ماجرای توقیف سریال «آنتن» چیست و چه ارتباطی با شرایط این روزهای کشور دارد؟

ماجرای توقیف سریال «آنتن» چیست و چه ارتباطی با شرایط این روزهای کشور دارد؟

شباهت سکانسی از سریال شبکه نمایش خانگی «آنتن» به وقایع این روزهای کشور، به توقیف این سریال انجامید.

سریال طنز آنتن به کارگردانی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان یکی از آثار جدید شبکه نمایش خانگی است و پخش آن به تازگی از پلتفرم نماوا آغاز شده است. اما پس از انتشار قسمت دوم دستور توقف پخش آن صادر و به گفته‌ی کارگردان آن این سریال «پایین کشیده شد». علاوه بر حذف قسمت دوم این سریال از پلتفرم نماوا، قسمت سوم آن هم در روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه منتشر نشد.

داستان این سریال در دانشگاه می‌ گذرد و در سکانسی به اعتراضات دانشجویی اشاره‌ ای دارد که باتوجه به وقایع اخیر کشور به نظر می‌ رسد دلیل توقیف این سریال باشد.

ابراهیم عامریان که پیش از این سابقه‌ ی تهیه‌ کنندگی کمدی های پرفروشی چون «انفرادی»، «دینامیت» و «زاپاس» را بر عهده داشته، در خصوص توقیف سریال آنتن به خبرگزاری برنا گفت: «پنج قسمت از سریال “آنتن” پروانه نمایش داشت. تمام اصلاحاتی که قبلاً در خصوص این سریال به ما داده شده بود را رعایت کردیم. قسمت اول و دوم این سریال پخش شد اما متأسفانه فعلاً جلوی پخشش را گرفته‌ و قسمت دوم را پایین کشیده‌اند.»

او در خصوص وقایع اخیر کشور و ارتباطش با سریال «آنتن» گفت: «در “آنتن” سکانسی در خصوص اعتراضات دانشجویی وجود دارد که فکر می‌کنم به دلیل شباهتش به وضعیت کنونی جامعه حساسیت‌برانگیز شده است. به هر حال تا جایی که ما توانستیم با ساترا همکاری کردیم و هرچه اصلاحیه به ما داده شد را بی‌چون و چرا پذیرفتیم. امیدوارم که آن‌ها هم روی مجوزی که به ما داده‌اند بمانند.»

او ادامه داد: «ما یک سال و نیم پیش مجوز ساخت این سریال را گرفتیم. بنابراین داستان سریال ما به یکسال قبل بازمی‌گردد و هیچ ارتباطی با شرایط حال حاضر ایران ندارد.»

ابراهیم عامریان همچنین در مصاحبه ی دیگری گفته است: «من دنبال سیاست نیستم زیرا نه بلدم نه کارم این است و ترجیح می دهم وارد این فضا نشوم اما این که اکنون سریال “آنتن” در حال پخش شدن است و همزمان هم به موضوعات روز جامعه شباهت پیدا کرده، اتفاقی بوده است. درست است که به اعتراضات دانشجویی پرداخته بودیم و با جریانات امروز جامعه مصادف شد اما طرح این سریال را یک سال و نیم پیش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ساترا ارائه کردیم که آن موقع این شرایط پیش نیامده بود. حتی فروردین ماه ۱۴۰۱ بود که به ساترا درخواست پروانه نمایش دادیم و آنقدر طول کشید تا پخش “آنتن” به این زمان رسید، تبلیغات را هم قبل از این داستان ها شروع کرده بودیم.»

البته توقیف سریال آنتن به طول نیانجامید و در نهایت، با بارگذاری مجدد قسمت دوم و انتشار قسمت سوم با یک روز تأخیر، پخش این سریال از سرگرفته شد. قسمت دوم این سریال احتمالاً با اعمال حذفیات و سانسور مجددا بارگذاری شده است.

درباره سریال آنتن

سریال طنز آنتن به کارگردانی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی هر چهارشنبه ساعت ۲۰ از پلتفرم نماوا پخش می شود.

پژمان جمشیدی، هادی کاظمی، رویا افشار، مرجانه گلچین، الیکا عبدالرزاقی، نعیمه نظام دوست، بهنام تشکر، ارسلان قاسمی و سام نوری برخی از بازیگران این سریال هستند.

سریال آنتن درباره زن مسنی به نام گوهر (با بازی رویا افشار) است که پس از فوت همسر خود، تصمیم می‌گیرد که ادامه تحصیل بدهد و به دانشگاه برود، اما فرزند او خلیل (با بازی پژمان جمشیدی) به شدت با دانشگاه رفتن مادرش در این سن و سال مخالف است و تلاش می‌کند تا او را به شهر خودشان برگرداند.

موازی با این موضوع، شاهد حضور پرماجرای گوهر در خوابگاه دانشگاه هستیم. مدیر خوابگاه او زنی سخت‌گیر، بداخلاق و جدی است، اما گوهر با دانشجویان جوان همراه است و در مقابل زورگویی‌های این مدیر می‌ایستد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود