دیانا ریگ ، بازیگر سریال بازی تاج و تخت و فیلم جیمز باند درگذشت

دیانا ریگ ، بازیگر سریال بازی تاج و تخت و فیلم جیمز باند درگذشت

به گفته خانواده دیانا ریگ ، این بازیگر ۸۲ ساله درگذشته است. ریگ بعد از مبارزه پنهانی با بیماری سرطان که در مارس گذشته شناسایی شده بود درگذشت. این بازیگر سرشناس بیشتر به خاطر نقش هایش در سریال های بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) و انتقام جویان (The Avengers) و فیلم جیمز باندی در خدمت سرویس مخفی علیاحضرت (On Her Majesty’s Secret Service) شناخته می شود.

دیانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت و فیلم جیمز باند درگذشت

مدیر برنامه های این بازیگر سرشناس بریتانیایی در بیانیه ای که روز پنج شنبه گذشته منتشر شد چنین گفته است: «با اندوهی بسیار اعلام می کنیم که دیم [بانو] انید دایانا ریگ اوایل صبح امروز در آرامش درگذشت. او در خانه در کنار خانواده اش بود که خواهان رعایت حریم شخصی در این شرایط دشوار هستند. بانو دیانا یک چهره نمادین در تئاتر، سینما و تلویزیون بود. او برنده جوایز بفتا، امی، تونی و ایونینگ استاندارد برای بازی روی صحنه و جلوی دوربین بود. دیم دیانا از اعضای دوست داشتنی و تحسین شده حرفه خود بود، نیرویی از طبیعت که کارش و بازیگران همکارش را دوست می داشت. دلمان به شدت برایش تنگ خواهد شد».

دیانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت و فیلم جیمز باند درگذشت

ریچل استیرلینگ، دختر دیانا ریگ در بیانیه ای بسیار احساسی به مادرش ادای احترام کرده است: «مادر دوست داشتنی من اوایل صبح امروز در آرامش در خواب درگذشت، در خانه، در حالی که خانواده اش اطرافش را گرفته بودند. او به خاطر سرطانی که در ماه مارس تشخیص داده شد درگذشت و ماه های آخر زندگی اش را با شادی و تعمق به دوران زندگی فوق العاده اش، پر از عشق، خنده و افتخار عمیق به حرفه اش گذراند. دلم برایش بیش از آنچه بتوانم در قالب کلمات بگویم تنگ خواهد شد».

دیانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت و فیلم جیمز باند درگذشت

جدیدترین نقش آفرینی بزرگ دیانا ریگ بازی در نقش اولنا تایرل در سریال بازی تاج و تخت بود که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ادامه داشت. او در این سریال نقش زنی بسیار باهوش را بازی می کرد که در فصل هفتم سریال توسط جیمی لنیستر با خوراندن زهر کشته می شود. دیانا ریگ در سال ۱۹۳۸ در دانکستر به دنیا آمده و حرفه خود را با بازی در تئاتر در نقش هایی که در تولیدات کمپانی رویال شکسپر در اوایل دهه ۶۰ بر عهده گرفت آغاز کرد.

دیانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت و فیلم جیمز باند درگذشت

از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹، ریگ در ۵۱ اپیزود از سریال انتقام جویان نقش مامور مخفی اِما پیل را بازی می کرد. وی در فیلم On Her Majesty’s Secret Service از مجموعه فیلم های جیمز باند در کنار جورج لازنبی ظاهر شد. او در این فیلم نقش تریسی باند ، تنها زن شخصیت جیمز باند را ایفا کرد که مدتی کوتاه پس از عروسی کشته می شود.

دیانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت و فیلم جیمز باند درگذشت

آخرین کار سینمایی دیانا ریگ در فیلم Last Night in Soho بود که سال آینده منتشر خواهد شد. دیانا در سال ۱۹۷۳ با یک نقاش اسراییلی به نام مناخیم گوفن ازدواج کرده و در سال ۱۹۷۶ از وی جدا شد. او در ادامه در سال ۱۹۸۲ با یک تهیه کننده تلویزیونی و افسر پلیس سابق به نام آرچیبالد استیرلینگ ازدواج کرد. بعد از فاش شدن رابطه استیرلینگ با بازیگری به نام جوئلی ریچاردسون در سال ۱۹۹۰، این دو از هم جدا شدند. تنها فرزند او ریچل استیرلینگ نام دارد که در سال ۱۹۷۷ به دنیا آمده و بازیگر است.

بیشتر بخوانید: افشاگری بازیگر بازی تاج و تخت : قرار بود شخص دیگری پادشاه شب را به قتل برساند

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود