روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فروش آنلاین جهانی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. من با بسیاری از افرادی که کسب و کار آنلاین راه اندازی می کنند کار می کنم. برخی از آنها شکست خوردند، برخی با موفقیت آنلاین فروخته شدند. برخی از آنها پول و زمان زیادی را صرف ایجاد یک وب سایت می کنند، برخی بدون وب سایت خود کسب و کاری راه اندازی می کنند و به جای آن به فروش آنلاین می پردازند. من همچنین یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردم. بعد از مدتی منصرف شدم. چون شریکی که این ایده را به من داده نمی تواند محصول را ارائه دهد.

راه های فروش آنلاین

همه چیز با پرسیدن یک سوال شروع می شود:

چه چیزی را می خواهید بفروشید

کجا می خواهید بفروشید؟ به چه کسی می خواهید بفروشید؟

واقعاً دو گزینه اصلی برای فروش در شهر شما (نه آنلاین) وجود دارد:

گزینه ۱: شما زمین می خرید و فروشگاه می سازید.

گزینه ۲: شما مکانی را در یک بازار بزرگ یا سوپرمارکت اجاره می کنید.

در دنیای اینترنت، هر دو درست هستند:

گزینه ۱: شما یک سرور میزبانی (پایگاه داده، فضای گیگابایت یا مگابایت) دریافت می کنید و همه چیز را در صورت نیاز برنامه ریزی می کنید یا یک برنامه نویس را برای انجام کار استخدام می کنید.

روش ۲: شما در یک وب سایت بازار بزرگ ثبت نام می کنید و شروع به فروش می کنید. چنین سایت هایی به عنوان سایت های تجارت الکترونیک چند فروشنده نیز شناخته می شوند. به عنوان مثال، amazon.com، alibaba، etsy.com و غیره.

در این مقاله، روش اول را مورد بحث قرار خواهیم داد – نحوه ایجاد وب سایت تجارت الکترونیکی خود.چگونه یک وب سایت خرید راه اندازی کنیم؟

بحث های بی پایانی بین برنامه نویسان وجود دارد: “PHP بهتر است یا Python؟”، “Laravel یا Yii Framework؟”، “WordPress یا CMS دیگری؟” و غیره. همچنین ابزارهای زیادی برای ساخت وب سایت در اینترنت وجود دارد، درست مانند بلوک های لگو، شما می توانید با ترکیب عناصر مورد نیاز وب سایت خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال می توان به Squarespace، Webflow، Wix و غیره اشاره کرد. آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که یک وب سایت با طراحی سفارشی ایجاد کنید.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

خبر بد: زمان و پول بیشتری صرف خواهید کرد. بسیاری از خطاهای غیرمنتظره (اشتباهات) ممکن است در حین ایجاد رخ دهد. همه عملکردها باید قبل از شروع به کار آزمایش شوند.

خبر خوب این است: شما می توانید هر چیزی را که می خواهید بدون محدودیت ایجاد کنید. شما می توانید عملکرد وب سایت را در هر زمان افزایش دهید. برنامه ریزی و طراحی. یک طراح وب را برای ایجاد رابط وب سایت آینده خود استخدام کنید. این نیز مدتی طول می کشد، بسته به اینکه طراح شما چقدر حرفه ای است. اما اکنون کتابخانه های طراحی آماده وجود دارد – عناصر وب از پیش ساخته شده. همچنین به عنوان یک کتابخانه طراحی یا کیت UI شناخته می شود. به عنوان مثال: https://ecommerce-uikit.com

شما می توانید بسیاری از قالب های طراحی شده زیبا پیدا کنید: به عنوان مثال: https://themeforest.net/category/site-templates?term=ecommerce

همچنین می خواهم به قالب html که ایجاد کردم اشاره کنم:

https://bootstrap-ecommerce.com

شما به راحتی می توانید رنگ ها و سبک ها را سفارشی کنید. از بلوک های آماده تشکیل شده است. Bootstrap، CSS و SASS را بشناسید تا آن را به سبک خود سفارشی کنید.

همچنین https://bootstrap-ecommerce.com/templates.html را بررسی کنید

یک پایگاه داده ایجاد کنید. می توانید از mysql، postgresql، mongodg و غیره استفاده کنید.

ایجاد یک کنترل پنل مدیریت همانطور که در بالا ذکر کردم، کنترل سایت شما به عهده مدیر است (افزودن محصولات، مدیریت سفارشات، …).

روشدر اینجا نیز یک کد آماده شبیه به روش بالا وجود دارد. اما این کد ایجاد شده توسط “کسی” نیست، بلکه یک جامعه با اکوسیستم و تیم پشتیبانی خود است. نمونه ای از این سیستم مدیریت محتوا وردپرس است.

وردپرس نیز سیستمی است که با PHP ایجاد شده است. به عبارت دیگر یک وب سایت آماده است که به زبان PHP با پنل مدیریت و نمای جلوی خود ایجاد شده است. اغلب سیستم های CMS دارای افزونه های اضافی هستند. پلاگین ها – مجموعه ای از کدهای اضافی است که می تواند عملکرد سیستم را افزایش دهد. به عنوان مثال، وردپرس در واقع برای سایت های وبلاگ نویسی ساده طراحی شده است. اما افزونه ای به نام Woocommerce (woocommerce.com) دارد که می تواند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کند.

یکی دیگر از سیستم های CMS محبوب opencart (opencart.com) است که یک سیستم خرید آنلاین آماده است. برای استفاده از آنها، فقط باید هاست دریافت کنید (سرور وب – جایی که پایگاه داده در آن قرار دارد) و یک نام دامنه (www.something.com) خریداری کنید. همچین سایت ساز های ایرانی نیز وجود دارد، برای آشنایی با سایت ساز ایرانی، کلیک کنید.

مزیت CMS این است که تنها ۵ دقیقه طول می کشد تا یک فروشگاه آنلاین اولیه با عملکرد اولیه ایجاد کنید. اما… شما مدتی را صرف سفارشی کردن آن با نیازهای خود می کنید، مانند تغییر طراحی، افزودن ویژگی های اضافی و اتصال به سیستم های پرداخت.برای چنین کاری، باید برنامه نویسی را پیدا کنید که قبلاً با سیستم تجربه داشته باشد. اغلب برنامه نویسان مسلط به PHP ممکن است اصلا وردپرس را نشناسند. اگرچه وردپرس نیز بر روی PHP ساخته شده است :-).

کدام روش را انتخاب کنم؟

روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

انتخاب بستگی به موقعیت و برنامه های آینده شما دارد.

اگر محصولات زیادی برای فروش ندارید، برای باز کردن وب سایت خرید خود عجله نکنید. بهتر است به یک سایت بازار بپیوندید (جایی که کاربران زیادی می توانند ثبت نام کنند و اقلام را بفروشند). به عنوان مثال می توان به آمازون، eBay، Etsy اشاره کرد. شما همچنین می توانید یک بازار محلی در کشور خود پیدا کنید، به عنوان مثال: market.yandex.ru در روسیه. abad.uz، sello.uz در ازبکستان.

در Marketplace، لازم نیست نگران کدنویسی یا ادغام با سیستم های پرداخت باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پروفایل ایجاد کنید و محصولات خود را اضافه کنید.

اگر قصد دارید محصولات زیادی بفروشید و تجربه تجارت آنلاین ندارید. در این صورت، من روش را توصیه می کنماز آنجایی که نمی دانید فروش رشد خواهد کرد یا خیر، به آزمایش ایده کسب و کار شما کمک می کند. با Opencart یا WordPress Woocommerce شروع کنید. سپس سیستم پرداخت را وصل کنید. فقط یک برنامه نویس برای انجام کار کافی است. یکی دیگر از دغدغه های صاحبان فروشگاه، درگاه پرداخت امن است که از هک کارت بانکی جلوگیری کند، و در سریع ترین زمان ممکن، عمل کند. یکی از بهترین درگاه های پرداخت، درگاه پرداخت پی فا می باشد.

بعداً، وقتی کسب و کار شما رشد کرد، به یک وب سایت سفارشی با ویژگی های زیاد نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، یک تابع جستجوی پیشرفته که به طور خودکار کلمات را تصحیح می کند، یا یک عملکرد جستجوی چند حرفی و غیره. بنابراین در این صورت باید یک برنامه نویس حرفه ای استخدام کنید و از صفر شروع کنید (همانطور که در روش بالا ذکر شدبه طور خلاصه، افرادی را برای بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM – فیس بوک و اینستاگرام)، تبلیغات ویدیویی (یوتیوب)، موتورهای جستجو (Google Ads، SEO) استخدام کنید. کانال های اپلیکیشن تلگرام در بسیاری از کشورهای آسیایی بسیار محبوب هستند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود