فقط با ۳۰۰ میلیون چه کسب و کاری را شروع کنیم؟

فقط با ۳۰۰ میلیون چه کسب و کاری را شروع کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

افراد زیادی برای شروع یک کسب و کار سودده تلاش می‌کنند ولی همه آنها نمی توانند هزینه هنگفتی را در ابتدا پرداخت کنند. این در حالی است که نقطه مشترک همه کسب و کارها، نیاز داشتن به سرمایه‌ای بسیار برای شروع است و این موضوع با توجه به نوسانات بازار و قیمت‌ها باعث سخت‌تر شدن کار برای سرمایه گذاران می‌شود.

در واقع کم‌تر کسب و کاری وجود دارد که بتوان آن را با سرمایه‌ای محدود راه‌اندازی کرد و این عجیب نیست که شما با خواندن عنوان این مطلب درباره شروع کسب و کار فقط با ۳۰۰ میلیون تومان تعجب کنید. به همین جهت در ادامه قرار است با تولید زغال فشرده، به عنوان کسب و کاری که نیاز به سرمایه کمی دارد، به طور کامل آشنا شوید!

راه اندازی خط تولید زغال فشرده با کمترین سرمایه

تولید زغال فشرده، یکی از انواع کسب و کارهای تولیدی است که در زمان کنونی افراد زیادی را به خود جذب می‌کند؛ چرا که سختی‌های تولید زغال به روش‌های سنتی را ندارد.

در گذشته برای تولید زغال، از چوب درختان و کوره‌های سنتی استفاده می‌شد. اما این روش، زحمت زیادی را برای تولیدکننده زغال دارد و از طرفی به محیط زیست نیز آسیب می‌زند. اما امروزه با وجود پیشرفت علم، تکنولوژی و صنعت، تولید زغال نیز به روش صنعتی و خیلی آسان‌تر و باکیفیت‌تر انجام می‌شود.

مزیت شروع کار تولید زغال فشرده در این است که می توان با کمترین سرمایه اولیه برای تجهیزات و تهیه دستگاه زغال فشرده با کیفیت به صورت نو یا دست دوم، آن را آغاز کرد. همچنین هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصول بسیار کم است.

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده که به نام‌های زغال چینی، زغال قالبی و زغال صنعتی نیز معروف است، با استفاده از مواد اولیه ضایعاتی تولید می‌شود. این زغال، به عنوان رایج‌ترین نوع بریکت سوختنی شناخته می‌شود و در مصارف خانگی و صنعتی به کار می‌رود. زغال فشرده، به دلیل کیفیت و کارایی بهتری که در اشتعال و سوختن دارد، جایگزین مناسبی برای زغال سنتی شمرده می ‍‌شود. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و در بازار به خوبی به فروش می‌رسد.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده چه مزایایی دارد؟

قبل از تصمیم به راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده، بهتر است ابتدا با مزایای آن بیشتر آشنا شوید:

·         تقاضای بالای زغال فشرده تولیدی

جالب است بدانید که این محصول، توسط افراد مختلف و به شکل‌های گوناگونی مصرف می‌شود. برای همین نگرانی شما درباره فروش محصولات و رسیدن به درآمد در کوتاه‌مدت، از بین می‌رود.

همچنین صادرات محصولات، با توجه به بالا بودن نرخ ارز  به افراد کمک می‌کند تا درآمد قابل توجهی داشته باشند. جالب است بدانید که زغال فشرده نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای همسایه نیز طرفداران خاص خودش را دارد و شما می‎توانید با استفاده از راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده، محصولات خود را پس از مدتی صادر کنید.

·         تهیه آسان و به صرفه مواد اولیه

استفاده از مواد ضایعاتی در تولید زغال فشرده باعث می‌شود که شما هزینه‌ای کم را بابت مواد اولیه پرداخت کنید. چون این مواد، به وفور در کشور خودمان وجود دارد. تولید زغال فشرده، یکی از راه‌های کسب درآمد از ضایعات با تولید زغال فشرده است و شما می‌توانید با سرمایه‌ای کم این کسب و کار را راه‌اندازی کنید و پس از چندماه به سودی عالی برسید.

·         وابسته نبودن به بازارهای خارجی

با وجود تولید داخلی دستگاه‌های مورد نیاز تولید زغال فشرده و مواد اولیه آن، شما وابسته به بازارهای خارجی نیستید و همزمان از تولید داخل نیز حمایت می‌کنید.

در واقع حتی اگر نتوانید محصول خود را به کشور دیگری نیز صادر کنید، با وجود تقاضای زیاد در داخل، نگرانیتان از بابت فروش محصولاتتان از بین می‌رود.

·         کم شدن آلودگی ناشی از تولید زغال

کوره‌های صنعتی در تولید زغال فشرده، دود و گاز گلخانه‌ای ایجاد نمی‌کنند و باعث آلودگی محیط زیست نیز نمی‌شوند. چون این کوره‌ها نه هوایی را وارد خود می‌کنند و نه دودی از آن‌ها خارج می‌شود.

·         افزایش بهره‌وری در تولید زغال

در روش صنعتی تولید زغال فشرده، حرارت غیر مستقیم به بریکت‌ها داده می‌شود و همین امر نیز باعث تولید زغال بیشتر در زمان کم‌تر می‌شود.

·         نیاز نداشتن به نیروی انسانی زیاد

دستگاه زغال فشرده صنعتی، به نیروی انسانی زیادی نیاز ندارد و به طور اتوماتیک کار خود را انجام می‌دهد.

·         تولید به موقع با استفاده از دستگاه‌های صنعتی

با توجه به افزایش سرعت پخت بریکت‌ها در کوره‌های صنعتی، شما در میزان تولید زغال فشرده محدودیتی نخواهید داشت و می‌توانید با توجه به تقاضای بالا برای زغال، تولید به اندازه‌ای داشته باشید.

·         افزایش قدرت و ماندگاری زغال فشرده

در تولید زغال فشرده، مواد اولیه به هم فشرده می‌شوند و همین امر باعث افزایش قدرت ماندگاری زغال و مدت زمان سوختن بیشتر آن می‌شود.

مواد اولیه تولید زغال چیست؟

مواد اولیه برای تولید زغال فشرده به شرح زیر هستند:

·         خاک اره

فقط با 300 میلیون چه کسب و کاری را شروع کنیم؟

این ماده اولیه، به عنوان اصلی‌ترین بخش زغال فشرده به شمار می‌رود. جالب است بدانید که خاک اره، در جنس، کیفیت و با میزان رطوبت متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. اما نکته مهم اینجاست که این ماده باید مرغوب، تازه، باکیفیت و از چوبی مناسب باشد تا شما بتوانید زغالی مرغوب را با استفاده از آن تولید کنید.

·         پوست گردو

درصد کمی از مواد سازنده زغال فشرده را پوست گردو تشکیل می‌دهد و به دلیل داشتن چربی طبیعی در ساختارش، برای تولید زغال فشرده استفاده می‌شود. چون این چربی، در کیفیت و ماندگاری بیشتر زغال فشرده تاثیر زیادی دارد.

·         خاک کربن (خاک زغال)

این ماده اولیه، به مقداری کم در ترکیب زغال فشرده به کار می‌رود. اما همان مقدار هم خاصیت اشتعال‌پذیری را به آن می‌دهد.

برای شروع تولید زغال به چه میزان سرمایه نیاز است؟

تولید زغال چینی با توجه به نیاز آن به سرمایه‌ای محدود، درآمد بالایی دارد. اما به طور کلی شما برای تهیه و راه‌اندازی خط تولید نیاز به هزینه برای موارد زیر را دارید:

رهن و اجاره کارگاه

شما باید خط تولید خود را با توجه به شرایط گفته شده در کارگاهی مناسب راه‌اندازی کنید. اگر سرمایه‌ای قابل توجه دارید، می‌توانید سوله‌ای را خریداری کنید. اما در غیر این‌صورت می‌توانید با رهن و اجاره کار خود را شروع کنید.

خرید دستگاه زغال فشرده

فقط با 300 میلیون چه کسب و کاری را شروع کنیم؟

شما می‌توانید به راحتی دستگاه تولید زغال فشرده دست دوم را با سرمایه‌ای محدود خریداری کنید. این دستگاه‌ها شامل خشک‌کن و سرند، اکسترودر و کوره زغال می‌شود.

خرید مواد اولیه

با توجه به ارزان و در دسترس بودن خاک اره، پوست گردو و خاک زغال، خرید مواد اولیه برای شما هزینه زیادی ندارد. حتی شما می‌توانید با بستن قرارداد با کارگاه صنایع چوبی و نجاری‌ها، مواد ضایعاتی آن‌ها را با قیمتی به صرفه خریداری کنید یا به فروشندگان معتبر برای خرید مواد اولیه مراجعه کنید و برای اطمینان با آن ها نیز قرارداد ببندید.

پرداخت حقوق پرسنل

فعالیت هر کارگاه، با وجود کارگران است که جریان دارد. پس شما باید مقداری از هزینه‌ها را در هرماه برای پرداخت دستمزد کارگران و پرسنل در نظر بگیرید.

هزینه قبض آب، برق و گاز

با توجه به این‌که دستگاه‌های تولید زغال فشرده برای فعالیت نیاز به برق و گاز دارند، شما باید مقداری از هزینه‌ها را نیز برای پرداخت ماهیانه قبوض برق و گاز و آب در نظر بگیرید.

سودی که می توانید از تولید این محصول کسب کنید نیز اهمیت بسیاری دارد. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی بیشتر از میزان سود تولید زغال چینی به این مطلب از فردانیوز مراجعه کنید.

شرایط راه اندازی کارگاه خط تولید زغال فشرده

تجهیز کارگاه، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در تولید زغال فشرده تاثیر زیادی دارد. در زیر شرایط و ویژگی‌های کارگاه تولید زغال فشرده برای شما بیان می‌شود:

۱.      انتخاب کارگاه خارج از بافت شهری

کارگاه‌های صنعتی به خودی خود باعث ایجاد آلاینده در هوا می‌شوند. بنابراین بهتر است که کارگاه تولید زغال فشرده را خارج از بافت شهری انتخاب کنید. چون دستگاه تولید زغال فشرده به میزانی محدود باعث ایجاد آلودگی برای محیط زیست می‌شود و این امر ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌های شما یا برخورد ماموران محیط زیست بشود.

۲.      وجود زیرساخت‌های حمل و نقل در اطراف کارگاه

فراموش نکنید که در خرید یا اجاره سوله به مسیرهای هموار منتهی به کارگاه، توجه کنید. چون شما برای تجهیز کارگاه، رفت و آمد نیروی کار، ارسال محصولات خود و حمل و نقل مواد اولیه، به مسیری هموار نیاز دارید تا ماشین‌های باری مانند نیسان و خاور به راحتی وارد کارگاه شما بشوند.

۳.      مجهز بودن کارگاه به گاز صنعتی فشار قوی

در صنعت تولید زغال فشرده از مشعل گازی ۳ تا ۵ استفاده می‌شود و روشن شدن این مشعل، با استفاده از گازهای شهری و خانگی امکان‌پذیر نیست. چون قدرت لازم را ندارد و باعث کاهش کیفیت زغال تولیدی می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از گازوییل نیز مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

۴.      تجهیز کارگاه به برق ۳ فاز با حداقل ۵۰ آمپر برای راه‌اندازی خط تولید زغال

تمامی دستگاه‌های مورد استفاده در تولید زغال فشرده، موتور الکتریکی دارند و به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکل برای آن‌ها، به دلیل استفاده از برق نامناسب، باعث ایجاد ضرر و زیان، توقف موقت، خاموشی دستگاه‌ها و حتی آسیب به آن‌ها می‌شود.

۵.      داشتن حداقل ۲۰۰ متر قسمت مسقف در سوله

خط تولید زغال فشرده باید در زیر سقف باشد و نیازمند حداقل ۲۰۰ متر مساحت است. این مسقف بودن نیز برای محافظت از دستگاه‌ها در برابر باد و باران می باشد. از طرفی کارگاه، باید به شما این امکان را بدهد که محصولات تولیدی و مواد اولیه را در فضایی دپو و انبار کنید.

۶.      داشتن سقفی بلندتر از ۴ متر

داشتن سقف کوتاه در سوله، باعث می‌شود که اجزای بلند خط تولید زغال فشرده زیر آن جا نشود و وسایل نقلیه نتوانند برای خالی کردن بار مواد اولیه و بردن محصولات تولیدی شما وارد سوله شوند.

در پایان پیشنهاد می کنیم اگر قصد راه اندازی خط تولید زغال را دارید، از مشاوره های افراد باتجربه کمک بگیرید. در این راستا می توانید از کارشناسان سازه ابتکار ارشد، یکی از عرضه کنندگان باتجربه دستگاه زغال فشرده، کمک بگیرید و با اطمینان کامل، این کسب و کار سودده را آغاز کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود