جزییات تولید و عرضه کیت های ایرانی تشخیص کرونا از هفته اول فروردین ۹۹

جزییات تولید و عرضه کیت های ایرانی تشخیص کرونا از هفته اول فروردین ۹۹

کیت ایرانی تشخیص کرونا Coronvirus Diagnostic Kit، طبق اعلام رئیس کمیته علمی ستاد کرونا ایران، از هفته اول فروردین ماه ۱۳۹۹ وارد مراکز درمانی می شود. این برای اولین بار است که ایران، موفق به ساخت کیت های تشخیص کرونا شده است و امیدواریم این محصول ایرانی دانش بنیان، از فرودین ماه به تولید انبوه برسد.

کیت ایرانی تشخیص کرونا می تواند تا حد زیادی، تکلیف مراجعه بی مورد مردم به بیمارستان ها و مراکز درمانی را روشن کند. موضوعی که در فراگیر شدن کووید ۱۹ بسیار موثر بوده است. هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات و قیمت کیت ایرانی تشخیص کرونا منتشر نشده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) ناجا در تهران گفته است که کیت ایرانی تشخیص  کرونا این مجموعه بر اساس دو پروب فلوروسنس و ۴ پرایمر به روش ریل تایم Pcr طراحی شده و عملکرد موفق و دقت بالای این نمونه کیت از سوی وزارت دفاع تایید شده است.

محققان کشورمان در این هفته، موفق به ساخت ترکیب سه دارو شدند که در درمان التهاب ریه مبتلابان به بیماری کووید ۱۹ موثر بود. این ها خبر های خوبی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

رئیس کمیته علمی ستاد کرونا اعلام کرده است که ۲ مورد از کیت های تشخیص کرونا که توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی تولید شده است، به تایید انستیتو پاستور رسیده است و از هفته اول فروردین ۹۹ وارد بازار می شود. هم چنین کشور به ترکیب درمانی موثر برای بهبود سریع تر بیماران مبتلا به ضایعات ریوی ویروس کرونا دست یافته است که زمان بستری آن ها در بیمارستان را به ۴ روز کاهش می دهد.

این دارو که برای درمان ضایعات ریوی بیماران مبتلا به کرونا تست شده است، هیچ تاثیری در عدم ابتلای افراد سالم به ویروس کرونا ندارد و هیچ نقش درمانی برای کووید ۱۹ ندارد. بیمارانی که مبتلا به ضایعات ریوی هستند، با افت اکسیژن مواجه می شوند و همین امر منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان و گاها بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه (ICU) شده و گاها به مرگ بیمار منجر می شود.

اکنون با تولید این داروی نو ترکیب که محصولی از سه ترکیب دارویی است، کشور توانسته ضایعات ریوی بیماران را کنترل کند. این روش درمانی، خللی در پروتکل درمانی وزارت بهداشت ایجاد نکرده و یک روش درمانی موثر مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان می باشد.

داروی آزیترومایسین ۲۵۰ میلی گرمی روزی ۲ بار، پردنیزولون ۲۵ میلی گرمی روزی ۱ بار، ناپروکسین روزی ۲ بار برای بیماران تجویز شده و تجویز نیز باید تحت نظر پزشک معالج باشد. بیمارانی که این دسته از ترکیبات دارویی را دریافت کرده اند، سریع تر از بیمارانی که این دارو هابه آن داده نشده است، بیمارستان را ترک کردند.

کیت ایرانی تشخیص کرونا احتمالا در داروخانه های منتخب وزارت بهداشت که داروهای مرتبط با بیماران مبتلا به کرونا در آنجا توزیع می شود، پخش خواهد شد. کیت ایرانی تشخیص کرونا بر اساس قیمت مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید و عرضه می شود و احتمالا از نیمه دوم فروردین ماه ۹۹، در دسترس قرار بگیرد.

جزییات و مشخصات فنی آن را پس از اعلام وزارت بهداشت در این گفتار به روز رسانی می کنیم. آخرین خبرها درباره کیت ایرانی تشخیص کرونا را در سایت ملی اطلاع رسانی کرونا در نشانی Corona.ir‌ دنبال کنید. مراقب سودجویانی که در تلگرام و اینستاگرام، محصولات جعلی را به اسم کیت ایرانی تشخیص کرونا تبلیغ می کنند باشید. سامانه خود اظهاری سلامت ایرانیان درباره کرونا نیز در نشانی salamat.gov.ir در دسترس است.

بنیاد بیل گیتس چند روز پیش اعلام کرد که وارد طراحی و تولید کیت های خانگی تشخیص کرونا شده است. در طول روز، بیش از ۶۰۰۰ مورد تست کرونا در سراسر کشور صورت می گیرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Amir فروردین ۲, ۱۳۹۹

    پردینیزول که کورتونه و سیستم ایمنی رو ضعیف میکنه ، واسه کنترل التهابات ارترید روماتوئیده
    آزیترومایسین هم که آنتی بیوتیک طیف گستره س ، که واسه عفونت باکتریاییه !