تذکر حجاب با لیزر در مسابقه بندبازی! + ویدئو

تذکر حجاب با لیزر در مسابقه بندبازی! + ویدئو

انتشار ویدئویی از اقدام عجیب عوامل مسابقه «بندبازی» به انداختن لیزر روی تماشاگران برنامه خبرساز شده است. برخی این اقدام را روشی برای تذکر حجاب به تماشاگران زن حاضر در استودیوی ضبط برنامه دانسته اند.

چند روزی است ویدئویی از یکی از قسمت های مسابقه بندبازی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، یک برنامه استعدادیابی جدید در حوزه موسیقی که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود. در این ویدئو می بینیم که در حین ضبط برنامه، از پشت صحنه روی یکی از تماشاگران زن حاضر در استودیو لیزر انداخته می شود و او سپس سراسیمه شروع به مرتب کردن لباس خود می کند. برخی کاربران فضای مجازی معتقدند عوامل مسابقه بندبازی از این روش برای تذکر حجاب به تماشاگران زن در حین ضبط برنامه استفاده می کنند.

انتشار این ویدئو در شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی را به دنبال داشته اما عوامل مسابقه بندبازی تاکنون توضیحی در این خصوص ارائه نکرده اند.

در همین رابطه بهناز اقبال، منتقد سینما در یادداشتی نوشت:

«لیزر انداختن روی تماشاگر حاضر در استودیوی ضبط برنامه برای هشدار دادن به او، جدیدترین نسخه‌ی نهی از منکر است. این کار را در کنسرت‌ها هم می‌بینیم. در کنسرت‌هایی که خواننده کمی ریتم تند و آهنگ‌های شادی داشته باشد، مسئولینِ امنیت کنسرت، با لیزر دنبال مردها و به‌خصوص خانم‌هایی می‌گردند که اندکی به خودشان پیچ‌وتاب ریزی می‌دهند.

آن‌جاست که لیزر را به سمت شخص مورد هدف قرار میدهند تا به او هشدار بدهند که زیاد به خودش تکان ندهد و سر جایش بنشیند. نهی از منکر با لیزر! روشی نوین برای سانسور، تارومار و زیر فشار و رادیکال بردن.

سال‌ها پیش کمیته بود؛ آن‌ها مستقیماً وارد عمل می‌شدند. تعارف نداشتند و همان وسط خیابان، سر هیچ‌وپوچ، طرف را خفت می‌کردند و گاز انبری می‌بُردند.بعدترها چیزی آمد به نام گشت امنیت اخلاقی. این‌ها هم البته اگر پایش می‌کشید به طرفه العینی خفت می‌کردند، اما نکته این‌جا بود که چون نام‌شان با «امنیت» و «اخلاق» پیوند خورده بود، به هر حال کمی رعایت می‌کردند. سعی می‌کردند مستقیماً وارد عمل نشوند و به‌اصطلاح «ارشاد» کنند.ولی در نهایت آرام‌تر باز سوار ماشین‌ات میکردند.

حالا ظاهراً وارد دوران جدیدی شده‌ایم. حالا کار به جایی رسیده که آدم‌هایی «گشت ارشاد»طور و مانند تک‌تیراندازها منتظرند تا مردم را از منکر نهی کنند. در رویارویی با کمیته، بهرحال کسانی به شکل فیزیکی بالای سر ما حاضر بودند.

آن‌ها را می‌دیدیم. می‌دانستیم نسبت به چه کسی حس انزجار داشته باشیم. اما حالا کار به جایی رسیده که دیگر فقط باریکه‌ی یک نور قرار است سانسورمان کند. نه آدمی در کار است، نه حس انزجاری که لااقل خودت را با نگاهی تنفر برانگیز خالی کنی. هر چه هست نوری‌ست که به تو در تاریکی حمله‌ی انتحاری میکند و نمی‌دانی با آن باید چه بکنی و این خطرناک‌تر از همیشه است.»

انداختن لیزر در مسابقه بندبازی

چندی قبل نیز سانسور نوازندگی مهراوه شریفی نیا در این برنامه خبرساز شده بود.

نخستین قسمت مسابقه بندبازی با اجرای چند قطعه ی موسیقی توسط داوران برنامه از جمله مهراوه شریفی نیا همراه بود.در یکی از این اجراها شریفی نیا به عنوان نوازنده ی فلوت شرکت داشت، اما از نمایش نوازندگی او خودداری شده و تنها به نشان دادن تصاویری مبهم از او اکتفا شده بود. مهراوه شریفی نیا خود نیز در اینستاگرامش این موضوع را تأیید کرد.

انداختن لیزر در مسابقه بندبازی

نیما بانکی، کارگردان مسابقه بندبازی نیز مدتی قبل در اینستاگرام خود به سانسورهای صورت گرفته در این برنامه اشاره کرد.

او در پستی نوشت: «متأسفم با تمام تلاشی که کرده‌ایم، چیزی که شما می‌بینید با آنچه برای‌تان تولید می‌کنیم بسیار متفاوت است. با این حال تقلا می‌کنیم و با ایمان به این کار قرار است ادامه داشته باشیم و برای این ادامه‌دار بودن، فقط و فقط کیفیت و تاثیرگذاری را هدف‌گذاری کرده‌ایم. پس به حمایت شما برای ادامه این‌راه نیازمندیم.»

انداختن لیزر در مسابقه بندبازی

مسابقه بندبازی رقابتی میان گروه های تازه کار موسیقی در ژانرهای پاپ و پاپ-تلفیقی است که جایزه ای یک میلیارد تومانی برای برنده ی آن در نظر گرفته شده است.

امید حاجیلی، خواننده ی مشهور و محبوب پاپ، اجرای مسابقه بندبازی را برعهده دارد و علیرضا عصار، مهراوه شریفی‌ نیا، امید نعمتی و بهروز صفاریان هیأت داوران این مسابقه را تشکیل می دهند.

مسابقه بندبازی به کارگردانی نیما بانکی پنجشنبه و جمعه ی هر هفته از پلتفرم فیلم نت منتشر می شود.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مسابقه بندبازی ، برنامه استعدادیابی جدید شبکه نمایش خانگی

مطالب مرتبط
۶ نظر

ورود

  • رهام اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    بدون شک موضوع چیز دیگه ای هست. اولا که این تماشاگر حجابش موردی نداشت و حرکت خاصی هم انجام نمی داد و حتی بعد از افتادن لیزر تغییر خاصی توی پوشش یا حرکاتش انجام نداد دوما که این مسابقه در پلتفرمهای پخش خانگی منتشر میشه و حساسیتهای تلویزیون رو نداره بویژه که در اون سازهای موسیقی و نوازدگان زن و مرد نمایش داده میشن پس خیلی بعیده برای مورد اینچنینی اینقدر حساسیت داشته باشند سوما که این برنامه پخش زنده که نیست و راحت می تونند بخشهای مورددار رو حذف کنند یا بین دوربین های مختلف سوییچ کنند. در مجموع بیشتر به نظر میاد هدف این کلیپ و اظهار نظرهای مربوط به اون صرفا تبلیغ این مسابقه بوده باشه.

  • بی نام اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    واقعا متأسفم از سطح تحلیل بعضی ها..
    تذکر حجاب کجا بوده… تو برنامه های نمایش خانگی این چیزا نبوده و کنترلی نیست…
    یه ذره سختگیری رو بردارن راحتی عوامل برنامه در پشت صحنه میاد جلوی صحنه..
    کمی انصاف لازمه. اینقدر اوضاع فیلما چه از نظر محتوا چه فیلمنامه اسف باره که با بچت نمیتونی فیلمو ببینی. آدم فیلم خارجی ببینه بهتره. حداقل دلت نمیسوزه میگی فرهنگ یه کشور دیگه است.

    • N.B اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

      این کشور مگه فقط واسه با حجاباست ؟ چرا یه طوری صحبت می کنید انگار این محدودیت ها تنیده است تو تار پود فرهنگ ما؟ اون فیلم هایی که با بچه نمیتونی ببینی رو اصولاً نباید با بچه ببینی، نه اینکه با تمام بزرگسال ها مثل بچه ها برخورد کنی.

    • سیده زهراغلامی اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

      اینقدربراتون سخته روسری روروسرتون رو نگه دارید که این جور متن نوشتید ؟؟؟

      اونی که باید طلبکارباشه ماهستیم نه شما

      توگرمای تابستون خودمون رو زیر چادر جمع و جور می کنیم که خدای نکرده به زندگی شما یا پدرومادرتون آسیب نرسه

      جوری می‌ گید که انگار داده به شما ظلم میشه نه ما؟
      شمای‌ خانم بی حجاب هستی که چشم همسران ما روبه دنبال خودت می‌ کشونی وباعث به هم خوردن زندگی های آدمهایی حتی از مدل خودتون می شید حالا ما هرچی توخونه خودمون رو واسه شوهرمون مرتب وخوشگل کنیم نمیشه که چون حس تنوع طلبی بعضی از آقایون گل می کنه

      بی حجابی
      ۱.بی قانونیه ۲.درزندگی اجتماعی برای دیگران اثر بدمی‌گذاره

      بفهمید!!!!!!

  • بابک اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    بازیگرهای زن ما ک دیگه کم مونده با با لباس زیر بیان تو اینیستا و جشنواره و…
    حالا ب این بنده خدا گیر دادن آستین لباسش رو درست کته.
    چقدر اخه….زندگی غقط مال سلبریتی هاست؟!
    جالبه. بقییه جزو برده و رَعیَت اند.

  • وطن اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    باوا مردم دارن نفر به نفر خودشونو ازین دنیای شومی که حضرات برامون درست کردن خلاص میکنن اونوقت اینا دنبال موی زنهاهستن که پیدانباشه وای وای وای