سکانس جنجالی عادت ماهانه در سریال جیران + ویدئو

سکانس جنجالی عادت ماهانه در سریال جیران + ویدئو

سکانسی از سریال جیران درباره ی عادت ماهانه جنجال برانگیز شده، موضوعی که واکنش نویسنده ی سریال را نیز به دنبال داشته است.

در یکی از سکانس های قسمت اخیر سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود، پزشک خارجی دربار ناصرالدین شاه علت خون ریزی جیران، همسر شاه را عادت ماهانه عنوان می کند.

پخش این سکانس طی روزهای اخیر با واکنش های مختلفی در فضای مجازی همراه شده است.

احسان جوانمرد، نویسنده سریال جیران در پستی اینستاگرامی درباره ی این سکانس بحث برانگیز نوشت:

سم خالص ماییم یا شما؟

صاحبان برخی پیج‌های سرگرم‌کننده چرا خیال می‌کنند از هر چیزی باید سوژه بسازند؟ مخاطب‌ها -و در این مورد خاص بانوان مخاطب- چرا همراهی می‌کنند؟ حیرت‌انگیز است که تو تلاش کنی قدمی در راه عادی‌سازی برخی کلماتِ بیهوده تابوشده برداری شاید زن‌های مملکتت در داروخانه و سوپرمارکت بتوانند راحت‌تر نفس بکشند و محصول مورد نیازشان را بدون این شرم تحمیلی و مسخره که معلوم نیست ریشه در کجای این فرهنگ خراب شده دارد بخرند، آن وقت بخشی از خود مردم علیه تلاش تو پست و کامنت و استوری بگذارند؟

تا کی یک زن باید برای یک خرید ساده خجالت بکشد از بقال محله؟ تا کی باید طبیعت خودش را پنهان کند از چشم خویش و بیگانه؟ حالا که ممیزی رضایت داده چرا خود مردم متحیر و متعجب و منتقد شده‌اند؟ من فمینیست نیستم و هیچ ادعایی هم در مورد دفاع از حقوق زنان ندارم. دنبال هیچ کلاهی از هیچ نمدی هم نبوده و نیستم چرا که می‌دانم ما مردها اگر منصف باشیم و به ستم موجود دامن نزنیم شاهکار کرده‌ایم، مبارزه و فلان برای تبعیض‌ها و محدودیت‌های جنسیتی پیشکش!

اما وقتی تو نظراتی می‌خوانی و لایک‌هایی می‌بینی از آدم‌هایی که نباید، مغزت سوت می‌کشد خب. عملکرد طبیعی بدن یک انسان (در این بحث یک زن و در سریال ما جیران) چه چیز وهن‌آمیزی دارد و چه جایی برای تمسخر که زیرش می‌نویسید خوب شد با خانواده ندیدیم. خانواده‌ای که هنوز چنین مسئله‌ی ابتدایی و ساده‌ای در آن حل نشده نیاز به کامنت که هیچ، تمام اعضایش دسته‌جمعی نیاز به مشاوره دارند. آن‌وقت مدعی و معترض و شاکی هم هستید؟

چند قرن باید بگذرد تا متمدنانه با چنین چیزهای پیش پا افتاده‌ای روبرو شویم؟ نیمی از جمعیت دنیا ماهی یک بار باید از شما شرم کنند که چه بشود؟ و چه دردناک است وقتی می‌بینی یک دور که با بالا جنگیدی تازه باید بچرخی و یک دور هم با پایین بجنگی!

این چه سمی بود که تو دیدی؟ تو خود خود سمی برادر من؛ تو مصداق خودتحقیری هستی خواهر من؛ هیچ کس نباید از طبیعتش خجالت بکشد. سم خالص در چشمان شماست نه در سکانسی که من نوشته‌ام.

 

بیشتر بخوانید:

نصب دستگاه فروش نوار بهداشتی در باغ کتاب تهران

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۸۸ نظر

ورود

  • رز خرداد ۷, ۱۴۰۱

    تو مال کدوم ده کوره ای هستی که در اون زنان از خرید نوار بهداشتی خجالت می کشند؟ الان هر بقالی ای بری بسته های نوار بهداشتی رو گذاشته پشت شیشه. حالا خواستی به خیال خودت برای جلب مخاطب همچین موضوعی رو توی سریال بگذاری دیگه الکی سیس حمایت از زنان و عادی سازی پریود برندار. همه برای ما شدن اصلاحگر اجتماعی ? بشین بابا همون سریال چرتت رو بنویس.

    • بانو زینی خرداد ۸, ۱۴۰۱

      اگر موضوع به شخص خود شما مربوط بود و کسی دبگه ای این موضوع رو نداشت میتونستی راحت از این کلمات قلمبه سلمبه و بنر شدن استفاده کنی،اما اینموضوع مال کل بشریته.پس بشین سر جات شما تا کسی جاتو نگرفته

    • آدم های عقب مانده ای مثل شما باعث و بانی این همه مشکلات هستید خرداد ۸, ۱۴۰۱

      آقای نویسنده عزیز ۷۰ درصد مردم در اقلیت هستن هنوز . با این چیزا خودت رو اذیت نکن . وگرنه روزگارمان الان این نبود .

      • فاطمه خرداد ۹, ۱۴۰۱

        دمش گرم عالی گفت??????????واقعن چیش عجیبه ک ی سریال بخواد راجبه این موضوع طبیعی حرف بزنه چرا اینقدررر بزرگش میکنید چطور درباره جشن ختنه سرون فیلم ساخته میشه و بی پرده راجبش حرف زده میشه مشکلی نیس این عجیبه؟??متاسفم برا بعضیا واقعن فک میکردم این طرز فکرا منسوخ شده باشه ک دیدم ن هنوزم امل وجود داره رو زمین??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️

    • ناشناس خرداد ۸, ۱۴۰۱

      سلام من فیلم جیران را نگاه نکردم .ولی به نظر من ایشون درست می گویند .شاید شما همیشه راحت بودید و از سر بقالی نوار بهداشتی میخریدی ‌.من خودم به شخصه شوهرم را میفرستم میره میخره .یا خودم از مغازه ای خرید میکنم که فروشنده اش زن باشه و میدونم خیلی ها هم مثل من هستند .من کاملا با ایشون موافقم در ضمن باید بگونه ای باشد که بعد از سنین خاصی در مدارس بایدبک مربی با بچه ها در مورد این مسئله صحبت کند .اتفاقا یک فیلم در این مورد ساخته بودند که بازیگران خودمون بازی کرده بودند .که موضوعش عادت ماهانه بود .حالا به خاطر یه سکانس توپ و تشر میرید.

    • مهتاب خرداد ۸, ۱۴۰۱

      قرار نیست همه جا جااار زده بشه که یه دختر پریوده ولی قرارهم نیست یه دختر هم درد بکشه هم ترس و استرس اینو داشته باشه که کسی نفهمه که درد داره، موضوع اینه که یه محیط آروم رو برای دخترامون فراهم کنیم که بدون خجالت کشیدن دوره شون رو بگذرونن. نه اینکه یکسره بگیم مراقب باش کسی نفهمه، زشته، آبروت میره. چرا باید احساس گناه تو یه زن وجود داشته باشه. این موضوع زمین تا آسمون با مسائل جنسی که شما مطرح میکنین فرق داره. زن حق داره توی اون دوره ای که خیلی هم دردناک هست لااقل دغدغه های دیگه ای نداشته باشه.

  • Sm خرداد ۷, ۱۴۰۱

    واقعا نویسنده کجا زندگی می‌کنه که میگه زنا خجالت میکشن? چه خجالتی میریم راحت خریدمونو میکنیم و برمیگردیم
    بیشتر احساس می‌کنم میخواد به موضوعات دیگه ربطش بده?

    • ناشناس خرداد ۸, ۱۴۰۱

      شما خجالت نمی کشید. خیلی ها خجالت می کشند.

    • مرضیه خرداد ۹, ۱۴۰۱

      شیا محله شما روشن فکرن بعضی ها خجالت میکشن خود من به شخصه میدم مادرم بخره اونم از یه فروشگاه زنونه

  • مهین خرداد ۷, ۱۴۰۱

    جناب نویسنده شما نویسندگیتون خیلی خوب بخصوص در این سریال من خودم اصلا فیلم تماشا نمیکنم اما این فیلم رو نگاه میکنم اگر به هرحال کم رنگتر گفته شده بود بهتره میشد مثلا گفته می‌شد عذر های زنانه خب به هر حال یه زنی حجب حیا یه کم براش سخته گفته هرچند خب این دوره زمانه راحت میرن خرید امثال اینو میکنن مشکلی هم نیست اما کسانی که دامن میزنن بزرگ نمایی میکنن این سکانس انگار واقعا مثل اینکه خوششون میاد همه جو سازی کنن انگار الافن

    • ابراهیم خرداد ۸, ۱۴۰۱

      من در یک روستا زندگی می‌کنم؛ولی روزی در شهر تبریز داخل سوپرمارکت منتظر نوبت خرید بودم که یک کودک با عجله آمد و گفت مامان گفت از اونها بده.مسؤل فروشگاه بعد از چند ثانیه فکر یک بسته نوار بهداشتی داخل نایلون سیاه رنگ داد به دست کودک….

      • وای چه داستان تاثیر گذاری! خرداد ۸, ۱۴۰۱

        حتما این داستان نایلون سیاه رنگ رو توی توییتر و اینستاگرام دیدی. من که ۲۰ سالی هست توی سوپری ها نایلون سیاه ندیدم. ظاهرا اون پشت قایمش کردند و مورد استفاده اش هم فقط برای نوار بهداشتیه ?

  • رویا خرداد ۷, ۱۴۰۱

    در اینکه با مطرح کردن این مسائل سعی در وایرال کردن سریال دارید شکی نیست.اما ردی حرفم با افرادیه که اخیرا دغدغه شون شده اینکه خانوما برن جار بزنن نوار بهداشتی میخوامممم ای سوپریه س کوچه ! عادت ماهاته و هزار مسئله انسانی دیگر همگی عادی و جزو زندگی هستند اما قرار نیست هر چیزی انسانی به پیشانی چسبانده بشود. پس مردها هم با حالت نعوظ بپرن تو خیابون . اینها مسائل عادی اما بسیار شخصی هستن لزومی به بنر کردنو جار زدن ندارن

    • ناشناس خرداد ۸, ۱۴۰۱

      من که خودم شده رفتم نوار بهداشتی بخرم بابام پشت سرم ایستاده گفته انتخاب کن قشنگ شاهد بوده بعد تازه موقع که می خواست حساب کنه دیدم تعدادش بیش تر شده بابام گفت خودم چند تا اضافه کردم ،??

  • رویا خرداد ۷, ۱۴۰۱

    “در اینکه با مطرح کردن این مسائل سعی در وایرال کردن سریال دارید شکی نیست.اما ردی حرفم با افرادیه که اخیرا دغدغه شون شده اینکه خانوما برن جار بزنن نوار بهداشتی میخوامممم ای سوپریه س کوچه ! عادت ماهاته و هزار مسئله انسانی دیگر همگی عادی و جزو زندگی هستند اما قرار نیست هر چیزی انسانی به پیشانی چسبانده بشود. پس مردها هم با حالت نعوظ بپرن تو خیابون . اینها مسائل عادی اما بسیار شخصی هستن لزومی به بنر کردنو جار زدن ندارن”

    • بابک خرداد ۸, ۱۴۰۱

      مرد ها با حالت نعوظ بپرن بیرون، این مذخرفی که گفتی رو نمیدونم کجا دیدین (شاید داخل منزلتون باشن همچین مردایی که دیگه اون. منکر نمیشم ) ولی خوبه بدونی هیچ مردی با دیدن نوار بهداشتی به نعوظ نمیرسه که اگه اینجوری الان جزوه لوازم ممنوعه بود

    • بهترین کامنت خرداد ۸, ۱۴۰۱

      بهترین کامنت

    • آرش خرداد ۸, ۱۴۰۱

      نویسنده روی صحبتش با کساییه ک خیلی انتقاد کردن و بد دونستن بود در ضمن تحریک شدن آقایون و نعوذشون جدای از مسیله شخصی بودن مسیله جنسیه نمیشه توی فیلم به کار برد ولی عادت ماهانه خانما مثل دستشویی یه امر طبیعیه اگه توی فیلم از دستشویی گفته بشه حتی اگه کسی خوشش نیاد میتونه درکش کنه اینم همونه احساس حقارت یا خجالت اشتباهه

    • ناشناس خرداد ۸, ۱۴۰۱

      وای خدا از این همه زر مفتی که اینجا دارم میشنوم مخم سوت میکشه
      ادم ابله هنوز هم همه سوپرمارکتی ها نایلدن مشکی دارن
      ادم ها هم با هم فرق میکتن
      نمیشه گفت کی بد هست کی خوب
      بعضی ها هنوزهم برای خرید نواربهداشتی خجالت میکشن
      بعضی هم نه
      پس زر زیاد مفت نزنید

  • حسین خرداد ۷, ۱۴۰۱

    برو بچه . ما خودمون این کاره ایم. میخوای با این کارا اسم و رسمی در کنی برا خودت؟؟ اگه قصد زدودن نابرابری های جنسیتی داشتی از هزار تا مورد دیگه شروع میکردی ظلم هایی که به زن و همچنین مرد میشه تو این مملکت. چرا عهد دست گذاشتی رو این موضوع؟!

    • بانو زینی خرداد ۸, ۱۴۰۱

      ادمهایی مثل شما دنبال انتقاد الکی و جو دادن هستن وگرنه این نویسنده اگر هر چیز دیگه ای رو هم به جای این موضوع مینوشت بازم میومدی میگفتی چرا اد دست گذاشتی رو این موضوع

  • ناشناس خرداد ۷, ۱۴۰۱

    سلام
    دوستان شما کجا زندگی میکنید که زن های اطرافتون هیچ مشکلی در بیان این موضوع ندارند!؟
    بنده آقای نویسنده رو تحسین میکنم اولاً بخاطر فیلمنامه قوی و دوماً بخاطر این سکانس!!
    ازتون تشکر میکنم بابت نوشتن این موضوع در فیلمنامه تا شاید برخی از دوستان تجدید نظر کنند در عقاید قدیمی شون!
    خسته نباشید آقای جوانمرد!

    • شمیم خرداد ۸, ۱۴۰۱

      یعنی اگه در مورد عادت ماهانه زن خودتون جلوی مردای دیگه صحبت بود به غیرتتون بر نمی‌خورد ،به عنوان یه خانم باید بگم بسیار کار زشتی بود هر چیزی یه حریمی داره همه چیز و که در ملاءنباید گفت ،خجالت کشیدن ندارم ولی حیا هم خوب چیزی

      • ناشناس خرداد ۸, ۱۴۰۱

        شاید توی دهات شما مردای دیگه بشینن راجع به عادت ماهانه زنای بقیه صحبت کنن اما توی جایی که ما هستیم همچین چیزی وجود نداره. شما خواستی زیادی توی کامنتت جو بدی بخاطر همین باد رو به شقیقه ربط دادی

  • Yasaman خرداد ۸, ۱۴۰۱

    بسیار تحسین میکنم کار آقای نویسنده رو
    در جامعه ای زندگی میکنیم که هیچ ارزشی واسه زنا قائل نمیشن??

    • مهدی خرداد ۸, ۱۴۰۱

      هیچ ارزشی؟ واقعا هیچ ارزشی؟ والله تا اونجایی که ما دیدیم زنهای اطرافمون سروری می کنند و وضعشون از مردان بهتر نباشه قطعا بدتر نیست. خیلی دوست دارید ذهنیت قربانی داشته باشید و مسئولیت اشتباهات زندگیتون رو به عهده نگیرید نه؟

      • ناشناس خرداد ۸, ۱۴۰۱

        منظور شما از اشتباه چیه دقیقا؟

      • Mohammad خرداد ۸, ۱۴۰۱

        درسته منم تا ۲ سال پیش که خواهرم توسط پدرم کشته نشده بود همینو میگفتم

  • سارا خرداد ۸, ۱۴۰۱

    واقعا ک خیلی باعث تاسفه این یعنی چی اخه …خب ی چیز طبیعی هست مثل چیزای دیگه انقد ینی شاخ بود ک مطرح شه خاککک واقعا …

  • عبدالله حمید درویشی خرداد ۸, ۱۴۰۱

    سلام به نظر من هیچ اتفاق خاصی نیفتاده فکر کنم ما توی قرن ۲۱هستیم آدم‌های کند ذهن همچین نظری دارند که نباید در مورد عادت ماهیانه زنان حرفی زده شود اگه به قول این سری آدم‌ها عیبی داشت باید بروند و از خداوند متعال اشکال گیری کنن
    کار شما هیچ اشکالی نداره سریالی بسیار جذابه و دوست داشتنی مرسی از پخش این سریال من در کشور عراق هستم و این سریال رو دنبال میکنم

  • بانو زینی خرداد ۸, ۱۴۰۱

    ملت تو فیلمهاشون کلی فوش ربط و بی ربط گذاشتن این که چیزی نبوده مردم‌بیان در موردش بحث کنن.عادت ماهانه هم یه کلمه کاملا طبیعی هست.

  • فریبا خرداد ۸, ۱۴۰۱

    من این فیلم رو نگاه نمیکنم ولی با صحبتی که کردن موافقم

  • حاجیخان خرداد ۸, ۱۴۰۱

    چوبُ که برداری گربه دزدِ حساب کار دستش میاد.
    همه که مثه شما متمدنُ شمال شهری نیستن سرکار خانمها؛رز،Sm،مهین،رویا و….
    فرض براین که نیمی از شماها به قول خودتون هیچ مشکلی در خرید اقلام مصرفی مخصوص ندارین.
    تکلیف اون نیمه دیگه چی میشه که باید هزاربار سرخُ سفید شه یا روی کاغذ بنویسه یا از هایپرهای محله دیگه خرید کنه؟؟؟؟
    مغازه دار بودم و هستم که دارم اینارو میگم.
    ضمناً نویسنده گفت طبیعت مریضی بدن نه طبیعت شهوت یا به قول شما نعوظ یا هرچی دیگه.
    اگه این حرفُ مسیح علینژاد میزد باز هم اینقدر موضِع میگرفتین؟؟؟؟؟
    یه خُرده جنتلمن باشید

  • محمد خرداد ۸, ۱۴۰۱

    عادی سازی نجابت و حیا، شما مطمئنا طبیعتت رو زیر لباس پنهان میکنی، لطفا بدون لباس بیا تو خیابون و خجالت هم نکش و عدی سازی کن، چه حیف که عده ای روشنفکر نما هر مزخرفی که تو غرب هست رو خوب تصور میکنند و به خورد مردم میدن، غربی ها اینقدر عادی سازی کردن که عاقبتشون ازهم پاشیدن خانواده و ازدواج با در و دیوار و حیوان شده

  • احسان خرداد ۸, ۱۴۰۱

    من این فیلمو ندیدم ولی شاید میخواسته غیرمستقیم بگه باردار نیست

  • ناشناس خرداد ۸, ۱۴۰۱

    خیلی از چیزهای دیگر را هم که خدا به همه داده، عادی هست پس همه عریان بشوند چرا باید طبیعت خود را پنهان کنیم
    خب زنان که موظف به حجاب هستند چرا باید طبیعت خود را پنهان کنند
    البته با منطق شما حرف می زنم، خودتان قضاوت کنید

  • نگاه خرداد ۸, ۱۴۰۱

    حرف مفت کنتور نداره.بی شرفها حیا رو به بهانه های مختلف از بین می‌برند. جناب تازه به دوران رسیده هر شغلی تو فرهنگ داری بفهم خانمهای ایران اصیل و بزرگ اده هستند. هر حرفی رو هرجایی نمی‌زنند و هر حرکتی رو انجام نمی‌دهند. یک خانم اصیل جلوی مردم تو بغل شوهرش غش نمیکنه و از مسائل خانمها با صدای بلند حرف نمیزنه. با حرف زدن کوچه بازاری ها فرق داره

    • دقیقاااااااا، گل گفتی خرداد ۸, ۱۴۰۱

      مشکل اینه که حیا کم شده، حالا هزار نفر که به قول خودشون تو قرن ۲۱ زندگی میکنن هزار دلیل مزخرف بیارن واسه عادی سازی صحبت از این جور مسائل، وقتی حیا نباشه ایمانی هم نیست واسه ترس از آخر و عاقبت و اون موقع این جریان میشه اول فساد، کاش تو زمان پیامبر صلی الله زندگی میکردیم، قرن بیست و یک برای شما

      • . خرداد ۹, ۱۴۰۱

        حاجیی تو تا کجای کار رفتی??
        چه ربطی به فساد داره الان؟
        تو کوچه خیابون هزار تا کار میکنین نظر بی ربط و بیخود میدین قضاوت میکنین از خدا و پیامبرش نمی‌ترسین
        بعد برای همچین موضوع عادی و طبیعی که هر زن تو خونه تجربه میکنه و اهالی اون خونه چه زن چه مرد میبینن و شاهدش هستن جبهه میگیرین و به آخر الزمان هم ربطش میدین
        حالا خوبه فقط یه سکانس بوده از کاه کوه ساختی
        خنده داره????

  • مرضیه خرداد ۸, ۱۴۰۱

    اخه حالا مگه مجبور بودن این سکانسو، اضافه کنن پس کو شرم و حیا ، یعنی چی عادی سازی بشه مگه میشه هرچیزی که طبیعی هست رو عادی سازی کرد یکم شرم و حیاهم خوبه اونم تو مملکت اسلامی

    • ادم خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

      ای بانوی پاکدامن، پریود با موضوعات جنسی فرق داره و تا امثال شما هستین زنا باید بخاطر یه چیز کاملا طبیعی خجالت بکشن. چطور کسی میره دستشویی خجالت نمیکشه اما وقتی پریود بشی باید مخفیش کنی مبادااا عفت و حیا از بین بره

  • بانوی پاکدامن خرداد ۸, ۱۴۰۱

    سلام…آقای نویسنده اگر این یک مسئله طبیعی در بانوان هست شرم و حیا هم یک مسئله طبیعی در انسان و خصوصا در بانوان هست که به طور قطع در شما به طور کامل از بین رفته…اگر قرار باشه همه چیز عادی سازی بشه پس عذر میخواهم باید لباس هم بیرون نپوشیم دیگه،،چون همه آدما جسمشون یک شکله و طبیعیه…شما که اینقدر به فکر حقوق زنان هستیدچرا درمورد عفت و حیا که امری فطری دروجود زنان هست و در جامعه کمرنگ شده دم نمیزنید؟؟؟..درمورد زیر ساخت های مملکت هم درست گفتید قطعا اون ممکلتی که آدم بی شرم و حیایی مثل جنابعالی بیاد توش نویسنده بشه نیاز به تغییراتی داره…واقعا باید فقط برات متأسف بود…

    • سحر خرداد ۹, ۱۴۰۱

      آفرین..حرف دل بانوان رو زدید نویسنده بجای عادی سازی بی حیایی رو ترویج می‌کنه..حالا چون قرن ۲۱ هست باید بی حیایی و بی غیرتی رو ترویج کرد؟جالبه اسمش هم میزان کار فرهنگی..

  • ۱۲۳۴ خرداد ۸, ۱۴۰۱

    عاشق نویسندش شدم . عشقی به مولا عشق
    حرفات حرف خیلی از زنهای جامعه بود . دستت طلا مرد♥️

  • Mahdi خرداد ۸, ۱۴۰۱

    واقعا خنده دار نیست
    بیشتر داره به شعور مخاطب بی احترامی میشه

  • دانا خرداد ۸, ۱۴۰۱

    آقای نویسنده ! شرم ذات زن است و چه ذات پاکی! شما لازم نیست عادی سازی کنی. بسا همین عادی سازی ها که بدحجابیِ بدتر از بی حجابی را زاییده است. تمدن شما ، تمدن غرب بی بند و بار و بی شرم است که از ذات انسانی دور شده و پرده دَر گشته . حساسیت رسانه ها هم مضاعف شده و نظر چند و چندصد نفر باعث جلب توجه‌، که شماها برای دیده شدن به آن نیاز دارید.

    • منم کاملا با حرفتون موافقم خرداد ۸, ۱۴۰۱

      واقعا کار نویسنده بسیار زشت و ناپسنده متاسفم
      الان دیگه کاملا باور میکنم یک تیکه از جیران واقعی نیست اینم چرت و مضخرف

    • نگار خرداد ۸, ۱۴۰۱

      تو دیگه چه عقب افتاده ای هستی ؟!!!!??
      شرم ذات زن است؟!!!!!!
      چه حرف احمقانه ای؟!!
      بنظرت شرم از کجا ایجاد میشه؟! از اعتماد به نفس و عزت نفس ضعیف!!!
      هیچ وقت ، تکرار می کنم هیچ وقتتتتتتت ، شرم ویژگی یک زن نبوده ، همونطور که هیچ وقت ویژگی یک مرد هم نبوده !
      تنها یک زن احمق مثل تو که توی در و دهات خودتون بزرگ شده باشه ، می تونه به خاطر پریود خجالت بکشه! تنها یک زن احمق می تونه به خاطر طبیعتش، احساس شرم بکنه!

      بنده یک زن هستم که حتی ذره ای هم به خاطر زن بودنم و مقتضیات بدنم و نقش های متفاوتم در تولید مثل ، احساس شرم نمی کنم!!!!!

      شرم واقعی لیاقت توست ای مردک احمق و نفرت انگیز که این چنین متحجر و عقب افتاده ای!

      زن و مرد ۱۰۰ درصد برابر هستن و تنها تفاوت زن و مرد در تفاوت هایی که در نقش های تولید مثلی دارند، خلاصه میشه .

      بس کن این کلیشه های جنسیتی نفرت انگیز و خنده دار و احمقانه ت رو !

      چرا فکر می کنی شرم باید جزئی از ذات من باشه؟!!!!- فقط چون که دوتا کروموزوم X دارم؟!!!!!!!!!!!!

      • O.v خرداد ۹, ۱۴۰۱

        فهمیدیم بلدی حرف بزنی !
        نمی‌خواد نشون بدی از سوادی که نداری از کرموزوم نحوه تولید مثل حرفهای تحریک آمیز و در حین حال به یکی دیگ بی‌احترامی کنی
        هیچ ربطی نداره حرفات به سکانس
        اینا آمدن به چیز طبیعی رو آوردن تو سریالشون
        حالا تو شروع کن به حرفهای بی ربط !!!!!!

        • گل مریم خرداد ۱۰, ۱۴۰۱

          باعث تاسفه که یه خانوم مطلع رو که می خواد از حق خودش و هم جنس هاش دفاع کنه رو اینجوری تحقیر می کنید!
          جهان سوم حقیقتاً همین ایرانه که امثال شما رو میشه توش پیدا کرد ….

          این خانوم حرف بی ربط زده یا اون آقا که بحث رو به سمت شرم و حیای زنانه پیش برده؟!!!
          چطور به این خانم انگ بی ربط بودن می زنین و به اون آقا نه؟!!

          این خانوم کاملاً حق داشته که از خودش دفاع کنه(هرچند بنظرم تند رفته) اما حرف شما هم کاملاً بی اساسه!

          مثلاً خواستی بگی بی احترامی نکن اما حرف خودت نماد کامل بی احترامی بود .

        • گل مریم خرداد ۱۰, ۱۴۰۱

          باعث تاسفه که یه خانوم مطلع رو که می خواد از حق خودش و هم جنس هاش دفاع کنه رو اینجوری تحقیر می کنید!
          جهان سوم حقیقتاً همین ایرانه که امثال شما رو میشه توش پیدا کرد ….

          این خانوم حرف بی ربط زده یا اون آقا که بحث رو به سمت شرم و حیای زنانه پیش برده؟!!!
          چطور به این خانم انگ بی ربط بودن می زنین و به اون آقا نه؟!!

          این خانوم کاملاً حق داشته که از خودش دفاع کنه(هرچند بنظرم تند رفته) اما حرف شما هم کاملاً بی اساسه!

          مثلاً خواستی بگی بی احترامی نکن اما حرف خودت نماد کامل بی احترامی بود .

  • .. خرداد ۸, ۱۴۰۱

    چقدر زشت ?

  • ..i خرداد ۸, ۱۴۰۱

    چقدر زشت ?

  • سارا خرداد ۸, ۱۴۰۱

    واقعا خندم میگیره که میگید عادی شده اگر‌ عادی شده بود یک سکانس‌ ۱۹ثانیه ای اینقد وایرال نمیشد!تو سریالای خارجی هزار بارم اشاره بشه کسی محل نمیده!بله قرن بیست و یکه اما نه برای پسرای سرزمینم!

    • ساعد خرداد ۸, ۱۴۰۱

      ۹۰ درصد خود زنها گیر دادن به این سکانس که چرا این مساله رو مطرح کرده. توی کامنتهای همین پست هم می تونی ببینی. شماها هم منتظرید از هرفرصتی برای پریدن به مردان استفاده کنید! تو هم نمونه ای هستی از دختران سرزیمینم!

  • زهره خرداد ۸, ۱۴۰۱

    والله مگه ننگه مگه گناه کردیم عادت ماهیانه داریم کجایی این زشته عادی تر بهش نگاه کنید که اذیت نشین مثل خون دماغ مثل خونریزی معده و….از بس نگاه بعضیا کثیفه متاسفم خودتون را اصلاح کنید

    • ساعد خرداد ۸, ۱۴۰۱

      اتفاقا ماهم داریم میگیم خیلی چیز عادی ای هست. یکسری از خانمها می خوان بگن نه جامعه خیلی حساسه به این موضوع. اکثرا خود خانمها به این سکانس گیر دادند. نویسنده هم الکی ژست حمایت از زنان گرفته. قول میدم عمرا موقع نوشتن این سکانس به حمایت از زنان فکر کرده باشه.

  • IRAN خرداد ۸, ۱۴۰۱

    اگر کمی به بیرون نگاه کنید متوجه میشید که زنان ایران از این موضوع در جامعه خجالت نمیکشن اما اصلا نیازی نبود که شما این موضوع رو در فیلمتون قرار بدید.

  • نگار خرداد ۸, ۱۴۰۱

    من اصلاً نمی فهمم این ایران آرمانی که خانم های این سایت در کامنت های این پست نوشتن ، کجاست؟!!!!
    من هم ایرانی هستم و من هم ساکن بالاشهر! ولی اصلاً حرف های این خانوما برام قابل تصور نیست?
    احتمالاً این عزیزان در دنیای موازی زندگی می کنند!

    هنوز هم که هنوزه و با وجود گسترش موج چهارم فمینیسم در جهان، تلگرام و اینستاگرام رو که زیر و رو کنی چشمت می خوره به جک های بی شرمانه ای که درمورد دردناک ترین روزهای یک زن نوشته شده….

    سوال اینجاست که آیا کسی درمورد یه نفر که بدنش آسیب دیده و مجروح شده و خونریزی داره ، جوک میگه؟! اصلاً براش خنده داره؟!!!! خیرررررررر . پس چرا اینهمه جوک نفرت انگیز درمورد خونریزی داخلی زنان در ایام پریودی نوشته میشه؟!!!!د

    حرف های کارگردان سریال جیران کاملاً حق و حقیقت بود و خانم های احمقی که توی کامنت ها میان و از رویاهاشون و ایران آرمانی شون میگن ، کاملاً احمقانه و خنده داره و باید برای این حجم از حماقت این زنها افسوس خورد که حتی نمی خوان حقیقت رو بپذیرند و وقتی همه چیز می تونه بهتر باشه، نمی خوان به خودشون زحمت بدن و برای حق و حقوقشون بجنگند!!!

  • بی اسم خرداد ۸, ۱۴۰۱

    قشنگ میشه آدمای ایرانو از کامنتای این پست شناخت.
    اینایی که دم از حجاب و عفاف می‌زنید.به خودتون نگاه کنید .دارین کمک میکنین قایمتون کنن.تا کی عکسمون نباید جایی باشه یا تو خونه بمونیم یا همه جامون بپوشانیم که ب قولللل خودتون حیا و شرم باشه؟اگه وضع همینجوری ادامه پیدا کنه تا چند وقت دیگه میگن اصلا زنی وجود نداره!زن چیه؟
    فقط مرد هست …
    واقعا که حالا هم که یه نفر داره واقعیت رو میگه شما خودتون توی قائم کاری کمک کنین!!.

    • . خرداد ۹, ۱۴۰۱

      جررررررررر
      سمممم خالص

  • ترابی خرداد ۸, ۱۴۰۱

    لذت بردم. این ازون تغییر های لازم بود. زمان خرید نوار بهداشتی برای همسرم، همیشه مبگفتم تو نایلون مشکی نذار. چرا خجالت؟ چرا شرم؟ و برام این جالبه. مردم همیشه ناراضی ایران، هر دم یه وری هستند. اینبارم شرم و حیا!!! وقتی بحث حجاب بود چرا این حرفا رو نمی زدن و از آزادی دم میزدن؟. اینا نشون میده ما هنوز خیلی عامی هستیم

  • میم خرداد ۸, ۱۴۰۱

    واقعا مردم این رو میشه از کامنتای این پست شناخت.
    حال‌ام که یکی خواست واقعیت رو بگه شما ها خودتون اینطور کنین.
    واسه خانم هایی که میان میگن میگن شرم و حیا
    من میدونم باید هرکس شرم و حیا خودشو نگه داره اما نگاه به خودتون و وضعیتتون بندازید.
    همه دارن قایمتون میکنن پشت این شرم و حیا..
    شمام دارین همراهشون میکنید به این قائم کردنشون
    وًعموم جوریه که حتما یکی باید برامون تصمیم بگیره..
    جامعه بدیه درست،اما تا کی نباید عکسمون جایی نباشه؟تا کی نباید بریم بیرون چون یه خانم با وقار تو خونه میشینه؟تا کی باید خودشو قائم کنه؟.؟شما چرا انقد راحت چشمامونو بستین و فقط دستورارو اطاعت میکنین؟
    مگه ما زنا نفرین شده ایم ؟
    یکم به خودتون بقبولانید که هرچقدر پشت شرم و حیا و عفاف و حجاب قائم شین بازم دارین به این حرفا کمک میکنید؟؟

  • حرف حساب خرداد ۸, ۱۴۰۱

    مسئله عادت ماهانه در زنان یک اتفاق طبیعی در بدنشان ولی کاملا زنانه هست. چه لزومی دارد پسر بچه من بفهمد عادت ماهانه چیست؟؟ در بدن چیزهای طبیعی دیگری هم هست آیا باید به همه آنها پرداخت. در مرد هم محتلم شدن طبیعیه. میخوابه در خواب منی ازش خارج میشه. اینم میخواین فردا تو فیلما بیارین؟؟ الان هم فروشگاه ها نوار بهداشتی فراوونه در مغازه هم همینطور.خانم خرید میکنه یا در مغازه درخواست مشمع مشکی میکنه داخلش قرار میده و حساب میکنه.مغز نویسنده و نیتش جای دیگه رو نشانه گرفته…

    • ... خرداد ۹, ۱۴۰۱

      خب اگه پسر بچه ات بزرگ شد و سرو سامان گرفت و ازدواج کرد نباید بدونه؟!.
      نباید برای خانمش این لوازم رو تهیه کنه؟!.
      حتی اگه خودش هم تهیه نکرد برای روابط خودشون باید بفهمه و یاد بگیره که یک امر طبیعی در بدنه.

  • یک مرد خرداد ۸, ۱۴۰۱

    جهان سوم یعنی تو و ذهن مریضت ?عقب مونده این

  • شمیم خرداد ۸, ۱۴۰۱

    یعنی اگه در مورد عادت ماهانه زن خودتون جلوی مردای دیگه صحبت بود به غیرتتون بر نمی‌خورد ،به عنوان یه خانم باید بگم بسیار کار زشتی بود هر چیزی یه حریمی داره همه چیز و که در ملاءنباید گفت ،خجالت کشیدن ندارم ولی حیا هم خوب چیزی

  • شمیم خرداد ۸, ۱۴۰۱

    به عنوان یه خانم اصلا در این مورد خجالت نمی‌کشم وخیلی راحت تو فروشگاه خرید میکنم ولی ورود این مسائل به فیلم اصلا قشنگ نیست یعنی موضوع دیگه ای برای ساخت فیلم نبود ،اصلا چرا همش مسایل خانمها را میگید ،در مورد آقایان هم بگید مثلا در مورد نعوظ بعد از سن بلوغ حتما خاطرات در این مورد زیاد ،فیلم با مزه ای میشه ?

  • شمیمه خرداد ۸, ۱۴۰۱

    به عنوان یه خانم اصلا در این مورد خجالت نمی‌کشم وخیلی راحت تو فروشگاه خرید میکنم ولی ورود این مسائل به فیلم اصلا قشنگ نیست یعنی موضوع دیگه ای برای ساخت فیلم نبود ،اصلا چرا همش مسایل خانمها را میگید ،در مورد آقایان هم بگید مثلا در مورد نعوظ بعد از سن بلوغ حتما خاطرات در این مورد زیاد ،فیلم با مزه ای میشه ?

  • محدثه خرداد ۸, ۱۴۰۱

    آفرین به آقای جوانمرد .
    من با تموم حرف هاتون موافقم اما نمیدونم چرا خیلی ها حالیشون نیست .

    • بانوی‌اسلام خرداد ۸, ۱۴۰۱

      به‌نام‌خدا‌ من‌واقعا‌به‌همچین‌ مردی‌ آفرین‌ می‌گم‌ با‌ عرض‌پوزش‌ مرد‌ هایی‌ که‌ می‌گن‌ اینجوری‌ باشه‌ بدون‌ لباس‌ می‌ریم‌ بیرون‌ من‌۱۱وچندماهم‌ بود‌ پریود‌ شدم‌ مادرم‌ خیلی‌ غرغر‌ می‌کرد‌ چرا‌ زود‌ شدی‌ درست‌ درمغازه‌ ها‌ نواربهداشتی‌ هست‌ ولی‌وقتی‌ می‌ری‌ درمغازه‌ می‌ندازند‌ در‌ پلاستیک‌ مشکی‌ این‌ آقا‌ درست‌ می‌گه‌ نباید‌ خجالت‌کشید‌ بقیه‌ کسانی‌که‌می‌گن بگید‌ به‌جامعه‌ که‌ حجب‌ وحیا‌ داشته‌ باشن‌ این‌ همه‌ پیغمبر‌ داشتیم‌ رهبر‌ داشتیم‌ کی‌ گوش‌ کرد؟گفتن‌حجب‌ کی‌گوش‌ کرد‌ ؟بله‌ درست‌ بیشتر‌ خانم‌ ها‌ بی‌حجابن‌ ‌ ولی‌ خیلی‌ ها‌ زنا‌ هارو‌ مسخره‌ می‌کنن‌ پس‌ این‌ آقا‌ روباید‌ بهش‌ احسنت‌ گفت‌ توقرآنم‌ هست‌ درباره‌ اش‌ آقایان‌ که‌ گفتید‌ حجب‌ آخرالزمان‌ تازه‌ این‌ اولشه‌ آینده‌ روببینید‌ دیگه‌ باید‌ حواستون‌ به‌خودتون‌باشه‌ که‌ یک‌ وقت‌ ناپاکی‌نکنید‌ من‌ آدم‌مذهبی‌ هستم‌ وبامحدثه‌جان‌موافق‌ هستم‌ محدثه‌ جان‌ حرفت‌ روباید‌ احسنت‌ گفت

  • Tina خرداد ۸, ۱۴۰۱

    ایول واقعا دمت گرم اگه هر کدوم از ما هردفه همینجور عادی سازی کنیم بالاخره این تابو شکسته میشه.خجالت برا چیزی ک عملکرد طبیعی بدن یک انسانه!؟خیلی تاسف باره وقتی میبینی حتی خانم ها هم دارن ضد این ها نظر میدن ب جای اینکه دفاع کنن

    • بابک خرداد ۹, ۱۴۰۱

      باید این تابوها شکسته بشه. پسر و دختر باید در مورد بدن یکدیگر آشنا باشند. با دوران قاجار مقایسه نگنین الان رو…

  • م خرداد ۸, ۱۴۰۱

    پریودی چیزی نیس که ما خانوما ازش خجالت بکشیم اینو تمام مرد ها اطلاع دارن و کمتر خانومی هس که از خرید نوار بهداشتی خجالت بکشه من خودم چه خجالت نمیکشم و برام نظر بقیه مهم نیس که چی فک میکنن

  • علیرضا خرداد ۸, ۱۴۰۱

    فردا ها هم در فیلمهایی دیگر شاهد خرید کاندوم و خجالت مردان در تهیه این کالا هستیم، واقعا که چه استدلال های مضخرفی در بیان این دیالوگ ها دارند،از وقتی که بیان دیالوگ های جنسی و سکسی در جوکر ها بوجود آمد بایستی منتظر این ها هم بود

  • ترانه خرداد ۸, ۱۴۰۱

    من یه زنم وقتی تا حالا یبار همسرم واسم خریده میگه از خجالت مرده چه برسه من من خودم فقط از فروشنده خانم خرید میکنم اینکه یک مشکلی که همه خانم ها دارن عادی بشه در سطع جامعه که خیلی خوبه ممنون

  • This is خرداد ۸, ۱۴۰۱

    نویسنده کااااااملن درست میگه.وقتی زن ها و دختر ها هنوز نوار بهداشتیشونو داخل مشمای سیاه میخرن، وقتی از صحبت کردن راجبش توی جمع شرم میکنن این ینی فقر فرهنگی.دمش گرم که این سکانسو تو فیلمش گنجوند.در ضمن طبیعت بدن یک زن سالم چیز جنجالی ای نیست.که همه جا تیتر زدن سکانس جنجالی

  • katrin خرداد ۹, ۱۴۰۱

    برگام این فیلم خیلی سمه :/
    فکر نمیکردم که فیلمای ایرانی اینجوری باشه
    خو چرا انلاین سفارش نمیدین نوار بهداشتی رو ?

    • امید سادات خرداد ۱۴, ۱۴۰۱

      خیلی حرفا حقیقت داره اما نمیشه تو فیلم یا سریال آورد…به گفته یک کاربر شرم در ذات زنان است چه قبول داشته باشی چه نداشته باشی!!جامعه غرب با جامعه ما فرق دارد…در جامعه غرب داشتن رابطه در سنین کم مانعی نیست و بقول بعضی ها روال عادی است و نشان دادن نقاط خصوصی بدن هم موردی ندارد که میخواهی مدرن کنی مردمو …اما قسمت زیادی از زنان و دختران در حین دیدن این سکانس بدون شک در حضور برادر یا پدر خجالت می کشند پس برای احترام به آن قسمت جامعه باید رعایت میشد با تهیه کردن این سکانس بدانید که نه خجالت زنان گم میشود و نه مشکلشان در خرید نوار….تمام دختران حتما در رابطه به این موضوع از اینترنت و مادران در وقتش اطلاعات دریافت میکنند شما زحمت نکشید???

  • فاطمه خرداد ۹, ۱۴۰۱

    دمش گرم عالی گفت??????????واقعن چیش عجیبه ک ی سریال بخواد راجبه این موضوع طبیعی حرف بزنه چرا اینقدررر بزرگش میکنید چطور درباره جشن ختنه سرون فیلم ساخته میشه و بی پرده راجبش حرف زده میشه مشکلی نیس این عجیبه؟??متاسفم برا بعضیا واقعن فک میکردم این طرز فکرا منسوخ شده باشه ک دیدم ن هنوزم امل وجود داره رو زمین??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️

  • جدی؟ خرداد ۹, ۱۴۰۱

    بچه بیا پایین…..‌

  • منصوره خرداد ۹, ۱۴۰۱

    پس بیایید در مورد احتلام و نعوظ مردا هم حرف بزنیم چون طبیعت بدن آقایونه و خجالت نداره اها میبینم که بعضیا بدشون اومد آفرین این همون حیاعه ست که فطری و ذاتیه وهیچ ربطی به نابرابری و تمدنو فرهنگ و جهان سومی و این مزخرفات نداره هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد برای جلب ببیننده و اسم در کردن متوسل به هر کوفتی نشین آقایون روشنفکر! ما خانوما نیازی به حمایت و دلسوزی شما مردایی که بزرگترین نقش در نگاه جنسیتی به ما دارنو نداریم تجربه به ما خانم ها نشون داده هر مردی که دم از تبعیض علیه زنا و حمایت از حقوق زنان میزنه خودش بدتر از همه در حق زنای اطرافش جفا کرده و هزارتا بلا سر دخترا و خانم های دورش در آورده پس بیشین سرجات همون چرتو پرتاتو بینیویس نی میخاد با پایین و بالا بجنگی والا!!!!!

  • نون واو هه یه خرداد ۹, ۱۴۰۱

    کم روضه بوخون

  • مهناز خرداد ۹, ۱۴۰۱

    ببین دختره دستشو میاره بالا نشون میده میگه داره ازش خون میره قربان ? خیلی عادیه نه خیلی خوبه خیلی کلاس داره مدیونه یه سریالم به نام گوزن نر نسازه و توش یه پسر دستشو نیاره بالا و نشون نده و نگه داره ازش منی میره قربان ? این شد برابری جنسیتی مردی بساز

  • رز خرداد ۹, ۱۴۰۱

    سلام اینکه این مسئله بسیار موضوع عادی است و امری الهی درسته اما این یک شرم یا حیاء زنانه است اگر زنان شرم دارند چون خداوند زن را با حیاء خلق کرده و امری ذاتی ست،حالا اینکه بگن خوب شد باخانواده ندیدم و….اینها خب نیاز جامعه ماست به هر حال توهین نیست اما حیاء هست
    شما اگر دنبال انقلاب هستی باید صبور باشی نسبت به انتقادها

  • قاسم خرداد ۹, ۱۴۰۱

    با این منطق شهوت و روابط زناشویی هم امری طبیعی هست پس باید منتظر هر گونه پخش ناهنجاری های طبیعی در نمایش ها باشیم
    این سکانس می‌تونست پخش نشه و پخش اون هم دردی از مردم دوا نمی‌کرد منتهی به اسم عادی سازی هر مزخرفی و ایجاد چالش چنین سکانس مزخرفی از فیلم های مزخرف تر حسن فتحی پخش میشه