۷ ناحیه بدن که نشانه های پیری را بهتر از هر نقطه دیگری هویدا می کنند

۷ ناحیه بدن که نشانه های پیری را بهتر از هر نقطه دیگری هویدا می کنند

اولین نشانه های پیری در دهه بیست زندگی انسان رخ می دهد؛ یعنی زمانی که چین و چروک های عمیق شروع به شکل گیری در اطراف چشم ها می کنند.

اغلب ما وقتی می خواهیم جوانتر دیده شویم تمام تمرکز خود را روی پوست صورت خود می گذاریم اما بخش های دیگری از بدن هستند که علاوه بر چهره می توانند سن واقعی ما را هویدا کنند.

در ادامه هفت ناحیه بدن را به شما معرفی می کنیم که نشانه های پیری را بیشتر از هر قسمت دیگری نشان می دهند.

۱- آرنج

وقتی پیر می شوید پوست اطراف آرنج شکلی چروکیده و شل به خود می گیرد. دلایل زیادی برای خشک شدن و چروکیدگی پوست شل آرنج وجود دارد. برای مثال اصطکاک پیوسته آن با لباس و میز باعث خشکی و در نهایت چروکیدگی اش می شود. همچنین کاهش وزن های شدید هم میتوانند پوست آرنج را شل کنند.

۲- دست ها

دست ها از جمله اولین بخش های بدن هستند که نشانه های پیری را در خود دارند. همزمان با پیری کلاژن پوست هم از دست می رود و در نتیجه پوست بدن در هر ناحیه ای از جمله دست ها رطوبت لازم را نخواهد داشت. همین مساله باعث خشکی و شکنندگی پوست می شود. در این موارد رگ های زیر پوست آشکارتر می شوند چراکه پوست دست مرتبا با افزایش سن بافت خود را از دست می دهد.

۳- ناخن ها

ناخن ها نقش نوعی بارومتر برای نمایش سلامتی بدن را ایفا می کنند و بازتاب دهنده تغییراتی هستند که براثر گذر زمان در بدن رخ می دهد. هرچه پیرتر می شوید ناخن های شما نیز با سرعت کمتری رشد می کنند و بیشتر در معرض آسیب و شکستن قرار می گیرند.

۴- یکی از رایج ترین نشانه های سالخوردگی گردن که با ظهور خطوط افقی خود را نشان می دهد. از دیگر نشانه های سالخوردگی پوست گردن بروز لکه های قهوه ای رنگ روی گردن است که ممکن است به خاطر نور خورشید، عوامل ژنتیکی و دیگر مشکلات مربوط به سلامت از جمله چاقی رخ دهند.

۵- قفسه سینه

خطوط عمیق روی گردن باعث می شوند که پوست قفسه سینه بیشتر در معرض آسیب های ناشی از نور خورشید قرار بگیرد. برای مثال ممکن است در دوره جوانی روی قفسه سینه تان کک و مک داشته اید اما با گذر زمان این لکه ها بزرگتر و تیره تر شده باشند. از دیگر نشانه های پیری در قفسه سینه میتواند به سرخی و آشکار شدن رگ های خونی اشاره کرد که غالبا از طریق پرتوهای ماورای بنفش ایجاد می شوند.

۶- لب ها

درست ماننند پوست اطراف چشم ها، لب ها هم پوست بسیار نازک و ظریفی دارند و با بیشتر شدن سن دچار چروک می شوند.همچنین برخی عادات نظیر سیگار کشیدن یا غنچه کردن لب ها میتواند باعث ایجاد چروک در نواحی پیرامونی آنها شود. لب های خشک همچنین بیشتر از همیشه مستعد ترک برداشتن هستند و گاهی براثر افزایش سن رنگ شان را ازدست می دهند.

۷- مو

همزمان با افزایش سن موی سر علاوه بر اینکه به سمت سفید شدن پیش می رود حجم خود را هم از دست می دهد. علت در واقع این است که با افزایش سن جریان خون در پوسته سر و اطراف فولیکول های مو کم می شود و موی سر اکسیژن و ویتامین کمتری برای رشد دریافت می کند. در نتیجه مو شروع به از دست دادن ضخامت خود می کند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود