چند حقیقت جالب و عجیب درباره «بدن مردان» و ویژگی های آن

چند حقیقت جالب و عجیب درباره «بدن مردان» و ویژگی های آن

تفاوت های میان ویژگی های فیزیکی زنان و مردان از موضوعاتی است که از گذشته مورد توجه بوده است. دانشمندان همواره در تلاش بوده اند تا به اطلاعات بیشتری درباره ی این تفاوت ها دست پیدا کنند و در این راه، به نکات زیادی در مورد ویژگی های بدنی و ذهنی مردان پی برده اند. در ادامه به جدیدترین یافته های علمی در مورد بدن مردان و ویژگی های آن می پردازیم.

۱- مردان وقتی به چیزی گوش می دهند، فقط از نیمی از مغزشان استفاده می کنند و نیم دیگر می تواند به چیز دیگری فکر کند. در بدن زنان اما اتفاق دیگری رخ می دهد. زنان هنگام گوش دادن، با تمام مغزشان گوش می دهند. به همین دلیل است که با مردان باید مختصر و مفید صحبت کنید.

۲- حس های شنوایی، بویایی و چشایی در مردان بالغ ضعیف تر از زنان است. این تفاوت، محصول فرآیند تکامل است. چون مردان در ابتدا شکارچی بودند و باید به حرکات بدنی توجه می کردند، در حالی که کار زنان جمع آوری بود و در نتیجه، این حس ها در آن ها رشد یافته تر و قوی تر است.

۳- زنان در تاریکی جزئیات بیشتری را می توانند ببینند اما فقط آن هایی را که در فاصله ی نزدیک هستند. مردان در تاریکی دید نسبتاً ضعیف تری دارند، اما می توانند جزئیات را در هر فاصله ای ببینند.

حقایقی درباره ویژگی ها بدن مردان

۴- تعداد افراد چپ دست در میان مردان، ۳ برابر بیشتر از تعداد آن ها در بین زنان است. هنوز توضیح علمی ای برای این پدیده ارائه نشده. محققان دانشگاه ملی استرالیا پی برده اند که افراد چپ دست در مقایسه با راست دست ها قادرند حجم بیشتری از اطلاعات را پردازش کنند.

۵- مردان از پس فعالیت های فیزیکی بهتر برمی آیند. یک مرد بالغ حدود ۳/۷ تا ۴/۷ لیتر خون در بدن خود دارد. در حالی که زنی با اندام متوسط حدود ۲/۸ تا ۳/۳ لیتر خون دارد. علاوه بر این، خون مردان هموگلوبین و گلبول های قرمز بیشتری دارد، ویژگی ای که گردش خون در بدن را مؤثرتر می کند.

۶- مردان دچار سلولیت نمی شوند. علت این مسأله به تفاوتی برمی گردد که میان نسبت ماهیچه، چربی و بافت های پیوندی در بدن زنان و مردان وجود دارد. مردان با ماهیچه های رشد یافته تری متولد می شوند و پوست آن ها کلاژن بیشتری دارد.

۷- مردان خواب بهتری دارند. فعالیت الکتریکی مغز مردان در هنگام خواب تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می کند، در حالی که این میزان در زنان تنها تا ۱۰ درصد است. با نگاهی به تاریخ جامعه ی انسان های اولیه می توان به علت این مسأله پی برد. مردان شکارچی بودند و در خانه استراحت می کردند. اما زنان خانه داری می کردند و از بچه ها مراقبت می کردند.

۸- مردان راحت تر وزن کم می کنند. بدن مردان کالری بیشتری برای رساندن انرژی به ماهیچه ها و دیگر اندام ها می سوزاند. در عین حال، سطح هورمون تستوسترون در بدن مردان ۷ برابر بیشتر از زنان است، ویژگی ای که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود (علیرغم این حقیقت که توده ی عضلانی مردان به میزان چشمگیری بالاتر از زنان است).

۹- مردان اجسام در حال حرکت را بهتر از اجسام ثابت می بینند. به همین دلیل است که توجه مردان همیشه به زنان پر جنب و جوش جلب می شود.

۱۰- مردان بیشتر مستعد مشکل بزرگی شکم هستند. چون بر خلاف زنان، چربی بدن مردان نه زیر پوست آن ها بلکه درون حفره ی شکمی آن ها، میان اندام های داخلی شان انباشته می شود.

۱۱- مردان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، در نتیجه، بیشتر از زنان به بیماری های عفونی مبتلا می شوند. علت این مسأله بالا بودن میزان هورمون تستوسترون در بدن آن ها است که تأثیر ضد التهابی بالاتری می گذارد. این هورمون، ژن های کاهش دهنده ی التهاب را تقویت می کند، در نتیجه بدن پادتن های کمتری تولید می کند.

۱۲- مردان معمولاً مثانه ی بزرگ تری دارند و کمتر از زنان، نیاز به تخلیه ی آن پیدا می کنند. زنان اندام های بیشتری در ناحیه ی لگن خود دارند، به همین دلیل فضای کمتری برای مثانه ی آن ها وجود دارد. ظرفیت مثانه ی زنان به طور متوسط حدود ۰/۱ تا ۰/۴ لیتر است، در حالی که مثانه ی مردان حدود ۰/۷ لیتر ظرفیت دارد.

۱۳- بدن مردان ۱/۵ برابر بیشتر از زنان غدد تولید چربی و عرق دارد. به همین دلیل است که از پوست مردان چربی بیشتری تولید می شود و بنابراین براق تر از زنان به نظر می رسد.

۱۴- مردان مقاومت کمتری در برابر دماهای بالا دارند. از طرفی دیگر، بدن مردان نوعی بخاری طبیعی درون خود دارد چون درجه حرارت آن به طور متوسط ۰/۲ درجه بیشتر از زنان است. این مسأله به سوخت و ساز بیشتر بدن مردان مربوط می شود.

۱۵- مردان در مقایسه با زنان، ژنتیک ساده تری دارند. کروموزوم های فعال ایکس، ترکیبی از سلول های پدر و مادر هستند. مردان کروموزوم های X را از مادر خود دریافت می کنند. کروموزوم Y از کمتر از ۱۰۰ ژن برخوردار است، در حالی که کروموزوم X حامل بیش از ۱۵۰۰ ژن است.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود