برگزاری مراسم یادبود فوت شدگان کرونا بصورت مجازی در نیویورک

برگزاری مراسم یادبود فوت شدگان کرونا بصورت مجازی در نیویورک

روز یکشنبه در شهر نیویورک مراسم یادبودی را برای اولین فوتی ویروس کرونا برگزار شد. ویروس کرونا جان ۳۰ هزار نفر از ساکنین نیویورک را تاکنون گرفته است. این شهر از یکی شهرهایی است که کرونا بیشترین تلفات را در آن داشته است. این یادبود به شکل مجازی انجام شد و تصویر کسانی که فوت کرده بودند بر روی پل بروکلین به نمایش درآمد.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک در این مراسم می‌گوید: «هر روز که از خواب بلند می‌شوم اولین کاری که می‌کنم نگاه به یک لیست است. در آن لیست اعدادی نوشته شده است که معنای عمیقی دارند و آن تعداد نفراتی است که از دست داده‌ایم. امروز این عدد از ۳۰ هزار بالاتر رفته است. این عددی است که به سختی می‌توانیم آن را تصور کنیم.» او ادامه داد: «تک تک آن‌ها کسانی هستند که در غم از دست دادن آن‌ها هستیم. آنچه آن‌ها انجام دادند، آنچه که آن‌ها خلق کردند و عشقی که داشتند ادامه دارد.» او در صحبت‌های خود به جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام، اتفاقی که در ۱۱ سپتامبر افتاد و طوفان سندی اشاره کرد و گفت آن‌ها خسارت کمتری به نیویورک زدند.

خاخام جوزف پوتاسنیک می‌گوید: «ما اینجاییم تا بسیاری را به یاد آوریم. بعضی از ما هرگز برخی از آن‌ها را ملاقات نکرده ایم ولی با این وجود فراموششان نخواهیم کرد. کارولینا خوارز هرناندز یکی از کسانی بود که بخاطر کرونا پدر خود را از دست داد. او در مورد بستری شدن پدرش در بیمارستان می‌گوید: «وقتی نگهبان‌ها جلوی مرا گرفتند فکر نمی‌کردم بتوانم با او خداحافظی کنم. می‌خواستم روحیه‌اش را حفظ کنم. فقط به او گفتم بعدا با تو صحبت خواهم کرد. از این که نتوانستم پدرم را ببینم و او را در آعوش نکشیدم بسیار پشیمانم.»

اولین شخصی که کرونای او مثبت اعلام شد در تاریخ ۲ مارس سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید. گرچه احتمالا ویروس قبل از آن هم در گردش بوده است. اولین فوتی حاصل از بیماری کرونا نیز زنی ۸۲ ساله بود که در تاریخ ۱۴ مارچ سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید. از آن موقع ۷۷۷ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و ۳۰۲۵۸ نفر در شهر نیویورک توسط این بیماری از بین رفتند. این ویروس همچنان و پس از یکسال نیز به کار خود ادامه می‌دهد و تهدیدی برای زندگی محسوب می‌شود.

تاکنون ۷۱۲۲۵۱ نفر در شهر نیویورک به طور کامل (در دو دوز) واکسن زده‌اند و ۱.۴ میلیون نفر نیز دوز اول را زده‌اند. در روز یکشنبه نیز ۶۶ مرگ جدید و ۲۰۰۰ نفر مبتلای جدید ثبت شد. در کل ایالات متحده آمریکا ۲۹ میلیون نفر مبتلا به کرونا شده‌اند که از تعداد ۵۳۴ هزار نفر به کام مرگ فرو رفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات شهاب حسینی در مورد ماجرای واقعی واکسن کرونا زدنش در آمریکا

اثر بخشی ۹۵ درصدی واکسن کرونا شرکت آمریکایی مادرنا

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود