همه حواشی ماجرای جنجالی تجمع دهه نودی ها در بلوار چمران شیراز + ویدیو

همه حواشی ماجرای جنجالی تجمع دهه نودی ها در بلوار چمران شیراز + ویدیو

انتشار ویدیویی از تجمع هنجارشکنانه نوجوانان دهه نودی در شیراز و دست به دست شدن آن در فضای مجازی، مسئولان این شهر را به واکنش واداشت.

توضیحات فرماندار و فرمانده انتظامی شیراز درباره تجمع نوجوانان اسکیت باز در شیراز

کمی بعد از انتشار گسترده ویدیوی تجمع بدون حجاب دختران نوجوان در بلوار چمران شیراز در شبکه های اجتماعی، فرماندار شیراز از بازداشت پنج تن از عوامل برپایی این تجمع خبر داد که سه نفر از عوامل موثر در این رابطه و دو نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

لطف الله شیبانی، فرماندار شیراز با بیان اینکه این تجمع با مجوز صورت نگرفته گفت: «پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که این مراسم با طرح و برنامه قبلی بوده و برنامه مستمری برای آینده در نظر گرفته شده بود.»

فرماندار انتظامی شیراز نیز از اقدام به دستگیری عوامل این برنامه که در پایان آن بسیاری از حاضرین اقدام به کشف حجاب کرده بودند خبر داد و گفت: «برگزاری هرگونه تجمع ورزشی یا غیرورزشی مختلط بدون رعایت موازین شرعی و قانونی از نظر پلیس ممنوع بوده و خلاف مقررات است و برابر قانون با برگزارکنندگان برخورد خواهد شد.»

واکنش شهرداری شیراز به سوءاستفاده از آرم این نهاد

در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.

شهرداری شیراز در بیانیه‌ای صدور مجوز به منظور دعوت از شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت بازان در بلوار شهید چمران را تکذیب کرد و گفت عوامل برگزاری که از آرم شهرداری شیراز سوءاستفاده کردند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. اداره‌ کل ورزش و جوانان استان فارس نیز با برکناری رئیس هیات اسکیت استان به این موضوع واکنش نشان داد.

ادبیات خاص روزنامه همشهری درباره دختران نوجوان تجمع شیراز

روزنامه همشهری با انتشار یادداشتی تند به این تجمع نوجوانان در شیراز واکنش نشان داد. در گوشه‌ای از یادداشت همشهری در این رابطه آمده است: «اولا یادمان باشد که انتشار این دست فیلم‌ها، به معنای افزایش بی‌حجابی در جامعه نیست؛ یعنی بیشتر دیده‌شدن بی‌حجابان به معنای بیشتر شدن مخالفان با حجاب نیست. یعنی چه؟ برخی ها که تا دیروز ‌حجابشان را کمتر رعایت می‌کردند، امروز کشف حجاب کرده‌اند. قبح گناه کردن توسط عده‌ای بیشتر شکسته شده، اما گناهکاران زیادتر نشده‌اند.»

این روزنامه سپس این دختران را به قالپاق دزد تشبیه کرد و نوشت: «با این تفاوت که کاشفان حجاب، ظهور و بروز بیشتری دارند و بیشتر دیده می‌شوند. فرض کنید که قالپاق دزدان، امروز دست به دزدی‌های بزرگ‌تری هم می‌زنند. این به‌معنای بیشتر شدن دزدان جامعه نیست. دزدی‌ها به جهت بزرگ‌تر شدن، بیشتر دیده می‌شوند، ولی تعداد دزدان همان تعداد سابق است.

در این برنامه که ۳۱ خردادماه به بهانه روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهری در بلوار شهید چمران، از مهم‌ترین بلوارهای شهری شیراز، برگزار شد، تعداد قابل توجهی از نوجوانان پسر و دختر بدون حجاب و عمدتا با ظاهر و پوشش عجیب حضور داشتند. موضوعی که با جریحه دار شدن احساسات افراد متدین این شهر و راهپیمایی آنها پس از اقامه نماز جمعه در تاریخ ۳ تیرماه شد.

۱۲ نظر

ورود

  • امیر تیر ۴, ۱۴۰۱

    روزیاتو عزیز، وظیفه ی یک خبرگزاری،نداشتن جناح سیاسی است. اما با توجه به کلمه ی زننده در متن مشخص است این متن دارای جبهه ی سیاسی عقیدتی فرهنگی است. دست مریزاد. تازه کمی قبل تر هم که اصرار داشتی امبر هرد زیبا ترین زن جهانه .

  • صمیم تیر ۴, ۱۴۰۱

    پس دهه نودی ها فقط باید به شکل و شمایلی که شما دوست دارید تجمع کنند و همگی با هم سرود سلام فرمانده بخونند تا بشن نور چشمتون؟ اگر طوری که خودشون دوست دارند یکجا جمع بشن میشن ارازل و اوباش و قالپاق دزد و فاسد و هنجار شکن و باید دستگیر و مجازاتشون کرد؟

    • سموم تیر ۵, ۱۴۰۱

      اولا دهه نودی‌ها حداکثر یازده سالشونه و نابالغ هستند و نه مثل اینجا
      ثانیا تو افکار تو کسی که ناهنجار نیست فقط سلام فرمانده میخونه؟
      پس یا قبل از انقلاب آدم سالم دور و برت ندیدی یا تصوری از انسانیت بدون سیاست نداری

      • صمیم تیر ۵, ۱۴۰۱

        این رو به اربابات بگو که از بچه ها هم استفاده سیاسی می کنند. دهه نودی رو هم توی تیتر نوشته. حالا دهه نود یا هشتاد مهم اینه که اگر برخلاف میل اربابات رفتار کنند میشن هنجارشکن ولی اگر با خوندن سرود و شرکت در راهپیمای های “خود جوش” اظهار چاکری کنند میشن نورچشمی و آینده سازان مملکت.

  • پیام رسان? تیر ۴, ۱۴۰۱

    متاسفم واقعا…..مردم زندگیم بخوان بکنن پلیس میریزه دستگیرشون میکنه

    • پیام گیر تیر ۵, ۱۴۰۱

      این اسمش زندگی نیست اسمش رو قدیم میگفتن لشبازی

  • احسان تیر ۵, ۱۴۰۱

    اینا هم مردم همین کشور هستند و دوست دارند اینگونه باشند اینگونه لباس بپوشند. بهتر است کمی هم دموکراسی داشته باشیم.

    • بهسان تیر ۵, ۱۴۰۱

      دزد و کلاهبردار و قواد و قاچاقچی و آدمکش و روسپی و اوباش هم مردم همین کشورند و دوست دارند اونجوری زندگی کنند. آیا موافقی خانوادت باهاشون زندگی کنند؟

      • صمیم تیر ۵, ۱۴۰۱

        فعلا که داریم شماها رو که از همه اینهایی که نام بردی بیشتر آزارتون به مردم میرسه کنار خودمون تحمل می کنیم.

      • امیر تیر ۷, ۱۴۰۱

        مگه الان نیستن همون اربابات و دور و بریاشون
        ماشاالله با خوبی این حکوم ت همشون تو جامعه مون هست.
        تریبون اقلیتی

    • نرگس تیر ۱۳, ۱۴۰۱

      سلام.اولا اینا دهه نودی نیستن مشخصه دهه هشتادین برای ۹۰ ها حرف درست نکنید دوما آقا احسان هر جایی قانون خودشو داره لطفا مقداری نه خیلی زیاد فکر کنید.
      سلام فرمانده✋

  • امیدوار تیر ۵, ۱۴۰۱

    کاش همینجور که حجاب اختیاری میشه، تعرض هم اختیاری بشه و پلیس و دولت نه به گوسفند کاری داشته باشند و نه به گرگ و همه چیز سیر طبیعی خودش رو طی کنه (نه مثل باغ خمینی‌شهر امنیت لشوش حفظ بشه)