جزئیات طرح جدید مجلس برای بی حجاب ها؛ ضبط کارت ملی و محرومیت اجتماعی

جزئیات طرح جدید مجلس برای بی حجاب ها؛ ضبط کارت ملی و محرومیت اجتماعی

سخنگوی ستاد امر به معروف می گوید بر اساس طرح جدید مجلس کارت ملی بی حجاب ها در سیستم فریز می شود و این افراد به مدت یک ماه از خدمات اجتماعی محروم می گردند. همچنین به گفته ی او کماکان گشت هایی برای نظارت بر پوشش شهروندان در سطح شهر حضور خواهند داشت. وی تأکید کرد کنترل پوشش شهروندان به اماکن عمومی و خودروها محدود نمی شود و در فضای مجازی نیز صورت خواهد گرفت.

ضبط کارت ملی بی حجاب ها

علی خان محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت و گو با «انتخاب» در رابطه با بحث حجاب اظهار کرد: «کنترل وضعیت عمومی کشور در موضوع عفاف و حجاب مربوط به دیروز و امروز نیست و چندین سال است که انجام می شود. یکی از ارگان هایی که وظیفه دارد به این مسئله ورود کند “اماکن” است که در روزهای اخیر با همکاری وزارت صمت و اتاق اصناف ایران با مجموعه هایی مثل “اوپال” و مراکز تجاری دیگر برخورد کردیم.»

وی افزود: «این جزو مصوبات ستاد عفاف و حجاب کشور است که وزارت کشور متولی آن است و آنجا خواسته شده که با همکاری سه مجموعه پلیس، اماکن و وزارت صمت و اتاق اصناف ایران ساماندهی در این حوزه صورت بگیرد.»

ضبط کارت ملی بی حجاب ها

خان محمدی در توضیح اینکه طرح های مجلس که شامل محرومیت های اجتماعی می شود، در چه مرحله ای است، اظهار کرد: «نمایندگان هم مثل ما دغدغه مند هستند و روی طرح هایی کار می کنند تا محرومیت ها و مجازات هایی برای هنجارشکنی تعریف شود؛ این طرح ها باید بازدارنده باشد و بتوانند با شیوه هایی جدیدتر به مسئله حجاب ورود کنند.»

وی ادامه داد: «برای تصمیم گیری در مورد قوانین حجاب ستاد در مبحث آموزش متولی شده است. آموزش در حوزه عفاف و حجاب و بحث فلسفی آن و فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب بزرگترین دغدغه امروز ما است، البته که مطالبه گری های مردم برای مقابله با بی حجابی هم مدنظر داریم.»

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: «ما گشت ارشاد را در حال حاضر لازم نمی بینیم، به نظرم آموزش مقدم است. ایراد کار در موضوعات اخیر این بود که نیروی انتظامی به عنوان حلقه آخری که وظیفه دارد به مسئله حجاب ورود کرده بود در حال حاضر تصمیم این است که ۳۲ دستگاهی که باید در حوزه عفاف و حجاب با هم فعالیت کنند این کار را انجام بدهند.»

ضبط کارت ملی بی حجاب ها

خان محمدی تاکید کرد: «من اخیرا ماشین های گشت ارشاد را در شهر ندیده ام ولی پلیس در این خصوص فعالیت دارد. ناظر ۱ بحث کشف حجاب در خودرو بود که پیگیری می شود، ناظر ۲ بحث اماکن تجاری است که در حال اجرا است و ناظر ۳ بحث معابر و فضای عمومی و ناظر ۴ فضای مجازی است.»

وی ادامه داد: «در مورد گشت ارشاد شیوه های جدیدتری در حال جایگزینی است اما اگر کسی با شرایطی نامناسب وارد خیابان شود چه کسی باید او را بگیرد؟! بالاخره مجموعه ای باید بیاید و با چنین فردی برخورد کند. در این زمینه ها وجود چنین ماشین هایی در سطح شهر نیاز است. عده ای به دنبال موضوعی بیشتر از کشف حجاب یا برداشتن گشت ارشاد هستند ، باید بدانیم حجاب در کشور قانون است؛ باید در مقابل بی قانونی اقدامی شود و تصمیم گرفت.»

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد طرح اخیر مجلس برای ضبط کارت ملی افراد بی حجاب گفت: «در این طرح کارت ملی در سیستم فریز می شود و خدمات به مدت یک ماه به فرد داده نمی شود. امروز در سطح فرودگاه ها می بینیم که وقتی خانمی بدون حجاب از گیت رد می شود به او تذکر داده می شود، این طرح هم شبیه به همین است؛ ضبط کارت ملی بعد از سه بار تذکر انجام می شود. این طرح مجلس است و امروز در کارگروه های تخصصی روی آن کار می شود. قبلا در طرح ناظر ۱ در خودرو ها فرمانده انتظامی وقت اعلام کرد ۸۱٪ از کشف حجاب ها در خودرو ها با پیامک کاهش پیدا کرده است. آن زمان هم بعد از پیامک سوم ماشین توقیف می شد.»

ضبط کارت ملی بی حجاب ها

وی با بیان اینکه صدا و سیما در حوزه فرهنگ سازی در مورد حجاب ضعیف عمل می کند ادامه داد: «صدا و سیما در مورد مساله حجاب و در مورد کرسی های آزاد اندیشی ضعیف است. باید از گروه های مختلف دعوت شود و جوان ها در این مورد بحث کنند و حتی این طرح ها به نقد گذاشته شود. هر چه این طرح ها عمومی تر باشد، مفیدتر است. امروز بسیاری از این اطلاع رسانی ها در رسانه ملی انجام نمی شود و مردم احساس می کنند نسبت به این موضوع تعیین تکلیف نشده اند.»

خان محمدی با اشاره به برخی پیشنهادها برای برگزاری رفراندوم در مورد مسائل اجتماعی گفت: «رفراندوم در قانون ما شرایطی دارد، اگر بخواهیم همه موضوعات اجتماعی را به رفراندوم بگذاریم سنگ روی سنگ بند نمی شود. در حوادث اخیر بحثی در مورد حجاب شروع شد و سپس سمت و سوی دیگری رفت اما در نهایت دیدیم که اگر حجاب نباشد به چه سمت و سویی می رویم. عده ای بحث همجنسگرایی را مطرح کردند و عده ای دیگری تاکید کردند روسری مساله ما نیست و عده ای هم آغوش رایگان می خواستند. در چنین شرایطی می بینیم که مساله حجاب فقط به اینجا ختم نمی شود.»

وی ادامه داد: «در جمهوری آذربایجان هم این اتفاق افتاد و از همین مساله شروع شد و به جاهای دیگری کشیده شد. بحث حجاب قانونی در کشور است و باید رعایت شود. امکان برگزاری رفراندوم برای حجاب به هیچ عنوان وجود ندارد و این قانون صریح کشور است.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۶ نظر

ورود

  • مهمان بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    با سلام
    خوب دقیق تکلیف مردم رو مشخص کنید اگر خواسته مردم از مسئولین در قبال یک موضوع خاص موردی قانونیه پس قاعدتا با رفراندوم در مورد اون موضوع خاص بازم همون نتیجه قانون باید به دست بیاد لازم بر آسمون و ریسمان بافتن که چه می دونم با رفراندوم سنگ روی سنگ بند نمی شه همین الآنش مردم توی صف سوخت و مواد خوراکی و نان و … هستن چه اشکال داره توی صف رفراندوم وایسن ؟

    • h بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

      آفرین

    • فرید بهمن ۲۶, ۱۴۰۱

      آفرین

    • خشایار بهمن ۳۰, ۱۴۰۱

      رفراندوم گذاشتن ۲۲ بهمن اگه کورید سمعک بزنید

    • خشایار بهمن ۳۰, ۱۴۰۱

      تو این سایت می تونید افرادی رو پیدا کنید که همزمان متخصص پوست و مو،مغر و اعصاب،کبد و معده،قلب و دکترای جامعه شنای،روانشناسی،سیاسی،امنیت ملی،نظامی و هزاران تخصص دیگه دارند!
      تو هر موضوعی بدون اینکه یه کمی به مغزشون فشار بیارن نظر میدن…
      وقتی از چیزی سر در نمیارد لطفا نظر ندید

  • ……. بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    چرا میگین حجاب قانون است. باید بگید حجاب اجباری قانون است. در گفتنش مشکل دارید؟؟
    و این قانون رو اکثریت جامعه قبول ندارند. پس باید به رای کذاشته بشه. مثل خیلی از موارد دیگه قانون که مردم بهش اعتراض دارند و شما گوش شنوایی براش ندارید.
    اگر معتقدید که اکثریت مثل شما فکر میکنند، باز هم با رفراندوم ، درستی یا نادرستی اون مشخص میشه. پس نباید ترسی از انتخابات داشته باشید

  • ا بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    این نهایت بی تدبیری و خام بودن سیاستمدارنی هست که هنوز فکر میکنند در این دوران میشه به زور و با فشار چیزی رو به مردم تحمیل کرد.
    نسل امروز پذیرای این تحمیل نیست.
    و عجیب اینجاست که سالها برخورد و بگیر و ببند نه تنها نتیجه عکس داده، بلکه منجر به برخوردها و رفتار خشونت آمیز گروهها با هم شده که در جهان یگانه ست. ولی باز هم سیاسیون ما راه میانه و اعتدال رو در پیش نمیگیرند. البته این پافشاری بیشتر جنبه سیاسی دارد یا اخلاقی و قانونی. چرا که مسئولان مجبورند خود رو همرنگ حاکمیت نشان بدهند تا امنیت شغلی اونها برقرار باشه. وگرنه عرف در کشور ما نشون داده کسانی که مقید به مذهب و حجاب هستند در دوران قبل از انقلاب هم حجاب رو بر اساس باورهای خودشون رعایت میکردند نه با تحمیل.

  • مهدی بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    واقعا شرم اوره اصل مشکلات کشور روول کردن به فرعیات چسبیدن حیف بودجه وحقوقی که به گشت ارشادمیدن این نیروبایدبه نظم بازارکنترل برقیمتهاانظارت براحتکار وگرانفروشی ازهمه مهم ترچرای پای برهنه را نمی‌بینید فقط سربرهنه مهمه

  • حاج محمود بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    آفرین بر این طرح؛ باید یک درس هسابی به این این بیحجابها داد تا فکر نکنن اینجا غرب هست دوم باید قوانین سختگیرانه تری اعمال کرد اینجا رو با غرب برهنه اشتباه نگیرن

    • پاسخ به حاج محمود بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

      دیگه دوره ی این حرفا تموم شده ، نسل جدید اصلأ و ابدا این تفکرات را قبول ندارند . دیگه هیچ وقت مردم به گذشته برنمیگردند و برای همیشه حجاب اجباری کارکرد خودشو از دست داد . باید تغییرات را پذیرفت .

    • ۱ بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

      ضرری که تفکر شما به اسلام رسوند و کارهایی که شما کردید و جامعه رو نسبت به دین بی اعتماد کردید و مردم رو دین گریز کردید، تمدن غرب تو خواب هم نمیدید که بتونه اینکار رو بکنه! میشه گفت شماها خودتون عمال دشمنان ایران و اسلام هستید، آگاهانه یا از سر جهالت فرقی نمیکنه.

    • mr.saxobeat بهمن ۲۸, ۱۴۰۱

      برو بچه خودتی.
      یه اسم حاج محمود گذاشتی.یه مشت شر و ور هم داری میبافی فکر میکنی نمیفهمیم میخوای مخالفاتو بدنام کنی.
      یکمی حرفه ای تر کار کن.نظر مسخرتم بدرد خودت هم نمی خوره.
      از هر خراب شده ای داری سرویس میگیری پولش درست نیست.براتون کلاس نمیزارن؟.

      • حاج محمود بهمن ۲۸, ۱۴۰۱

        ناراحتی میتونی بری همون غرب زندگی کنی اجباری نیست که اینجا زندگی کنی

        • mr.saxobeat بهمن ۲۹, ۱۴۰۱

          اگر فرض بگیریم یه ادم مذهبی و مومن هستی که قسم میخورم نیستی به این اسم میخوای افراد معتقد رو خراب کنی و جیره خور خارجی ها هستی، این حرف هایی که زدی نشونه کم خردی و حماقت محضی است که توش داره زندگی میکنی.بدبخت پول از بازوت در بیار.من امثال شماها رو میشناسم،نقش بازی میکنید تا دشمنتون رو خراب کنید حاج محمود.کدوم احمقی با یه اسم مذهبی میاد همچین نظر رادیکالی ای میده.
          در خصوص امر به معروف.معروف مفعول عرف هست اگر سواد داشته باشی که قول میدم نداری، خبر باید داشته باشی امر به معروف بر اساس عرف یک جامعه و زمان متغییر هست و هنجار زمانی صورت میگیره وقتی که خارج از چهارچوب اونچه که عرف هست اتفاق بیفته، وقتی خیلی ها دلشون میخواد حجاب اختیاری باشه، اجبار خارج از عرف محسوب میشه.
          در خصوص حرفت ایران جای زندگی برای کسایی هست که بتونن در صلح و احترام کنار یکدیگر زندگی کنن،امثال خودفروخته هایی مثل شما یا جانماز اب کش هایی که دین رو توی این چند تا چیز فرعی میدونن نیست.شما نارحتی برو افغانستان زیر نظر طالب ها یا برو نجف،راهت بازه.تعداد امثال منم خیلی از شماها بیشتره.
          سری بعدی خواستی مذهبی هارو خراب کنی حرفه ای تر رفتار کن، ناراحتی از اینجا برو و بزنن فلان کنن و اینا ماله البانی نشین های پوست گوسفند پوشه.
          مذهبی دلیل و ادله میاره.اگرم واقعا فکر میکنی مذهبی هستی برات متاسفم خدا رو هنوز نشناختی.حداقل چهار جز قران رو بخون بفهمی کلام خدا در چیه… .

  • مراد بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    لگیرید مادر اون بی حجابهایی که در ۲۲ بهمن بیرون امده بودن در بیاورید هرچند انان مردم نیستند پرستو و از کارمندان وزارت اطلاعات هستند

  • رضا بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    مردم غیرت داشته باشند زمان ۲۲ بهمن باید بی حجابها که پرستو هستند را از وسط جر بدهند

  • احسان بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    قانونی که اساسا اکثریت جامعه قبولش ندارند و فقط چون برخی آقایون دوست دارن اجباری باشه باید به ۸۰ میلیون ایرانی تحمیل شه! من قرآن رو کامل خوندم حتی اگه دلیل بر متن قرآن هست جالبه بدونید اگه نسخه عربی قرآن رو بخونید ( نه نسخه فارسی چون در نسخه فارسی متاسفانه اومند کلام قرآن رو هم برای خودشون و اون جور که دوست دارن تغییر دادن ) میبینید که در نسخه عربی و اصل کلام قرآن به هیچ عنوان حجاب اجباری و… نیومده معلوم نیست آقایون به کدام دین معتقد هستند که حاضرن ناموس مردم رو بکشن و اذیت کنن برای یه حجاب اجباری

    جای افسوس داره که هنوز فکر میکنند با دیکتاتور بازی میتونن یه چیز رو به نسل جوان تحمیل کنن و اما باید بدونید این نسل و نسل های بعدی بلای جونتون هستن

    • . بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

      حجاب و عفاف بهانه ست. فقط میخوان ایجاد وحشت بکنن.

  • پویا بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    فقط میشه گفت خاک تو سر سران …بی سواد مملکت که مشکلات مردم حل نمی کنن و دنبال این چرت پرتا هستن

  • حامد بهمن ۲۶, ۱۴۰۱

    آدم نظرات این پست رو میخونه لذت میبره
    آفرین به مردم فهیم و با وجودمون
    دورانی که هر مزخرفی می گفتین و هرکاری میگردین مردم جیکشون در نمیومد گذشت

  • هومن بهمن ۲۶, ۱۴۰۱

    مثل اینکه فقط روی این بحث حجاب اهمیت می دهند و پلیس و مأمور بدبخت را قربانی خودشون کردند که مامور نمی خواد وارد این بازی ها بشه و دوست داره فقط مجرم ها را دستگیر کنه ولی عکس العمل و فحش های این فشار های حجاب اجباری را باید فقط نیروی انتظامی تحمل کنه و در جاهایی دیگه مثل گرفتن دزد ها و خلافکاران جرات استفاده از سلاح ندارند حتی اگر اونها سلاح کشیده باشند ، تف به این ….شأن نمی دونن پشتش چه منافعی کثیفی دارند از بیت المال کاسبی می کنند

  • D بهمن ۲۶, ۱۴۰۱

    مساله حجاب را اول باید از لحاظ فرهنگی حل کرد بعد به زور متوصل شد.انتهای بی حجابی به فرهنگ غرب منتهی میشه و آمار های وحشتناک بچه های بی پدر .الان بعضی از اروپایی‌ها در حال ازدواج با حیوانات هستند.

    • سندرز بهمن ۲۷, ۱۴۰۱

      جالب اینجاست که خروجی فرهنگ اسلامی شما برای زن باعث بوجود آوردن پدیده های قتل های ناموسی , چندهمسری , کودک همسری , مرگ بخاطر لچک و…. شده و شما همچنان باد رو میندازید به غبغب که زن در تمدن ما ب مراتب جایگاه بهتری از تمدن غرب داره ؛ که البته محدودیت های ورود به ورزشگاه , ممنوعیت استفاده از موتور سیکلت و دوچرخه سواری , پوشیدن چکمه , حجاب اجباری , دیه نصف و…. اراجیف تون رو زیر سوال میبره

    • .. بهمن ۲۷, ۱۴۰۱

      باید به زور متوصل شد؟ مگه تا حالا زور نبوده؟ حل شد؟ نه بلکه نتیجه برعکس شد
      حجاب در هیچ کشوری اجباری نیست جز ایران و طالبان!
      در کشورهای مسلمان هم اجباری نیست. الان مسلمانها دارن با حیوانات ازدواج میکنن؟

  • پريسا بهمن ۲۷, ۱۴۰۱

    مردم بی حجاب بودن که شما اومدین اجبار کردین در واقع سبک زندگی مردم عوض نمیشه این چادری هست که عجیبه و میتونه بره یه کشور دیگه چون فقط یه کشور هست که حجاب اجباری داره و کلا از همه چی محروم هستن ایران سرفراز مثل همه جا بی حجاب بوده همینکه چادری اجازه داره چادر سر کنه باید خوشحال باشه قبل انقلاب اجازه داشتن الان حد خودشون رو نمیدون ن

  • Hami بهمن ۲۸, ۱۴۰۱

    شما ها گشنه هستید میخواهید پول ملت را بالا بکشید دنبال این هستید پول در بیارید