تصاویر هوایی از نبش قبر و کندن گورهای دسته جمعی برای دفن قربانیان کرونا + ویدیو

تصاویر هوایی از نبش قبر و کندن گورهای دسته جمعی برای دفن قربانیان کرونا + ویدیو

آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در برزیل از بریتانیا نیز فراتر رفته و به دومین کشور با بیشترین تلفات پس از ایالات متحده تبدیل شده است. در حالی که قبرکن‌ها با تعداد بالای مردگان مواجه شده اند، مجبور شده اند با انتقال جنازه های قبلی جا برای جنازه های جدید باز کنند. میزان مرگ و میر در برزیل در هنگام نوشتن این مقاله ۴۲.۷۹۱ نفر و موارد تایید شده ابتلا به کرونا نیز ۸۵۱.۰۰۰  موارد است که بریتانیا را جا گذاشته و در جایگاه دوم بدترین کشور از لحاظ تلفات قرار گرفته است. این کشور در مرکز شیوع ویروس کرونا در آمریکای جنوبی قرار داشته و تعداد موارد فوتی در سائو پائولو به ۵.۴۸۰ تن رسیده که آن را به یکی از بدترین مناطق از لحاظ مرگ و میر در منطقه تبدیل می سازد.

گورهای دسته جمعی در برزیل

گورهای دسته جمعی در برزیل

تصاویر هوایی نشان می دهد که گورهای دسته جمعی بزرگی برای دفن کردن تعداد بالای مردگان در این شهر ۱۲ میلیون نفری حفر شده است. اکنون سرویس خاکسپاری شهرداری سائو پائولو گفته است که بقایای مردگانی که دستکم تا سه سال پیش مرده اند نبش قبر خواهند شد تا جا برای مردگان جدید فراهم شود. قبرکن‌ها استخوان های مردگان را از قبرها بیرون کشیده و در کیسه های شماره گذاری شده قرار می دهند و پس از قرار دادن در مخازنی که برای این کار در نظر گرفته شده و در طی ۱۵ روز آینده به دیگر قبرستان ها منتقل خواهند شد.

در بیانیه ای، مقامات رسمی شهر اعلام کرده اند که این استخوان ها در مخازن عمومی محل نگهداری استخوان نگهداری می شوند. یک قبرکن در قبرستان ویلا فورموسا در سائو پائولو می گوید که کارکنان این مرکز که بزرگ ترین قبرستان در آمریکای لاتین به شمار می آید، از پایان یافتن دوران قرنطینه و افزایش مرگ و میرها بیم دارند. بر اساس اسناد، در ماه آوریل ۱.۶۵۴ جنازه مربوط به قربانیان کرونا در این قبرستان دفن شده و ۵۰۰ نفر دیگر نیز در ماه مارس به آن اضافه شده اند. آدنیلسون کاستا در این باره گقته است: «با بازگشایی مراکز خرید و مغازه ها نگرانی ما بیشتر خواهد شد. ما در طول منحنین نیستیم. ما به اوج رسیده ایم و مردم از این موضوع آگاهی ندارند. هنوز تمام نشده است. اکنون موقعیت نگران کننده ای است و هنوز مردم آن بیرون هستند. مردم می گویند چیزی قبرکن ها را نمی ترساند اما کووید می ترساند».

گورهای دسته جمعی در برزیل

گورهای دسته جمعی در برزیل

کاستا در این محل به طور مرتب کار می کند و حتی خودش نمی دانست که یکی از بستگانش به تازگی در همین حوالی دفن شده است. در حالی که گفته می شود برزیل هنوز به نقطه اوج شیوع کرونا نرسیده، مقامات این کشور محدودیت های قرنطینه را کاهش داده اند. رییس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو به خاطر رویکرد خود در مقابله با این بیماری و به کار بردن عبارت «آنفلوانزای ساده» برای آن به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. در اعتراض به این رویکرد برخی از معترضان برزیلی خود را به صورت نمادین در قبرهای ساختگی در سواحل این کشور دفن کرده اند تا میزان مرگ و میر بالای کشورشان در اثر شیوع ویروس کرونا را نشان دهند.

بیشتر بخوانید: جنایات داعش ؛ گودالی در دل کوه های رقه با هزاران جسد + فیلمی از گودال الهوته

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود