واکنش مالک باشگاه لاکچری شمال تهران به حواشی ایجاد شده

واکنش مالک باشگاه لاکچری شمال تهران به حواشی ایجاد شده

گویا حواشی باشگاه لاکچری بدنسازی در خیابان فرشته تهران تمامی ندارد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده این باشگاه پروانه ورزشی ندارد و قرار است تا اطلاع ثانوی پلمپ شود.

روز گذشته علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: «فعالیت این باشگاه مورد تایید ما نبوده؛ چراکه این مجموعه فاقد پروانه ورزشی لازم است و برای فعالیت باید به سرعت پیگیر روند قانونی خود باشد.» او اضافه کرد: «چنانچه این باشگاه پس از طی مراحل قانونی بتواند پروانه فعالیت خود را بگیرد، شهریه آن نیز با استناد به تعرفه مصوب این اداره محاسبه خواهد شد.»

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه خاصی برای جلوگیری از شهریه‌های چندین میلیونی باشگاه‌ ها وجود دارد یا نه گفت: «بعضی باشگاه‌ها بسته به درجه کیفیت هزینه بیشتری دارند و این تعرفه را در قالب خدمات بهتر اخذ می‌کنند. شهریه‌های سالانه اماکن ورزشی توسط واحد نظارت این نهاد ارائه می‌شود.»

رضا خرم، رئیس گروه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز گفت: «هیچ باشگاهی در سطح استان وجود ندارد که هزینه میلیونی از شهروندان طلب کند و هرگونه اعلام تعرفه باید تابع دستورالعمل‌های این اداره باشد.»

در همین بین وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز با توییتی به تاسیس این باشگاه ورزشی لاکچری واکنش نشان داد. او نوشت: «منطق سرمایه به شما می‌گوید تاسیس باشگاهی لاکچری با شهریه ۳۵۰ میلیونی، اتفاق بدی نیست، ما از آن‌ها مالیات حسابی می‌گیریم و برای فرودستان خرج می‌کنیم. فرودستان از سرریز سفره آن‌ها توشه خواهند چید. ولی… جامعه، هزاران بار بیش از این مالیات، از این شکاف غیرقابل توجیه آسیب خواهد دید.»

واکنش مالک باشگاه لاکچری به خبر پلمپ شدن آن

سپهر تاروردیان مالک باشگاه بدنسازی متافیتنس درباره حواشی و خبرهای منتشرشده پیرامون پلمپ این باشگاه گفت: «ما اصلا این باشگاه را هنوز افتتاح نکرده‌ایم. مراسمی که برگزار شد صرفا بازدید مهمانان خارجی و داخلی دعوت‌شده از باشگاه بود. همان‌طور که از تصاویر پیدا بود این مراسم هیچ شباهتی به افتتاحیه نداشت؛ چرا که ما هنوز جواز قانونی فعالیت را دریافت نکرده‌ایم و روال قانونی آن در حال طی شدن است. پرونده دریافت جواز در کمیسیون ماده پنج است و قرار است به‌زودی صادر شود. مراسم افتتاحیه قرار است روز عید فطر برگزار شود و ما از مسئولان وزارت ورزش، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان و چهره‌های ورزشی برای حضور در مراسم دعوت می‌کنیم.»

تاروردیان رقم ۳۲۰ میلیون تومانی شهریه این باشگاه لاکچری را تکذیب کرد و گفت: «این حرف‌ها دروغ است و به شدت آن را تکذیب می‌کنم. یکسری از افراد خارج نشین که معاند نظام هستند از اینکه این چهره‌های بین‌المللی به ایران آمده‌اند و ما با این کار نشان دادیم از چه میزان امنیت در کشور برخورداریم، ناراحت و عصبانی هستند و دست به حاشیه‌سازی و انتشار اخبار دروغ زدند. اصلا از این خبر‌ها نیست، ما خودمان وقتی این اخبار را می‌شنویم می‌خندیم که چطور این شایعات را درست می‌کنند.»

او ادامه داد: «تعرفه ما همان چیزی خواهد بود که وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کند. ما به عنوان یک باشگاه ورزشی زیر نظر وزارت ورزش هستیم و هر تعرفه‌ای که آن‌ها بگذارند ما هم تبعیت می‌کنیم، چرا که اگر بیشتر از تعرفه قانونی دریافت کنیم قطعا باشگاه را پلمب می‌کنند. شهریه ما قطعا زیر ۱۰ میلیون تومان در ماه خواهد بود. خیلی از باشگاه‌های دیگر در تهران هستند که ۶ یا ۷ میلیون در ماه دریافت می‌کنند. ما هم بر اساس قانون عمل می‌کنیم. این مبالغی که عنوان می‌شود شبیه شوخی است و واقعا از شنیدن آنها خنده‌مان می‌گیرد.»

مالک این باشگاه بدنسازی درباره حواشی پیش آمده پیرامون دعوت از چهره‌ های شناخته‌شده فوتبال جهان نظیر لوتار ماتئوس، گفت: «من با ماتئوس رفیق هستم. او برای حضور در مراسم قرعه کشی جام جهانی در قطر بود که به او گفتم لوتار! حالا که نزدیک ایران هستی بیا و از باشگاه بازدید کن. این پیشنهاد با استقبال او همراه شد و مارکوس مرک و پیرلوییجی کولینا نیز که در قطر بودند با پیشنهاد او به ایران آمدند تا از باشگاه بازدید کنند. آندریاس برمه هم که در قطر نبود به پیشنهاد ماتئوس آمد.»

تاروردیان همچنین به این سوال که آیا فقط مدیران ارشد قرار است از این باشگاه ورزشی استفاده کنند این‌طور پاسخ داد: «اصلا این‌طور نیست و همه مردم می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند. حالا اگر یک فرد سیاسی هم به باشگاه آمد می‌تواند به عنوان یک شهروند ثبت نام کند نه به عنوان وزیر. با توجه به اینکه با افراد سیاسی ارتباطی نداشته‌ام فکر نمی‌کنم چهره خاصی از سیاست به باشگاه بیاید. ظرفیت باشگاه ما ۲۰۰ نفر است و تا این میزان می‌توانیم ثبت نام کنیم. من اصلا نه آدم سیاسی بوده‌ام و نه با سیاسی‌ها کاری داشتم و خواهم داشت. من اصلا آقازاده و حکومتی نیستم و هیچوقت هم در دولت و سیاست نبوده‌ام. من یک نفر از بخش خصوصی هستم که در ورزش سرمایه‌گذاری کردم و اگر این ملک را رستوران می‌کردم یا در آن قلیان به دست جوانان می‌دادم، خیلی بیشتر از باشگاه برایم سود داشت، اما هدف ما خدمت به مردم و جوانانی است که می‌خواهند ورزش کنند. افراد سیاسی بنده‌های خدا از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب در جلسه هستند و اصلا وقتی برای ورزش کردن ندارند.»

او درباره فعالیتی که پیش از این در وزارت خارجه داشت گفت: «در وزارت خارجه مدتی به عنوان مترجم همزمان، آن هم به صورت قراردادی و نه رسمی فعالیت داشتم. من دکترای مدیریتم را از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز گرفتم و مدرس، سخنران و نویسنده در حوزه مدیریت هستم. شرکتی هم دارم که بالای ۵۰۰ جلسه بین‌المللی درباره مدیریت در ایران با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار کرده است. بیزنیس من هستم و هیچ کاری هم با سیاست ندارم.»

او انگیزه خود از راه‌اندازی این باشگاه را اضافه وزن مدیران عنوان کرد و گفت: «ما در این ۱۸ سال یکسری از مدیران را در سمینار‌ها آموزش دادیم و موفق به توسعه مهارت‌هایشان شدیم. خیلی از این افراد مدیران موفق و خوبی شدند، اما اغلب آن‌ها با مشکلاتی مثل اضافه وزن و بیماری روبه‌رو بودند. همان‌ها از من خواستند که این فضا را مهیا کنم.»

بیشتر بخوانید:

شهریه نجومی باشگاهی که لوتار ماتئوس برای افتتاحش به تهران آمده بود

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • اااااا فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    یه نفر اومده با پول خودش یه مکان ورزشی لاکچری ساخته به شما چه مربوط حسودان بدبخت دست از سر مردم بردارین یه مشت آدمهای دهاتی عقب مونده که کل وجودشون پنج زار هم ارزش نداره

  • ارژنگ فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    مشکلی با هزینه های این باشگاه ندارم ولی تو هم کم دروغ بگو .

  • بدبخت اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    چرا فقط بلدن از بدبختها مالیات بگیرن این عدالته ؟
    کارمتد و حقوق بگیر باید اول مالیات بده بعد حقوق ناچیز اونوقت اینا به راحتی باشگاه لاکچری راه می اندازن و کلی پول هم میگیرن چرا از اینا مالیات نمی گیرین یا زورتون نمیرسه ؟

  • هموطن اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    به جای این باشگاه ۱۰۰ تا مکان ورزشی دیگه می تونه بسازه برای اونهایی که پول ندارن برن باشگاه من بیچاره نمی تونم ترد میل بخرم پول باشگاه هم زیاده شما انسانید آخه ؟

  • کاربر اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    مدارس ما یک باسگاه برای ورزش کردن بچه هامون ندارن چرا یه کمی کمک نمی کنید مدارس باشگاه و تجهیزات داشته باشه انسان باشید اونوقت میرید از خارج مربی میارید این پولها را از کجا می آورید ؟ مواد و نفت و پولشویی و وامهای کلان و با صفرهای بالا و دزدی و دست زدن به بیت المال و حقوقهای نجومی و کارهای سیاسی و دستمزدهای کلان و ….. اینجا کشور اسلامیه آخه یک باشگاه این طوری و مردم نون شب ندارند به خدا بیچاره هایی هستند که روی تخت فلج هستند و زن و بچه هاشون می روند کلفتی و ….. اصلا می دونید انسانیت یعنی چی ؟

  • ناشناس اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    اختلاف طبقاتی یعنی این تو کشورهای پیشرفته هیچ کسی نمی تونه از این کارها بکنه که راحت با پول کلان باشگاه درست کنه و عضویتش هم کلان باشه اون جا باید به مدارس و باشگاهها و پارکها و سینماها و فضای عمومی جامعه کمک کنه به بی سرپرستها کمک کنه بعد
    تازه به دولت هم پول بده بعد از این کارها بکنه آزادی ایی که اینجا دارند هیج جا ندارند کدام آقا زاده ایی صاحبشه ؟

  • فرهنگی اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    می خواهند یه چند صد تومن به معلم اضافه کنند از اول خدمتش یک عالمه مدرک و اوراق و نمونه کار می خواهند اینها کی هستن که به راحتی هر کاری می خواهند انجام می دهند یه بیچاره می خواهد کارخونه بزنه باید از ۷ خوان رستم که هیچی ۷۰۰ خوان ادارات دولی بگذره چطور اینا له این راحتی هر کاری می خواهند می کنن؟

  • امید اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱

    چرا هرکی ب رسانه ای شدن میرسه میندازن گردن دشمنان نظام؟