محمد کریمی هراتی و همسر دوم آزیتا حاجیان کیست؟

محمد کریمی هراتی و همسر دوم آزیتا حاجیان کیست؟

در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد محمد کریمی هراتی همسر دوم آزیتا حاجیان و بیوگرافی این بازیگر دوست داشتنی صحبت کنیم. آزیتا حاجیان ، بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر ایران ، در ۲۱ دی سال ۱۳۳۶ به دنیا آمده است و اصالت او به خمینی شهر اصفهان باز میگردد.

این خانم بایگر کم‌حاشیه و به دور از تنش‌ها و هیجانات شبکه های اجتماعی، لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر دارد و فعالیت هنری خود را از  سال ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» آغاز کرده است.

حاجیان از سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک‌ها ساخته محمدرضا هنرمند اولین بار روی صفحه تلویزیون حضور پیدا کرد. او توانست در سال ۱۳۷۷ و در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی بی نظیرش در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شود.

همسر اول آزیتا حاجیان ؛ محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان در سن ۲۲ سالگی ،یعنی در سال ۱۳۵۸، زمانی که تازه تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده بود با همسر اولش محمد رضا شریفی نیا ازدواج کرد.

آنها زندگی خود را کاملاً ساده آغاز کردند. ثمره این ازدواج، که در نهایت به جدایی ختم شد، دو دختر بنام مهراوه، متولد ۱۳۶۰، و ملیکا متولد ۱۳۶۵ است. هر دو دختر این زوج در عرصه بازیگری فعالیت میکنند.

محمدرضا شریفی نیا ؛ بازیگری که بازیگر نبود

محمدرضا شریفی نیا در ۲۵ خرداد سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شده است و مدرک کارشناسی تربیت بدنی دارد.

شریفی نیا کار خود را از قبل انقلاب با نوشتن و ادبیات کودک آغاز کرد. در اوایل انقلاب، او در زمینه نقاشی، عکاسی و طراحی جلد کتاب به عنوان گرافیست کار میکرد.

محمدرضا شریفی نیا در جریانات انقلاب اسلامی جزو شاگردان مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شهید مطهری و مرحوم شریعتی بود و در سخنرانی های علی شریعتی دکلمه می خواند!

جالب است بدانید وی عضو گروه سرودی بود که هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران پای پلکان هواپیما، سرود خمینی ای امام را خواند.

محمدرضا شریفی نیا در سال ۱۳۵۸ با آزیتا حاجیان ازدواج کرد و توسط همسرش به سمت بازیگری کشانده شد. این زوج قبل از انقلاب در گروه تئاتری زیر نظر آیت الله مطهری و مهدوی کنی که برای کارهای مذهبی تشکیل شده بود آشنا شده بودند.

محمدرضا شریفی‌ نیا علاوه بر بازی در سینما و تلویزیون، در رشته های دستیاری کارگردان، برنامه‌ ریز، عکاس، تهیه کننده و بازیگردانی را هم بر عهده داشته و دارد.

ازدواج ساده آزیتا حاجیان با محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان در مورد همسر اولش ، محمدرضا شریفی نیا، گفته است :

«آن زمان سن ازدواج خیلی پایین بود، بعد از انقلاب معمولا همه در سن‌ های پایین‌ تر از بیست سال ازدواج می‌کردند. چون آن زمان ارزش‌ ها عوض شده بود، مردم همه‌ چیز را در سطح نمی‌دیدند و چشم و هم‌ چشمی‌ های گمراه‌ کننده مطلقا وجود نداشت. مردم زندگی را سخت نمی‌گرفتند. بحث جهاز آنچنانی، لباس عروس فلان مدلی، جشن عروسی پر از تجملات و … به جرأت می‌توانم بگویم که نبود. یعنی مردم ارزش‌ هایی را پیدا کرده بودند که خیلی عمیق‌ تر و درست‌ تر بود.»

«من هم خیلی ساده زندگی‌ام را شروع کردم، با میل خودمان عروسی نگرفتیم، مادرم خیلی اصرار داشت حتما جشن عروسی بگیریم اما ما با این قضیه مخالفت کردیم، لباس عروسی نپوشیدم و مهریه‌ام دوازده سکه بود که تازه خود من گفته بودم پنج سکه اما عاقد گفت: «خانم جان پنج سکه خیلی کم است، حداقل بگو دوازده سکه.» آن موقع سکه خیلی ارزان بود.»

علت طلاق آزیتا حاجیان و محمد رضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان و محمد رضا شریفی نیا در سال ۱۳۸۸ از هم جدا شدند و هنوز علت این جدایی به وضوح مشخص نشده است.

 آن‌ها البته به واسطه شغل و حرفه‌شان هر از چند گاهی در جمعی دوستانه یا کاری یکدیگر را می‌بینند و احتمالا گریزی هم از این دیدار‌ها ندارند، اگر چه ظاهرا رابطه آن‌ها حالا یک رابطه دوستانه است.

ملیکا شریفی نیا با انتشار این عکسهای در اینستاگرامش نوشت :

یک شب جذاب و به یاد ماندنی درکنار خانواده ی عزیزتراز جانم و دوستان عزیز و هنرمند بسیار …

ملیکاشریفی نیا ، دختر کوچک تر این زوج هنرمند، دریک گفت و گو از راز طلاق پدر و مادرش محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان پرده برداشت و گفت:

«پدر و مادرم از هم جدا شدند تا رفیق باقی بمانند.»

همسر دوم آزیتا حاجیان ؛ محمد کریمی هراتی

حدود یک سال پس از این که آزیتا حاجیان از محمدرضا شریفی نیا طلاق گرفت با محمد کریمی هراتی ازدواج کرد.

محمد کریمی هراتی، همسر دوم آزیتا حاجیان، یک نقاش بسیار حرفه ای است و علاوه بر فعالیت در رشته طراحی داخلی در رشته معماری نیز تحصیل کرده و از یکی از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده است.

آزیتا حاجیان در مورد ازدواجش با محمد کریمی هراتی گفت:

«آقای محمد کریمی هراتی در سال ۱۳۵۶ هم دانشگاهی من در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران بودند. شوهر من در جوانی طراح صحنه تئاتر بودند. ایشان در یکی از نمایش های تئاتر تهران که من نقش ژاندارک را بر عهده داشتم به عنوان طراح صحنه فعالیت می کردند. همسر دوم من با یکی از دوستان من که همکلاسی من بود ازدواج کرد و من با محمد رضا شریفی نیا ازدواج کردم . دوستم با شوهرش آقای هراتی به خارج از کشور مهاجرت کردند، اما متاسفانه همسر ایشان بر اثر سرطان فوت کردند. به همین دلیل، ایشان دوباره سال ها قبل به ایران بازگشتند. استاد محمد کریمی هراتی علاوه بر اینکه رشته طراحی داخلی را در کانادا خوانده اند، فارغ التحصیل رشته معماری بوده و نقاشی ماهر هستند.»

جوایز و افتخارات آزیتا حاجیان

  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم روبان قرمز در هفدهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۷) بخش بین‌الملل
  • نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم خط فرضی از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

صحبت های جالب مهراوه شریفی نیا درباره پدرش + ویدئو

دیدار با «محمدرضا شریفی‌نیا»: بازیگر نقش همایون در سریال کیمیا

درخواست شوهریابی «ملیکا شریفی نیا» از مهران مدیری و داستان کمپین لاغری

اظهارات تازه داریوش مهرجویی: محمدرضا شریفی نیا مجبورم کرد + فایل صوتی

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود