انواع تبلیغات اینترنتی یا آنلاین چیست و چه تاثیری بر مشتری دارد؟

انواع تبلیغات اینترنتی یا آنلاین چیست و چه تاثیری بر مشتری دارد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در تبلیغات آنلاین، از اینترنت به عنوان رسانه ای برای رساندن پیام های بازاریابی به مخاطبان مشخص استفاده می شود. تبلیغات آنلاین برای افزایش ترافیک سایت و برندسازی مفید است. تبلیغات آنلاین برای متقاعد کردن مشتری هدف برای شرکت در یک اقدام خاص مانند خرید، طراحی شده است.

با بازاریابی آنلاین، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مطالب تبلیغاتی خود را در نرم‌افزارها، وب‌سایت‌ها و ویدیوها نمایش دهند. تبلیغات ممکن است در اپلیکیشن های تلفن همراه نیز ظاهر شوند.

مزیت اصلی تبلیغات آنلاین، نمایش اطلاعات محصول بدون محدودیت مرزهای جغرافیایی است.

گروه تبلیغاتی ایده به کمک دپارتمان های تولیدمحتوا، مشاوره و برندینگ، دیجیتال و فناوری اطلاعات می تواند در جهت رشد کسب و کارها کمک کند. استخدام یک متخصص، مطمئن ترین گزینه برای دستیابی به نتایجی است که می خواهید.

انواع مختلف تبلیغات آنلاین

  • تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • SEM (تبلیغات موتورهای جستجو) – از جمله PPC
  • تبلیغات نمایشی – از جمله تبلیغات بنری
  • تبلیغات موبایل

تبلیغات متنی

یک تبلیغ متنی دارای یک لینک است. اگر روی لینک کلیک کنید، شما را به یک وب سایت یا صفحه فرود تبلیغ کننده می برد. تبلیغات متنی معمولاً در متن پست های وبلاگ ظاهر می شوند.

تبلیغات رسانه های اجتماعی

بعد از طراحی استراتژی تبلیغات و بازاریابی رسانه های اجتماعی، می توانید تبلیغات در رسانه های اجتماعی را آغاز کنید. در شبکه های اجتماعی مختلف به راحتی می توان محصولات را از داخل پلتفرم خود تبلیغ کنید.

آنها همچنین شامل ابزارهای تحلیلی خوبی برای ارزیابی تبلیغات انجام شده هستند. در این کانال های اجتماعی میتوان یک توییت یا پست تبلیغاتی و تبلیغ محتوای تولید شده منتشر کرد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی دیگر از راه های عالی برای استراتژی برندسازی است. تمرکز اصلی بازاریابی محتوایی بهبود سئوی سایت، ایجاد ترافیک ارگانیک روی وب سایت است. در استراتژی بازاریابی محتوا می توانید با پرداخت هزینه، محتوا را در وب سایت های مرتبط منتشر کرده و دسترسی و تعامل آن را افزایش دهید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی کسب و کار باشد زیرا راهی مهم برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی است. کانون تبلیغاتی ایده به کمک متخصصان خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ می تواند مشاوره کسب و کار داده و شرکت های کوچک و بزرگ را در جهت موفقیت بیشتر یاری کند.

خبرنامه

خبرنامه ها بسیار پرطرفدار هستند و معمولاً طبق یک برنامه منظم ارسال می شوند. آنها اغلب حاوی محتوای وبلاگ شرکت، رویدادهای آینده و هر گونه به روز رسانی درباره شرکت هستند.

ایمیل های تبلیغاتی

ایمیل های تبلیغاتی در بازاریابی ایمیلی بسیار رایج هستند. ایمیل های تبلیغاتی در زمینه معرفی محصول یا خدمات و افزودن محتوای ارزشمند درباره آنچه می‌فروشید است.

ایمیل های نظرسنجی

در صورتی در کاری که انجام می دهید بهتر خواهید شد که بازخورد بخواهید. ایمیل نظرسنجی به شما این امکان را می‌دهد که در مورد آنچه درست می‌کنید و آنچه می‌توانید بهبود ببخشید، بینش داشته باشید. ایمیل های نظرسنجی می توانند به شما کمک کنند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید و آن چه که از برند شما انتظار دارند را بدانید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

SEM برای افزایش بازدید وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) هنر ظاهر شدن در بالاترین لینک در موتورهای جستجو بدون نیاز به پرداخت هزینه است. SEM اغلب PPC (پرداخت به ازای کلیک) نامیده می شود و می تواند برای مثال در Google Adwords یا Microsoft Bing Ads استفاده شود.

Google Ads برنامه تبلیغات آنلاین گوگل است که بازاریابان را قادر می سازد تا تبلیغات آنلاین ایجاد کنند تا اطلاعات محصولات و خدمات در دسترس مخاطبان قرار داده شود.

پلتفرم AdWords بر روی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) اجرا می‌شود، یعنی هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغ کلیک می‌کند باید هزینه پرداخت کنید.

بازاریابان به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی به تبلیغات گوگل متکی هستند زیرا:

با نمایش تبلیغات در پلتفرمی که مردم برای یافتن اطلاعات از آن استفاده می‌کنند، مشتریان بیشتری جذب می کنند.

شما می توانید محصولات را برای مخاطبان محلی و جهانی خود تبلیغ کنید. با تقسیم بندی و شخصی سازی تبلیغات می توانید در زمان مناسب به مخاطبان هدف تبلیغات را نمایش دهید.

پلتفرم Google Ads را به عنوان یک بازار آنلاین در نظر بگیرید، جایی که کسب و کارهای آنلاین برای نمایش تبلیغات خود در بالای صفحه نتایج جستجو یا نمایش در سایر وب سایت ها هزینه پرداخت می کنند.

CPC هزینه هر کلیکی است که یک تبلیغ دریافت می کند. CPC معیاری برای انواع تبلیغات، خواه متن، تصویر یا ویدیو است.

CPC  (cost per click) برای تبلیغاتی که در صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند، تبلیغات نمایشی و تبلیغاتی که در رسانه های اجتماعی هستند نیز اعمال می شود. درباره CPC فکر شده باید عمل کرد، زیرا یافتن پیشنهاد دقیق برای کلمات کلیدی خاص به تعیین ارزش کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کند.

CPI (cost per impression) هزینه به ازای نمایش، معیاری است که در تبلیغات آنلاین استفاده می‌شود، که به مقدار پولی اشاره دارد که یک تبلیغ‌کننده خاص به ازای هر بار نمایش تبلیغش در پلتفرم ناشر به ناشر آنلاین، پرداخت می‌کند.

هزینه به ازای هر هزار تبلیغ: (CPM)  تبلیغ‌کنندگان زمانی که پیام‌هایشان در معرض مخاطبان خاص قرار می‌گیرد، پرداخت می‌کنند.

هزینه به ازای هر کلیک: (CPC) تبلیغ کنندگان هر بار که کاربر روی تبلیغات آنها کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کنند.

هزینه هر اقدام : (CPA) تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنند که یک اقدام خاص (عموماً یک خرید) انجام شود.

داشبورد  Google Adsنشان می‌دهد که چگونه تب‌های مختلف AdWords به شما در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کنند.

تب All campaigns گوگل ادز دارای اجزای زیر است:

کمپین Campaign: کمپین، عنصر اساسی حساب کاربری AdWords است. برای ایجاد کمپین های جدید باید روی دکمه آبی بزرگ کلیک کنید.

برنامه ریزی Planning: با استفاده از این تب می توانید به دنبال فرصت های جدید کلمات کلیدی باشید و دسترسی خود را به مخاطبان جدید گسترش دهید. ابزارهای Google Display Planner فوراً در داشبورد جدید   AdWords قابل مشاهده نیستند، اما می توانید از اینجا به آنها دسترسی داشته باشید.

کتابخانه اشتراکی Shared library: این کتابخانه به شما کمک می‌کند تا مخاطبان، پیشنهاد قیمت، کلمات کلیدی، بودجه و مکان‌های تبلیغات را در سطح حساب  کاربری مدیریت کنید.

Bulk action: راهی کارآمد برای ایجاد تغییرات در انواع کمپین ها، کلمات کلیدی و گروه های تبلیغاتی است. همچنین می توانید قوانین جدیدی تعریف کنید و اسکریپت ها را در سطح حساب کاربری آپلود کنید.

اندازه‌گیری Measurement: این قسمت کمک می‌کند معیارهای مختلف مانند تبدیل‌ها را اندازه‌گیری کنید. همچنین می توانید حساب AdWord خود را به ویژگی تجزیه و تحلیل متصل کنید و چندین معیار دیگر را با این گزینه وارد حساب AdWords کنید.

راه‌اندازی Setup: این گزینه امکانی را فراهم می کند تا حساب AdWords را با سایر ابزارهای اندازه‌گیری داده مرتبط کنید، اطلاعات صورت‌حساب را به‌روزرسانی کنید و سایر تنظیمات سطح حساب را انجام دهید.

نمایش تبلیغات

تبلیغات نمایشی یک روش پرسود تبلیغاتی برای بازاریابان است که به دنبال پیدا کردن راه هایی برای دستیابی و جذب مشتری هستند.

تبلیغات نمایشی، تبلیغاتی است که معمولاً از عکس‌ها، فیلم‌ها، گرافیک‌ها یا محتوای رسانه‌ای با مارک تجاری تشکیل شده است. معمولاً می‌توانید تبلیغات نمایشی را در قسمت های تعیین ‌شده صفحات وب و پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی مشاهده کنید. تبلیغات نمایشی معمولاً در قالب یک بنر تبلیغاتی (گرافیک یا متنی) به نمایش گذاشته می‌شوند. با کلیک بر روی بنر، کاربر به وب‌ سایت دیگری ارجاع داده می شود.

همه کمپین‌ها، از کمپین‌هایی که از متن ساده استفاده می‌کنند تا کمپین ‌هایی که ویدیوهای جذاب دارند را می ‌توان در زیرمجموعه تبلیغات نمایشی دسته‌ بندی کرد. اکثر کمپین‌ های تبلیغاتی موفق، از ترکیب هوشمندانه تصاویر، متن، گیف‌ها و ویدیوها استفاده می‌کنند تا در اینترنت نمایش داده شوند و پیام خود را به مخاطبان مورد نظر ارسال کنند. بازاریابان می توانند با زبان، طراحی، شکل ها و اندازه بنرها بازی کنند تا تبلیغات نمایشی جذابی ایجاد کنند.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری رایج ترین قالب تبلیغات نمایشی است، زیرا به وضوح در هر صفحه وب خودنمایی می کند. آنها تبلیغات هایپرلینکی و مبتنی بر تصویر به شکل یک نوار نیستند. آنها معمولاً در بالای صفحه وب قرار می گیرند تا بلافاصله توجه کاربر را جلب کنند.

آنها در جلب توجه کاربر موثر هستند زیرا کل صفحه را اشغال می کنند.

 تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی گران هستند اما ارزش آن را دارند که استفاده شوند. پلتفرم‌ هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام، اجرای تبلیغات ویدیویی را برای بازاریابان راحت کرده‌اند و توجه و تعامل زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

تبلیغات موبایل

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از روز را به استفاده از تلفن های هوشمند می گذرانیم، جای تعجب نیست که تبلیغ کنندگان از تبلیغات موبایلی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده کنند. تبلیغات موبایلی یک روش منظم برای بازاریابی محصولات و خدمات است، بنابراین باید با احتیاط به آن پرداخت. انواع مختلف بازاریابی خاص تلفن همراه شامل تبلیغات از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه، نوتیفیکیشن های پوش، پیامک / پیام متنی و MMS وجود دارد.

شعار تبلیغاتی

چه برای یک استارتاپ کار کنید، چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا در تیم بازاریابی شرکت بزرگ فعالیت کنید، انتخاب یک شعار تبلیغاتی می تواند به مشتریان شما کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند و در میان رقبا متمایز شوید.

انواع مختلفی شعار برای دستیابی به اهداف مختلف وجود دارد.

شعارهای تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی شعاری است که محصول، خدمات یا برنامه خاصی را برای مخاطبان تبلیغ می کند. ممکن است با تغییر محصولات، یا با کمپین های تبلیغاتی مختلف تغییر کند.

شعارهای تجاری: شعار تجاری عبارتی جذاب است که برند یا خدمات کلی شرکت شما را نشان می دهد.

شعارهای خلاقانه: شعارهای خلاقانه برای کمک به برند شما در مقابل رقبا ایجاد می شوند. یک شعار خلاقانه باید منحصر به فرد و مختص برند شما باشد، اما به اندازه کافی قابل درک باشد تا مخاطب شما بلافاصله پیام را دریافت کند.

شعارهای توصیفی: یک شعار توصیفی، کاری را که کسب و کار شما انجام می دهد یا آنچه می تواند به مشتریان بالقوه ارائه دهد را در یک عبارت به یاد ماندنی توصیف می کند.

شعارهای احساسی: شعارهای احساسی از محصول یا خدمات شما به عنوان راهی برای ایجاد یک احساس خاص یا برآورده کردن یک نیاز عاطفی مانند آرامش، ارتباط، شادی یا هیجان به مخاطبان استفاده می کنند.

شعارهای متقاعد کننده: یک شعار متقاعد کننده تلاش می کند تا مشتریان را متقاعد کند که برند یا محصولات شما می تواند به آنها در حل یک مشکل خاص کمک کند.

تبلیغات چه تاثیری بر مردم دارد؟

تبلیغات به شیوه ای پیشرفته باعث ایجاد آگاهی در مورد هر محصول یا خدمات در جامعه است. تبلیغات مصرف کنندگان را قادر می سازد قبل از هر خریدی از خدمات یا محصول آگاهی داشته باشند. انواع تبلیغاتی که این روزها تولید می شود، از طریق تاکتیک های تبلیغاتی جذاب، تأثیر زیادی بر ذهن افراد می گذارد.

تبلیغات با به روز نگه داشتن مردم از فعالیت های بازار، آگاهی مردم را افزایش می دهد. اطلاعاتی دراین زمینه که چه محصولی عرضه می شود؟ قیمت آن محصول در بازار چقدر است؟ کاربرد آن چیست؟ چگونه استفاده می شود؟ و غیره. به عبارت دیگر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد.

اثرات مثبت تبلیغات این است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند محصولات جدید را به سرعت در بازار عرضه کنند، زیرا نیاز به رقابت با سایر کسب و کارها دارند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد از افرادی که قبلاً محصول را خریداری کرده‌اند بازخورد دریافت کنند. تبلیغات در جهت استراتژی برندسازی نیز بسیار موثر است.

تبلیغات آنلاین باید بر روی اهداف مورد نظر متمرکز شده و برای مخاطب جذاب باشد. آژانس تبلیغاتی ایده به کسب ‌وکارها کمک می کند تا تبلیغات آنلاین را به ‌طور مؤثری برنامه ‌ریزی کنند و بهترین بازده را ارائه دهند. گروه تبلیغاتی ایده به برنامه ریزی بودجه تبلیغات، هماهنگی محتوا و همچنین نحوه و مکان انتشار آن ها کمک می کند.

بدون نظر

ورود