چرا فرح پهلوی در بیمارستان بستری شد؟ آیا حال او وخیم است؟

چرا فرح پهلوی در بیمارستان بستری شد؟ آیا حال او وخیم است؟

فرح پهلوی، همسر محمدرضا پهلوی در بیمارستان بستری شد. به گفته کامبیز آتابای، که یکی از مسئولان دفتر فرح پهلوی است، علت بیماری همسر محمد رضا شاه پهلوی، «عوارض جنبی دارویی» است که باعث شده در بیمارستانی در آمریکا بستری شود.

اما گفته می شود  که مدت کوتاهی پس از بستری شدن فرح حال او بهبود یافته و هم اکنون نیز از بیمارستان مرخص شده است.

یکی از مسئولان دفتر وی اعلام کرده که حال عمومی فرح پهلوی خوب بوده و بهبود یافته است. فرح پهلوی ۸۳ ساله است.

فرح پهلوی در بیمارستان

با وجود گفته های مسئولان دفتر فرح پهلوی مبنی بر بهبود حال او، فرید مدرسی ، روزنامه نگار و فعال سیاسی دانشجویی و عضو سابق دفتر تحکیم وحدت، در شبکه اجتماعی توییتر خود خبر از وخامت حال فرح داد و اعلام کرد که فرح به بیماری سرطان مبتلاست.

به دلیل کهولت سن فرح دیبا احتمال ابتلا به این بیماری را بعید دیده نمی شود، اما هنوز مشخص نیست چقدر گفته های فرید مدرسی صحت دارد و کامبیز آتابای نیز بیانیه ای مبنی بر تکذیب یا تایید این خبر منتشر نکرده است.

فرح پهلوی در بیمارستان

فرح پهلوی کیست؟

فرح پهلوی که قبل از ازدواج با شاه مخلوع، دیبا نام داشت در ۲۲ مهر ۱۳۱۷ (۱۴ اکتبر ۱۹۳۸) متولد شده است. او پس از زمان تاجگذاری و بعد از آن به عنوان شهبانو فرح پهلوی شناخته شد.

فرح دیبا همسر سوم محمدرضا پهلوی است که از ۲۹ آذر ۱۳۳۸ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ آخرین ملکه ایران بود. او تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ با عنوان سلطنتی عُلیاحضرت شهبانو خطاب می‌ شد.

فرح پهلوی در بیمارستان

خانواده فرح پهلوی

فرح دیبا تنها فرزند فریده قطبی (۱۲۹۶–۱۳۷۹) و افسر ارتش، سهراب دیبا (۱۲۷۸–۱۳۲۶) بود. طبق نوشته فرح در کتاب خاطراتش، خانواده پدرش از مردمان آذربایجانی در ایران و خانواده مادرش اصالتاً گیلک و اهل لاهیجان بودند.

پدر فرح دیبا، سهراب دیبا، فرزند مهدیخان آذری (شعاع الدوله) – برادرزاده علاءالملک – و ماه‌تاج منورالسلطنه دختر میرزا محمود علاءالملک طباطبایی دیبا (از رجال متنفذ عصر قاجار)، از خانواده‌های سرشناس آذربایجان بود. سهراب دیبا اهل تبریز و از محله ششگلان آن شهر بود.

او فارغ التحصیل از دانشکده افسری سن پترزبورگ بود. سهراب دیبا پس از انقلاب اکتبر به فرانسه رفت و در آنجا دیپلم متوسطه خود را گرفت و تحصیلات عالیه خود را در رشته حقوق آغاز کرد. سپس به مدرسه نظامی سن سیر رفت و پس از به پایان رساندن تحصیلاتش به ایران بازگشت و در ارتش نوین ایران استخدام شد. سهراب دیبا در سال ۱۳۲۶ به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

فرح پهلوی در بیمارستان

 فرح پهلوی در دوران تحصیل

هنگامی که فرح ۶ ساله بود، پدرش ابتدا او را در «مدرسه ایتالیایی خواهران روحانی» نام‌نویسی کرد. فرح دیبا در ده سالگی به مدرسه ژاندارک تهران رفت و به عنوان کاپیتان تیم بسکتبال برگزیده شد و سه بار تیم بسکتبال ژاندارک به کاپیتانی فرح دیبا قهرمان تهران شد. در سال ۱۳۳۳ فرح دیبا قهرمان پرش ارتفاع و پرش طول و دو میدانی تهران شد. وی در مدرسه ژاندارک به گروه پیشاهنگان پیوست و پس از چندی سرپرست گروه پیشاهنگی شد و در سال ۱۳۳۵/۱۹۵۶ م نخستین سفر خارج از کشور خود را با دیگر پیشاهنگان به کشور فرانسه داشت.

فرح دیبا سه سال آخر دبیرستان را در دبیرستان فرانسوی رازی گذراند و دیپلم خود را در سال ۱۳۳۶ از این دبیرستان گرفت. وی در امتحانات دیپلم دبیرستان شاگرد اول شد و از مدرسه اختصاصی معماری پاریس پذیرش گرفت. او تلاش کرد که از بورس تحصیلی استفاده کند ولی موفق به گرفتن آن نشد.

فرح پهلوی در بیمارستان

آشنایی و ازدواج با شاه ایران

فرح قبل از ازدواج در ایران تحصیل کرد و سپس به فرانسه رفت تا تحصیلات خود را در رشته معماری ادامه دهد. او در کنار تحصیل به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تسلط پیدا کرد. اواسط دوران تحصیل فرح در فرانسه بود که به وسیله اردشیر زاهدی و شهناز پهلوی به محمدرضا پهلوی معرفی شد.

فرح دیبا در منزل شهناز پهلوی در حصارک محمدرضا پهلوی را دید و او را تحت تاثیر خود قرار داد. یک هفته پس از این دیدار، پیشنهاد ازدواج شاه ایران به فرح مطرح می شود اگر چه روایات مختلفی در این مورد وجود دارد.

محمدرضا پهلوی و فرح پهلوی در ۳۰ آبان ۱۳۳۸ نامزد کردند.

فرح و محمدرضا پهلوی دارای ۴ فرزند به نام‌های رضا پهلوی، فرحناز، علیرضا و لیلا بودند که از این میان لیلا و علیرضا به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۹ خودکشی کردند.

فرح کمی پیش از انقلاب ۱۳۵۷، به همراه شاه سابق ایران را ترک کرد و پس از اقامت در چندین کشور، تا مرگ شاه در مصر، در کنار او بود.

فرح پهلوی در بیمارستان

پس از انقلاب و ترک ایران

محمدرضا پهلوی و فرح پهلوی در ۲۶ دی ۱۳۵۷ تهران را ترک کردند. در اسوان رئیس‌جمهوری مصر انور سادات با همسر و دخترش در پای پلکان هواپیما از زوج سلطنتی استقبال کردند. پس از سفر به کشورهای مصر، اردن، آمریکا و باهاما، شاه بیمار سرانجام به مصر بازگشت و همانجا درگذشت و دفن شد.

فرح پهلوی در سال ۲۰۰۳ میلادی، دومین کتاب خود را به نام کتاب کهن دیارا، خاطرات فرح پهلوی را منتشر کرد.

فرح پهلوی در بیمارستان

آیلین شولینو رئیس دفتر روزنامه نیویورک تایمز — که در جریان انقلاب نیز به ایران مسافرت داشته‌ است — در نقدی بر کتاب خاطرات او این پرسش را مطرح می‌ کند که اگر وی همه‌ چیز را در ایران ترک کرده چطور خانوادهٔ سلطنتی در طی این سال‌ها خود را اداره کرده‌اند؟ وی جمله‌ای را از رضا پهلوی نقل می‌ کند که گفته‌ است آنان به دلیل سوء مدیریت مشاور خود، ۲۵ میلیون دلار از سرمایه خود را از دست داده‌اند. همچنین به عقیدهٔ شولینو، وی حقایقی همچون دست داشتن سرویس اطلاعاتی آمریکا در کودتای ۲۸مرداد را از قلم انداخته‌ است.

روایت حسین فردوست از فرح پهلوی

ارتشبد حسین فردوست دوست و محرم اسرار شاه، معاون ساواک و رئیس سازمان بازرسی شاهنشاهی که بعد از انقلاب از مخالفان شاه شده بود، جریان آشنایی شاه با فرح را چنین روایت می‌کند: «چنین دختری نمی‌توانست مورد پسند هیچ مردی باشد، برای درک این ادعا کافی است به آلبوم آن دوران فرح مراجعه شود، فرح از فرط استیصال برای اخذ کمک مالی به سراغ اردشیر زاهدی در حصارک می‌رود تا بتواند در پاریس تحصیل و زندگی کند. اگر ندانیم حصارک چیست، شاید مسئله مفهوم نشود. در حصارک ویلایی بود که اردشیر زاهدی با تعدادی از رفقای جوانش، منتظر شکار دخترها و زن‌ها می‌نشست و هر مراجعه‌کننده از جنس مؤنث اگر مورد پسند زاهدی واقع می‌شد، بلافاصله به اتاق خواب می‌رفتند و اگر مورد پسند زاهدی نبود، او را به یکی از رفقایش که حضور داشتند می‌داد. این بود شغل و کار اردشیر زاهدی، حال این دختر در چنین وضعیتی به سراغ اردشیر زاهدی در حصارک می‌رود، لابد زاهدی از این دخترک خوشش نیامده بود که به محمدرضا تلفن می‌زند که دختری اینجا آمده و اگر اجازه بدهید او را بیاورم و محمدرضا می‌پذیرد و بدون تحقیق قبلی که او کیست و خانواده او کیست، او را به فرودگاه می‌برد… و در هواپیما به وی پیشنهاد ازدواج می‌کند و معلوم است که فرح نیز بلافاصله قبول می‌کند».

زندگی کنونی فرح پهلوی

فرح پهلوی در حال حاضر گاه در ایالات متحده آمریکا و گاه در فرانسه زندگی می‌ کند.

در سال ۲۰۰۴ دولت ایران در واکنش به دعوت از فرح پهلوی از سوی دولت اردن برای حضور در مراسم عروسی ولیعهد اردن و همچنین حضور فرح در مراسم عروسی ولیعهد اسپانیا به دو کشور اردن و اسپانیا اعتراض کرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

حراج لباس سوزن دوزی فرح پهلوی با قیمت پایه ۸۸۰۰ دلار

گشتی در عمارت مجلل اشرف پهلوی در نیویورک که در آن از دنیا رفت

داستان بوگاتی محمد رضا پهلوی؛ هدیه فرانسوی به مناسبت ازدواج با فوزیه + ویدیو

ماجرای پیکان اهدایی محمدرضا شاه پهلوی به نیکلای چائوشسکو، دیکتاتور رومانی

اردشیر زاهدی نخست وزیر سابق ایران و داماد محمد رضا شاه در ۹۳ سالگی درگذشت

گردش در کاخ‌های کرج؛ از کاخ مروارید تا کاخ شهرستانک

۱۰ روش شکنجه ساواک در «کمیته مشترک ضد خرابکاری»

از کاخ سعد آباد بیشتر بدانیم

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۵۴ نظر

ورود

  • سلطان فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    سلامت بشن انشاللله

    • طه فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      سلامت نباشند إن شاء الله بزودی به درک واصل بشود.

      • بی نام فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        امسال مثل شما هستن که ایران اینشکلیه
        نمک نشناس تر از شماها نیست
        خداوند شاه رو بیامرزه و انشاالله فرح پهلوی دوباره به ایران برگردد

        • مهربان فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

          عجب ایشکی هستید شاه پرستهای احمق

        • ناشناس فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

          خداوند شاه را لعنت کند و اگر خواست پای نجسش را به ایران بگذارد پایش انشالله قطع شود و خدا عذابش کند انشالله

          • ( * * ) فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

            چرت نگو

        • کاربر فروردین ۲۲, ۱۴۰۱

          آرامش رو از مردم گرفتن تا خودشون اروم باشن .ماکه از خون پاک شهدا نمیگذریم .دیدار به قیامت فرح جان

      • ایرانی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        ان شا الله

        • تارا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

          از اون شخصیت‌های قابل احترام هستن. من دوستشون دارم. خداوند نگهدارشون باشه

    • ناشناس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      انشالله که ب درک واصل خواهند شد به حق ماه رمضان انشالله و هیچ وقت به آرزوی خود نمیرسد

    • سحر فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      آمییییییین

    • Aki فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      درد وبلاش بخوره توی سر مسولین

      • ادیب فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

        آمین، هر روز و هرشب اگه این دعا رو بکنیم بازم کمه.

    • ندارم فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

      خدا این زن و مسئولین را باهم لعنت کند که این زن به صورت آشکار پول مردم را غارت کرد و مسئولین به صورت پنهان

  • عابد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    خدا حفظشون کنه

    • Alborz فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      ویلای حصارک ساعت سه بعد از ظهر با زاهدی ?خانم دیبا یک بورس تحصیلی انقدر ارزش نداشت که به اردشیر رو بندازی خانواده پدریت انقدر توانمند بودند که کمکت کنند، تو باعث شرمساری انها شدی البته مشکل اصلی ازدواج کاملا اشتباه سهراب خان با مادر شما بود او اصلا در حد و برازنده خاندان دیبا نبود

      • فری فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        حسن فردوست فردی دروغگو و خاین،کسی که به دوست ویار قدیمی ش هم رحم نکرد

      • امیر فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        خدا لعنتش کنه کل ثروت ملی با شوهر زن بازش دزدید خودشم با وجود متاهلیش با دیگر مردی رابطه داشت میتونید کتاب صدر اعظم خودشان را بخوانید متاسفم چهار تا جوان بی مطالعه میان از اینا نمک حرام ها طرفداری میکنن جهل رسانه ای به این میگن

        • دمتگرم فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

          دمتگرم

        • ابو زامنی فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

          تو دیگه از چه سوراخی در اومدی پنجاه سال همه و عقبی.جراتشو داری بیای تو بازار تو جمع این حرف و بزنی.دو دقیقه قاچاق میزنن.عقبمونده

    • لیلی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      انشالله ای گفتین نمک نشناسی نیستن.اینا اون زمان آدم حساب نمی شدن .الان آدم حساب شدن

  • یوسف فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    خدا حفظش کند

  • علی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    یزدان نگهدار مادر ایران❤

    • ناشناس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      بیخودی شعار نساز؛ این زن شیطان صفت اگر قرار است مادر ایران باشد،مردم ایران باید فاتحه خود را بخوانند
      چطور یزدان باید حافظ همچین آدمی باشه که در زمان شاه لعین پول های مردم را غارت کرد و خون مردم را ریخت
      با گذشت زمان تاریخ فراموش می شود

    • عمار فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      خخخخ اون بیچاره برای بچه خودش هم مادر نیست .

    • لیلی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      چرا اونموقعه آدم حسابتون نمی کرد؟دزد مملکت کم بود.الان آدم شدین پشت میزان فقط دهاتیا نشستم مملکت دزد زیاد شده

  • مهدی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    چوب به مرده نزنین ماهم آب باشه شناگر هستیم دزدی فعلی سردم داران الان خیلی بیشتر است سوزن به خودمان جوالدوز به دیگران

  • مهدی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    حقیقتا ملت ایران بی مغز ترین آدمای کره زمین هستن به گزارش فایننشال تایمز بزرگترین دزدی تاریخ با احتساب تورم آمریکا مربوط به محمد رضا شاه پهلوی هست با ۳۵ میلیارد دلار ( که البته دامادش میگفت فقط توی سه روز ۵۰ تا ۶۰ میلیارد پول از ایران خارج کردیم) که با احتساب تورم میشه ۱۳۵ میلیارد اگه همینو تقسیم بر ۸۰ میلیون نفر کنی نفری حدودا ۵۰ میلیون پول به هر نفر میرسه یعنی همه ی شمایی که براش آرزو سلامتی کردین به هر کدومتون ۵۰ میلیون بدهکاره !!واقعا که

    • امیر فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      حرف حق

    • محمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      دقیقا احسنت آفرین

    • محمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      واقعا؟! خیلی هم عالی ، یک لطف بکن از سال ۵۷ تا الان را هم برای ما حساب کن ببینیم چقدر داریم مرسی.

    • رضا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      همه که مثل شما مغزشان به بزرگی ….نیست آقا مهدی!

    • رحمان فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      مطمئنم جمهوری اسلامی خیلی بیشتر به ما بدهکاره. حتی اگر اختلاسها و دزدیها و فروش منابع ملی و خاک و آب و ویرانی محیط زیست و … رو هم بگذاریم کنار که رقمش بسیار بسیار بیشتر از این به قول تو ۱۳۵ میلیارد دلار میشه، قطعا عمر و جوونی هرکدوم از ماها ارزشش از ۵۰ میلیون تومن خیلی بیشتره. من که حاضرم ۱۰۰ میلیون هم ازم بدزدند ولی مثل جوونهای ۵۰ سال پیش دغدغه مسکن و ازدواج و مخارج بزرگ کردن بچه و خرید ماشین و وسایل زندگی و تفریح و مسافرت و … رو نداشته باشم. البته دزدی از بیت المال در هر صورت قابل قبول نیست فقط خواستم بگم حتی با حساب کردن دزدی های خاندان پهلوی باز هم چیزی از ….نظام فعلی کم نمیشه.

      • مهدی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        ایران در سال ۱۳۵۴ طبق گزارش سازمان ملل رتبه آخر خاورمیانه و رتبه ۱۲۰ در دنیا بوده(شاخص توسعه انسانی) انقدر شرایط افتضاح بوده که جمهوری اسلامی تا رتبه شصت صعود میکنه و تا سال ۲۰۱۷ سریعترین رشد توسعه انسانی بین تمام کشورها رو داره

        • حسن زاده فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

          ??? بذارید این چرتها رو حداقل وقتی بگین که دیگه هیچ کس از اون نسلی که قبل از انقلاب انفجار نورتون رو دیدن زنده نباشه. شاید شاید اون موقع چارتا اوسکول پیدا بشن و بپذیرند که وضع رفاهی مردم ایران اون زمان بدتر از الان بوده. رفتی گشتی یک شاخص پیدا کردی که توی این سالها بالارفته باشه (فرضا اگر آمارسازی نکرده باشی). خوب که چی؟ با عدد و رقم می خوای چیزی که مردم با گوشت و پوستشون هر روز لمس کرده و می کنند رو وارونه جلوه بدی؟

          • مهدی فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

            سرچ کن hdr report 1990 در مورد شاخص توسعه انسانی
            سرچ کن iran gdp purchasing power parity (نمودار قدرت خرید)
            سرچ کن gini index iran (توزیع ثروت)

        • کیخسرو فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

          دروغ میگید بوی تعفنتون دنیا را گرفت

        • بی نام فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

          چی زدی؟؟؟

    • حمید فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      دروغ به این بزرگی چطور توی سرت جا می شد اگه خالی نبود؟ ۳۵ میلیاردلار اون موقع میدونی یعنی چی؟

    • Queen wolf فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      کسی این حرفو میزنه که سه تا خونه تو لواسون داره ؟!

    • امیر فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

      انشاالله که سایش همیشه بالاس سر ما باشه به کوری چشم شما?

  • اشنا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    یک جوشعورهم خوب چیزبه خدامنتظره تاشمابرای مفسدان طلب سلامت کنید!

  • یوسف از رست فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    زن مثبت برای مردم در دوران ملکه بودنش بوده و همچنال نجیب میباشد. اظهارات فردوست خائن در مورد خاندان پهلوی درست نیست چون که اجیر شده بود

    • ندارم فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      تا جایی که می دونستم زن نجیب زنی است که در خیابان ها خودنمایی نکند و پوشش خود را از چشم نامحرمان حفظ کند
      دین اسلام دیگر برای کسی معنی ندارد
      منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) می مانم تا بفهم حق با کیست؛ با خمینی کبیر که جمهوری اسلامی و رسم قرآن را در ایران پایه گذاری کرد و نام مبارک الله را در وسط پرچم نقش بست یا با این زن که چیزی از اسلام نمی داند

      • رحمان فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        باشه منتظر بمان. ای کاش قیافه امثال تو رو وقتی حقیقت رو می فهمید می دیدم. حیف که هیچ وقت اون روز نخواهد آمد.

      • رضا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        خدا امثال تو رو نیامرزه که اینقدر راحت تهمت میزنین. باوقارترین ملکه دنیاست

    • ایرانی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      اگر همسر شاه و شاه به گفته‌ی فردوست آدم نادرستی بودند چطور در آن نظام نادرست کار می‌کرد.
      پس می‌شود این‌طور برداشت کرد که فردوست خودش نجس بود.

  • دایی احمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    چرابعضی ادمهابعد۴۳سال اینقدرکینه توزهستن این ادم زن شاه مملکت بوده واحترامش واجب همینجورخانواده دولت کنونی ایران توقع دارن بعدابهشون توحین نشه حساب رس اون دنیاخداست وسلام

    • ناشناس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      اگر کسی مال و اموالت را به غارت ببرد و پدرت را بکشد بعد از ۱۰۰ سال هم که بگذرد کینه توز نیستی
      کسایی که به مردم ایران خیانت می کنند و راه و روشی غیر از سنت دین اسلام و پیامبر (ص) بر می گزینید سرنوشتی غیر از این ندارد انشالله که مردم نادان ایران و این زن به جهنم واصل شوند

      • رحمان فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        اگر قرار به جهنم رفتن کسانی هست که به مردم ایران خیانت کردن و می کنند مطمئنا خیلی ها قبل از خاندان پهلوی توی صف خواهند بود. اکثرشون هم ادعای جاری ساختن سنت دین اسلام و پیامبر رو دارند.

    • مهدی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      بله رایگان بوده برای درباریان شاه رایگان بوده برای خانزاده هارایگان بوده برای بدبخت بیچاره هاممنوع بوده

    • درود به شرفت فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      درود به شرفت

  • دایی احمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    انشاالله مشکل خاصی نیست وزودترسلامتی حاصل میشه حرفم بانویسنده هست که نوشته درموردحصارک ازقول زاهدی نوشته معلومه این زاهدی دروغ گفته چون زندگی وعمل کردفرح پهلوی بعدفوت شاه مشخصه ادم پاکی بوده وهست وگرنه ادمی که توزندگیش الوده بوده به محض فوت شوهرش دوباره کارشوادامه میدات این ازکینه توزی زاهدی هست که ایناروگفته شاهنشاه کشوراینقدرلوده وبی غیرت نیست که باچنین ادمی ازدواج کنه درباره شاه حرف میزنیم نه ادم عادی

  • اکبری فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    شفای عاجل انشاالله.

  • فرزادچشم ارو فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    چرندیات

  • یوسف فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    به نظر من فرح یک زن نمونه ایرانی با سواد با فرهنگ ایرانی هست مهربان با ادب فهمیده و……

  • عبوس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    فرح پهلوی، بزرگترین دزد عقاید و اموال مردم ایران

    • احمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      از نام تو معلومه که عقایدت چیه عبوس جان . بقیه اش جای خود داره . عبوس ، عبوس بمونی .

  • امید فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    درود بر شهبانوی ما. ارزوی تندرستی وطول عمرایشان

    • ناشناس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      انشالله که این آرزو را به گور میبری
      با دعای گربه سیاه بارون نمیاد

      • محسن فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        به نظر می رسد ارتش سایبری بچه مدرسه ای هم جذب می کنه …

        • احمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

          هرچی هم جذب بکنه باز هم از پس تعداد کامنتهای آزادی خواه بر نمیان . به آخر خط رسیدن . بای بای

  • جرج فلوید فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    درود بر شهبانوی عزیز

  • محمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    فردوست که یک جیره خوار نمک به حروم بود و رنگ عوض کرد، فرح هم بالاخره فوت خواهد کرد ولی آنچه باقی میماند کردار و رفتار انسانهاست که تاریخ قضاوت خواهد کرد!!!

  • ناشناس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    حرف حق
    چه زیبا گفت امیر کبیر: اول فکر کردم کشور شاه دانا می خواهد،بعد با خودم گفتم شاید وزیر دانا می خواهد ولی بعد فهمیدم که ملت دانا می خواهد

  • ناشناس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    خدابهش سلامتی بده در زمان اون تحصیل رایگان تغذیه رایگان وحقوق برابر زن ومرد بود.زنی پاکدامن ونجیب که به همسرش وفادار بود ازدواج نکرد ودر عنفوان جوانی بیوه شد.جوانان شهید وجانباز حاصل زمانشان بود چون همسرم که ۵سال بدون ذره ای توقع مین روب وایثارگر بود واز این موضوع استفاده نکرد

    • مهدی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      بله رایگان بوده برای درباریان شاه رایگان بوده برای خانزاده هارایگان بوده برای بدبخت بیچاره هاممنوع بوده

      • محسن فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        چند سالته مهدی جان ، لااقل مطالعه کن

      • ردا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        باشه گلم، بیا پایین بسه سرمون درد گرفتتو خسته نمیشی انقدر نمیفهمی؟! ?

      • علی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        عزیز من وقتی اطلاع نداری حرف نزن، من که آن زمان دانش آموز بودم تحصیلات در آموزش و پرورش و دانشگاه رایگان بود و به دانش آموزان تغذیه رایگان می دادند.

      • لیلی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

        الان هم برای دهات هایمان رایگان

  • شجاع فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    کتاب دخترم فرح را بخوانید

    • محسن فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      جناب آقای شجاع کتاب دخترم فرح یکی از جوکهای تاریخ است متاسفانه من هم کلی وقتم را برای خواندن این کتاب تلف کردم .. خودتان راجع به نویسنده کتاب تحقیق کنید …اگر نمی خواهید با شعورتان بازی کرده باشند …

  • ح. م فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    ازاینکه فرح انسانی رئوف و کاردان و لایق بود شکی نیست. واینکه در پاریس شاه را ملاقات ک ده بود باز شکی نیست. داستانسرائی فردوست این نوکر خانه زاد ونمک پرورده پهلوی آنهم داستانی در سطح آدمای کم سواد پائین شهری که در سطح شخصیت خود فردوست
    هم نیست نمیفهمم.

  • حقیقت گو فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    واقعاً متاسفم برای موجودات دوپایی که نام انسان رو یدک می‌کشند ولی انقد شعور ندارن که بعد ۴۳ سال که اینهمه اسنادومدارک و فیلم ها و برنامه های مستندی که از خدمات ارزنده ی خاندان ایرانی از پهلوی و شخص…فرح پهلوی پیدا و پخش شده، هنوز به استناد اراجیف یک خود فروخته ….همچون فردوست راجع به شخصی که تا کنون چند بار جایزه نجیب ترین ملکه ی جهان رو دریافت کرده یک چنین حرفهایی که لایق همان فردوست و خانواده اش هست به زبان بیاورند.از قدیم گفتند کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده هرگز.

    • ردا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      یه مشت مزدور جیره خوار هستن

  • ردا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    شرم بر تو باد

  • علی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    حتماً شما جزو این مردم نادان نیستید، ببخشید شما جزو مردم دانای کدام کشور هستید؟

    • لیلی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

      انشالله ملکمون مادر ایران مادر شهدای جنگ تحمیلی بهتر بشن

  • رضا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    زمان و تاریخ قضاوت خواهد کرد که آدم خوبی هست یا نه همینطورمقامات جمهوری اسلامی را هم همینطور

  • دیان فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    اهمیت نمیدم

  • فرهاد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    امیدوارم که سلامتی مادر ایران بهش برگرده و سلامت باشه

  • ارش فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    درودبرخاندان ایران سازپهلوی

  • یک نفر ناسیونالیست فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    عمر ایرانی های ۸۳ ساله زیاد

    • فاتح فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

      شما آمار
      امید به زندگی تودهه۳۰،۴۰،۵۰را تو جوونها وخانواد ه ها را با امید به زندگی تو دهه ۹۰،۸۰،۷۰راهم بدهید وضعیت الان بسیار اسفناک است،،،به هر حال دنیا تکنولوژی در حال پیشرفت بوده وهست پسرفت نمیکند وایران هم مثنی نیست مشکل الان جامعه ما فسادبسیار زیاد مسؤولین و آقا زاده هاشون هست که بیداد میکنه فرقش با زمان شاه اینه که اون موقع فساد مالی رو بوده وزمان حال فساد مسؤولین پنهانی وبصورت مافیایی است که بسیار بدتر وخطرناکتر است نمیدونی یقه کی را بگیری،،،،
      من خودم مذهبی هستم ولی حکومت مذهبی محکوم به شکست است چون نمیتواند مذهب را بصورت واقعی توی کشور اجرا کندوبا داشتن ماسک دین و اجرای ضعیف قوانین اسلامی باعث لطمه زدن به باورهای دینی میشود بهترین حکومت برای ایران حکومت ملی است که به تمام اقشار مختلف مردم به یک چشم نگاه میکند ومثل زمان کنونی در حق بعضی اقشار جامعه مثل بلوچ ،سیستانی وکرد اجهاف نمیشود که هنوز از امکانات اولیه مثل گاز وبرق وشغل محروم هستند به دلیل اینکه اهل سنت هستند

  • یک نفر ناسیونالیست فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    عمر ایرانی های ۸۳ ساله طولانی

  • احمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    دوست عزیز پیاده شو باهم بریم، چی برات تعریف کردن که فکر کردی وضع ایران مثل سوییس بوده!! نه داداش ،میلیونها ایرانی در روستاها و شهرستانها در فقر و فلاکت و بدبختی زندگی می کردند و حتی برق را که از بدیهی ترین نیازهای زندگی بود را نداشتند!! اگر امروز توِ شهرنشین دچار سختی زندگی شده‌ای هم بخاطر فشار دشمنان کشور است و هم به این دلیل است که انقلاب تلاش کرده ،امکانات کشور به همه مردم برسد، نه اینکه مثل پهلوی ،روستاییان و شهرستانی‌ها را حیوان فرض کنند!! پس کمی انصاف داشته باش.

    • امیر فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

      نه اینکه الان داریم با سوییس شونه به شونه حرکت میکنیم?
      داداش بیا پایین ناموسا مرد حساب فشار دشمن چیه؟مگه گوجه توی مملکت ما با نرخ دلار تایین میشه ؟چرا مایی که بزرگترین صادر کننده پسته هستیم نمیتونیم پسته بخوریم؟ بسه همش مرگ بر آمریکا گفتن یکم اون ذهنتو به قل معروف اپدیت کن رفتی دو تا خبر توی شبکه خبر دیدی فکر کردی چه خبره

  • اکبر فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    ازواقعیت گریزی نیست که ایشان برای بسیاری افراد محبوب است پس سعی کنیم توهین نکنیم

  • ناشناس فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    لعنت به این انسان‌نما

  • محمد فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    خدا حفظشون کنه ایشالا

  • میرغلامعلی خشکنابی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    من در سال ۱۳۳۸ در بنیاد فرح پهلوی از خاندان نان نمک خوردم و به مدت سه سال این بنیاد بودم و خانواده ای به فرزند خانواده تحویل شخصی بنام ارتشپد
    میرغلامحسین خشکنابی در سال ۱۳۴۰ تحویل گرفته ودر سال ۱۳۵۷ در هیفده شهریور کشته شده واز سال
    ۱۳۴۱ تاکنون ۱۴۰۱ بلاتکلیف ماندنت وتا به حال به
    فرزند خوانده ماندم ولی میدان کاخ الان میدان فلسطین
    حاضر بودم

  • هشمهری فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    خاک توسرخودتون و پدربزرگتون بشه

  • محمدرضا فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    یه عمری با پول ملت هم ایران هم آمریکا حال کرد بلاخره باید بره اون دنیا که بهمه کارش درست بوده یا نه
    خدا همه رفتگان را بی آمرزد ایشون هم نمرده خدا از تقصیراتش بگذره

  • لیلی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    انشالله ای گفتین نمک نشناسی نیستن.اینا اون زمان آدم حساب نمی شدن .الان آدم حساب شدن از دهات ریختن شهر دزد مملکت زیاد شده

  • عمار فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    به درک واصل بشن انشاءالله
    تازه اول کاره از حالا باید پس بدن یه عمر با پول مردم ایران بر ضد ایران دشمنی کردند خدا ازشون نگذره.
    یه عده بیچاره بی خبر هم هنوز سنگ طاغوت را به سینه میزنند.

  • سعید رنجبر فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    بل درک واصل میشه این پیر کفتار ، عجوزه خون آشام.
    کسی که نصف سرمایه ملت ایران رو به غارت برد

  • لیلی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    احسن اون زمانها اینا آدم حساب نمی شدن الان حساب می شن

  • ح یعقوبی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    آرزو دارم شهبانوی فرهیخته فرهنگ‌دوست ایران آنقدر زنده بماند که جنازه‌اش پس‌از فوت با احترام در خاک میهن سپرده شود.

    • ندارم فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

      مطمئن باش امکان نداره وگرنه خودم قبر این زن را که پیدا کنم جنازش تیکه پاره می کنم این بهتره به هر گوری که فرار کرد همونجا دفن بشود

  • Shahram فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    انشا الله بهتر بشه

  • سلام فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    انشاالله که به زودی به درک واصل میشه وبه شوهر …ملحق میشه طرفدارانش هم انشاالله در آخرت با اونها محشور میشن و از عذاب اونها بی بهره نمیمونن.

    • ام اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

      سلام و زهر مار! ببند…

  • اکبر فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    من احترام بسیار بالایی برای ایشان قایل هستم خداوند نگهدارشان باشد مادرم سلامتیت را از ایزد خواهانم

  • معین فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    این است قدرت رسانه که فرح و امثالشو از خیانت ها و پولشویی هایی که داشتن دورمیکنه متاسفم برای مردمی که طرف فرح دیبا و رضا پهلویو میگیرن کسایی که جرعت نمیکنن جلو عربا بگن خلیج فارس(رضا پهلویو میگم)بنظر شما همچین ادمی بااون مادر خائنش میتونستن ایرانو اداره کنن؟ یااینکه دودستی ایرانو تقدیم میکردن به امریکا البته اینا به کنار اگه سال۵۷انقلاب نمیشد تا به الان ایران عزیزمون تجزیه شده بود چرا؟ چون ایران یه ارتش فیک و وابسته به امریکا داشت و هرلحظه شوروی یا امریکا میتونستن ایرانو به یغما ببرن شکر خدا با دانایی ایزد نشان خامنه ای هیچکسی نمیتونه به ایران چپ چپ نگاه کنه

    • یه فرد ناشناس فروردین ۲۴, ۱۴۰۱

      مردم نون می خوان ، آب می خوان ، ارتش براشون اولویت چند دهمه

  • Mohsen فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    دوستان این سایته دلش واسه شما نسوخته داره از حرف شما نظر سنجی میکنه .دل کی با کیه . دیدتون بروز کنید

  • سهراب فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    درود بر بانوی ایران ساز ،در پناه خدا باشند

  • مهرداد فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    اگر بیمار است، خداوند سلامتی به ایشان عطاء فرماید
    اگر زنده و سالم است، طول عمر با عزت
    و اگر از دنیا فارغ شد، رحمت ایزدی و ابدی بر او و همسرش باد
    ان شاءالله

  • پهلوی فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    خداروشکر حالش خوب شده انشالله صد ساله شوید چشم دشمنانت گور بشه