۳۷۰۰۰ نفر در سال ۹۸، جذب وزارت آموزش و پرورش می شوند [آزمون مرداد ۹۸]

معلم شدن فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است

۳۷۰۰۰ نفر در سال ۹۸، جذب وزارت آموزش و پرورش می شوند [آزمون مرداد ۹۸]

استخدام در اموزش وپرورش برای خیلی ها، آرزویی بزرگ است. خیلی ها دوست دارند معلم شوند اما فکر می کنند که تنها راه معلمی، وزارت اموزش و پرورش است. البته برای معلم رسمی شدن، تنها راه، آموزش و پرورش و دروازه ورود، دانشگاه فرهنگیان است. استخدام در اموزش و پرورش در سال ۹۸ با حدود ۳۷ هزار جذب جدید صورت می گیرد.

حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته است که در سال جاری ۶۰ هزار نفر استخدام می شوند که از تعداد ۴۵ هزار نفر دانشگاه فرهنگیان و ۱۵ هزار نفر حق التدریس و پیش دبستان هستند. در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود. او گفته که تلاش می‌کنیم آزمون استخدامی آموزش و پرورش اواسط مرداد یا اول شهریور امسال برگزار شود.

امسال ۲۵ هزار نفر از طریق دوره چهارساله یعنی کنکور سراسری ۹۸، جذب اموزش و پرورش شده و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی آزمون استخدامی در آموزش و پرورش جذب می‌شوند. رییس دانشگاه فرهنگیان هم گفته است که حدود ۲۰ هزار نفر از دانش آموختگان شامل دانشجویان پیوسته و مهارت آموز این دانشگاه امسال جذب آموزش پرورش می شوند.

سهمیه پذیرش داوطلبان کنکور برای دانشگاه فرهنگیان استان ها در کنکور ۹۸ حدود ۳۰ هزار نفر است. به اطلاع علاقه مندان به شغل شریف معلمی میرسانیم که پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور ۹۸ در حدود ۳۰ هزار نفر می باشد.  اما طرفیت هر استان به صورت دقیق و تفکیک شده در دفترچه شماره ۲ سنجش بزودی منتشر می شود، اما سهمیه های هر استان به طور کلی اعلام شده که گاها مدیر کل های هر استان اعلام میکنند .

استخدام در اموزش و پرورش

سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران با بیان اینکه استان تهران ۹ مجموعه پردیس و مرکز آموزش عالی تریت معلم دارد، تصریح کرد: ۴ مجموعه دخترانه و ۵ مجموعه پسرانه به امر تربیت معلم در استان تهران مشغول هستند. نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو معلم در استان تهران مشغول به تحصیل هستند و برای سال جاری ۵ هزار دانشجو معلم جدید جذب خواهد شد که ۳ هزار دانشجو پیوسته و از طریق کنکور و بقیه از طریق آزمون استخدامی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان تهران تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰۰ دانشجو امسال فارغ التحصیل و به امر مقدس معلمی مشغول خواهند شد. انصاری راد افزود: دانشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند امکان ادامه تحصیل تا بالاترین سطوح تحصیلی را دارند.

رئیس دانشکاه فرهنگیان گفته بود که مهر ۹۸ از صد هزار دانشجو معلم می‌گذرد و با توجه به سونامی‌های بازنشستگی تا سال ۹۹، سیصد هزار و تا ۱۴۰۴، سیصد و بیست هزار بازنشسته داریم که برای نظام تعلیم و تربیت خوب نیست، البته با توجه به برنامه‌ای که در پیش گرفتیم تا ۱۴۰۱ نیاز‌ها را رفع می‌کنیم. در سال ۹۹، آموزش و پرورش ۳۲۰ هزار بازنشسته خواهد داشت و بازنشستگی ۳۴۰ هزار نفر در بعد از سال ۱۴۰۴ اتفاق خوبی برای ۹۳۰ هزار معلم نیست.

بومی بودن کد رشته های دانشگاه فرهنگیان به چه معناست ؟

احراز بومی بودن : ملاک تعیین استان بومی داوطلب مندرج در صفحه ۵ بخش گزینش بومی فصل اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۷ است که در کارنامه داوطلب درج می‌شود. براساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ملاک تعیین بخش بومی داوطلب تطابق حداقل دو بخش از چهار بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر، محل اخذ مئرک تحصیلی سال ما قبل آخر، محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر، محل تولد با بخش رشته است.

در صورت وجود مجوز استخدامی، محل صدور حکم استخدامی آزمایشی همان بخش، شهر و استان بومی داوطلب بوده که در ستون محل خدمت دفترچه آزمون درج شده است. مسئولیت ساماندهی و به کارگیری بعد از فراغت از تحصیل بر عهده اداره کل آموزش‌ و پرورش استان است بر این اساس تغییر سهمیه استان ستون محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد تحت هر شرایط اعم از تاهل، تجرد، بعد مسافت، تکفل، سرپرست خانواده، فوت والدین ممنوع است.

علاقمندان استخدام در اموزش و پرورش حتما به سایت دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود