با «بزهای غش کننده» و عجیب تِنِسی آشنا شوید

با «بزهای غش کننده» و عجیب تِنِسی آشنا شوید

همانطور که می دانید، انسان ها قابلیت هایی دارند که حیوانات از آن ها محروم هستند. دو ویژگی اصلی که آدم ها را از سایر موجودات جهان متمایز می کند، داشتن عقل و احساسات است. ما می توانیم ترس، تعجب و دیگر موارد را تجربه کنیم. اما در نهایت شگفتی باید بگوییم حیوانی وجود دارد که از این نظر بسیار شبیه به انسان ها جلوه می کند.

هنگامی که «بز های غش کننده» وحشت زده می شوند، خودشان را روی زمین انداخته و حالتی خاص به خود می گیرند. آن ها دستان خود را رو به آسمان کرده و پاهای شان را به حالت کشیده در می آورند. پس از آنکه بز ها چند ثانیه را در این حالت سپری کردند، با همان سرعت زمین افتادن به حالت اولیه باز می گردند. این حالت عجیب در بز های غش کننده آن ها را به سوژه ای برای کاربران اینترنتی تبدیل کرده است.

fainting-goat-36

این اتفاق به خاطر از دست دادن هوشیاری رخ نمی دهد. آن ها تنها از شدت ترس خشکشان می زند و این امر نیز به علت اختلالی ژنتیکی به نام «myotonia congenita» پی می آید. ماهیچه ها بر اثر آن برای مدتی کوتاه به حالت سکون در می آیند. هنگامی که این سختی از بین می رود، بز ها به حالت اولیه خود باز می گردند.

این ویژگی خاص سبب گشته که القاب و نام های زیادی برای این حیوانات عجیب در نظر گرفته شود. بز های نگران، بزهای سخت پا و بزهای پا چوبی از جمله آن ها هستند. با این حال بیشتر افراد آن ها را به نام بزهای میوتونیک می شناسند.

این شرایط به حالتی گفته می شود که در آن ماهیچه های پا هیچ دستوری از سیستم عصبی مرکزی دریافت نمی کنند. بنابراین آسیبی متوجه حیوانات نمی شود و دردی نیز به همراه نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که ترساندن آن ها کار درستی نیست. این اختلال تنها در بز ها وجود ندارد و در انسان ها نیز دیده شده است.

بز های میوتونیک نخستین بار در دهه ۱۸۸۰ میلادی در ایالت تنسی آمریکا دیده شدند. یک کارگر رهگذر مزرعه به نام جان تینسلی با ۴ عدد از این حیوانات وارد آمریکا شد. وی چند سال در منطقه یاد شده کار کرد و سپس جا به جا گشت. او قبل از حرکت دامهای خود را به دکتر میبری فروخت. حداقل یکی از این بزها چنین شرایطی را داشته است. هیچکس نمی داند که این کارگر از کجا آمده و یا آنکه بزها را از کجا آورده بود.

شایعاتی مبنی بر اینکه وی از منطقه نوا اسکوشیای کانادا آمده وجود دارد، اما کسی در این رابطه با اطمینان سخن نمی گوید. ریشه این حیوانات همچنان به عنوان یک راز مطرح است، زیرا هیچ نمونه دیگری از آن ها در سراسر دنیا به چشم نمی خورد.

این بزها در نهایت به منبع گوشت برای ساکنان محلی تبدیل شدند. آن ها عضلانی هستند و رام بودن شان به نگهداری آن ها کمک می نماید. بز های احساساتی در برخی موارد به عنوان حیوان خانگی در نظر گرفته شده و گاهی اوقات نیز به معرض نمایش گذاشته می شوند. تصاویر و ویدیوی زیر این حیوان زیبا را به شما نشان خواهند داد.

fainting-goat-12

fainting-goat-26

منبع: amusingplanet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود