صحبت‌های سینا مهراد درباره سکانس صیغه سریال آقازاده و علت تغییر نام خانوادگی‌ + ویدئو

صحبت‌های سینا مهراد درباره سکانس صیغه سریال آقازاده و علت تغییر نام خانوادگی‌ + ویدئو

سینا مهراد برای نخستین بار نظر خود را درباره ی سکانس جنجالی صیغه در سریال آقازاده ابراز کرد و از ماجرای تغییر نام خانوادگی اش نیز گفت.

مهراد با فیلم جدید خود به نام «شادروان» ساخته ی حسین نمازی در جشنواره فیلم فجر که این روزها در حال برگزاری است، حضور یافته، فیلمی که مسعود فراستی، منتقد مشهور و سختگیر سینما، در میز نقد برنامه «هفت» به تمجید از آن پرداخت. فراستی همچنین بازی سینا مهراد در این فیلم را «معرکه» توصیف کرد.

مهراد حالا به بهانه ی حضورش در جشنواره ی فجر گفتگویی داشته که در آن درباره ی دو سکانس جنجالی در سریال های آقازاده و پدر که در آن ها نقش آفرینی کرده بود نیز صحبت کرده است.

علت تغییر نام خانوادگی سینا مهراد از زبان خودش

در بخشی از این مصاحبه از او سؤال شد که آیا موافق سکانس صیغه در سریال آقازاده بود که در پاسخ گفت: «حامد عنقا، نویسنده ی کار اینطور نوشته بود و من نمی توانستم بگویم با آن موافق هستم یا مخالف.»

وقتی از او سؤال شد که آیا هر چه در فیلمنامه باشد بی چون و چرا قبول می کند، گفت: «من به حامد عنقا اعتماد دارم.»

مهراد در ادامه گفت: «خودم وقتی آن بخش از فیلمنامه را خواندم خیلی خندیدم. می دانستم خیلی حاشیه پیدا می کند. در مورد سکانس بیرون پریدن حامد از پنجره در سریال پدر هم می دانستم جنجالی می شود. اما آن ها هم جزئی از این سریال ها بودند و باعث بیشتر دیده شدن کارها شدند. شخصاً از این اتفاق راضی هستم.»

وقتی از او سؤال شد که آیا فکر نمی کند این دست اتفاقات به شخصیتی که نقشش را ایفا می کند ضربه می زند، در پاسخ گفت: «نه ضربه ای نمی زند. شاید بعد از پخش آن سکانس ها چند روز اول مورد تمسخر قرار گرفتم اما اذیت نشدم چون می دانستم همه ی کسانی که حالا دارند مسخره می کنند، یک هفته بعد درگیر کاراکتر من و قصه می شوند که همین اتفاق هم افتاد.»

علت تغییر نام خانوادگی سینا مهراد از زبان خودش
سینا مهراد در سریال آقازاده

در یکی از قسمت های سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقا، یک زن با خواندن صیغه به مدت یک ساعت و مهریه ای که فقط یک شکلات بود، خود را به عقد موقت یک مرد درآورد.

در این سکانس شخصیت زن که راضیه نام داشت (با بازی پردیس پورعابدینی) بر یک ساعته بودن صیغه تأکید می کند و پس از بستن در توسط شخصیت مرد به نام حامد (با بازی سینا مهراد)، بدون چادر در مقابل آینه نشان داده می شود. بعد از خواندن صیغه ی موقت نیز راضیه چادر خود را می اندازد که این بخش در پلتفرم های پخش آنلاین سانسور شده بود.

پخش این سکانس با واکنش های زیادی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد که عمده ی آن ها انتقادی و طنزآمیز بود.

علت تغییر نام خانوادگی سینا مهراد از زبان خودش
سینا مهراد در سریال پدر

اما سکانس دیگری که سینا مهراد در صحبت های خود به آن اشاره کرد متعلق به سریال پدر بود که کارگردان و نویسنده ی آن هم به ترتیب، بهرنگ توفیقی و حامد عنقا بودند.

در این سکانس پسری به نام حامد (با بازی سینا مهراد) پس از آنکه خود را در میان حلقه ای از دختران اغواگر گرفتار می بیند، از بیم افتادن به گناه خود را از پنجره به بیرون پرت می کند.

این سکانس هم تا مدت ها سوژه ی تمسخر و انتقاد کاربران فضای مجازی بود.

سینا مهراد همچنین در گفتگوی دیگری در حاشیه ی جشنواره فجر از علت تغییر نام خانوادگی خود گفت.

او که پسر سعید سهیلی، کارگردان مجموعه فیلم های «گشت ارشاد» و برادر ساعد سهیلی، بازیگر مشهور سینما است، چند سال قبل تصمیم به تغییر نام خانوادگی خود از سهیلی به مهراد گرفت.

سینا مهراد درباره ی علت این تصمیم گفت: «این تصمیم برمی گردد به پنج یا شش سال پیش. کمی غرور جوانی هم در این تصمیم دخیل بود. حالا که پخته تر شده ام اگر این فکر به ذهنم می رسید شاید از این کار منصرف می شدم. اما آن اوایل که کارم را تازه شروع کرده بودم به خاطر اینکه پسر سعید سهیلی هستم زخم زبان زیاد خوردم و این موضوع خیلی به غرور من ضربه می زد. نمی گویم به من ظلم شده، آن هایی که این حرف ها را می زدند هم حق داشتند. اما من که در انتخاب پدرم نقشی نداشتم. حتی وقتی من و ساعد نوجوان بودیم، پدرمان اصلاً دوست نداشت وارد سینما شویم. عشقی که درون خودمان به سینما بود ما را به این راه کشاند.

اولین خاطره ای که از کودکی ام دارم مربوط به ۴ سالگی ام سر صحنه ی فیلم پدرم “مردی شبیه باران” است. کودکی من سر صحنه ی فیلم ها گذشت و سینما از همان زمان برایم خیلی جذاب بود. من در سینما بزرگ شدم و دیگر نمی توانستم از آن خارج شوم. شاید اگر از آن خارج می شدم در هیچ کار دیگری موفق نمی شدم.

بعد از عوض کردن نام فامیلی ام، سعی کردم کم کم با بازی کردن نقش های کوتاه در فیلم ها و سریال ها خودم را به نقش های بزرگ تر برسانم و حالا هم به جایی رسیده ام که نقش اول فیلم را به من می سپارند.»

علت تغییر نام خانوادگی سینا مهراد از زبان خودش

سعید سهیلی چندی قبل در مصاحبه ای از عصبانیت خود از تصمیم پسرش سینا مهراد برای تغییر نام خانوادگی اش گفته بود.

او درباره ی پسرش سینا مهراد و تلاش هایش برای بازیگر شدن گفته بود: «سینا از بچگی آدمی بوده که هرچه می‌ خواهد به دست می‌ آورد. بچه که بود با گریه آن را به دست می‌ آورد، بزرگ هم که شد همینگونه بود. گفت می‌ خواهد بازیگر شود و شد، گفت می‌ خواهد نقش اول شود و شد.»

سعید سهیلی درباره ماجرای تغییر نام خانوادگی فرزندش گفته بود: «روز اولی که فهمیدم سینا نام خانوادگی‌اش را تغییر داده، بسیار عصبانی شدم. خودش هم آدم زرنگی است و این موضوع را متوجه شد و دو هفته ای مقابل چشمانم ظاهر نشد. بعد از آن به این موضوع فکر کردم که نیت او چه قدر درست است. او می‌خواسته به صورت مستقل وارد سینما شود و بگوید به کسی وابسته نیستم.»

سینا مهراد در کنار پدرش سعید سهیلی، برادرش ساعد سهیلی و مرحوم ناصر ملک مطیعی

ساعد سهیلی متولد سال ۱۳۷۰ در تهران است.

در کودکی نقش آفرینی های کوتاهی در دو فیلم پدرش «مردی شبیه باران» (محصول سال ۷۵) و «شب برهنه» (محصول سال ۸۰) داشت.

در سال های ۹۰ و ۹۲ به همراه برادرش ساعد سهیلی در دو ساخته ی سعید سهیلی، «گشت ارشاد» و «کلاشینکف» حضور پیدا کرد.

او در سال ۹۵ در دو فیلم «رفتن»ساخته ی نوید محمودی و «زار» ساخته ی نیما فراهی نقش آفرینی کرد.

در سال ۹۶ اولین تجربه تلویزیونی اش با بازی در سریال «سایه بان» به کارگردانی نوید و جمشید محمودی رقم خورد.

سینا مهراد اما در سال ۹۶ با بازی در یکی از نقش های اصلی سریال پرحاشیه ی «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی به شهرت زیادی رسید.

او در سال ۹۷ در فیلم «ژن خوک» به کارگردانی پدرش بازی کرد و در سال ۹۸ نقش آفرینی در یکی از نقش های اصلی سریال جنجالی و پربیننده ی «آقازاده» که از شبکه نمایش خانگی پخش می شد، شهرت او را دو چندان ساخت.

 

بیشتر بخوانید:

واکنش گلشیفته فراهانی به صحبت های سعید سهیلی درباره او و ریحانه پارسا + ویدئو

ماجرای تماس مخفیانه شادمهر عقیلی با کارگردان فیلم گشت ارشاد + ویدئو

رونمایی از فرزند ساعد سهیلی و گلوریا هاردی برای اولین بار!

واکنش مداح معروف به سکانس سانسور شده فیلم گشت ارشاد ۳

کارگردان گشت ارشاد ۳ : دختری بی حاشیه تر از ریحانه پارسا ندیدم + ویدئو

افزایش وزن ۳۰ کیلوگرمی بهنام بانی برای فیلم «گشت ارشاد ۳»

دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • هانی بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    چه خوشگل شدی بلا ??

  • راضیه بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    اوجولات میقولی؟

  • محسن بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

    مگر ثبت احوال به راحتی جهت تغییر نام خانوادگی اقدام می کند؟

    • امین بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      بله چرا که نه؟
      هزینشو می گیرن انجام میدن.
      فقط در صورتی که یه چیز بی محتوا بخوای بذاری قبول نمی کنن.