ادعای جنجالی جهانپور: فوتی های کرونا باید ۱۵۰۰ نفر می‌بود

ادعای جنجالی جهانپور: فوتی های کرونا باید ۱۵۰۰ نفر می‌بود

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در اظهار نظری جدید گفته که هر چند مواجهه با عدد ۷۰۹ به عنوان تعداد مرگ و میر کرونایی سخت و دشوار است ولیکن می‌ شود نیمه پر لیوان را دید و از این عدد خوشحال بود.

وی می‌ گوید در پیک سوم ویروس کرونا که از پیک کنونی ضعیف‌تر بوده و سویه‌ ی ویروس نیز دلتا نبود، پیش‌ بینی دانشگاه جان هاپکینز برای تعداد مرگ و میر کرونایی در کشور ما ۱۲۰۰ مرگ بوده که با تلاش‌ های مسئولین، طرح‌ های جهادی و داروی رمدسیویر این تعداد مرگ و میر کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه می‌ گوید که در دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا و درگیری با همان سویه اولیه موسوم به سویه ووهان، ۱۴.۶ درصد بیمارانی که در بخش بستری می‌ شدند، فوت می‌ کردند، در حالی که امروز این عدد به زیر ۹ درصد رسیده است.

جهانپور

جهانپور، ارتقا در سیستم مراقبت و درمان را از جمله عوامل موثر برشمرده و می‌ گوید حالا با این که با سویه‌ ای وخیم‌ تر و میزان سرایت و شدت بیشتر دست به گریبان هستیم، میزان مرگ و میر پایین آمده است.

جهانپور در ادامه می‌ گوید که عدد ۷۰۹ می‌ توانست ۱۵۰۹ باشد و در نتیجه علی رغم ناراحت شدن از دیدن این عدد، باید از این که این عدد بزرگ‌ تر نیست شکرگزار بود.

جدای از واکنش‌ های احتمالی به این حرف‌ های جهانپور که خود می‌ تواند نشات گرفته از دید مخاطبان باشد، هر از چند گاهی، جهانپور اظهاراتی جنجالی را مطرح می‌ کند که بعضا واکنش‌ های خیلی تندی را به همراه دارد، چه این که مدتی پیش در توئیتی به طور ضمنی منتقدانش را «پفیوز» خواند که این حرف واکنش های زیادی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

توبیخ شدن مجری صدا و سیما به خاطر حمله به مقامات بهداشتی کشور

دفاع وزیر بهداشت از توئیت توهین آمیز کیانوش جهانپور

روایت ویروس‌شناس مشهور چینی از «بیمار صفر» ویروس کووید-۱۹ و اولین روز شیوع کرونا

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • محراب شهریور ۷, ۱۴۰۰

    جناب «پفیوز» تلاش‌ های مسئولین و طرح‌ های جهادی که میگی فقط جهت کمتر ثبت شدن آمار مرگ و میر براثر کرونا بوده وگرنه هم ما میدونیم و هم همه دنیا که آمار فوتیهای کرونا الان از ۱۵۰۰ خیلی بیشتره. بعلاوه اگر هم از پیشبینی اونها کمتر باشه به معنی کار درست شماها نیست مثل اینکه پیش بینی کنیم امسال توی فلان کشور آفریقایی صدهزار نفر از گرسنگی میمیرن ولی بعدا مسئولینش با افتخار اعلام کنند که فقط ۵۰هزار نفر مردن. واقعا که خیلی پررو و وقیح هستین! حداقل خفه خون بگیرین و یک مدت زر نزنید شاید وجود منحوستون رو فراموش کنیم.

  • ارژنگ شهریور ۷, ۱۴۰۰

    اراجیف این دلقک و رییس پفیوزش رو پوشش ندید . اینها دنبال جلب توجه اند .