نگاهی به ۲۰ عکس بسیار زیبا از سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۹

نگاهی به ۲۰ عکس بسیار زیبا از سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۹

یک کلیسای تماشایی در دریاچه اسلوونی. کودکی که شادمانه در پارک گورکی مسکو در حال بازی کردن است. ویرانه‌های کلان‌شهر باستانی در دل ترکیه‌ی امروزی. اینها همه گوشه‌ای از زیبایی‌های جهان است.

دنیا، بسیار وسیع و حیرت‌انگیز است و مقاصد گردشگری بی‌شماری در گوشه و کنار خود جای داده. به طوری که می‌توان سال‌ها در سفر بود و همچنان نیز گزینه‌های جدید و جالبی برای دیدن داشت.

از خوبی‌های سفرهای امروزی این است که با موبایل‌های همیشه همراه و دوربین‌های عکاسی می‌توان زیبایی‌ها را  ثبت کرد و با دیگران به اشتراک گذاشت. این همرسانی در واقع نوعی معرفی و نمایش مکان‌های جدید و زیبا برای سفر و گردشگری است.

مردم عادی یا گردشگران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای با استناد به تصاویر و عکس‌های گردشگری می‌توانند مقصد بعدی سفر خود را انتخاب شوند و راهی جاده‌ها شوند.

بیشتر بخوانید: عکاسی در سفر؛ چگونه عکس‌های رویایی بگیریم؟

علاوه بر اینها، تماشای زیبایی‌ها جهان نه تنها چشم‌ها را نواز ش می‌کند بلکه روح آدمی را نیز آرامش می‌بخشد.

هر ساله هزاران عکس متنوع در دهکده جهانی بین کاربران مختلف همرسانی می‌شود. همین امر سبب شده تا خبرگزاری سی‌ان‌ان شماری از بهترین عکس‌های سفر در سال ۲۰۱۹ تا بدین لحظه را انتخاب و منتشر کند.

در زیر می‌توانید ۲۰ عدد از این عکس‌های خوش‌منظره و جالب را ببینید. همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای عکاسی با موبایل ؛ خاطرات خود را با بهترین کیفیت ماندگار کنید

عکس سفر و گردشگری
دریاچه بلد، در کشور اسلوونی: در میانه‌ی دریاچه‌ی مشهور Bled کلیسایی واقع شده که با لیوبلیانا (پایتخت اسلوونی) حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. دریاچه بلد طبیعت چشم‌نوازی دارد. اطراف دریاچه را کوه و جنگل احاطه کرده و قلعه بلد در ساحل شمالی دریاچه واقع شده است. هم‌چنین دره زاکا در غربی‌ترین نقطه دریاچه واقع است. همین ویژگی‌ها این دریاچه را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده است.
عکس سفر و گردشگری
پارک گورکی در شهر مسکو: آب بازی کودک در غروب یکی از روزهای گرم تابستان
عکس سفر و گردشگری
ژنو، سوئیس: در انتهای جنوبی دریاچه ژنو، ساکنین این شهر از چشم‌انداز بی‌نظیر کوه آلپ در فرانسه لذت می‌برند.
عکس سفر و گردشگری
بوداپست: ساختمان پارلمان مجارستان در میدان لایوش کُشوت، در ساحل دانوب قرار دارد. این ساختمان با طول ۲۶۸ متر، عرض ۱۲۳ متر و ارتفاع ۹۶ متر سومین پارلمان جهان به بزرگی و بلندترین ساختمان در بوداپست است. معماری این بنا به سبک نئوگوتیک است که از تخته سنگ‌های عظیم و جذابی ساخته شده. این سایت گردشگری توسط Imre Steindl طراحی شده و در اولین بار در سال ۱۹۰۲ میلادی گشایش یافته است.
عکس سفر و گردشگری
Geiranger در نروژ یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
عکس سفر و گردشگری
قارص در کشور ترکیه: آنی خرابه‌لر واقع در استان قارص ترکیه در لیست میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد «یونسکو» به ثبت رسید. گفته می‌شود حدود ۱۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند. دورتادور شهر نیز دیوارکشی شده بوده است.
عکس سفر و گردشگری
ایگنالینا در لیتوانی: این شهر کوچک شاید بیشتر برای نیروگاه‌های هسته‌ای خود شناخته شده باشد اما یکی از شهرهای ساحلی لیتوانی نیز هست و گردشگران را به خود جذب می‌کند.
عکس سفر و گردشگری
بانکوک: پایتخت کشور تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است.
عکس سفر و گردشگری
Yungcheng در چین: در در استان شانکسی یک دریاچه نمک وجود دارد که به «دریای مرده‌ی چین» شهرت دارد.
عکس سفر و گردشگری
چینگ دائو، چین: رکاب زدن روی پل مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در استان شاندونگ چین.
عکس سفر و گردشگری
اولودنیز، ترکیه: یک دهکده کوچک تفریحی در منطقه فتحیه، واقع در جنوب غربی کشور ترکیه است. شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای و چشم‌انداز کوهستان باباداغ زیبایی منحصربه‌فردی به این منطقه بخشیده است. اما مشکل این منطقه این است که افراد زیادی برای تفریح و گردش به آن سفر می‌کنند. این منطقه یکی از برترین مناطق انجام ورزش پاراگلایدینگ در جهان نیز بشمار می‌رود.
عکس سفر و گردشگری
دینان در کشور بلژیک: یک شهرستان کوچک در کنار رودخانه موز در کشور بلزیک است و حدود ۹۰ کیلومتر از جنوب شرقی بروکسل فاصله دارد.
عکس سفر و گردشگری
کورن‌وال در انگلستان: یکی از شهرستان‌های تشریفاتی و غیرشهری در ناحیه جنوب غربی انگلستان است.
عکس سفر و گردشگری
کالیازین، مسکو: برج ناقوس کالیازین یکی از بخش‌های صومعه مقدس سنت نیکولاس است که در سال ۱۹۳۹ ساخته شده است.
عکس سفر و گردشگری
بوگوتا پایتخت کلمبیاست و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بشمار می‌رود.
عکس سفر و گردشگری
یانگژو در کشور چین یکی از سایت‌های گردشگری بسیار محبوب است. گردشگران با قایق در میان آب‌های که درختان را در بر گرفته‌اند قایق‌سواری می‌کنند.
عکس سفر و گردشگری
پارک ملی یوسیمیتی در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است که به دلیل قله‌های بلند و آبشارها و بیش از ۲۰۰ گونهٔ گیاهی و جانوری، مثل خرس‌های قهوه‌ای، مناظری بسیار خارق‌العاده دارد. نام این پارک در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.
عکس سفر و گردشگری
ایلولیسات در گرینلند همان منطقه‌ای است که چند وقت پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کشور آمریکا اعلام کرده بود قصد خرید آن را دارد. این تصویر در چهارم اوت (اواسط مرداد ماه) امسال گرفته شده است.
عکس سفر و گردشگری
پراگ: این عکس بی‌نظیر که بازی با نور و سایه را نشان می‌دهد و در گوشه‌ای از تصویر مردی با چتر را ملاحظه می‌کنید، در تونل قطار در شهر زیبای پراگ گرفته شده است. این ایستگاه اولین بار در سال ۱۸۹۱ میلادی گشایش یافت و هنوز هم فعالیت دارد.
اسکندریه در یونان: نامش از اسکندر مقدونی گرفته شده‌است که پس از فتوحاتش دستور ساخت این شهر را داده بود.

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود