اولین واکسن کرونا در روسیه با موفقیت روی دختر ولادیمیر پوتین آزمایش شد

اولین واکسن کرونا در روسیه با موفقیت روی دختر ولادیمیر پوتین آزمایش شد

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرده است که وزارت بهداشت کشورش اولین واکسن کرونا در جهان را با موفقیت آزمایش و تایید کرده و در ادامه افزوده است که دخترش این واکسن را دریافت کرده است. این واکسن که توسط موسسه گاملیا (Gamaleya) در مسکو تولید شده روز سه شنبه (امروز) چراغ سبز وزارت بهداشت روسیه را دریافت کرده است. به گفته پوتین، او امیدوار است که کشورش بتواند به زودی تولید انبوه واکسن کووید-۱۹ را آغاز کند. رییس جمهور روسیه فاش کرده که دختر خودش با تزریق اولین دوز از این واکسن در برابر کرونا واکسینه شده است.

آزمایش موفق اولین واکسن کرونا روی دختر ولادیمیر پوتین

او گفته است که دخترش بعد از دریافت این واکسن با افزایش اندک دمای بدن مواجه شده که به سرعت از بین رفته است. ولادیمیر پوتین درباره موفقیت اولین واکسن کویید-۱۹ در کشورش و تزریق آن به دختر خود چنین گفته است: «یکی از دختران من واکسن را دریافت کرده است. بدین ترتیب او در آزمایش شرکت کرد. بعد از اولین واکسیناسیون، دمای بدن او ۳۸ درجه بود و روز بعد به ۳۷ درجه رسید و این پایان همه چیز بود».

آزمایش موفق اولین واکسن کرونا روی دختر ولادیمیر پوتین

تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه نیز گفته است که این واکسن از اوایل ماه سپتامبر به کارکنان بخش سلامت تزریق شده و در ماه ژانویه ۲۰۲۱ در دسترس عموم مردم کشور قرار خواهد گرفت. وزارت بهداشت روسیه ادعا کرده که پس از کمتر از دو ماه آزمایش واکسن کرونا روی انسان، موسسه گامالیا مجوزهای لازم برای تولید انبوه این واکسن را دریافت کرده است.

آزمایش موفق اولین واکسن کرونا روی دختر ولادیمیر پوتین

این مجوزها راه را برای تزریق گسترده این واکسن به عنوان آخرین مرحله از تست های بالینی به منظور آزمایش امنیت و کارایی واکسن باز خواهد کرد. سرعت دولت روسیه در تایید واکسن کرونای ساخته شده در این کشور نشان می دهد که ولادیمیر پوتین می خواهد رقابت جهانی برای ساختن یک واکسن کرونا موثر و ایمن را از دیگر کشورهای پیشرو مانند چین و ایالات متحده ببرد هر چند نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد که پوتین داشتن پرستیژ جهانی را به علم و سلامت مردمش ترجیح می دهد.

اولین تصویر رسمی از واکسن کرونای روسیه که اسپوتنیک نام دارد

در تازه ترین خبر وزارت بهداشت روسیه تصویری از اولین واکسن کرونای ثبت شده در جهان را که در روسیه ساخته شده است، منتشر کرد. واکسن روسیه برای کرونا به یاد نخستین ماهواره ای که اتحاد جماهیر شوروی سابق به فضا پرتاب کرد‏، «اسپوتنیک-وی» نامگذاری شد

بیشتر بخوانید: آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد

منبع: rt
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود