نگاهی به قدیمی ترین لوازم شخصی و خانگی جهان که تا به حال کشف شده اند

نگاهی به قدیمی ترین لوازم شخصی و خانگی جهان که تا به حال کشف شده اند

دنیاهای باستانی و قدیمی اسرار عجیب و حیرت انگیزی را درون خود پنهان کرده اند. علی رغم تلاش دانشمندان و باستان شناسان، هنوز هم برخی از اشیای کشف شده به صورت ناشناخته باقی مانده و توضیحی برایشان وجود ندارد. ما قبلا در مقاله ای مفصل به آثار باستانی عجیب و غریب اشاره کرده ایم.

در نظر داشته باشید که حتما نباید در این گونه اشیا معمایی حل نشده نهفته باشد؛ گاهی اوقات مواردی یافت می شوند که کاملا شبیه به وسایل روزمره زندگی هستند و به نظر می رسد در آن زمان نیز چنین چیزهایی وجود داشته است.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۴ نمونه از قدیمی ترین وسایل روزمره باستانی را به شما نشان دهیم. تا پایان همراه باشید.

قدیمی ترین جفت جوراب (۱۵۰۰ سال)

160

این جوراب های پشمی همراه با کفش راحتی پوشیده می شدند و قدمت آن ها به ۳۰۰ تا ۴۹۹ سال پس از میلاد مسیح می رسد. آن ها در قرن نوزدهم کشف شدند.

 قدیمی ترین دستور آشپزی (۵ هزار سال)

161

این دستور به یک نوشیدنی سومری ارتباط دارد و تاریخ آن به ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. نوشیدنی یاد شده بسیار قوی بوده و درون آن تکه های نان قرار داشته است.

قدیمی ترین عینک آفتابی (۸۰۰ سال)

162

این عینک آفتابی در جزیره بافین کشور کانادا کشف شده و برای محافظت از چشم ها در برابر انعکاس نور آفتاب در برف مورد استفاده قرار می گرفته است.

قدیمی ترین مجسمه تاریخ بشریت (۳۵ تا ۴۰ هزار سال)

163

این مجسمه های قدیمی در غار «Hohle Fels» کشور آلمان یافت شده اند. محققان بر این باورند که مجسمه ناشناخته شکل و شمایل یک ماموت را تداعی می کند.

قدیمی ترین کفش ها (۵۵۰۰ سال)

164

این کفش پینه ای از پوست گاو نر درست شده و لنگ چپ آن هیچگاه پیدا نشده است. باستان شناسان لنگه کفش را در یکی از غارهای کشور آمریکا پیدا کردند. این شی به وسیله چمن ها و کود حیوانی محافظت شده بود.

قدیمی ترین شلوار (۳۳۰۰ سال)

165

این شلوار در منطقه غرب کشور چین پیدا گشت. برای بافت آن از پشم استفاده شده و در تزئین آن نیز الگوهای پیچیده زینتی به کار رفته است. این وسیله احتمالا به یک فرد بدوی آسیایی تعلق داشته است.

قدیمی ترین کیف پول (۴۵۰۰ سال)

166پ

این کیف باستانی نیز در کشور آلمان یافت شده است. در طول هزاران سال، چرم و مواد دیگری که در ساخت آن به کار رفته، پوسیده شده و دیگر اثری از آن ها نیست. تنها دندان های سگ که احتمالا برای تزئین و محافظت به کار رفته اند، تقریبا سالم یافت شدند.

قدیمی ترین اندام مصنوعی (۳ هزار سال)

167

بر اساس یافته های پژوهشگران، این انگشتان چوبی برای کمک به راه رفتن یک شخص کاربرد داشته و برای نمایش نبوده اند. فرد نه تنها می توانسته به وسیله آن ها راه برود، بلکه امکان پوشیدن کفش های راحتی را نیز داشته است.

قدیمی ترین سیفون توالت (۲ هزار سال)

168

در شهر باستانی اِفِسوس، توالت های عمومی همراه با سیفون وجود داشته است. آبی که زیر آن ها جریان داشته، فاضلاب را به نزدیک ترین رودخانه انتقال می داده است.

قدیمی ترین آدامس (۵ هزار سال)

169

این قطعه از صمغ درخت توس که در کشور فنلاند کشف شده، به عنوان قدیمی ترین آدامس جهان شناخته می شود. این احتمال وجود دارد که خوراکی یاد شده برای برطرف کردن عفونت های دهان و یا به منظور تعمیر ظروف شکسته مورد استفاده قرار می گرفته است.

قدیمی ترین ابزار موسیقی (۴۰ هزار سال)

170

در ساخت این فلوت که در منطقه جنوبی کشور آلمان پیدا شده، استخوان به کار رفته است. نخستین ابزارهای موسیقی که توسط انسان های دوران باستان ساخته شده اند، به وسیله استخوان های پرندگان و یا ماموت ها شکل گرفته اند. این فرضیه وجود دارد که انسان های خردمند (homo sapiens) از موسیقی برای غلبه بر نئاندرتال ها بهره می گرفته اند.

قدیمی ترین آواز ضبط شده (۳۴۰۰ سال)

171

این آواز که در قلمروی شهر باستانی اوگاریت (سوریه کنونی) پیدا گشت، به افتخار همسر الهه ماه نوشته شده است.

قدیمی ترین سکه (۲۷۰۰ سال)

172

قدیمی ترین سکه جهان در شهر باستانی اِفِسوس پیدا شده است. در ساخت این سکه طلا و نقره به کار رفته و روی آن نقش سر شیر دیده می شود.

قدیمی ترین کره زمین (۵۱۰ سال)

173

این کره با استفاده از عریض ترین قسمت تخم شترمرغ ساخته شده و نقشه های دنیاهای قدیم و جدید در نیمکره های مختلف دیده می شود. متخصصان بر این باورند که کره در فلورانس ساخته شده و حتی حدس می زنند که لئوناردو داونچی مشهور در به وجود آمدن آن نقش داشته است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۷ نظر

ورود

  • mahdi omidi اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷

    bastan shenasi

  • محمدmsr دی ۱۴, ۱۳۹۸

    چرا قدیمی ترین سکه واسه ۲۷۰۰سال پیش هست در صورتی که قدیمی ترین کیف پول واسه ۴۵۰۰سال پیش؟ متوجه نشدم

  • khosravi فروردین ۸, ۱۳۹۹

    سلام قدمت این گنجینها از تموم آثار ایرانی جدیدتره چرا از قوم بابل چیزی نزاشتین یا کلماکره یا اتیغهای کوهای شهر گرمسار که حداقل تاریخ انها بالای۵۰۰۰هزار سال میشود

    • ايليا شهریور ۳۱, ۱۳۹۹

      خب شاید سکه های مال قبلتر هنوز پیدا نشده

  • مصطفی۲توآ آذر ۱۹, ۱۳۹۹

    درود دوستان ۹۰درصد اشیایی که میبینید دراین قسمت اومده، ودر کشورهای دیگه خبرش میاد پیداشده، منبع وپیدایششون کشور ایران خودمون هست. متاسفانه مردم بخاطر فقر و نیاز مالی هرچیزی که دیدند اتفاقی یا در حفاری میفروشند به هرکسی که بخره، ۹۹درصد خریدارا هم خارجی مثل انگلیس،آلمان، ترکیه،عربا،سویس،آمریکا وژاپن،…. هستند ۱درصد هم ایرانی و بازم میفروشند به همونا، اونا هم برای اینکه تاریخ و قدمت و فرهنگ (نداشته)خودشان را اثبات کنند(جعلی) با اموال و وسایل کشف شده درخاک ما، مانور میدن. وبرای خودشان قدمت میسازند.باید تاسف خورد برای مسولان کشور خودمون.

  • محمد حسین اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

    همه اینها از ایران کشف شده و قاچاقی به کشور های دیگه فروخته شده و به اسم اونجا در اومده قبول دارین یا نه

    • مرداد ۲۸, ۱۴۰۰

      نه

    • بیان دستمرد خرداد ۲, ۱۴۰۱

      خوب کاری کردن بدن دست دولت که چی بشه، چیزی بهش میگن، چیزی بهش میدن واسه این کارش احتمالا یه کم کتکشم بزنن واسه اینکه دنبال زیرخاکی رفته…

  • K.S تیر ۱۵, ۱۴۰۰

    یعنی اگه هیچ کدومشون به ایران ربط نداشته باشه مطمئنم قدیمی ترین کفش مال ایرانه شک نکنید
    به نظرم از لحاظ تاریخی مشکل دارن بیشتر اینا

    • مرداد ۲۸, ۱۴۰۰

      نه عزیزم قدیمیترین کفش مال مصر بوده برای کار بهتر کارمندا

  • این قدیمی ترین سکهٔ طلا بوده ولی همه سکه ها که طلا نبودن مرداد ۲, ۱۴۰۰

    دستور آشپزیه واسه م خیلی جالب بود