کابینت نئوکلاسیک چیست و برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

کابینت نئوکلاسیک چیست و برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

طرح ها و مدل های کابینت آشپزخانه، روز به روز در حال گسترش است و ما هر روزه با انواع متنوع تر و کارآمدتر کابینت آشپزخانه مواجه می شویم. کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، دو نوع اصلی سبک و طراحی کابینت آشپزخانه هستند که هر کدام علاقمندان بی شماری را به خود اختصاص داده اند. طراحان و دیزاینرهای دکوراسیون منزل، از آمیختگی و ترکیب این دو سبک اصلی، نوعی دیگر از طراحی کابینت را ارائه داده اند که به کابینت نئوکلاسیک معروف است. همان طور که از اسم این کابینت بر می آید، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است و ویژگی های هر دو را در بر می گیرد.

کابینت نئو کلاسیک چیست؟

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی های سبک مدرن! به این معنی که شما کابینت ها و آشپزخانه ای با ویژگی های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع، اقتباسی از هر دو است. کابینت  نئو کلاسیک در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می آورد. این کابینت در عین شیک بودن دارای المان های تزئینی ساده است که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می کند و در واقع، آمیزه ای از هنر و طرح های اشرافی ، توامان با مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در سبک کابینت نئوکلاسیک به کار می رود، باعث می شود به زودی از چنین کابینت هایی خسته نشوید و سال ها از دیدن آن ها لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئو کلاسیک

همان طور که اشاره شد، کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک از نظر ظاهری به کابینت کلاسیک گرایش بیشتری دارد، اما چندان هم شبیه آن نیست! برای آن که تفاوت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک را بهتر بدانیم، باید تعریفی از سبک کلاسیک داشته باشیم:

کابینت کلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه ، تداعی کننده خانه های اشرافی و کلاسیک اروپایی است و در نظر بیننده، بسیار باشکوه و مجلل جلوه می کند. کابینت کلاسیک ، خود به انواع مختلفی دسته بندی می شود، اما خصوصیات بارز همه ی آن ها یکی است و آن هم، وجود تزئینات مجلل و پر زرق وبرق است. انواع درب های ابزار خورده، ستون ها و سرستون های مجلل، دستگیره های زیبا و شکیل، در چنین آشپزخانه هایی دیده می شود که روی هم رفته یک آشپزخانه اشرافی و سلطنتی را برای شما ایجاد می کنند. کابینت کلاسیک در مدل فاخر آن، از جنس چوب ساخته می شود و تزئینات و کنده کاری های آن، عمدتا به وسیله ی هنر دست انجام می شود به همین دلیل ارزش مادی بسیاری دارد.

کابینت مدرن و کابینت نئومدرن

کابینت مدرن بر خلاف نوع کلاسیک، بدون تزئینات و در کمال سادگی طراحی و ساخته می شود و مناسب برای کسانی است که ترجیح می دهند محیطی بی پیرایه و ساده داشته باشند. در کابینت مدرن، انواع متریال مانند MDF، هایگلاس، ممبران و غیره کاربرد دارند. کابینت مدرن گرایش بسیار زیادی به سمت سادگی دارد و با دستگیره های ساده یا مخفی و یا حتی بدون آن ساخته می شود. کابینت مدرن برای آشپزخانه های کوچک گزینه ی مناسبی است زیرا این کابینت ها معمولا تا نزدیک سقف امتداد دارند و به دلیل ساده بودن، باعث می شوند آشپزخانه منظم تر به نظر برسد. سبک معماری نئومدرن، پست مدرن و به دنبال آن کابینت نئومدرن و کابینت پست مدرن، از سال ۱۹۷۰ رایج شدند و در آن سعی شد نقایص و معایب سبک مدرن، بیشتر مورد هدف و اصلاح قرار گیرد. بنابراین این کابینت ها را می توان طراحی های اصلاح شده ی سبک مدرن دانست.

کابینت نئوکلاسیک چیست و برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

سبک معماری نئوکلاسیک

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. این نوع کابینت، برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می آورد. اگر به طور خلاصه بخواهیم این سبک را معرفی کنیم باید گفت که سبک نئوکلاسیک به معنای استفاده از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی های سبک مدرن است؛ به این معنی که شما کابینتی با ویژگی های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است. کابینت  نئوکلاسیک، در عین شیک بودن دارای المان های تزئینی ساده نیز هست که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می کند و در واقع، آمیزه ای از هنر و اشکال اشرافی ، در کنار مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می رود، باعث می شود به زودی از چنین کابینت هایی خسته نشوید و سال ها از دیدن آن لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

حال که به طور خلاصه با کابینت کلاسیک و ویژگی های آن آشنا شدیم، به بیان تفاوت ها و فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک می پردازیم. با توجه به تعریف کابینت مدرن و کلاسیک، حتما برایتان قابل حدس است که کابینت نئوکلاسیک چیزی ما بین این دو است و از طرفی، طرح های پُر کار و شلوغ کابینت کلاسیک را ندارد و از طرفی مانند کابینت مدرن ساده نیست!

کابینت نئوکلاسیک با چه متریالی ساخته می شود؟

چوب طبیعی، یکی از رایج ترین متریالی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد زیرا چوب به راحتی و سهولت طراحی می شود. علاوه بر چوب، ممبران یکی دیگر از گزینه های پُرکاربرد در ساخت کابینت نئوکلاسیک است. ممبران قیمت بسیار مناسب تری از چوب طبیعی دارد و از ام دی اف خام تشکیل شده است. برای ایجاد طرح های نئوکلاسیک بر روی MDF  خام، آن را درون دستگاه CNC قرار داده و این دستگاه، انواع طرح های خواسته شده، را بر روی آن پیاده می کند و سپس به وسیله ی لایه ی PVC روکش می کند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک به سبکی معروف است که نه جزئیات پیچیده کابینت های کلاسیک و نه سبک مینیمالیستی کابینت های مدرن را دارد. درعوض، کابینت های نئوکلاسیک دارای خطوط و جزئیات نرم هستند و طراحی آن ها بسیار زیبا، لوکس و ظریف است.

در متداول ترین طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک در بخش مرکزی درها با دستگاه CNC تراش می خورند سپس با استفاده از روکش های PVC یا رنگ سطح ورق های حکاکی شده را پوشش می دهند.جدا از مساله ی زیبایی آشپزخانه، قیمت کابینت بحث مهمی است که ممکن است در تصمیم گیری شما اثر بگذارد. قیمت این نوع کابینت، به طرح های آن و متریالی که از آن تشکیل شده است بستگی دارد. به عنوان مثال، کابینت نئوکلاسیک چوبی، قیمت بیشتری نسبت به کابینت نئوکلاسیک ممبران دارد. به طور کلی، قیمت کمتری از کابینت  کلاسیک دارد، زیرا دارای طرح ها و منبت های کمتر و ساده تری است.

درب کابینت نئوکلاسیک

درب کابینت کلاسیک نشانه هنرمندی طراحان کابینت است. این درها نه به سادگی کابینت مدرن و صاف و صیقلی است و نه مانند کابینت کلاسیک برش ها و جزییات زیادی دارد. پس اگر سادگی بیش از حد درب های مدرن را نمی پسندید و از شلوغی طرح های کلاسیک نیز بیزار هستید، درب نئوکلاسیک بهترین گزینه است. این در ها معمولا از ام دی اف معمولی با روکش پی وی سی و یا چوب طبیعی و یا تماما از چوب طبیعی ساخته می شود. انتخاب نوع جنس در به میزان بودجه شما دارد. مسلما کابینت تمام چوب بسیار گران تر است.

کابینت نئوکلاسیک چیست و برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

رنگ بندی کابینت نئوکلاسیک

آشپزخانه نئوکلاسیک می تواند دارای رنگ بندی های متنوع باشد. این رنگ بندی می تواند مات یا براق و با انواع روکش های ممبران، روکش چوب، چوب، رنگ پولیشی و … ساخته شود. توجه داشته باشید که نئوکلاسیک یک سبک است و به نوع رنگ و پوشش اشاره ندارد. این نوع کابینت را با هر جنسی حتی ام دی اف نیز می توان ساخت! با توجه به توسعه تکنولوژی در دستگاه های مختلف کابینت سازی تنوع در این عرصه به سرعت رو به افزایش است و ما هر ساله شاهد ترند های جدیدتر و متنوع تری هستیم. شغل کابینت سازی به شدت رقابتی است و در این موضوع بهترین ها خود را با ارائه های متفاوت تر متمایز می کنند. رنگ های مات نسبت به رنگ های براق از اقبال بیشتری برخوردار بوده اند. روکش های سوپر مات ممبران نیز تنوع بسیار زیادی در رنگ بندی دارد. این روکش ها در انواع متری و رولی موجود است. رنگ بندی ها شامل :

  • آبی درباری
  • مغز پسته ای
  • خردلی
  • آجری
  • آبی آسمانی
  • سبزحنایی
  • یشمی
  • طوسی
  • سفید
  • سورمه ای
  • نسکافه ای
  • خاکستری
  • مشکی

اگر قصد ساخت کابینت با چوب یا روکش چوب دارید نیز می توانید کابینت را به هر رنگی که میپسندید در آورید فقط کافی است که نمونه رنگ را به رنگ کار نشان بدهید تا برای شما آن را رنگ کند. هنگام انتخاب بهترین رنگ بندی برای کابینت نئوکلاسیک خود این نکته را در نظر بگیرید که باید با کلیت منزل شما هماهنگ باشد و رنگ آن به مرور زمان برای شما خسته کننده نباشد. توصیه ای که برای انتخاب رنگ برای شما داریم این است که حتما هنگام طراحی به توصیه های طراح توجه کرده و در صورت نیاز اگر در رنگی شک دارید از طراح بخواهید تا در چند رنگ برای شما طراحی کند و به خوبی ترکیب آن رنگ با خانه خود را ببینید.

کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت نئوکلاسیک سفید بی شک یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ آشپزخانه نئوکلاسیک است. البته انتخاب رنگ برای آشپزخانه به عوامل زیادی مانند وسایل آشپزخانه، دکوراسیون کلی منزل و میزان نور و رنگ کف و کاشی ها بستگی دارد. رنگ سفید معجزه فضاهای کوچک است و آشپزخانه های کوچک را بزرگ و بی انتها نشان می دهد. بهتر است برای یک آشپزخانه سفید رنگ از صفحه روی کابینت تیره رنگ و از سنگ طبیعی مانند گرانیت تیره استفاده شود.

کابینت نئوکلاسیک طوسی

رنگ طوسی یکی از محبوب ترین رنگ ها برای کابینت نئوکلاسیک است که در انواع کابینت های کلاسیک دیگر مانند ممبران کمتر استفاده می شود. رنگ های خنثی مانند طوسی و یا حتی سبز و آبی مات نیز استفاده زیادی دارند. نئو کلاسیک های زیبا با این رنگ های محبوب که با سایر اجزای دکوراسیون خانه نیز به خوبی ست می شوند، زیبا تر نیز خواهند شد.

دستگیره کابینت نئوکلاسیک

دستگیره کابینت نئوکلاسیک مانند روحیه حاکم بر این سبک ساده و یا نقطه و و فلزی است. در این سبک از دستگیره های سرامیکی و یا طلایی رنگ کلاسیک استفاده نمی شود. دستگیره های خطی و میله ای انتخاب محبوب دیگری برای این سبک هستند ولی از دستگیره های توکار و مگنتی نیز خبری نیست. بهترین انتخاب دستگیره های استیل و فلزی است که هماهنگی کامل را با سادگی سبک نئوکلاسیک دارد. اخیرا مدل هایی از دستگیره برای نئوکلاسیک استفاده می شود که با شیب دادن به در های نئوکلاسیک ایجاد می شود که هنوز در ایران جا نیفتاده است و در طراحی های خاص استفاده می شود.

جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک بسیار متفاوت تر از جزیره کلاسیک است. خطوط عمودی و یا مورب در این سبک همواره مورد توجه است و جزیره هم از این موضوع استثنا نیست. دکوری ها و یا سر ستون های طلایی در این جزیره جایگاهی ندارد. سرستون ها حذف شده و با اغلب با ستون هایی بسیار ساده و بدون تزیینات جایگزین می شود. رنگ جزیره می تواند متفاوت از رنگ کابینت و یا همرنگ آن باشد. سادگی در این سبک حرف اول را می زند.

خرید کابینت آشپزخانه اقتصادی

همانطور که در ابتدای این نوشته هم گفتیم، انتخاب یک کابینت آشپزخانه خوب تقریبا مهم ترین بخش دکوراسیون آشپزخانه و حتی خانه شماست! چرا که تقریبا تمام بخش  یک آشپزخانه از کابینت پوشیده شده است. بدین منظور می توانید برای خرید هر نوع کابینت به صورت مستقیم از کارگاه تولید کابینت و برای دریافت مشاوره ی رایگان با متخصصان گریت کابینت از طریق شماره ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ در تماس باشید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • حنا آبان ۲۱, ۱۴۰۱

    مطلب خوبی بود به نظرم جنس پی وی سی خیلی بهتره در برابر روطوبت مقاوم تره و خیلی ساده و شیک و مدرن هستش البته کاملا سلیقه ای و بستگی به علایق داره ولی من که روشویی کابینتی پی وی سی از الگانته کابین خریدم خیلی راضی بودم از همه نظر.