چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی را با موبایل مشاهده کنیم؟

چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی را با موبایل مشاهده کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی صحبت از سوابق بیمه می‌شود؛ احتمالا اولین چیزی که به ذهن خیلی از افراد می‌رسد، این است که چند سال سابقه دارم؟ آخرین سابقه کاری مربوط به چه شرکتی است؟ کل سابقه بیمه چقدر است؟ و سوالاتی از این قبیل. اگرچه روش‌های متعددی برای مشاهده آخرین وضعیت سوابق بیمه وجود دارد؛ اما با این حال اغلب افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند به ساده‌ترین شکل کل سابقه بیمه‌شان را مشاهده کنند. آشنایی با روش‌های استعلام سوابق بیمه با موبایل به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان جزئیات سوابق بیمه را مشاهده کنید و به آخرین جزئیات دسترسی پیدا کنید.

چرا باید سوابق بیمه را هر چند وقت یک‌بار مشاهده کنیم؟

تابه‌حال شده به این فکر کنید که چرا باید استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی را انجام دهید؟ به جز اطلاع از تعداد‌ سال‌های حق بیمه و آخرین واریزی بیمه، اصلی‌ترین دلیل استعلام سوابق بیمه این است که بسیاری از کارفرمایان بر خلاف میل باطنی‌تان بیمه را رد نمی‌کنند و اگر استعلام نگیرید؛ هیچ‌گاه متوجه عدم پرداخت حق بیمه نخواهید شد. به‌علاوه با رد شدن سابقه بیمه می‌توانید تا از امکانات زیر بهره‌مند شوید.

  • اگر سابقه بیمه تامین اجتماعی شما به صورت مرتب رد ‌شود؛ می‌توانید در هنگام بیماری از خدمات درمانی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استفاده کنید. این‌طوری سازمان بیمه بخشی از هزینه تامین اجتماعی را متحمل می‌شود و نیاز نیست تمام هزینه‌ها به صورت کامل توسط شما پرداخت شود
  • اگر بین ۲۰ تا ۳۰ سابقه کار داشته باشید و به سن ۴۵ تا ۵۰ سال رسیده باشید؛ می‌توانید بازنشسته شوید و از مزایای بازنشستگی استفاده کنید
  • اگر بیمه‌شده فوت کند، خانواده او می‌توانند از تمام مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند
  • در صورت رد شدن سابقه بیمه ۶ ماه در همان شرکت، امکان استفاده از بیمه بیکاری بعد از خروج از شرکت وجود دارد
  • برای مهاجرت شغلی به ترجمه سوابق بیمه تامین اجتماعی نیاز دارید.

تمام این دلایل نشان‌دهنده اهمیت زیاد مشاهده سوابق بیمه هستند. با استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی می‌توانید به تمام جزئیات سوابق بیمه دسترسی پیدا کنید. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور بهترین روش استعلام را پیدا کنیم و بهترین روش برای پیگیری بیمه چیست؟ در ادامه به صورت کامل درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

روش‌های استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل

اگر در سایت تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده باشید؛ یعنی نصف مسیر را طی کردید. برای مشاهده و دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی روش‌های متعددی وجود دارند. از مراجعه حضوری به شعب مختلف بیمه تامین اجتماعی تا روش‌های غیر حضوری و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل. اگرچه هر یک از این روش‌ها معایب و مزایایی دارند اما دیگر مثل قبل افراد تمایل ندارند به صورت حضوری به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و از آخرین سابقه کار خود مطلع شوند. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی هم در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنید و هم در کوتاه‌ترین زمان به آخرین سابقه بیمه تامین اجتماعی خود دسترسی پیدا کنید.

چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی را با موبایل مشاهده کنیم؟

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با اپلیکیشن‌های موبایلی

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که کار با اپلیکیشن‌های موبایلی را نداند. از طرفی این روزها با پیشرفت تکنولوژی بیشتر افراد تمایل دارند برای رفع نیاز و دغدغه‌های خود از برنامه‌های موبایلی استفاده کنند. پس چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید با یک تلفن همراه از خدمات متعدد مانند استعلام سوابق بیمه استفاده کنید و تعداد دفعات مراجعه حضوری به سازمان تامین اجتماعی را کاهش دهید. اپلیکیشن‌های متعددی مانند تامین اجتماعی من و پیشخوان ۲۴ وجود دارند که امکان استعلام سوابق بیمه را فراهم کردند. در ادامه بیشتر در مورد هر روش استعلام صحبت می‌کنیم.

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی در پیشخوان ۲۴

پیشخوان ۲۴ در راستای رفع دغدغه اغلب کاربران در خصوص سابقه بیمه، امکان گرفتن استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل را فراهم کرده است. با این سرویس هم نیاز نیست همیشه رمز عبور خود را به خاطر بسپارید و هم اینکه بدون مراجعه حضوری در سازمان تامین اجتماعی می‌توانید از آخرین و به‌روزترین سابقه کاری خود باخبر ‌شوید. پیش از گرفتن استعلام نیاز است با امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روش اینترنتی آشنا شوید.

با نصب اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ روی هر گوشی همراهی می‌توانید از امکانات زیر بهره‌مند شوید. اگر هم به هر دلیل امکان نصب اپلیکیشن برای شما وجود نداشت، می‌توانید از سایت پیشخوان ۲۴ برای استعلام از این سرویس و خدمات دیگر استفاده کنید.

  • مشاهده آخرین و به‌روزترین سابق بیمه تامین اجتماعی؛
  • دسترسی همیشگی به سوابق بیمه؛
  • امکان چاپ و دانلود سابقه بیمه بیکاری؛
  • ورود یک‌باره رمز عبور و کد ملی؛
  • مشاهده جزئیات کامل تمام سوابق بیمه مانند کد بیمه، آخرین مبلغ واریزی و کل سابقه بیمه.

در کنار امکانات بالا، می‌توانید از بیش از ۱۰ سرویس متعدد دیگر نیز استفاده کنید و همیشه و در هر زمان به نتیجه به‌روز استعلام دسترسی داشته باشید.

چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی را با موبایل مشاهده کنیم؟

سامانه اینترنتی پیشخوان ۲۴؛

اگر سیستم عامل تلفن همراه شما ios است و امکان نصب اپلیکیشن روی گوشی همراه وجود ندارد؛ می‌توانید برای گرفتن استعلام و مشاهده جزئیات به سامانه جامع استعلام و پرداخت خدمات تامین اجتماعی و خودرو مراجعه کنید. سپس با وارد کردن کد ملی و رمز عبور تمام سوابق به همراه جزئیات کامل به شما نمایش داده خواهد شد.

تامین اجتماعی من؛ اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی

اپلیکیشن تامین اجتماعی من یکی از برنامه‌های موبایلی است که می‌توانید برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از آن استفاده کنید. هم‌چنین در کنار مشاهده جزئیاتی مانند کل روز‌های سابقه، شماره کارگاه و جزئیات سابقه، امکان تغییر رمز عبور در صورت فراموشی نیز وجود دارد.

اپلیکیشن‌های دیگری مانند برنامه موبایلی کارمند نیز وجود دارند که امکان مشاهده سوابق بیمه را فراهم کرده است. برای مشاهده حداقل اطلاعاتی مانند شرکت بیمه‌کننده و شماره بیمه نیز باید هزینه اشتراک پرداخت کنید؛ در غیر این صورت امکان استفاده از برنامه موبایلی برای شما وجود ندارد.

دریافت سوابق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی

اگر حداقل یک ماه از شروع کارتان در یک سازمان گذشته باشد، می‌دانید که باید پیش از مشاهده سوابق بیمه، در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کنید. سپس می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir کل سابقه بیمه خود را با جزئیات مشاهده کنید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره‌گیری کد ussd

عدم دسترسی به اینترنت باعث شده برخی از افراد محدود شوند به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و نتوانند از روش استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل استفاده کنند. در این شرایط برای دریافت سابقه بیمه می‌توانید کد *۴*۱۴۲۰# را در تلفن همراه خود شماره‌‌گیری کنید. اگرچه این روش به صورت آفلاین نتیجه را به شما نمایش می‌دهد؛ اما به دلیل عدم نمایش جزئیات کامل محبوبیت زیادی در بین افراد ندارد و پیشنهاد نمی‌شود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود