چرا ۸ مارس روز جهانی زن است؟ + پیام تبریک و کارت پستال

چرا ۸ مارس روز جهانی زن است؟ + پیام تبریک و کارت پستال

امروز ۱۷ اسفند مصادف با ۸ مارس روز جهانی زن است. در این روز کشورهای دنیا دستاوردهای زنان را گرامی می دارند و حمایت خود را از برابری جنسیتی ابراز می کنند.

روز جهانی زن که اولین بار در سال ۱۹۱۱ برگزار شد فرصتی است برای گرامی داشتن زنان تاریخ ساز دنیا و ادامه ی مبارزه برای ایجاد تغییر و تشویق نسل های آینده.

به منظور یکدست سازی تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد و همچنین کمک به افزایش آگاهی، هر ساله موضوع جدیدی به عنوان شعار روز جهانی زن از سوی برگزارکنندگان این روز انتخاب می شود.

روز جهانی زن یک روز بین المللی است که در آن به گرامیداشت دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زنان پرداخته می شود.

پیام تبریک روز جهانی زن

روز جهانی زن چگونه آغاز شد؟

این روز از اوایل دهه ی ۱۹۰۰ میلادی وجود داشته است.

جرقه ی آن را یک راهپیمایی زد. این راهپیمایی در سال ۱۹۰۸ در شهر نیویورک با حضور بیش از ۱۵ هزار زن برگزار شد که خواستار کاهش ساعات کار، افزایش حقوق و برخورداری از حق رأی بودند.

اولین روز جهانی زن در ۲۸ فوریه سال ۱۹۰۹ در سرتاسر آمریکا برگزار شد.

جهانی کردن این روز ایده ی کلارا زتکین بود که این پیشنهاد را در سال ۱۹۱۰ در کنفرانس بین المللی زنان شاغل در کپنهاگ، پایتخت دانمارک مطرح کرد.

با برگزاری سالانه ی روز جهانی زن در روز ۸ مارس موافقت شد و این روز جهانی از آن زمان باقی مانده است.

شعار روز جهانی زن ۲۰۲۲ چیست؟

موضوع یا همان شعار روز جهانی زن سال ۲۰۲۲ «ایجاد برابری جنسیتی در امروز برای داشتن فردایی پایدار» است.

مأموریت اصلی امسال، افزایش برابری جنسیتی در دوره ی بحران های آب و هوایی از طریق سپردن هدایت و رهبری این مسأله به زنان است.

هشتگ «تعصب را از میان ببر» نقطه ی کانونی پویش امسال برای افزایش آگاهی و حمایت از برابری جنسیتی است.

در روز جهانی زن چگونه می توان مشارکت داشت؟

مردم می توانند حمایت خود از روز جهانی زن و شعار آن را با اشتراک گذاری مطالبی در شبکه های اجتماعی در راستای به چالش کشیدن و زیر سؤال بردن نابرابری ابراز کنند.

کمک به خیریه ها و نهادهای حامی زنان و برابری جنسیتی نیز یکی دیگر از راه های مشارکت در روز جهانی زن است.

پیام تبریک روز جهانی زن

چه رنگ هایی نماد روز جهانی زن هستند؟

بنفش، سبز و سفید رنگ های روز جهانی زن هستند.

انتخاب این رنگ ها به سال ۱۹۰۸ بازمی گردد که توسط اتحادیه اجتماعی و سیاسی زنان در انگلیس صورت گرفت.

بنفش به عنوان نماد عدالت، سبز به عنوان نماد امید و سفید به عنوان نماد پاکی انتخاب شد.

آیا هنوز هم به نیاز به برگزاری روز جهانی زن هست؟

بر اساس اعلام مجمع جهانی اقتصاد، «حدود یک قرن دیگر طول می کشد تا به برابری جنسیتی دست یابیم». این بدان معنی است که احتمالاً هیچ یک از ما در زمان حیات خود شاهد برابر جنسیتی نخواهیم بود.

در وبسایت روز جهانی زن دراینباره آمده است: «دنیایی را تصور کنید که در آن برابری جنسیتی وجود دارد. دنیایی عاری از تعصب، کلیشه ها و تبعیض. دنیایی که برخوردار از تنوع، برابر و همه شمول است.»

«ما باهم می توانیم برابری را برای زنان ایجاد کنیم. درمجموع آنکه ما همه می توانیم تعصب را از میان ببریم.»

پیام تبریک روز جهانی زن

پیام تبریک روز جهانی زن

جهان ما بدون زنان بی معنی خواهد بود. شجاعت آن ها که در هماهنگی کامل با لطافت شگفت انگیزشان است هر روز دنیای ما را نجات می دهد. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

به افتخار زنی که هرگز از تلاش و کوشش دست نکشید. عزیزم تو به من بردباری و تلاش را آموختی. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

امروز روز دیگری است برای نشان دادن اینکه چقدر زنان شگفت انگیز زندگی ام را دوست دارم! ممنون که یکی از آن ها هستی! روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

عشق، مراقبت و توجه تو باعث می شود دیگران به زیبایی شکوفا شوند. از اینکه باعث تغییر می‌ شوی از تو سپاسگذارم. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

بی شک اگر نور، عشق ، امید و ایمانی که به اطرافت می پراکنی نبود پوچی بسیار زیادی به این دنیا حاکم می شد. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

به عنوان یک زن همیشه آرزوهای بزرگی بکن و سطح توقعاتت را بالا ببر. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

زن بودن آسان نیست، اما با این وجود، تو با لطف و صبر و حوصله ات آن را بی دردسر نشان می دهی. در روز جهانی زن، من وجودت را جشن می‌گیرم!

پیام تبریک روز جهانی زن

روز زن فرصتی فوق العاده است تا به خودمان یاد آوری کنیم که مبارزه برای ارزش و حقوق زنان امری بسیار مهم است. فعالیت هایشان را حمایت کنید و به آن ها احترام بگذارید چرا که سزاوارش هستند. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

روز زن بسیار شادی را برای زنان قوی، باهوش، با استعداد یا به عبارتی ساده تر زنان شگفت انگیز و فوق العاده این جهان آرزومندم. هرگز فراموش نکنید که شما محبوب و با ارزشید. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

هیچ محدودیتی برای کارهایی که یک زن قادر است انجام بدهد وجود ندارد چرا که طبیعت و ذات او بی حد و مرز است. روز جهانی زن مبارک

پیام تبریک روز جهانی زن

منبع: standard ، standard
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • فرهود اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    روز ۱۹ نوامبر هم مثلا روز جهانیه مرده تا حالا شده سایت روزیاتو یا هر سایت دیگه ای حتی اشاره به این روز بکنه؟ شده یکی از این هول های بی خاصیت که روز ۸ مارس توی شبکه های اجتماعی خودشون رو پاره می کنند، روز جهانی مرد هم پست بگذارند و اون رو تبریک بگن؟ مطمئنم هیچکدومتون نمی دونستید همچین روزی اصلا وجود داره. مخصوص ایران هم نیست همه جای دنیا همینه. مردها سخت ترین شغلها و کارها رو به عهده دارند، جان و سلامتی شون رو به خاطر خانواده و جامعه شون به خطر میندازند آخرش هم به چشم یک مشت حیوون وحشی که وظیفه شونه بردگی زنها رو بکنند بهشون نگاه میشه. بسه دیگه مظلوم نمایی و الکی قربانی نشون دادن زنها. بسه دیگه شعار دروغین برابری درحالیکه فمنیستها از هر فرصتی برای برتری زنها و سرکوب مردان استفاده می کنند.

  • Ramin اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    همین زنایی که ادعا برابری دارن تو اوکراین دارن فرار میکنن پس چرا نمیمونن همراه مردا بجنگن مگه برابری نمیخوان؟