چطور در زمستان پوستی درخشنده و سالم داشته باشیم؟

چطور در زمستان پوستی درخشنده و سالم داشته باشیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پوست صورت و بدن در هوای سرد بیشتر از هر زمان دیگر دچار خشکی و شکنندگی می‌شود. مراقبت از پوست در فصل‌های سرد سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جلوگیری از خشک شدن پوست و دقت در آبرسانی به آن باعث می‌شود پوست بدنتان شاداب و لطیف بماند. در ادامه این نوشتار شما را با مهم‌ترین راهکارهایی که به مراقبت از پوست و سالم نگه داشتن‌ آن در فصل زمستان کمک می‌کند آشنا می‌کنیم.

راهکارهایی برای سالم و درخشنده نگه داشتن پوست در زمستان

برای آنکه در زمستان پوستی سالم و درخشان داشته باشید، می‌توانید از این روش‌ها استفاده نمایید:

پوستتان را اسکراب کنید

اسکراب‌ها موادی مراقبتی هستند که در ساختار آن‌ها از دانه‌های ریز و گرانولی برای لایه برداری پوست استفاده شده است. تجمع سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌ها در ناحیه سطحی پوست باعث کدر شدن چهره شما شده و از درخشندگی آن می‌کاهند. برای جوانسازی پوست و لایه برداری ملایم آن در فصل زمستان می‌توانید از اسکراب‌هایی با کارکرد مطابق جنس و نوع پوست خود استفاده کنید.

اسکراب در کنار لایه برداری پوست به جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه کمک کرده و باعث می‌شود مواد مغذی و رطوبت به طور مناسب در منافذ و لایه‌های پوستی نفوذ کنند‌. انواع اسکراب صورت با اثرات ضد پیری و روشن کنندگی باعث درخشندگی و لطافت پوست شما در فصل زمستان می‌شوند.

چطور در زمستان پوستی درخشنده و سالم داشته باشیم؟

کرم آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید

استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده‌ها بهش قابل توجهی از روتین مراقبتی پوست در روزهای سرد سال را تشکیل می‌دهد. این کرم‌ها سلول‌های پوستی را به طور موثر آبرسانی کرده و از خشک و کدر شدن پوست جلوگیری می‌کنند. خشک شدن پوست به فرایند پیری و ایجاد چین و چروک سرعت می‌دهد.

استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده‌های مناسب با جبران کمبود آب سلول‌های پوستی به طراوت و نشاط پوست صورت و بدن کمک می‌کند. چنانچه به خرید  کرم آبرسان و مرطوب کننده در موتنرو تمایل دارید می‌توانید نام، مدل و مشخصات محصول مورد نظر خود را در کنسول جستجوی سایت سرچ کنید.

از تونر استفاده کنید

تونرها از مهم‌ترین محصولات مراقبتی هستند که به تنظیم سطح PH پوست کمک کرده و در حفظ سلامت پوست اثرگذار هستند‌. بعد از شستشوی صورت به واسطه فیس واش یا سایر شوینده‌های مطابق با نیاز پوست خود می‌توانید برای افزایش لطافت و درخشندگی پوست و همچنین از بین بردن آلاینده‌های بسیار ریز تجمع یافته در منافذ پوستی از تونر استفاده کنید.

تونرها منافذ باز و بزرگ پوستی را کاهش داده و به صاف و یکدست شدن پوست صورت شما نیز کمک می‌کنند. استفاده از تونر صورت در فصل زمستان کمک می‌کند علاوه بر آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشک شدن آن، به لطافت و درخشندگی پوست خود کمک کنید.

ماسک صورت طبیعی تهیه کنید

برای شاداب و جوان ماندن پوست به استفاده هفتگی از ماسک‌های طبیعی نیاز دارید‌‌. برای تهیه ماسک‌های دستساز خانگی و ایجاد نتیجه مطلوب می‌توانید از روغن‌های گیاهی و طبیعی استفاده کنید و این روغن‌ها را با موادی مانند عسل، آبلیمو، ادویه‌های مانند زردچوبه و دارچین و آب میوه‌های طبیعی ترکیب کنید.

استفاده از ماسک‌های طبیعی در فصل زمستان به محافظت از بافت پوست کمک کرده، جوش‌ها و موهای ریز زیر پوستی را از بین می‌برد و پوستتان را لطیف و براق خواهد کرد.

پوستتان را با سرم صورت تقویت کنید

سرم‌های تقویت کننده و روشن کننده پوست بهترین ترکیبات برای از بین بردن جای جوش و سایر لکه‌ها و تیرگی‌های سطح پوست به شمار می‌آیند‌. این سرم‌ها در فرمولاسیون خود دارای مواد و عناصر مغذی مانند ویتامین‌ها و پروتئین‌ها هستند و علاوه بر آبرسانی و تقویت سلول‌های پوستی به لیفت پوست صورت و جلوگیری از افتادگی آن کمک می‌کنند.

شما می‌توانید در روزهای سرد سال برای رطوبت رسانی به پوست، بستن منافذ باز پوستی و یکدست کردن رنگ چهره خود از سرم‌های مغذی با ترکیبات سازگار استفاده نمایید.

کرم دور چشم بزنید

همانطور که می‌دانید جنس پوست اطراف چشم با پوست سایر قسمت‌های صورت متفاوت است و بافتی نازک، آسیب پذیر و حساس دارد. ضرورت مرطوب نگه داشتن پوست صورت به اندازه‌ای زیاد است که با بی‌توجهی به مراقبت از پوست صورت خود ممکن است روند پیری اطراف چشم‌ها و ایجاد خطوط عمیق در این نواحی را تسریع کنید. کرم‌های دور چشم در انواع کرم‌های روز و کرم‌های شب در بازار به فروش می‌رسند و استفاده از آن‌ها در فصل سرد زمستان ضروری تلقی می‌شود.

چطور در زمستان پوستی درخشنده و سالم داشته باشیم؟

کرم‌های دور چشم روز حاوی مقادیر مناسبی از ضد آفتاب‌ها هستند و از ایجاد کک و مک در اطراف چشم‌ها جلوگیری می‌کنند. این کرم‌ها حلقه‌های تیره اطراف چشم را کمرنگ کرده و کبودی‌های دور پلک را از بین می‌برند. کرم‌های دور چشم‌ مخصوص شب نیز حاوی مقادیر کافی از مرطوب کننده‌ها هستند و علاوه بر حفظ شادابی پوست اطراف چشم به از بین رفتن پف و ورم کمک می‌کنند.

از بادی اسپلش و بادی میست استفاده کنید

شما برای آراستگی هر چه بیشتر در فصل زمستان علاوه بر محصولات زیبایی به خوشبو ‌کننده‌ها نیز نیاز دارید. بادی اسپلش و بادی میست از پرفروش‌ترین خوشبو کننده‌های بدن هستند که می‌توان آن‌ها را به طور مستقیم بر روی پوست اسپری کرده و از رایحه دلپذیر و دلنشینشان لذت برد.

بادی اسپلش و بادی میست هر دو در ترکیبات خود حاوی مقادیر مناسبی از آب، الکل و اسانس‌های روغنی هستند؛ با این تفاوت که نسبت روغن به آب در بادی میست‌ها بیشتر است و این محصولات از غلظت و ماندگاری بیشتری در مقایسه با بادی اسپلش‌ها برخوردارند و در قصل زمستان استفاده و کاربرد گسترده‌تری دارند. این خوشبو کننده‌ها علاوه بر ایجاد رایحه مطلوب به آبرسانی پوست کمک کرده و پوست شما را لطیف می‌کنند. ضمن اینکه مدل‌های شاین دار یا درخشان کننده بادی میست‌ها حاوی ذرات ریز و بسیار کوچک اکلیل مانند هستند که به براق و درخشان کردن پوست بدن کمک می‌کنند.

کلام پایانی

در این‌ مطلب شما را با ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های محافظت از پوست در فصل‌های سرد سال آشنا کردیم. محصولاتی که در این نوشتار به شما معرفی شدند همگی دارای ویژگی‌های مناسب برای لطیف و درخشنده نگه داشتن پوست شما هستند. در هنگام خرید و انتخاب محصولات بهداشتی و مراقبتی خود باید به اعتبار برند تولید کننده توجه کرده و از سلامت این مواد آرایشی، بهداشتی و مراقبتی اطمینان حاصل کنید.

بدون نظر

ورود