قوی ترین مرد جهان جزئیات رژیم غذایی‌اش را فاش کرد

قوی ترین مرد جهان جزئیات رژیم غذایی‌اش را فاش کرد

هافثور پی یر شون، کسی که سابقاً عنوان قوی ترین مرد جهان را با خود یدک می کشید، و بخشی از شهرتش را مدیون بازی در سریال «بازی تاج و تخت» در نقش «کوه» است، جزئیات رژیم غذایی خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. به گزارش Men’s Health، وی از زمانی که از دنیای ورزش های قدرتی خداحافظی کرد ۴۵ کیلوگرم وزن کم کرده تا تمرکز خود را به عنوان یک بکسور بر روی ایجاد عضلات بدون چربی بگذارد.

او روز خود را با صبحانه ای مفصل آغاز می کند: استیک فلانک، دوتا تخم مرغ، بلغور جو دوسر با انواع توت. اگرچه این همه غذا حجم زیادی را تشکیل می دهد اما در مقایسه با ۱۰ هزار کالری ای که در دوران قهرمانی اش به عنوان قوی ترین مرد ایسلند مصرف می کرد، بسیار کمتر است.

وی می گوید: «زمانی که در قوی ترین مردان فعالیت می کردم، ۵ یا ۶ بار در روز استیک می خوردم و حالا فقط ۲ بار در روز استیک می خورم. واضح است که رژیم غذایی ام نسبت به دوران قوی ترین مردان تغییر کرده است.»

هافثور پی یر شون بازی تاج و تخت
هافثور پی یر شون در «بازی تاج و تخت»

پی یر شون ادامه می دهد: «من قبلاً خیلی استیک ریب آی و برنج می خوردم. دلیل این که الآن استیک فلانک می خورم این است که این استیک کم چربی تر است و استفاده از آن کالری کمتری را به بدن می رساند.»

دومین وعده ی غذایی روز، فیله گاو و برنج و اسفناج است. پی یر شون وعده ی سوم را با خود به باشگاه می برد تا بعد از تمرین آن را بخورد: روغن‌ماهی (ماهی کاد)، اسفناج، سیب زمینی و عصاره ی مرغ برای گرفتن خشکی غذا. او می گوید: «از این وعده ی غذایی زیاد خوشم نمی آید. در این وعده بیشترین میزان کربوهیدرات را دریافت می کنم.»

هافثور پی یر شون

وعده ی شماره ی چهار تشکیل شده از ماهی آزاد (سالمون)، برنج و کدو. پی یر شون می گوید که استفاده بیشتر از ماهی نقطه ی مثبتی در رژیم غذایی اش بوده است. «قبلاً دو بار در روز مرغ می خوردم و ازش متنفر بودم. مرغ خیلی خشک است. گاهی غذاها را از قبل آماده می کردم. خوردن مرغی که زیاد تازه نیست اصلاً چیز جالبی نیست.»

پنجمین و آخرین وعده غذایی قوی ترین مرد جهان، ماست چکیده، کره بادام زمینی و بلوبری است. وی در خاتمه می گوید: «فکر می کنم همه مان می توانیم چیزی پیدا کنیم که از خوردنش لذت هم ببریم.»

بیشتر بخوانید:

هر آنچه که باید در مورد ازدواج هافثور پی‌ یرشون و همسر دومش کلزی هنسون بدانید

هافتور بیورنسون رکورد ددلیفت جهان را شکست؛ قدرت نمایی کوهستانِ بازی تاج و تخت

منبع: Men's Health
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود