ساخت ناوهای جنگی برای تیک آف هواپیماهای جنگنده توسط چین

ساخت ناوهای جنگی برای تیک آف هواپیماهای جنگنده توسط چین

اتهاماتی علیه چین مطرح شده مبنی بر این که این کشور در حال ساخت یک ناوهای جنگی است تا هواپیماهای جنگنده اش بتوانند برای حمله از روی آن ها بلند شوند.

به گزارش دیلی استار، چین همچنان در حال تقویت قوای نظامی اش است و به نظر می رسد که به زودی سطح توانایی هایش به ایالات متحده خواهد رسید. یکی از اقدامات اخیر مقامات پکن ساخت ماکتی از یک ناو هواپیمابر امریکایی برای استفاده به عنوان هدفی برای موشک های شان بود.

سم آرمسترانگ، کارشناس اتاق فکر «انجمن جکسون» معتقد است که اقدامات اخیر چین تلاشی است برای قبولاندن این مطلب به طرف های غربی که آن ها «ناتوان» هستند.

قدرت نظامی چین

وی می گوید: «اگر چین دارد ناوهای هواپیمابر در مقیاس کشتی های امریکا می سازد، احتمالا دارد ظرفیتش برای فرستادن جنگنده های سریعش برای غرق کردن چنین ناوی را نیز افزایش می دهد. این ها ماکت هایی هستند که به منظور تمرین برای نبرد واقعی مقابل نیروهای غربی مورد استفاده قرار می گیرند.» آرمسترانگ ادامه می دهد که شما ماکتی را نمی سازید مگر آن که قصد جنگ علیه اش را داشته باشید.

عکس های منتشر شده، ماکت هایی از دست کم ۲ ناوشکن کلاس Arleigh Burke با قابلیت پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده را نشان می دهد.

آزمایش های اخیر چین در حالی صورت می گیرند که تنش های بین این کشور و ایالات متحده به خاطر آزمایش های موشک های پیشرفته چین در اوایل سال فزونی یافته بود. طبق برخی ادعاهای مطرح شده، پکن در ماه اوت موشک فراصوتی را آزمایش کرد که دور زمین چرخید و حیرت مقامات امریکایی را در پی داشت.

بر اساس گفته های منابع داخلی، محل اصابت موشک ها تنها با هدف مورد نظر ۳۲ کیلومتر فاصله داشت. این منابع همچنین گفتند که چین «قابلیت فضایی پیشرفته ای از خود نشان داد جوری که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده امریکا را غافلگیر کرد.»

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: «ما نگرانی های خود را درباره ی توانایی هایی که چین قصد دستیابی به آن ها را دارد به طور شفاف بیان کرده ایم. این ها توانایی هایی هستند که به تنش های منطقه و فراتر از آن دامن خواهند زد.»

بیشتر بخوانید:

ساخت ماکت هایی از ناوهای هواپیمابر ایالات متحده در چین برای تمرین هدف گیری

مسلسل گاتلینگ عجیب و غریب چین با ۲۰ لوله برای مقابله با حمله پهپادها + ویدیو

چین با ۱۲۰ تریلیون دلار ثروت، جای آمریکا در صدر ثروتمندترین کشورهای جهان را گرفت

منبع: Daily Star
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود