ازدواج مجدد همسر سابق مدیرعامل آمازون با یک دبیر شیمی

ازدواج مجدد همسر سابق مدیرعامل آمازون با یک دبیر شیمی

مکنزی اسکات ، بانوی خیّر و یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا، پس از جدایی اش از جف بزوس ، مدیر عامل شرکت آمازون در سال ۲۰۱۹ بار دیگر ازدواج کرده است.

دن جوئت، دبیر اهل سیاتل، این هفته خبر ازدواج خود را طی یادداشتی در صفحه ی این زوج در وبسایت «تعهدنامه بخشش» (Giving Pledge) اعلام کرد. «تعهدنامه بخشش» یک خیریه است که ثروتمندترین افراد دنیا را تشویق می کند عمده ی ثروت خود را به امور خیریه اختصاص دهند.

جوئت در یادداشت خود در وبسایت «تعهدنامه بخشش» نوشته است: «من با یکی از سخاوتمندترین و مهربان ترین افرادی که می شناسم ازدواج کرده ام و در این تعهد به او می پیوندم تا ثروت زیادی را برای خدمت به دیگران ببخشم. مشتاق رشد و یادگیری هستم که به عنوان عضوی از این تعهد در کنار مکنزی پیش رو دارم.»

خبر این ازدواج اولین بار روز یکشنبه توسط وال استریت ژورنال منتشر شد. علاوه بر این، در بخش زندگینامه ی مکنزی اسکات در وبسایت آمازون ذکر شده اسکات «در سیاتل به همراه ۴ فرزند و همسر خود، دن زندگی می کند».

مکنزی اسکات و همسر سابقش، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون
مکنزی اسکات در کنار همسر دومش، دن جوئت

این ازدواج به دنبال جدایی اسکات و بزوس پس از ۲۵ سال زندگی مشترک رخ داد. توافقنامه ی مالی این طلاق، مکنزی اسکات را به یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین بدل ساخت. اسکات پس از دریافت یک چهارم از سهام جف بزوس در شرکت آمازون، در حال حاضر ۵۳ میلیارد دلار ثروت دارد.

مکنزی اسکات میلیاردها دلار را در قالب برنامه ای برای اهدای عمده ی ثروت خود بخشیده است. برای مثال، او در ماه دسامبر سال گذشته ی میلادی، ۴/۲ میلیارد دلار به ۳۸۴ نهاد اهدا کرد.

اسکات در بیانیه ای در وبسایت «تعهدنامه بخشش» اعلام کرد تغییری در برنامه هایش برای انجام کار خیر ایجاد نشده است.

او در این بیانیه اظهار کرد: «رویکرد من نسبت به کار خیر به صورت فکر شده ادامه خواهد یافت. این کار نیازمند صرف زمان، تلاش و توجه است. اما من معطل نخواهم کرد. و آنقدر به این کار ادامه خواهم داد تا چیزی از پول هایم باقی نماند.»

جوئت نیز از تصمیم خود برای ادامه ی راه همسرش اسکات گفته است. او گفته قصد دارد عمده ی ثروت خود را ببخشد.

دن جوئت در یادداشت خود در وبسایت «تعهد نامه بخشش» نوشته است: «بیشتر عمرم را معلم و همینطور شاگرد قدرشناس سخاوت اطرافیانم بوده ام. این بدان معنی است که همه ی تلاشم را کرده ام با بخشیدن هر نوع ثروتی که داشته ام ادامه دهنده ی راه آن ها باشم، از وقت گرفته تا انرژی و دارایی های مادی. و حالا بر حسب یک تصادف خوشایند، با یکی از سخاوتمندترین و مهربان ترین افرادی که می شناسم ازدواج کرده ام و در این تعهد به او می پیوندم تا ثروت زیادی را برای خدمت به دیگران ببخشم.»

منبع: cnn
مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • sina اسفند ۱۹, ۱۳۹۹

    اونوقت مسئولین و سران مملکت ما به دنبال مال اندوزی هرچه بیشتر هر روز بیشتر از دیروز……..

  • حیدر اسفند ۱۹, ۱۳۹۹

    کلا با کچلا حال میکنه?????

    • ممد اسفند ۲۸, ۱۳۹۹

      یارو هنوز از راه نرسیده واسه پولا زنه نقشه کشیده . چه با پرروییم میگه ثروت زیادی را ببخشم