چرا بیشتر بچه ها شب ها به دنیا می آیند؟

چرا بیشتر بچه ها شب ها به دنیا می آیند؟

بسیاری از خانواده ها ممکن است خاطره ی مشترکی از به دنیا آمدن فرزندشان در نیمه های شب داشته باشند. از همینجا می توان فهمید که بیشتر بچه ها زمانی را برای به دنیا آمدن انتخاب می کنند که پدر و مادرشان کمترین آمادگی را دارند، یعنی هنگام شب.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا بیشتر بچه ها شب ها به دنیا می آیند.

۱- همه چیز از دوره ی غار نشینی و ماموت ها آغاز شد

در پس تولد شبانه ی بچه های ما ممکن است علتی تکاملی وجود داشته باشد. برای اجداد ما راحت تر بود که شب ها وضع حمل کنند، زمانی که دیگر اعضای قبیله شان به دور هم جمع می شدند و می توانستند حمایت و کمک بیشتری برای تازه مادر قبیله داشته باشند. ممکن است شب زمان مناسب تری هم برای وضع حمل بدون ترس از حیوانات شکارچی بود.

۲- بدن مادر هم روش خودش را برای مواجهه با این مسأله دارد

هورمون ها نقش بسیار زیادی در تمایل بچه های ما برای تولد در شب دارند. ملاتونین، هورمونی که کمک می کند آرامش پیدا کنیم و بتوانیم بخوابیم، به شروع وضع حمل هم کمک می کند. خوابیدن برای زنان باردار گاهی می تواند بسیار دشوار باشد، اما میزان ملاتونین در اواخر دوران بارداری افزایش پیدا می کند. این هورمون وقتی با هورمون تولد یعنی اکسی توسین همراه می شود، انقباضات زایمان را شدیدتر می کند.

۳- نحوه ی زایمان هم در این موضوع نقش دارد

چرا بیشتر بچه ها در طول شب به دنیا می آیند

به گفته ی محققان، اغلب نوزادان آمریکا در فاصله ی ساعات ۱ تا ۷ صبح متولد می شوند. و بسیاری از نوزادان هم در ساعت ۸ صبح که فراگیرترین ساعت تولد است.

دانشمندان این مسأله را اینگونه توضیح می دهند که نوزادانی که به روش طبیعی و بدون دخالت متولد می شوند، در آن دسته ای قرار می گیرند که در شب/ روز پا به دنیا می گذارند. اما نوزادانی که با سزارین متولد می شوند، اغلب در هنگام صبح به دنیا می آیند و در معدود مواردی تولدهایی که از طریق سزارین هستند در شب رخ می دهند.

یک روز هفته هم هست که بیشتر نوزادان در آن متولد می شوند

چرا بیشتر بچه ها در طول شب به دنیا می آیند

بر اساس تحقیقات، اغلب نوزادان آمریکایی در روز سه شنبه متولد می شوند، برعکس، روز یکشنبه کمترین آمار تولد را دارد. جالب تر آنکه، احتمال تولد در اواخر شب و اوایل صبح در روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر است تا روزهای دوشنبه تا جمعه.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود