چطور شماره شبا دریافت کنیم؟

چطور شماره شبا دریافت کنیم؟

حتما تا به حال پیش آمده که شما هم به اداره یا سازمانی مراجعه کرده باشید که از شما شماره شبا بخواهد و یا قصد داشته باشید مبلغ بالایی از پول را جابه‌جا کنید و با سقف مالی کارت های بانکی روبه‌رو شوید. با استفاده از شماره شبا بسیاری از مشکلات را نخواهید داشت. در این مطلب روش دریافت شماره شبا تمام حساب های بانکی را به تفکیک مشاهده خواهید کرد.

شماره شبا چیست؟

شبا یا همان شناسه حساب بانکی ایران یک شماره ۲۴ رقمی است که در سیستم نظام بانکی برای هر شخص منحصر به فرد است. شبا به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تعریف و تبیین شده و به زودی در تمام سامانه‌ های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع حساب استفاده خواهد شد.

روش دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت

سیستم شبا چه مزیت‌هایی دارد؟

۱. شبا حاوی تمام اطلاعات حساب شخص می‌باشد و در نتیجه دیگر مشتری نیازی به کنترل نام بانک، کد شعبه، نوع حساب و … نخواهد بود.

۲. اگر در هنگام ورود شماره شبا خطا و یا اشتباهی توسط کاربر رخ دهد، سیستم با کنترل محتوا مشکل به وجود آمده را گزارش می‌دهد و بدین ترتیب از واریز پول به حسابی اشتباه جلوگیری می‌شود.

۳. سامانه‌هایی مانند “ساتنا” و “پایا” بر پایه شماره شبا استوار بوده و به عنوان سامانه‌های حواله الکترونیکی فعالیت می‌کنند. پس برای این که از حواله‌های بین بانکی استفاده نمایید باید شماره شبا حساب خود را در اختیار داشته باشید.

۴. زمانی که قصد انتقال پول با بیشترین سقف ممکن را دارید حتی بدون داشتن شماره حساب، نام بانک، کد شعبه و اطلاعات دیگر حساب بانکی مقصد، می‌توانید با وارد کردن شماره شبا، جابه‌جایی پول را انجام بدهید.

روش دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت

دلیل استفاده و کاربرد شماره شبا چیست؟

به طور کلی شما برای انجام هر فعالیتی در حوزه مالی نیاز به ارائه یک شماره مربوط به حساب خود دارید که صرفا برای شخص شما باشد و به مرور زمان تغییر نکند. شماره حساب شما هیچگاه تغییر نمی‌کند ولی ممکن است شماره حساب شما در یک بانک با شماره حساب شخص دیگری در یک بانک دیگر یکسان باشد و این منجر به اتفاقات متعددی شود. از طرف دیگر شماره کارت نیز نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا بعد از گذشت چند سال آن شماره منقضی شده و ممکن است دیگر معتبر نباشد. از این رو ادارات و سازمان‌ها از شما برای هر گونه فعالیت خاص شماره شبا می‌خواهند.

دریافت شماره شبا با شماره کارت

شما می‌توانید با مراجعه به هریک از لینک‌ های زیر و با وارد کردن شماره کارت یا حساب خود، اقدام به دریافت شماره شبا کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود