دعای روز پانزدهم ماه رمضان به همراه ترجمه و شرح دعا

دعای روز پانزدهم ماه رمضان به همراه ترجمه و شرح دعا

امروز پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان است. خواندن دعای مخصوص هر روز در این ماه بسیار توصیه می شود. در این مطلب روزیاتو، دعای روز پانزدهم ماه رمضان را آورده ایم که در ادامه می توانید به همراه ترجمه و شرح دعا بخوانید.

دعای روز پانزدهم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَهَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَهِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.

خدایا روزى کن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان و بگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناکان.

دعای روز پانزدهم ماه رمضان

شرح دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان

در این دعا می گوییم :

خدایا در این روز طاعت بندگان خاشع و خاضع خود را نصیب من گردان. هر آنچه که در صفات متکبرین وجود دارد، ضد آن در خاشعین موجود است. متکبران به اصل و حسب خود می نازند و خود را بالاتر از آنچه هستند می پندارند و کارهای نادرست را به خدا نسبت می دهند و نعمت های گسترده خدا را انکار می کنند، تا با خواسته های پروردگار مبارزه کنند و نعمت های او را نادیده انگارند. کبر و خودپسندی نیز از صفات متکبران است. خضوع و خشوع انسان را به خدای خویش نزدیک می سازد. خضوع و خشوع در مقابل پروردگار عالمیان همان طاعت و بندگی خالصانه در مقابل ذات اقدس اوست که ما در این روز از خداوند می خواهیم به ما عبادت و اطاعتش را همراه با خضوع و خشوع نصیب کند.

دعای روز پانزدهم ماه رمضان

در این دعا می گوییم :

خدایا آنچه را که در صفات و اعمال خالصان و خاشعان و فروتنان وجود دارد، نصیب ما کن.  فروتنان همان پرهیز کارانند که شب و روز خود را به تقوا و پرهیزکاری می گذرانند. در کتاب شریف نهج البلاغه و در خطبه ای که به خطبه همّام یا مومنین معروف شده است ، نشانه های پرهیز کاران این است که :در دینداری نیرومند، نرمخو و دور اندیش است، دارای ایمانی پر از یقین،حریص در کسب دانش،با داشتن علم بردبار، در توانگری میانه رو، در عبادت فروتن، در تهیدستی آراسته، در سختی ها بردبار، در جستجوی کسب حلال، در راه هدایت شادمان و پرهیز کننده از طمع ورزی، می باشد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

دیجیاتو
بدون نظر

ورود