دعای روز شانزدهم ماه رمضان به همراه ترجمه و شرح دعا

دعای روز شانزدهم ماه رمضان به همراه ترجمه و شرح دعا

ماه رمضان ماه بندگی بنده و خالق اوست. یکی از برنامه های روزانه رایج بین شیعیان در ماه رمضان خواندن دعاهای مختصری است که برای هر یک از روزهای ماه رمضان توصیه شده است. در ادامه این مطلب روزیاتو، دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان را به همراه ترجمه آورده ایم.

دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان

دعا روز شانزدهم رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَهِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَهِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الی دارِ القَرارِبالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین.

خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان ودورم دار در آن از رفاقت بدان وجایم ده در آن با مهرت به سوی خانه آرامش به خدایی خودت ای معبـود جهانیان.

دعای روز شانزدهم ماه رمضان

شرح دعای روز شانزدهم ماه رمضان

در این دعا می گوییم خدایا کاری کن که من با افراد خوب موافقت کنم. خدایا به ما کمک کن با افراد بد موافقت نکنیم و با آنها همراه نشویم.

در این دعا می گوییم خدایا کاری کن من با بدها رفیق نشوم و از متدینین رفیق انتخاب کنم. با کسی نشست و برخاست کنید که دارای علم باشد و دیدنش و رفتارش شما را به یاد خدا اندازد.

حدیثی مرتبط به این دعا از پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی (ص)

قالُوا [الحَوارِیّونَ لعیسی علیه السلام] :یا رُوحَ اللّه، فمَن نُجالِسُ إذا؟ قالَ:مَن یُذَکِّرُکُمُ اللّه‏َ رُؤیَتُهُ، و یَزیدُ فی عِلْمِکُم منطِقُهُ و یُرَغِّبُکُم فی الآخِرَهِ عَمَلُهُ.

حواریان عیسی علیه‏ السلام عرض کردند:یا روح اللّه‏! پس با چه کسی همنشین شویم؟ فرمود:با آن که دیدنش شما را به یاد خدا اندازد و گفتارش بر دانش شما بیفزاید و کردارش شما را به آخرت تشویق کند. (تحف العقول، صفحه ۴۴ )

در این دعا می گوییم خدایا به به حق خدایی و رحمت خودت من را در بهشت جای بده.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

بدون نظر

ورود