همیشه در طول سفر سعی کنید داروهایی همانند آسپرین، سرماخوردگی، مسکن، بانداژ، قرص های ضد تهوع و اسهال و … به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز، استفاده کنید. نخ، سوزن و قیچی سفری نیز در کیفتان داشته باشید.

منبع: ordinarytraveler
یک نظر

ورود

  • صادق مرداد ۱۱, ۱۳۹۶

    توصیه من اینه که یک گوشی موبایل دوم هم همراه خودتون ببرید به همراه یک عدد لپتاپ (ضرویست اگر زمان سفرتون طولانیه و برای کار تجاری میرید)