علت مرگ مهسا امینی از زبان وزیر کشور و تحریم صداوسیما از سوی مهران مدیری + ویدئو

علت مرگ مهسا امینی از زبان وزیر کشور و تحریم صداوسیما از سوی مهران مدیری + ویدئو

وزیر کشور، احمد وحیدی روز گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما توضیحاتی درباره ی علت مرگ مهسا امینی ارائه کرد.

وحیدی درباره ی آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی گفت: «بعد از این واقعه تلخ که موجب تاسف همه شد بر اساس دستور رئیس جمهور که بنده را مسئول پی گیری حادثه کردند از همان زمان؛ برنامه‌ای طراحی شد که چند بخش و مرحله داشت؛ یک بخش پزشکی بود که توسط مجموعه وزارت بهداشت دنبال می شد، بخش دیگر بخش قانونی بود که به دلیل مرجعیت پزشکی قانونی توسط این عزیزان انجام شد.»

وی ادامه داد: «تحقیقات محلی هم باید صورت می گرفت، گزارش های بررسی دستگاه های نظارتی هم بود که باید نظرات آنها جمع آوری می شد. برای هرکدام از اینها کمیته هایی تشکیل شد و تلاش کردیم موضوع با سرعت و دقت پیش رود.»

وحیدی با اشاره به بازبینی فیلم ها افزود: «براساس مشاهدات عینی و فیلم هایی که مورد بازبینی قرار گرفت و کسانی که در صحنه حضور داشتند، همچنین اخذ گزارش از دستگاه های نظارتی و گزارشات اولیه پزشکی مساله تا حدود زیادی روشن شده است.»

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بررسی ها تمام شده است، تصریح کرد: «اقدامات ما دو مرحله دارد؛ اول ادعا شد که مرحومه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود اولین مساله این بود که بررسی کنیم این مساله صحت دارد یا خیر. با بررسی فیلم ها و گزارشات بیمارستان کسری و گزارشات پزشکی قانونی مشخص شد آثاری از ضرب و شتم و خونریزی مغزی در کار نبوده. در گزارش پزشکی قانونی رسما اعلام شد شکستی جمجمه و له شدگی احشا وجود ندارد.»

وی گفت: «گزارشات دستگاه های نظارتی گرفته شد و با شاهدان عینی صحبت شد فیلم ها مورد بازبینی قرار گرفت، نظرات پزشکی قانونی اخذ شد و معلوم شد ضرب و شتم صورت نگرفته است که این مساله اولین مرحله اقدامات ما بود.»

وزیر کشور اظهار داشت: «مرحله بعدی در مورد علت فوت ایشان بود که در این مورد باید منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی باشیم، که زمان بر است. براساس گزارشاتی که به ما داده شده اعلام کرده اند به نتیجه رسیدن این بخش از تحقیقات تا دوهفته طول می کشد، چراکه برخی از آزمایشات زمان بر است.»

وحیدی تصریح کرد: «تا مشخص شدن دلیل فوت از نظر پزشکی قانونی این بعد پرونده همچنان باز است ولی از نظر اینکه ضرب و شتمی صورت گرفته یا خیر براساس گزارشات شاهدان عینی، گزارشات بیمارستان کسری، پزشکی قانونی تهران و گزارش دستگاه های نظارتی و همچنین بازبینی فیلم هایی که ضبط شده مشخص شده است که ضرب و شتمی صورت نگرفته است.»

وی در مورد اینکه شاهدان عینی چه کسانی بودند، گفت: «با بعضی از افرادی که در ون بودند صحبت هایی شده است و گزارشات آنها توسط دستگاه های ذی ربط گرفته شده و کاملا مشخص شده چنین اتفاقی رخ نداده است.»

وحیدی ادامه داد: «البته برجسته ترین دلیلش گزارش پزشکی قانونی و بیمارستان کسری است. پزشکان مختلفی در این خصوص اظهار نظر کردند که ظاهرا برخی از آنها هم توسط صدا وسیما پخش شده است. چند انجمن علمی هم دعوت شدند تا نظراتشان را در کمیته های پزشکی مطرح کنند که نظراتشان را اعلام کردند و این مرحله به جمع بندی رسید.»

وی در مورد وقایعی که بعد از فوت مهسا امینی رخ داد، تصریح کرد: «خانواده امینی خانواده محترمی است و می توانیم بگوییم امین نظام بودند چراکه عموی ایشان نماینده شورای نگهبان در سقز بوده ولی از سوی برخی تلاش شد از این ماجرا در راستای برانگیختن عواطف مردم استفاده شود و با اسم رمز ضرب و شتم و مسائلی از این دست تلاش کردند وجدان عمومی را آزرده خاطر کنند.»

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خانواده مرحوم امینی پذیرفته اند که ضرب و شتمی در کار نبوده است، اظهار داشت: «شواهد به اندازه ای قطعی است که جای شک باقی نمی گذارد چراکه این شواهد پزشکی است، اگر گزارش بیمارستان کسری مطالعه شود مشخص می گردد که گفته شده هیچ آثاری از ضرب و شتم مشاهده نشده است.»

وی افزود: «براساس سی تی اسکنی هم که از خانم امینی گرفته شده مشخص شده که خونریزی مغزی نکرده و دچار سکته مغزی هم نشده است که بخش پزشکی و پزشکی قانونی هم در بیانیه رسمی خود اعلام کرد و این مساله را کاملا روشن کردند، فیلم ها هم منتشر شد و همه دیدند.»

توضیحات اولیه پزشکی قانونی درباره علت مرگ مهسا امینی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، مهدی فروزش، در گفتگویی با خبرگزاری برنا، اظهار نظر اولیه این سازمان درخصوص بررسی پرونده مهسا امینی را تشریح کرد.

در این اظهار نظر صرفا به مواردی همچون سوابق پزشکی مرحومه امینی و معاینه ظاهری جسد اشاره شده است در این میان آنچه نیازمند زمان است، تعیین علت فوت متوفی است که آن هم پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات نمونه های برداشته شده و تجمیع آن با نتایج معاینه و کالبدگشایی پیکر و سوابق پزشکی به انجام خواهد رسید و در قالب گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی به مرجع قضایی ارائه خواهد شد.

مهدی فروزش درباره روند بررسی پرونده مهسا امینی در سازمان پزشکی قانونی و چرایی تحویل پیکر متوفی در فاصله زمانی کوتاه به خانواده وی و عدم نگهداری چند روزه جسد در مرکز پزشکی قانونی برای انجام معاینات ، اظهار کرد: «با توجه به دستورالعمل ها و آیتم‌های تعریف شده در سازمان پزشکی قانونی کشور در روند رسیدگی و فرایند پرونده‌های ارجاعی به این سازمان و همچنین با توجه به این که هویت جسد معلوم بوده است، نیاز به مستندات تعیین هویت وجود نداشت.»

وی افزود: «فرایند رسیدگی به پرونده‌های اجساد دارای هویت مشخص طبیعتا بسیار کوتاه تر از اجسادی است که هویتشان نامشخص و مجهول الهویه هستند.»

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه هویت متوفی مهسا امینی مشخص بود؛ رسیدگی به این پرونده در کمترین مدت زمان صورت گرفت.

فروزش افزود: «با توجه به اینکه هرگونه اظهار نظر در سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص پرونده‌های ارجاعی به این سازمان نیاز به مستندات دقیق و مستدل دارد، در این مورد خاص تا این لحظه مستندات پزشکی که بتوان به آن استناد کرد صرفاً یک پرونده بستری در بیمارستان آن هم در سال ۱۳۸۶ و در سن ۸ سالگی متوفی است که این پرونده مربوط به جراحی مغز در یکی از بیمارستان‌های تهران بر روی وی است.»

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در مورد شبهات مطرح شده در مورد پرونده مهسا امینی گفت: «با توجه به اینکه در فضای مجازی نسبت به اطلاع رسانی نادرست و غیر علمی در خصوص خروج خون از گوش ها، شکستگی قاعده جمجمه و صدمه به احشای داخلی بدن متوفی اقدام کرده بودند ، باید اعلام کنیم که در معاینه ظاهری و کالبد گشایی هیچ گونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم ها و شکستگی در قاعده جمجمه ، مشاهده نشده است.»

فروزش بیان کرد: «در کالبد گشایی تنه و شکم نیز هیچ گونه آثاری از خونریزی، له شدگی و یا پاره شدگی در احشای داخلی بدن مشاهده نشده است.»

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در پایان تاکید کرد: «در این میان آنچه نیازمند زمان است، تعیین علت فوت متوفی است که آن هم پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات نمونه های برداشته شده و تجمیع آن با نتایج معاینه و کالبدگشایی پیکر و سوابق پزشکی به انجام خواهد رسید و در قالب گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی به مرجع قضایی ارائه خواهد شد.»

تحریم تلویزیون از سوی مهران مدیری

مهران مدیری روز چهارشنبه در یک پست اینستاگرامی ضمن تسلیت درگذشت مهسا امینی، از مدیران کشور خواست از خشونت با مردم خودداری و به حرف آن ها گوش کنند.

او همچنین در اعتراض به حوادث اخیر کشور گفت دیگر نمی خواهد هیچ فریمی از او و به هر بهانه ای، از هیچ شبکه ای، پخش شود.

این اظهارنظر مهران مدیری در حالی بود که ضبط فصل جدید برنامه «دورهمی» به پایان رسیده و این برنامه اکنون آماده پخش از شبکه نسیم است و مدیری نیز دستمزد چند میلیاردی خود را قبلاً به طور کامل دریافت کرده است.

همچنین پس از اظهارات مدیری، تهیه‌کننده مجموعه «دورهمی»، ناصر قدیر کاشانی اعلام کرد که این مسابقه به صداوسیما تعلق دارد و سازمان ادامه آن را بعد از ماه صفر پخش می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره اظهارنظر اخیر مهران مدیری و تغییر در وضعیت پخش برنامه مطرح کرد: «مالکیت اینگونه برنامه‌ها متعلق به سازمان صداوسیماست. روال قرارداد با سازمان هم به این صورت است که سازمان هزینه تولید برنامه را پرداخت می‌کند، تهیه‌کننده برنامه را تولید می‌کند و در نهایت تحویل سازمان می‌شود. تصمیم گیرنده در رابطه با پخش یا عدم پخش برنامه سازمان صداوسیماست.»

وی تصریح کرد: «همانطور که گفته‌ام ما ۱۲۰ برنامه تولید کرده‌ایم و دو ماه پیش به طور کامل به سازمان و شبکه نسیم تحویل داده‌ایم. در حال حاضر هم مالکیت و تصمیم پخش برنامه در اختیار سازمان صداوسیماست، نظر اعلام شده توسط آقای مدیری نظر شخصی ایشان است و براساس قراردادی که ما با سازمان صداوسیما داریم، نمی‌توانیم تصمیمی برای پخش نکردن بگیریم و یا این تصمیم را به سازمان تکلیف کنیم.»

قدیرکاشانی درباره رقم‌های چندین میلیاردی که نسبت به دستمزد مهران مدیری برای اجرا و کارگردانی هر فصل از این برنامه مطرح شده است نیز پاسخ داد: «در حال حاضر پرداختی‌ها بابت فیلم و سریال و اجرای برنامه‌های شاخص توسط افراد شاخص مثل آقای مدیری همین حدود و با همین مبالغ است.»

وی درباره اینکه این دستمزد کامل دریافت شده یا خیر بیان کرد: «بله ایشان دستمزدش را بابت تولید سری پنجم برنامه دورهمی به طور کامل دریافت کرده است و مطالبه‌ای از تهیه‌کننده یا سازمان صداوسیما برای این فصل ندارد.»

قطع همکاری محسن چاووشی با وزارت ارشاد

محسن چاووشی، از خوانندگان مشهور کشورمان هم روز چهارشنبه با اشاره به حوادث اخیر کشور در رابطه با مرگ مهسا امینی اعلام کرد که دیگر از وزارت ارشاد مجوز نخواهد گرفت.

چاووشی در توییتر خود نوشت: «من محسن چاوشی در صحت عقل و سلامت جان اعلام می کنم امروز تمام همکاری های خود با وزارت ارشاد و … برای مجوز و امثالهم را قطع می کنم و مثل همیشه به خواست و عشق مردم می خوانم. سکوت دیگر جایز نیست.»

سکوت نوید محمدزاده درباره مرگ مهسا امینی بالاخره شکست

نوید محمدزاده، بازیگر کُرد ایرانی روز گذشته در پستی اینستاگرامی به مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد و با خانواده ی او ابراز همدردی کرد.

محمدزاده در این پست نوشت:

اینجانب نوید محمد زاده

زاده‌ کردستان

فرزند ایران

به اندازه آن مردم اصیل ایرانى

از بابت پرپر شدن ژیناى عزیزمان ( مهسا امینى)

خشمگینم و از اینکه خواهرانم در این ضوابط و قوانین ناکافى مظلومانه و غریب مورد بى احترامى و ضرب و شتم قرار گرفته اند قلبم به درد آمده است. از این رو خود را همراه و همدرد مردم نجیب وطنم میدانم و از هر چه سکوت و بى تفاوتى است اظهار شرم میکنم. این رفتار خشونت بار با زنان کشورم که بارها مشابه چنین فجایعى را رقم زده مورد تاییدم نیست و میخواهم با عشق و احترام همدلى خودم را با خانواده گرامى مهسا امینى اعلام داشته و همچنین از مردم عزیزم بخواهم مرا در این اعتراض علیه رفتارى که با ژینا و زنان کشورم شده است همدرد و همراه خویش بدانند. باشد که دیگر شاهد چنین ضایعه اى نباشیم.

واکنش جنجالی امین حیایی به مرگ مهسا امینی

امین حیایی هم یکی دیگر از چهره های مشهوری بود که ماجرای مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد. او با انتشار ویدئویی در اینستاگرامش ضمن تسلیت به خانواده ی مهسا امینی، تأسف خود را از این اتفاق تلخ ابراز کرد.

اما بخشی از صحبت های او در این ویدئو واکنش های زیادی را در پی داشت. حیایی گفت: «ما مردها را در این اتفاق مقصر می دانم چرا که ما مردها هستیم که باعث این محدودیت ها در جامعه مان شدیم. اگر نگاه پاکی به بانوان محترم جامعه مان داشتیم این محدودیت حجاب هم مسلماً به وجود نمی آمد.»

این صحبت های امین حیایی انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

رضا صائمی، نویسنده و منتقد سینما درباره واکنش امین حیایی به ماجرای تلخ مهسا امینی نوشت:

بی حیایی خود را پای مردان نگذارید آقای حیایی!….مردانی که شانه به شانه زنان ایستاده‌اند، هنوز آنقدر بی حیا و شرف نشده‌اند که قلاده‌ به گردن بیاندازند!…آنها استعدادیابی نمی‌کنند، یاوران زنانند!

بهناز اقبال، نویسنده حوزه سینما نیز نوشت:

آقای امین حیایی من خشمگینم! از شما بابت این بی شرمی که دارید خشمگینم.

من اگر جای شما بودم از خانه بیرون‌ نمی‌آمدم چه برسد به اینکه ویدیو منتشر کنم و از همه بدتر این که با چنین محتوایی این کار را بکنم؛ حجاب ما زنان بخاطر ناپاکی چشمان مردان است؟ یعنی اینهمه هیاهو تا همین حالا از بدن مردان و زنان ما ریخته، به خاطر این بوده که مردها به زنها بد نگاه می‌کرده‌اند؟ یعنی ماجرا را به همین راحتی به این منطق کودکانه تقلیل دادید و تمام؟ اصلاً زمان گذشته نیز مگر نگاه ناپاک نبود؟

آقای امین حیایی بهتر نیست بیشتر از این گند نزنید؟ قطعاً حتی اگر یک نفر هم در این اوضاع حرف بزند، حتی اگر به عنوان مصلح اندیشی هم باشد، از هیچی بهتر است و می‌توان از آن استقبال کرد، اما نه این شکلی و نه با این منطق بی خردانه و احمقانه. وزنه ترازو سمت ما سنگین‌تر شود خوب است ولی نه با آدمهایی مثل تو!

واکنش شهاب حسینی به حوادث پس از مرگ مهسا امینی

شهاب حسینی در پشت صحنه سریال «پوست شیر» نسبت به حوادث اخیر کشور پس از مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد.

او در این ویدئو گفت: «نمی توان از منش ائمه اطهار دم زد و به روش امویان و عباسیان عمل کرد.»

۱۵ نظر

ورود

  • من مهر ۲, ۱۴۰۱

    آره مقصر ما مردها هستیم که دو سال بهترین سالهای عمرمون رو میریم سربازی اجباری و نفقه و مهریه میلیاردی بهتون می‌دیم و تمام مشاغل سخت و زیان آور رو انجام می‌دیم تا آب تو دل شما زنان تکان نخوره .

    • حامد مهر ۲, ۱۴۰۱

      دوست عزیزم شما باید یکم بزرگسالانه تر رفتار کنی
      سربازی اجباری احمقانس
      هر کسی قبول داره که احمقانس
      باید براش اعتراض کرد
      ولی نباید وقتی به حجاب اعتراض میشه بیای بگی بیجا میکنید اعتراض کنید
      باید به هر دو اعتراض کرد باید با هر اعتراض بجایی همراه شد

      • Ali مهر ۲, ۱۴۰۱

        توچقد ساده ای فکر میکنی کسی این حقو بهت میده سربازی نری حتی تو آمریکا اگه جنگ بشه تمام مردها باید برن جنگ اما زن ها میتونن تو خونه باشن که اونموقع خوششون میاد فکرمیکنی سربازی اختیاری هم وجود داره تو کل دنیا؟
        فقط به تعویق میفته کنسل نشده!!!!! (تا زمان جنگ)

  • همش اشوب بود مهر ۲, ۱۴۰۱

    چیزی که من دیدم همش اشوب بود و تخریب.

    • علی مهر ۳, ۱۴۰۱

      ۱- یک هفته پیش یک زن در ایران کشته شد.
      ۲- دو روز پیش یک زن در عراق کشته شد.
      ۱- یک هفته پیش یک زن در پایتخت ایران کشته شد.
      ۲- دو روز پیش یک زن در پایتخت عراق کشته شد.
      ۱- زن اول زنده و آزاده بود.
      ۲- زن دوم به همان اندازه زنده و آزاده بود.
      ۱- زن اول بخاطر نپوشاندن مو هاش کشته شد.
      ۲- زن دوم به خاطر پوشاندن مو هاش کشته شد.
      ۱- زن اول توسط راست افراطی ایران کشته شد.
      ۲- زن دوم توسط یک آمریکایی روشن فکر کشته شد.
      ۱- زن اول موج محکومیت های جهانی را ایجاد کرد.
      ۲- زن دوم را هیچ کس نشناخت و قاتلانش را محکوم نکرد.
      ۱- زن اول باعث تحرکات دیوانه وار شورشی ها در خیابان ها شد.
      ۲- زن دوم را کسی نشناخت و برای نگریست و اهمیتی به او نداد.
      ۱- زن اول مهسا امینی نام داشت.
      ۲- زن دوم زینب عصام نام داشت.
      شباهت را می بینید؟ با هم مو نمی زنند الا اینکه این بخاطر بی حجابی کشته شد و دیگری به خاطر داشتن حجاب.
      مشکل همینجاست. جان آدم ها در چشم شما متعصبان نژاد پرست حال به هم زن احمق یکسان نیست؛ شما دنبال عدالت نیستید؛ دنبال حق نیستید؛ دنبال اهداف خودتونید.
      (توجه: در این کامنت من فرض را بر این گذاشتم که مرحومه امینی به مرگ طبیعی فوت نشده اند و بر فرضی ناممکن به قتل رسیده اند.)
      #التماس تفکر.
      ‌ ***** ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
      این سر خیابان تا آن سر خیابان چه غوغایی است!
      یکی روسپی این سمت برای آزاد شدن روسپی گری نعره می کشد و دیگری بخاطر آزاد شدن استعمال الکل.
      یکی هم دست دزد این سمت برای تسخیر زندان تلاش می کند و دیگری برای ایجاد آشوب آن سمت خیابان را به آتش می کشد!
      یکی آلبانی نشین این سمت و داعشی آن سمت! یکی فمینیست این سمت و کمونیست آن سمت! یکی صهیونیست این سمت و لیبرالیست آن سمت! یکی برعنداز این سمت و تجزیه طلب آن سمت! چه غوغایی است! چه دیوان خانه ای ایجاد شده است!
      همه و همه جمع شده اند برای نابودی ایران.
      اما زهی خیال باطل!
      تا وقتی حکومت مرکزی به ایستد هیچ نمی شود!
      افغانستان تا وقتی جنگید طالبانی (دست نشانده ناتو. طالب وحشی گری، تابع لیبرالیسم) نیامد.
      بشار اسد تا وقتی همراه با متحدینش جنگید داعش نتوانست کل سوریه را از بین برد!
      کره شمالی را که اصلا نگو و نپرس! دیوانه خانست!
      در انگلستان اعتراضات ۲۰۱۱ هیچ تغییری ایجاد نکردند!
      در آمریکا اعتراضات جرج فلوید کاری از پیش نبرد!
      در چین اعتراضات به قرنطینه حداکثری نزدیک به جواب دادن هم نشد!
      در روسیه اعتراضات ضد جنگ کاری نکرد.
      حال بین همه ی اینها؛ فکر کرده اید ایران توسط یه مشت وحشی ای که خیابان به آتش می کشند و ماشین آمبولانس و آتش نشانی را می ترکانند و مسجد و بانک را تخریب می کنند و پلیس سر می برند شکست می خورد؟
      باز هم زهی خیال باطل!

      • Jastin مهر ۳, ۱۴۰۱

        اینو میگن یه تحلیل درست و حسابی

  • . مهر ۲, ۱۴۰۱

    ما که نمی‌گیم حجاب نداشته باشید. داشته باشید ، ولی آن را تحمیل نکنید

  • رها مهر ۲, ۱۴۰۱

    قصه این نظام قصه چوپان دروغگو هست. این یک بار که به نظر راست هم میگن هیچکس تمایلی نداره حرفشون رو قبول کنه. دلم به حال این مردم میسوزه که اینقدر پر از درد و رنج و عقده شده اند که دیگه خشمشون قابل کنترل نیست. یک عده معلوم الحال هم هستند که دنبال کیسه بافتن از حرکات مردم هستند. الان واقعا فکر می کنید انگیزه این عده ای که بیرون ریختند فقط برای اعتراض به گشت ارشاد و حجاب اجباری هستش که رسانه ها از این حرکت مردم به عنوان حرکت فمینیستی یاد می کنند؟! این مردم از سالها دزدی مسئولان، فقر خانمان سوز و خفه کردن صداشون هست که به این درجه از خشم رسیدن. قطعا حجاب اجباری و نمادش که گشت ارشاد باشه یکی از نکات منفی این نظامه ولی در مقابل درد گرسنگی و خفقان که سالهاست این مردم تحمل می کنند مثل قطره ای در دریا است. وای به حال ملتی که حتی روی اعتراضات خودش هم کنترلی نداره و اینطور تکانه ای و بی هدف و تنها برای نشون دادن خشم فرو خورده اش به خیابانها میریزه. نمی دونم این بار کار به کجا میرسه ولی بعیده از جنبشی که نه آگاهی ای پشتش هست و نه رهبر و هدایتگری داره چیز مثبتی حاصل بشه. نهایتش چندتا عکس خوش ترکیب و رسانه پسند از زنان بدون حجاب در پس زمینه اعتراضات هست (در حالیکه مردان در حال کشته و زخمی شدن به دست نیروهای سرکوبگر هستند) و تیترهای رسانه های خارجی از «انقلاب زنان» و جملات اینستاگرام پسندی مثل «کاوه آینده ایران زن است»!

    • ایران مهر ۳, ۱۴۰۱

      به قول شما یه عده به دنبال اهداف و منافع خودشونن
      زنده یا مرده بودن این مردم براشون اهمیتی نداره هدف سوریه کردن ایرانه تجزیه کردن ایرانه
      بله حرفت رو قبول دارم متاسفانه تو چند سال اخیر دولت های منفعت طلب دروغ های زیادی به مردم گفتن!مثل ماجرای من روز جمعه متوجه شدم!اما از ماست که بر ماست وقتی درست انتخاب نکنیم وقتی بر اساس طرفداری و حرف تعدادی سلبریتی پول پرست رای میدیم تهش میشه دولتی که دروغ گفتن براش مثل اب خوردنه.
      اما تو ماجرای مهسا فیلم همه چیو نشون میده نه باهاش درگیر شدن نه زدنش خودش فوت کرد،پرونده پزشکی ایشون نشان دهنده همه چی هست!
      مهسا اسم رمزه خیلی از تحلیل گرها سیاسی از چند ماه قبل گفتن هدف جدید کشور های غربی عربی عبری به خیابان کشیدن زن هاست،که اگه یادتون باشه یه عده رفتن لباس به رنگ فلامینگو مهاجر پوشیدن،ساده ایم اگه فکر کنیم همه اینها اتفاقی هس.
      کشور ایران به دلیل اینکه از موقعیت ژئواستراتژیک عالی برخورداره کشور های دیگه نمیخوان ایران ابر قدرت بشه و به هر روشی میخوان تجزیش کنن تا چیزی از ایران نمونه،یه روز با کوروش بزرگ و لر ها رمز اشوب میشه یه روز پان ترک ها و ترکیه امروز هم مهسا و کرد ها،اما مساله همینه ایران با کرد و لر ترک عرب بلوچ و فارس ایران میشه بدون هیچ تکه ای جدا،پس تا ابد پاینده ایران????????

  • پوریا مهر ۳, ۱۴۰۱

    این رفتار سلبریتی های جامعه رو بهش میگم مرده خواری یا از آب گل الود ماهی گرفتن که تجربه چند سال اخیر نشان داده اصلا دلشون به حال مردم نمی سوزه فقط به فکر منافع خودشونن.امثال مدیری که روغن ریخته رو نذر امام زاده میکنن اول باید پول رو پس میداد بعد ای حرف ها رو میزد!!!
    همه سلبریتی های ایرانی دارای دکترای علوم سیاسی،امنیت ملی،روانشناسی اجتماعی،جامعه شناسی،فیزیک کوانتوم،اخترشناسی و … هستند…هر کی ندونه ما که میدونیم اینا بوی همین ج ا به نون نوایی رسیدن از قدیم گفتن خدا نکنه گدا معتبر بشه..

  • امیر مهر ۳, ۱۴۰۱

    امین حیایی راست میگه؛
    مقصر مرد های ایرانن که مثل مردان بریتانیایی به همه ی زنان بریتانیا تجاوز و تعرض جنسی نکردن!
    (بی بی سی متعلق به بریتانیا: تجاوز و دست مالی در بریتانیا عادی شده است؛ از هر ده زن بریتانیایی ۸ ۹ تا چند بار مورد تعرض قرار گرفته اند!)
    مقصر مرد های ایرانن که مثل اسپانیا راحت تجاوز نمی کنند.
    (یورونیوز متعلق به اتحادیه اروپا: چند مرد به یک دختر چهارده ساله بیهوش شده تجاوز کردند و دادگاه همه را تبرئه کرد! روزانه ۴ الی ۶ تجاوز در اسپانیا رخ می دهد)
    امین حیایی راست میگه فقط یه کم احمقه. نمی فهمه امنیت یعنی چی.
    (رویترز متعلق به ایالات متحده: تنها کشور غربی ای که در لیست ده کشور خطرناک جهان برای زنان قرار میگیرد ایالات متحده است! آمار هایی مثل رخ دادن یک خشونت خانگی در پانزده ثانیه؛ کشته شدن زنان سیاهپوست آمریکایی دوبرابر زنان کشته شده سوری توسط داعش است و… نشان می دهند وضعیت کشور به حد بحرانی رسیده است. تعصبات جنسی، مبارزات فمینیستی، تجاوزات درون شرکت های بزرگ و… آمریکا را در آستانه ی فاجعه قرار داده است!)
    همین چند روز پیش زینب عصام تو بغداد توسط یه آمریکایی کشته شد!
    زن، زندگی، آزادی برای این صدق نمی کنه؟ این زن نبود؟ زنده نبود؟ آزاد نبود؟ شاید شما ها حیوونید که نمی فهمید چیزی به نام احترام و حقوق زنان وجود نداره.
    و این خیلی بده!
    اما اینکه فکر می کنید فقط ایران مشکل داره خیلی بدتره!
    اینکه فکر کنید ما بدترینیم خیلی بدتره!
    اینکه بعضیا تحت تاثیر پروپاگاندای غرب هر غلطی می کنند خیلی بدتره!
    مهسای ما فرقی با زینب آنها ندارد.
    پس یالا دیگه؟
    برید بگید ترامپ بمیری ریاست جمهوری رو نبینی؟
    برید بگید ای نشستگان زینب عصام بعدی از شماست؟
    برید بگید تجاوز جنایت لعنت بر آمریکای پدر س.گ؟
    پس چرا خفه شدین؟
    پس چرا هیچ صدایی ازتون در نمیاد؟
    بی بی سی: اگر تغییری صورت نگیرد تمام زنان بریتانیا قربانی تجاوز می شوند.
    این ها زن نیستن؟
    این ها زنده نیستن؟
    این ها آزاده نیستن؟
    لعنت بهتون.ش
    هم خودتون و هم ارباباتون.
    شبکه العربیه:
    “در پنجاه استان از پنجاه و یک استان ایران اعتراضات رخ داده.”
    من دیگه حرفی ندارم???

    • زهرا مهر ۴, ۱۴۰۱

      بخدا مردم از گرسنگی دارن نون سفره همدیگر می دزدن شمما ک به خیابون برای اعتراض شعار میدین حرف دلتون بزنید مرگ مهسا بهانه است

      • امیر مهر ۵, ۱۴۰۱

        جمهوری اسلامی؛
        یعنی یک نظام کاملا جمهوری خواه که اسلام را هم دارد.
        در واقع هر کسی می تواند به تمام مراحل قدرت برسد؛ به جز آن کسانی که اسلام سد راهشان می شود.
        مثل کی؟ مثل فمینیست!
        مثل کی؟ مثل کمونیست!
        مثل کی؟ مثل لیبرالیست!
        مثل کی؟ مثل مجاهد خلق!
        و…
        اینهایی که توی خیابانند مردم عادی نیستن! مردم عادی نهایتا اون هایی باشند که توی اینستا به همه چی می خوان واکنش نشون بدن!
        اینایی که توی خیابانند انگل هایی هستند که میدونن اسلام جایی را برای آن ها در نظر نگرفته و برای همین سعی در فروپاشاندن اسلام دارند!
        البته هستند؛ بعضا، نوجوان و جوانانی که موج گرفتدشان و فکر می کنند با چند تا شعار ساختار شکنانه دادن؛ مشکلات خودشون و خانوادشون و مردم ایران و مردم جهان و موجودات فضایی در سیارات دیگه هم حل میشه!
        بعد یه سری هاشون دیگه خیلی جو میگیردشون و فکر می کنند با آتش زدن آمبولانس و مایشن آتش نشانی و روسری و خیابان و مسجد و… نظام را فروپاشاندن و مثل ابرقهرمان های خیالی آمریکایی مولتی ورس را هم از نابودی نجات دادن!
        نیمی از رفتار هایشان شست و شوی مغزی دشمن است و نیمی دیگر هیجانات باطل.
        البته که فراموش نشود؛ اکثریت کسانی که توی اغتشاشات هستند انگل هایی هستند که می دانند اسلام جایی به آنها نمی دهد.
        مثل فمینیست و کمونیست و لیبرالیست و مجاهدین خلقیست (!) و لگبتیست (!) و….

  • مریم مهر ۴, ۱۴۰۱

    بصیرت از نماز خواندن هم مهم تر است
    خیلی مهمه ببینی برای سود چه افرادی داری قدم بر میداری
    مطالبات حق ما هست به تمام مسائل
    ولی آیا اومدنمون تو خیابون به این شکل به مطالباتمون میرسیم
    جالبه افرادی که بیشترین استفاده رو از نظام کردن الان ناراحت ترینن

  • محدثه بیدآبادی مرداد ۲۹, ۱۴۰۲

    “بسمه تعالی”
    اینجانب پارسال با شنیدن خبر شهادت مهسا امینی از یکی از دانشجویان در گروه رشته ی علمی دانشگاهمان متعجب شدم چون داشتم فکر می کردم که چرا به خانم امینی لقب شهید داده اند آیا در راه خدا مشغول کاری بوده که متاسفانه فوت کرده است؟
    ان شا الله که خداوند متعال خانم امینی و همه ی رفتگان را بیامرزد و کسانی که با دروغ های منافقان از راه اسلام دور شده اند کمک به توبه کنند و منافقان و ظالمان را اگر قابل اصلاح هستند موفق و گرنه نابود کنند.