پروژه فتوشاپ، کجا سفارش یا انجام دهیم؟ – استخدام فتوشاپ کار دورکار

پروژه فتوشاپ، کجا سفارش یا انجام دهیم؟ – استخدام فتوشاپ کار دورکار

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا تا به حال شده که با تصویری در دنیای اطرافتان مواجه شوید و با خودتان بگویید: «این فتوشاپه؟» شنیدن این جمله در صنایع خلاق که طراحان، عکاسان و مدیران هنری در آن حضور دارند، کاملا طبیعی است. البته اگر در حوزه طراحی، شاغل نیستید، پس برای همکاری یا استخدام این افراد هم نیازمند آشنایی اولیه با پروژه فتوشاپ هستید.

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ، نرم افزاری برای ویرایش عکس‌ها، ترکیب آثار هنری دیجیتال، تولید انیمیشن و طراحی گرافیکی است. ابزارهای حرفه‌ای موجود در این نرم افزار شرکت ادوبی، به هنرمندان اجازه می‌دهند تا به ایده‌هایشان جان دهند. یکی از قابلیت‌های اصلی فتوشاپ، امکان تولید لایه‌های چندگانه است که به طور مستقل از یکدیگر قابل تغییر هستند. همواره شرکت ادوبی با توجه به بازخوردهای حاصل از جامعه هنری، ویژگی‌های جدیدی را به این نرم افزار اضافه می‌کنند.

کاربردهای فتوشاپ

قدمت طراحی فتوشاپ به بیش از ۲۵ سال قبل باز می‌گردد و از آن زمان تا به حال، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. این نرم افزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای ویرایش تصویر در بازار طراحی است و هر کاری با وجود آن در حوزه گرافیک و عکاسی میسر است. در ادامه به کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

۱.پروژه ادیت عکس با فتوشاپ

حتی کلمه Photoshop هم تداعی کننده مفهوم دستکاری تصویر است. برخی از ابزارهایی که حالا در این نرم افزار به کار می‌روند در اصل متعلق به برنامه‌های دیگری مثل ایولستریتور هستند. شرکت ادوبی در سال‌های اخیر شبکه پیچیده‌ای از اپلیکیشن‌های دارای همپوشی را در قالب Creative Cloud ایجاد کرد. با دسترسی به فتوشاپ، قادر به انجام فعالیت‌های زیر هستید:

  • بهبود و اصلاح رنگ‌ها، افزایش کنتراست یا تنظیم تاری و روشنی تصویر
  • روتوش تصویر با کیفیت و استایل مناسب چاپ
  • اضافه کردن اجزای مدنظر به تصویر
  • اصلاح یا رنگی کردن عکس‌های قدیمی
  • برش تصویر در قسمت‌های مدنظر
  • ترکیب چند تصویر در قالب یک تصویر واحد

نرم افزارهای دیگری هم برای ویرایش تصاویر در دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند وجود دارند ولی فتوشاپ، ابزاری استاندارد در صنعت طراحی است.

۲.نقاشی دیجیتال

اغلب نقاشی‌ها، کارتون‌ها، جلد کتاب‌ها و سایر آثار هنری که در فضای مجازی می‌بینید، دیگر با قلم و رنگ واقعی طراحی نشده‌اند. در واقع از قلم و رنگ دیجیتال برای خلق این آثار استفاده می‌شود. هر نقاش، سبک خاص خودش را دارد، ولی می‌تواند در فتوشاپ قلم به دست گرفته و ایده‌هایش را روی کامپیوتر پیاده کند.

با کمک قلم‌ها و لایه‌های فتوشاپ می‌توان رنگ‌های مختلف را در طول نقاشی با هم ترکیب کرد. می‌توانید از افکت‌های قلم دیجیتال هم استفاده کنید که از رنگ روغن تا سیاه قلم و مرکب متغییر است. این افکت‌ها به صورت قلم‌های سفارشی هستند که می‌توانید آنها دانلود یا خریداری کنید. البته می‌توانید قلم‌ها یا براش‌های خاص خودتان را هم بسازید.

۳.پروژه طراحی گرافیک

پروژه‌های طراحی شامل تهیه پوستر، لوگو، کارت ویزیت، طراحی بسته بندی، بروشور، کاتالوگ و غیره هستند. فتوشاپ دارای نرم افزارهای انعطاف‌پذیری برای طراحی گرافیکی است. اگر هم به دنبال طراحی حرفه‌ای با سایر نرم افزارها مثل ایلوستریتور هستید، باز هم فتوشاپ جای خوبی برای شروع کار است.

۴.پروژه طراحی وب و اپلیکیشن

فتوشاپ ابزار خوبی برای تهیه نسخه اولیه از فرانت اند وب سایت یا اپلیکیشن است. درست است که کدنویسی سایت و اپلیکیشن اهمیت دارد، ولی جلوه‌های بصری آن هم نیازمند سرمایه گذاری است.

۵.پروژه‌های تهیه گیف و کلیپ

گیف‌ها در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده‌اند و آشنایی با تهیه آنها، مهارتی کاربردی و درآمدزا محسوب می‌شود. از فتوشاپ می‌توان برای تهیه انواع گیف‌ها و کلیپ‌های کوتاه استفاده کرد.

۶.ادیت فیلم

بله درسته! امکان ادیت و تدوین فیلم در نسخه‌های جدید فتوشاپ وجود دارد و می‌توانید کلیپ‌های کوتاه را با این نرم افزار، ویرایش کنید. البته برای ادیت فیلم‌های حرفه‌ای و سینمایی به ابزارهای حرفه‌ای نیاز دارید. در ادیت فیلم هم مثل ادیت عکس امکان استفاده از لایه‌های قابل تغییر وجود دارد. اگر با ادوبی پریمر پرو یا افترافکت آشنایی ندارید، فتوشاپ جایگزین مناسبی در این زمینه است.

کسب مهارت فتوشاپ

برای تسلط در کار با نرم افزار فتوشاپ روش‌های مختلفی وجود دارد.

  • فارغ التحصیلان رشته‌های گرافیک، معماری، عکاسی و غیره در طول تحصیلشان، مهارت کار با پرژه های فتوشاپ را پیدا می‌کنند و در این حوزه تا حدی تجربه کسب می‌کنند.
  • با توسعه اینترنت در سراسر جهان، معلمان آنلاین در حوزه‌های مختلف آموزشی فعال هستند و می‌توانید به طور آنلاین در کلاس‌های آموزشی فتوشاپ شرکت کنید.
  • مراکز فنی و حرفه‌ای هم مهارتهای کامپیوتری و نرم افزاری را به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش می‌دهند. این دوره‌ها از مقدماتی تا پیشرفته دارای ساعات آموزشی مشخصی هستند.

روش‌های کسب درآمد از پروژه فتوشاپ

مهارت فتوشاپ هم مثل بسیاری از مهارتهای نرم افزاری قابلیت درآمدزایی دارد. بسیاری از سایت‌های فریلنسینگ و دورکاری دارای فریلنسرهای طراح و مسلط بر فتوشاپ هستند. کارفرماهای زیادی هم برای تولید محتوای تصویری، به دنبال طراح گرافیک حرفه ای جهت سفارش پروژه فتوشاپ هستند. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

تهیه ویدئوهای آموزشی

اگر بر فتوشاپ مسلط هستید، می‌توانید با تهیه دوره‌های آموزشی و فروش آنها در سایت‌های محصولات دیجیتال به کسب درآمد بپردازید.

تهیه عکس و تصاویر جذاب

می‌توانید به طور دورکاری با آتلیه و عکاس‌ها همکاری کنید. عکس‌های آنها را ادیت کرده و رضایت مشتریان را جلب کنید. البته عکاسی یکی از مشاغل نیازمند به مهارت فتوشاپ است. امروزه جذابیت فضای مجازی تا حد زیادی به این مهارت وابسته است.

تهیه تم‌ها یا قالب‌های وب سایت

هر روز بیش از نیم میلیون وب سایت طراحی می‌شوند. پس تقاضا برای طراحی سایت هم زیاد است. از آنجا که افراد غیر فنی که سر رشته‌ای از طراحی ندارند، به دنبال ایجاد وب سایت برای کسب و کارشان هستند، پس با بازار جدید تم‌های وب سایت مواجه هستیم.

می‌توانید چیدمان وب سایت را در فتوشاپ طراحی کنید و برای کاربردی شدنش این طراحی را به کد تبدیل کنید. اگر مهارتی در زمینه کدنویسی ندارید، می‌توانید آن را به یک طراح وب واگذار کنید.

طراحی و فروش قالب‌های مختلف

کسب و کار طراحی گرافیکی با فتوشاپ هیچ محدودیتی ندارد. می‌توانید طراحی لوگو، بروشور، سررسید، جلد کتاب، صفحه آرایی و غیره را به صورت پروژه لایه باز فتوشاپ انجام دهید و در فروشگاه‌های آنلاین بفروشید. پروژه شما بر اساس سختی کار و کیفیت، قیمت گذاری می‌شود. بنابراین هر بار که پروژه فروخته شود، حق الزحمه آن پس از کسر کارمزد سایت به حسابتان واریز شده و به درآمد پایدار می‌رسید.

پروژه‌های تبلیغاتی

می‌توانید به طور پاره وقت یا تمام وقت با شرکت‌ها در حوزه طراحی تبلیغاتی همکاری کنید. فتوشاپ به راه‌اندازی و پیشبرد کمپین‌های تبلیغاتی فروش محصول در پلتفرم‌های مختلف کمک می‌کند. طراحی آیکون‌ها، نمادها، پوسترها و بنرهای حاوی اطلاعات برند که در فضای مجازی و واقعی منتشر می‌شوند یکی از نقاط قوت هر کسب و کاری هستند.

سفارش یا انجام پروژه فتوشاپ در کارلنسر

دورکاری فتوشاپ هم مثل هر مهارت دیگری، بازار کار خوبی در دنیای دیجیتال دارد. هر کسی با هر مهارتی می‌تواند پروژه‌های ساده و پیشرفته را انجام دهد. مهارت فتوشاپ و طراحی را در پلتفرم کارلنسر جستجو کنید تا با پروژه‌های این حوزه و فریلنسرهای فعال در این زمینه آشنا شوید.

کارلنسر دارای سیستم پرداخت امن است. یعنی بعد از اینکه کارفرما و کارلنسر در مورد قیمت پروژه طراحی با هم به توافق رسیدند، هزینه واریزی کارفرما تا پایان پروژه در اختیار کارلنسر قرار می‌گیرد و تنها بعد از تأیید نهایی از جانب کارفرما و کسر کارمزد سایت، دستمزد فریلنسر پرداخت می‌شود. پس فریلنسرها از ابتدای پروژه بابت پرداخت دستمزد، اطمینان خاطر دارند.

پلتفرم فریلنسرینگ کارلنسر

اگر به اشتغال پاره وقت یا تمام وقت از هر جای ایران علاقه دارید، پس به عنوان فریلنسر در کارلنسر ثبت نام کنید. پروژه‌های فتوشاپ و هماهنگ با مهارت‌های شما، از طریق پیام یا ایمیل برایتان ارسال می‌شوند. می‌توانید مهارت مدنظرتان را در قسمت پروژه‌ها جستجو کنید و روی پروژه‌های مناسب، پیشنهاد دهید. بعد از اینکه استخدام شدید، سفارش را در زمان مشخص و با دقت انجام دهید.

یکی از معیارهای اصلی استخدام فریلنسرها در سایت‌ کارلنسر، داشتن پروفایل کامل است. فریلنسرها برای ثبت نام در کارلنسر باید مشخصات شخصی، تحصیلی و کاری خودشان را با دقت وارد کنند. بعلاوه بهترین نمونه کارهای مرتبط با مهارت‌هایشان را بارگذاری کنند. کارفرما براساس این اطلاعات می‌تواند فریلنسر را به پروژه دعوت کند و بهترین فریلنسر را از میان پیشنهادهای ارسالی انتخاب کند.

اکر در هر کسب و کاری به مهارت فتوشاپ نیاز پیدا کردید، با هر بودجه‌ای می‌توانید پروژه خودتان را در کارلنسر ثبت کنید. توضیحات کامل پروژه به همراه زمان تکمیل پروژه را با دقت قید کنید تا بتوانید با همفکری فریلنسرها به درک مشترکی از پروژه برسید. برای رسیدن به توافق با فریلنسرها از طریق چت سایت برایشان پیام ارسال کنید. فریلنسرها هم می‌توانند اطلاعات تکمیلی در مورد مهارت‌ها و حوزه‌های کاری خودشان را برایتان ارسال کنند تا از صلاحیت آنها اطمینان پیدا کنید.

کارفرما با ثبت پروژه تمام وقت در کارلنسر می‌تواند اطلاعات تماس فریلنسر را دریافت نموده تا مراحل بعدی کار را با او هماهنگ کند. به طور کلی ثبت پروژه به صورت عادی در کارلنسر، رایگان است. فرایند مدیریت پروژه و مرحله بندی آن هم از قسمت میز کار پروژه انجام می‌شود.

 

دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • آرش بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    خب فتوشاپ اصلا آسون نیست. یعنی کار باهاش سخت نیست ولی حرفه ای شدن توش خیلی سخته و خب اگر کسی فتوشاپ حرفه ای بلد باشه راحت هم می تونه پروژه های خوبی بگیره

  • سروش بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    ادیت فیلم تو فتوشاپ تاحالا ندیده بودم. چه باحال. الان تو فتوشاپ یه فیلم import کردم دیدم داره. جالب بود. فک نکنم کسی بدونه با فتوشاپ هم میشه فیلم ادیت کرد. شایدم نسخه جدیدش این طوریه. مرسی از مقاله خوبتون

  • عرشیا بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    به دیزاینر ها و طراحها توو ایران واقعا کم لطفی میشه و اکثرا یا کارشون نادیده گرفته میشه یا مبلغ دریافتیشون پایینه. امیدوارم پلتفرمای اینجوری مثل کارلنسر بتونن کمک کنن تا ما طراح ها بهتر دیده بشیم و برای کارمون ارزش بیشتری قائل بشن:)))

  • مهرنوش بابایی بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    کسی کار کرده با این سایته؟ چجوریه؟ خوبه؟

    • پدرام والامنش بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

      من عضوشم از تابستون و یه چند تا پروژه هم گرفتم. آره بد نیست سایتش و جدیده فکر کنم. اگه البته با فریلنسینگ و آزادکاری مشکلی نداشته باشید. توش باید عضو بشید بعدش روی پروژه هایی که دوس دارید بید بزنید و طرف قبول کرد، پروژه رو انجام بدید. یه کم پروژه گرفتن توش سخته. چون فریلنسرا زیادن

  • مهدیس بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    فتوشاپ یه دنیای بی انتهاس که اگر بلد باشی باهاش چه جوری کار کنی قطعا می شه نرم افزار مورد علاقه ت. تو هر زمینه ای می تونی ازش استفاده کنی به شرط اینکه بلد باشی ش.

  • Sina بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    با این سایته که معرفی کردید آخرش تاحالا کار نکردم، ولی با ۸۰ درصد طراح گرافیک هایی که تاحالا کار کردم هیچ کدوم شون کیفیت کارشون جالب نبوده. پبدا کردن فوتوشاپکار حرفه ای واقعا سخته