انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال: علی کریمی آخر و شهاب الدین عزیزی خادم رییس شد

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال: علی کریمی آخر و شهاب الدین عزیزی خادم رییس شد

بالاخره و پس از یک سال تاخیر انتخابات برای تعیین رییس فدراسیون فوتبال ایران برگزار شده و بعد از دو دور رقابت، شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. در دور اول این انتخابات که دقایقی پیش انجام شد، از ۸۷ رأی ماخوذه، علی کریمی تنها با ۹ رأی از دور رقابت کنار رفت و کمتر از سه رقیب دیگر خود رأی بدست آورد. مصطفی آجرلو نیز با ۱۸ رأی نتوانست آرای لازم را بدست آورد. در نهایت اما شهاب الدین عزیزی خادم با ۳۵ رأی و کیومرث هاشمی با ۲۴ رأی به دور دوم راه یافتند. در دور دوم نیز شهاب الدین عزیزی خادم ۴۷ رای بدست آورد درحالی که تعداد آرای کیومرث هاشمی ۳۸ رای بود.

علی کریمی در پایان رای گیری در مصاحبه ای اعلام کرد:« بعد از مدت‌ها شرایط برای حضور فوتبالی‌ها رقم خورد و من هم آمدم اما نشد. برای آقای عزیزی خادم و هاشمی آرزوی موفقیت می‌کنم. ان‌شاءالله هر کسی انتخاب می‌شود کارهای اساسی برای فوتبال انجام دهد. از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که پس‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند اما کسی نیامد. من برای اینکه بهانه دست کسی نباشد این کار را کردم. از آن ۹ عزیزی که به من رای دادند تشکر می‌کنم. ۹ نفر در این مجمع بودند که دوست داشتند فوتبال تغییر اساسی کند. از این بابت از آن ۹ نفر تشکر می‌کنم. امیدوارم رئیس بعدی این دوستان را اذیت نکند و رویه حرفه‌ای را دنبال کند».

علی کریمی در پاسخ به این سوال که آیا رای‌های داده شده به دیگر کاندیداها پاک بود و آیا مهندسی صورت گرفت، گفت: «نمی دانم، باید به وجدان دوستان واگذار کنیم. رای آنها برای من قابل احترام است و هر کسی یک حق رای داشت و اگر من هم جای آنها بودم به آن کسی که دوست داشتم رای می‌دادم. امیدوارم افراد نزد وجدان خود راحت باشند و به فوتبال خیانت نکرده باشند. من نمی‌دانم اما جا دارد با تاخیر روز مهندس را به دوستان و مهندسان عزیز تبریک بگویم و برایشان آرزوی موفقیت کنم».

پس از استعفای مهدی تاج، فدراسیون فوتبال ایران در نظر داشت تا انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را در روز ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار کند. اما فیفا در اعتراض و به دلیل ایرادهایی که به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران داشت، این انتخابات را لغو کرد و به ایران خاطر نشان کرد که پس از رفع ایرادها می توان انتخابات را برگزار کرد. حال امروز و در دهم اسفند ۹۹ و تقریبا پس از یک سال این انتخابات برگزار شد. نامزدهای این دوره از انتخابات فدراسیون فوتبال ایران، از بین کیومرث هاشمی، شهاب الدین عزیزی، علی کریمی و مهدی آجرلو بودند. در این انتخابات ۸۷ عضو مجمع فدراسیون فوتبال، به یکی از این گزینه ها رای دادند. آقایان رحمانی، حیاتی، جنتی به عنوان شمارش کنندگان آرا مشخص شدند.

معرفی نامزدها:

شهاب الدین عزیزی خادم:

وی سابقه عضویت در هیات رئیسه فدراسیون را دارد. وی در گذشته در کارخانه ایران خودرو، عضویت در هیئت مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شازند از سوابق مدیریتی ایشان است. وی قبلا و در سال ۹۵ نیز برای انتخابات ریاست فدراسیون نام نویسی کرد اما در آن سال رد صلاحیت شد.

 

مصطفی آجرلو:

او سابقه حضور در جبهه و جنگ را دارد و سردار سپاه پاسداران است و در نیروی انتظامی نیز خدمت کرده است. او در سال ۱۳۷۹ به مدیرعاملی باشگاه پاس رسید و این حضور او در فوتبال ایران را رقم زد. وی در دوره ای ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران را برعهده گرفت. سپس توانست به مدیرعاملی باشگاه استیل آذین برسد. او بعد از آن و در سال ۱۳۹۵ به مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی تبریز رسید که پس از دو سال هیئت مدیره این باشگاه حکم به برکناری وی دادند.

 

کیومرث هاشمی:

او کار و مدیریت خود در حیطه ورزش را در سال ۱۳۷۳ و با معاونت تربیت بدنی شهرستان ملایر آغاز کرد. وی همچنین معاونت دفتر و آمار و اطلاعات سازمان تربیت بدنی، مدیرکلی تربیت بدنی، مدیرکلی دفتر امور مشترک فدارسیون ورزشی کشور و ریاست کمیته ملی المپیک ایران را تجربه کرده است.

 

علی کریمی:

علی کریمی ابتدا در رشته فوتسال فعالیت می کرد. اما پس از چند سال به رشته فوتبال پیوست. او سابقه بازی در باشگاه های پرسپولیس، الاهلی امارات، بایرن مونیخ آلمان، شالکه، القطر، استیل آزین و تراکتور را دارد. وی ۱۲۹ بار پیراهن تیم ملی را به تن کرد و ۳۸ گل برای آن زد. وی چندین سال پیش دستیار کارلوس کی روش بود اما از سمت خود استعفا کرد. وی سابقه سرمربی گری تیم های نفت و سپیدرود را دارد. وی مهدی مهدوی کیا را به عنوان نایب رئیس خود قرار داده است.

 

علی کریمی دیروز و در آستانه شروع انتخابات با انتشار یک پست اینستاگرامی نوشت: «حالا امروز من به نمایندگی از تعداد زیادی از چهره های فوتبالی مقابل شما ایستاده ام، بدون لابی، بدون وعده توخالی و تنها با پشتوانه خدا و مردم. تنها وعده من به مجمع، این خواهد بود که از فوتبال کیسه ای برای خودم ندوزم، ریشه فساد را در فوتبال خشک و برای سربلندی تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران با تمام وجود تلاش کنم. آنهایی که از قبل تصمیم خود را گرفته اند که هیچ، آنهایی هم که اصلا من را قبول ندارند هم به کنار، اما از آنهایی که هنوز رایشان قطعی نیست تقاضا دارم از بین نامزدها به کسی رای دهید که فردا عملکردش شما را در مقابل افکار عمومی به چالش نکشد. صاحب اصلی فوتبال مردم هستند و جدای اعمال نفوذ غیرفوتبالی ها در لابی انتخاباتی، امیدوارم هر کسی رییس فدراسیون فوتبال شد در اعتلای فوتبال این مملکت موثر باشد و از مجمع می خواهم هر کدام از این ۴ گزینه صاحب اکثریت آرا شد، حل مشکلات فوتبال و تغییر در پرطرفدارترین ورزش کشور را از او بخواهید چون شرایط کنونی و عدم  پاسخگویی رئیس و هیئت رئیسه، فوتبال ایران راهی به جز افول در پیش نخواهد داشت.»

او در چند استوری هم طعنه هایی هم به فوتبال ایران زد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود