رسمی غریب در اندونزی؛ وقتی مرده‌ها به جای گور به اتاق خواب می‌روند [تماشا کنید]

رسمی غریب در اندونزی؛ وقتی مرده‌ها به جای گور به اتاق خواب می‌روند [تماشا کنید]

مرگ مقوله پیچیده‌ای است. تجربه کردن مرگ اعضای نزدیک خانواده را می‌توان به یک زخم همیشه تازه تشبیه کرد که حتی گذر زمان نیز آن را التیام نمی‌بخشد. اما چه می‌توان کرد! مرگ عزیزان همان‌قدر که تلخ و ناباورانه است، گریزناپذیر نیست هست. هرگز نمی‌توان این چرخه طبیعت را متوقف کرد. پس، بهترین درمان برای دردهای ناشی از مرگ نزدیکان، شکیبایی است.

اغلب مردم جهان پس از فوت عزیزانشان، دست به دامن سوگواری و صبوری می‌شوند. اما در جزیره سولاویزی اندونزی بیش از یک میلیون نفر زندگی می‌کنند که روشی دیگر برای کنار آمدن با این مساله در پیش گرفته‌اند: زندگی با اجساد!

قرن‌هاست در این گوشه‌ی دنیا مرده‌ها بخشی عادی از زندگی روزمره زنده‌ها را تشکیل داده‌اند.

اهالی این جزیره بر این باور هستند که افراد پس از مرگ نمرده‌اند و بیمار هستند. به همین خاطر آنها را در خانه در کنار خود نگهداری می‌کنند. آنها روزی دو بار برای مرده‌ی خود غذا، قهوه و سیگار می‌برند و با او گپ می‌زنند!

رسمی غریب در اندونزی؛ وقتی مرده‌ها به جای گور به اتاق خواب می‌روند

در گذشته با استفاده از گیاه‌های خاصی، بدن اجساد را سالم نگه می‌داشتند، اما در حال حاضر به بدن مرده فرمالین تزریق می‌کنند که بوی تند این ماده شیمیایی تمام فضای اتاق را پر می‌کند.

اجسادی که بالاخره شانس مدفون شدن پیدا می‌کنند نیز همچنان از زندگی در دنیا پس از مرگ در امان نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی جالب زیر را ببینید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود