چطور با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

چطور با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در ماه می ۲۰۲۲، دولت ترکیه بسته‌ای از تصمیمات را اتخاذ کرد که در آن ذکر شده است که یک خارجی که می‌خواهد با خرید ملک در ترکیه اقامت ملکی دریافت کند، باید ملکی به ارزش ۵۰ هزار دلار در شهرهای کوچک و استان‌های بزرگ خریداری کند. مانند آنتالیا، استانبول، آنکارا، ارزش ملک خریداری شده نباید کمتر از ۷۵ هزار دلار باشد.

همچنین دولت تغییراتی را در برنامه شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه‌گذاری، که گاهی اوقات ویزای طلایی ترکیه نامیده می‌شود، اعلام کرد. این تغییرات به این معنی است که خریداران می‌توانند شهروندی و پاسپورت را از حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار آمریکا دریافت کنند. این باعث شده است که این برنامه به یکی از مقرون به ‌صرفه‌ترین و جذاب‌ترین طرح‌های شهروندی در سراسر جهان تبدیل شود. از آن زمان، هزاران سرمایه‌گذار از طریق خرید املاک و مستغلات، تابعیت ترکیه را به دست آورده‌اند.

مزایای زندگی و اقامت در ترکیه

زندگی در ترکیه، کشوری واقع در دو قاره آسیا و اروپا و متشکل از فرهنگ‌های مختلف، تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد است. هزینه‌های زندگی کمتر نسبت به اروپا جذابیت زندگی در ترکیه را دو برابر می‌کند. در این بخش به شرح مزایای زندگی و اقامت ترکیه با خرید خانه می‌پردازیم.

آب و هوای شگفت‌انگیز

بسیاری از شهرهای ترکیه بیش از ۳۰۰ روز هوای آفتابی دارند. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری در یک ملک در بدروم یک سبک زندگی دوست داشتنی را تضمین می‌کند. سرمایه‌گذاران در آنتالیا می‌توانند در همان روز از سواحل و اسکی لذت ببرند. سرمایه‌گذاران در املاک و مستغلات فتحیه می‌توانند از ساحل معروف جهانی بلولاگون (Blue Lagoon) لذت ببرند.

موقعیت استراتژیک

ترکیه از نظر استراتژیک بین شرق و غرب واقع شده است و به پل بین دو قاره آسیا و اروپا تبدیل می‌شود. به همین دلیل، فرصت‌های منحصر به فردی را در زمینه تجارت و همچنین سفرهای بدون ویزا ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاران در املاک استانبول می‌توانند از دروازه دسترسی لذت ببرند.

ایده‌آل برای خانواده‌ها

کسانی که با خانواده به ترکیه نقل مکان می‌کنند اغلب در مورد مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه ترک‌ها اظهارنظر می‌کنند. ترکیه کشوری خوش‌آمد برای خارجی‌ها و مهاجران با بهترین مدارس بین‌المللی است.

مراقبت‌های بهداشتی در ترکیه

ترکیه که به عنوان یکی از مقاصد پیشرو در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و گردشگری پزشکی در جهان مطرح است، مراقبت‌های بهداشتی را ارائه می‌دهد که در مقایسه با کشورهای دیگر در سراسر جهان بسیار مقرون به صرفه است.

غذا در ترکیه

غذاهای ترکی به دلیل طعم‌های بی‌نظیر و مواد غنی خود در سطح جهانی شهرت دارند. از سبزیجات تازه روزانه گرفته تا کباب‌ها و دسرهای کلاسیک، غذا در ترکیه در نوع خود لذت‌بخش است.

سرمایه‌گذاری سودآور

با کاهش ارزش لیر ترکیه، زمان خرید ملک در ترکیه فرا رسیده است. بخش املاک و مستغلات در ترکیه بسیار پویا است. سرمایه‌گذاری‌های پر سودی هر ساله به ویژه در منطقه مدیترانه انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در مجتمع‌ها و سایت‌های بسیاری که با ویژگی‌های مدرن و زیبا ساخته شده‌اند، سرمایه‌گذاری کنند.

گشت و گذار و سرگرمی

آب و هوای باشکوه و طبیعت خیره کننده ترکیه فرصت‌های زیادی را برای لذت بردن از فضای باز و هوای تازه ارائه می‌کند. سواحل بزرگ و شگفت‌انگیز زیبایی وجود، به ویژه در مناطق مدیترانه و دریای اژه دارد. این سواحل فعالیت‌های متعددی را ارائه می‌دهد که می‌توانید به آنها بپیوندید. قایقرانی، پاراگلایدر و غواصی برخی از گزینه‌های جایگزین هستند. می‌توانید از طبیعت باشکوه، دریای شفاف و دنیای زیر آب لذت ببرید.

چطور با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

فرصت‌های شغلی

فرصت‌های شغلی در ترکیه همان چیزی است که ماهیت زندگی در آن را خاص می‌کند، زیرا این کشور یکی از کشورهای توسعه یافته در زمینه صنایع و تجارت آزاد است که به دلیل تعداد زیاد مهاجران، کارخانه‌ها و مؤسسات بسیاری را ایجاد کرده است. فرصت‌هایی برای مشاغل مختلف مانند املاک، ترجمه، تجارت آزاد، مغازه‌های کوچک، تجارت خارجی، خدمات پزشکی فراهم شده است که همگی در قوانینی آمده است که از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و وسایل لازم را برای آنها فراهم می‌کند.

قانون خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی

روز چهارشنبه، ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، دولت ترکیه قصد خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری برای کسب شهروندی ترکیه از ۲۵۰ هزار دلار، به ۴۰۰ هزار دلار اعلام کرد. این مبلغی است که خارجی‌ها باید برای املاک و مستغلات بپردازند و همچنین متعهد می‌شوند که حداقل سه سال آن را نگه دارند تا پاسپورت ترکیه بگیرند

برای به دست آوردن شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در املاک، باید املاک و مستغلات در ترکیه با حداقل ارزش کل ۴۰۰۰۰۰ دلار خریداری کنید. تا زمانی که به کف سرمایه مورد نیاز رسیده باشد، می‌توانید در یک یا چند ملک سرمایه‌گذاری کنید. معمولاً کل فرآیند بین ۳-۴ ماه طول می‌کشد. می‌توانید زمین، ملک تجاری یا مسکونی بخرید.

حقایقی در مورد شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه‌گذاری

  • شما باید تمام سرمایه‌گذاری‌های خود را به مدت ۳ سال نگه دارید.
  • پس از انقضای مدت زمان لازم می‌توانید ملک خود را بفروشید.
  • به متقاضی، همسر متقاضی و هر فرزند زیر ۱۸ سال تابعیت ترکیه اعطا می‌شود.
  • برای استفاده از برنامه شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری، لازم نیست در ترکیه زندگی کنید.
  • تابعیت شما برای همیشه باقی خواهد ماند و هر فرزندی که پس از آن متولد شود شهروند ترکیه خواهد بود.
  • شما می‌توانید چندین تابعیت را حفظ کنید زیرا ترکیه اجازه تابعیت دوگانه را می‌دهد.

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک

خرید ملک بهترین راه برای دریافت اقامت است. زیرا دریافت و تمدید اجازه اقامت در ترکیه از طریق مالکیت ملک آسان است. علاوه بر این، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز از حقوقی مشابه شما بهره‌مند هستند. از طرف دیگر، می‌توانید با خرید ملک در ترکیه شهروند ترکیه شوید. شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری حقوق و امتیازات بیشتر نسبت به مجوز اقامت ارائه می‌دهد.

کسانی که قصد اخذ اقامت ملکی در ترکیه را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت ملک مورد نظر در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آنتالیا، غازیانتپ، آدانا و مرسین باید ۷۵۰۰۰ دلار به بالا باشد. اگر سرمایه‌گذار خارجی مایل به اخذ اقامت ملکی در ترکیه باشد، قیمت ملک در شهرهای کوچک‌تر ترکیه باید ۵۰۰۰۰ دلار به بالا باشد.

اگر تصمیم به اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در آنکارا، استانبول و یا دیگر شهرهای ترکیه را دارید، با مشاوران ام تی سی هوم تماس بگیرید.

چطور با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

سخن پایانی

ترکیه یک مقصد محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. وقتی صحبت از زندگی در استانبول می‌شود، آمار نشان می‌دهد که این مرکز محبوب برای مهاجران خارجی است. بسیاری از گردشگران به‌قدری ترکیه را دوست دارند که می‌خواهند مدت بیشتری در این کشور بمانند، در کنار دریا ملک بخرند و در عین حال اجازه اقامت بگیرند. در ژوئن ۲۰۲۲، دولت تغییراتی را در اخذ اقامت از طریق خرید ملک و برنامه شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه‌گذاری، اعلام کرد. در این تغییرات برای دریافت شهروندی و پاسپورت باید ملکی به ارزش ۴۰۰۰۰۰ دلار آمریکا خریداری شود، همچنین برای اخذ اقامت ارزش ملک خریداری شده نباید کمتر از ۷۵ هزار دلار باشد.

بدون نظر

ورود