پایکوبی هزاران نفری طرفداران لیورپول به مناسبت قهرمانی این تیم علیرغم بحران کرونا

پایکوبی هزاران نفری طرفداران لیورپول به مناسبت قهرمانی این تیم علیرغم بحران کرونا

تیم لیورپول روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته بالاخره بعد از ۳۰ سال یعنی از سال ۱۹۹۰، برای اولین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس شد.­­ این اتفاق به قدری برای طرفداران این تیم خوشحال کننده بود که حتی بحران کرونا هم نتوانست مانع پایکوبی جمعی و هزاران نفره ی آن ها شود.

پلیس شهرستان مرزیساید انگلیس پنجشنبه شب گذشته مسیرهای منتهی به ورزشگاه آنفلید را در تلاش برای متفرق کردن تجمع هزاران نفری طرفداران تیم لیورپول بسته بود. طرفدران لیورپول در بیرون ورزشگاه گرد هم آمده بودند تا پایان انتظار ۳۰ ساله ی خود برای قهرمانی تیم محبوب شان در لیگ برتر انگلیس را جشن بگیرند.

سرخپوشان لیورپول که به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور به تحمل یک انتظار ۳ ماهه برای کسب این افتخار شده بودند، روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته با شکست منچستر سیتی در برابر چلسی، توانستند به مقام قهرمانی دست یابند.

با این حال، ظرف یک ساعت بعدی اعلام نتایج، هزاران نفر از طرفداران تیم لیورپول به طرف ورزشگاه آنفیلد سرازیر شدند تا آتش به پا کنند، آواز بخوانند و کسب عنوان قهرمانی را جشن بگیرند، و این میان البته تنها چیزی که رعایت نشد فاصله گذاری اجتماعی بود.

نزدیک به ۵۰ هزار طرفدار لیورپولی موفق شدند پیش از بسته شدن مسیرهای منتهی به ورزشگاه توسط پلیس، خود را به آنجا برسانند، گرچه پلیس ها هم هیچ اقدامی در بر هم زدن جشنی که به پا شده بود نکردند.

چند ماشین و مأمور پلیس در نزدیکی ورزشگاه حضور داشتند، گرچه جشن قهرمانی علیرغم رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی، مسالمت آمیز پیش می رفت. یک هلیکوپتر پلیس هم در حال چرخ زدن در حوالی آنجا دیده شده بود.

بعد از آنکه منچستر سیتی با شکست خود عنوان قهرمانی را از بعد از سال ۱۹۹۰ به لیورپول واگذار کرد، ۳۰ سال انتظار و تا لب چشمه رفتن و تشنه برگشتن بعد از بارها کسب مقام دوم، بالاخره برای این تیم و طرفدارانش به پایان رسید.

علیرغم وضع مقررات فاصله گذاری اجتماعی در این شهر، طرفداران باز هم، با پای پیاده و سواره به سمت آنفیلد سرازیر شدند تا این اتفاق شیرین را در کنار یکدیگر جشن بگیرند.

مسیرهای بیرون ورزشگاه از حجم جمعیت بسته شده بود و بعضی طرفداران حتی از پله های سکوی اصلی بالا رفته بودند. وقتی برد چلسی در برابر منچستر سیتی قطعی شد، حامیان سرخپوشان لیورپولی در شیپورهای خود دمیدند و آتش بازی به راه انداختند. صداها طرفدار هم در بیرون سکوی اصلی مشغول پایکوبی بودند.

طرفداران پرچم ها و شال های لیورپول را شادمانه به حرکت درمی آوردند و یکدیگر را در اغوش می کشیدند، و گرچه برخی ماسک به صورت داشتند، اما اغلب افراد حاضر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کردند.

بازیکنان لیورپول قهرمانی تیم خود را همان روز در یک هتل چهار ستاره جشن گرفتند.

از بازیکنان خواسته شده بود با خودروی خودشان به هتل بیایند.

با به صدا درآمدن سوت پایان بازی منچستر سیتی و چلسی، سرخپوشان لیورپولی ترانه ی «قهرمانان» را با یکدیگر خواندند.

یک منبع گفته: «بازیکن ها بیرون در فضای سبز و پای باربیکیو بودند. یک تلویزیون بزرگ آنجا بود که از آن بازی را تماشا می کردند.»

در ادامه تصاویری خواهیم دید از آنچه روز پنجشنبه در شب قهرمانی لیورپول در انگلیس گذشت.

تصاویر جشن قهرمانی لیورپول

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود