پیشنهاد کمک ۱۰ میلیون دلاری جیک پاول برای بحران گرسنگی در جهان به شرط کمک مالی ایلان ماسک

پیشنهاد کمک ۱۰ میلیون دلاری جیک پاول برای بحران گرسنگی در جهان به شرط کمک مالی ایلان ماسک

جیک پاول، یوتیوبر مشهور که همچون برادر مشهورش، لوگان پاول به ورزش بوکس روی آورده، می گوید به دو شرط حاضر است ۱۰ میلیون دلار برای پایان دادن به گرسنگی در دنیا پول دهد.

پاول هفته ی گذشته در توییتی نوشت: «ایلان ماسک اگر ۶ میلیارد دلار برای پایان دادن به گرسنگی در دنیا به سازمان ملل بدهی، من هم ۱۰ میلیون دلار می دهم، اگر توییتم ۶۹۰ هزار بار ریتوییت هم شود.»

اشاره ی پاول به رشته توییت های چندی قبل ایلان ماسک بود که در آن ها گفته بود سهام خود در شرکت تسلا را می فروشد و پول آن را به سازمان ملل می بخشد، به شرط آنکه این سازمان روشن سازد از این پول چه استفاده ای خواهد شد.

ماسک در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد که این میزان ۳ برابر بیشتر از ثروت وارن بافت است. پاول که علاوه بر اینکه چهره ی شناخته شده ای در شبکه های اجتماعی است، به تازگی در مسابقات بوکس سلبریتی ها نیز شرکت می کند، بر اساس تخمین ها ۲۰ میلیون دلار ثروت دارد.

پاول سابقه ی شرکت در فعالیت های نیکوکارانه را دارد. در سال ۲۰۱۷، پاول با همکاری یک خیریه، کودکی سرطانی را به دیدن خانه ی خود برد. همان سال، پاول در یک مسابقه ی فوتبال خیریه شرکت کرد که عواید آن صرف کمک به آسیب دیدگان طوفان هاروی شد.

تا زمان نوشتن این مطلب، توییت پاول بیش از ۱۴ هزار بار ریتوییت شده که هنوز فاصله ی بسیار زیادی با ۶۹۰ هزار ریتوییت مورد نظر او دارد.

ماسک پس از آن این پیشنهاد را به سازمان ملل مطرح کرد که دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا، نهاد وابسته به سازمان ملل، در مصاحبه ای گفت با اهدای ۶ میلیارد دلار – که گوشه ای از ثروت ۳۰۰ میلیون دلاری ماسک محسوب می شود – می توان جان ۴۲ میلیون نفر در دنیا را که در شرف مرگ بر اثر گرسنگی هستند، نجات داد.

پس از آن بود که ماسک در رشته توییت هایی از برنامه جهانی غذا خواست به طور شفاف بیان کند پول او چطور بحران گرسنگی را حل خواهد کرد. بیزلی در پاسخ به ماسک، در توییتی نوشت که حاضر است با اولین پرواز خود را به پیش ماسک برساند تا با یکدیگر در اینباره صحبت کنند.

بیزلی در توییت خود نوشت: «۶ میلیارد دلار مشکل گرسنگی در دنیا را حل نخواهد کرد اما جلوی ناپایداری ژئوپلتیک و مهاجرت های جمعی را خواهد گرفت و جان ۴۲ میلیون نفری که در آستانه ی مرگ بر اثر گرسنگی هستند را نجات خواهد داد. بحرانی بی سابقه و توفانی تمام عیار که بر اثر شیوع کرونا، جنگ ها و بحران های اقلیمی درگرفته است.»

او در ادامه گفت: «بیا درباره اش حرف بزنیم: به پیچیدگی موشک فالکون هوی نیست اما آنقدر حساس هست که دست کم یک بار درباره اش باهم صحبت کنیم. حاضرم با اولین پرواز خودم را به تو برسانم. اگر از چیزی که شنیدی خوشت نیامد بیرونم کن!»

ماسک در پاسخ در توییتر خود نوشت: «لطفاً نحوه ی خرج کردن خود در حال حاضر و به شکلی که قصدش را دارید را با جزئیات منتشر کنید تا مردم بتوانند به طور دقیق ببینند که این پول به کجا می رود.»

بیزلی نیز در پاسخ، برای تأکید بر شفافیت صورت های مالی برنامه جهانی غذا، آن ها را همچون یک «کتاب باز» توصیف کرد.

 

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: ۲ درصد از ثروت ایلان ماسک مشکل گرسنگی در جهان را حل می کند

اعلام آمادگی ایلان ماسک برای فروش سهام تسلا به منظور حل مشکل گرسنگی جهانی

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Ramin آبان ۲۱, ۱۴۰۰

    خوش به حالش. فکر کنم سن پائول بیست‌وسه یا بیست‌و دو باشه اما بیست میلیون دلار ثروت داره. من هم تقریبا هم سن‌ش هستم، اما نون شب ندارم بخورم. خدایا یه نگاهی به ما هم بکن.احتمالا خیلی بیشتر از ببست میلیون دلار پول داره که میگه می‌تونه ده میلیون دلار پول رو اهدا کنه.

    • dani آذر ۱۰, ۱۴۰۱

      بیا دوتای باهم گریه کنیم